Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf
Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf
Hallo allemaal,
Net als vele anderen zijn wij ook enthousiast geworden van deze site. Een aantal ander onderwerpen heb ik al bekeken. Maar heel eerlijk...wij gaan voor t eerst naar Amerika en de reisafstanden zeggen ons nog weinig. Wij zouden daarom graag jullie reacties horen op onze specifieke reis. Het reisbureau zegt dat het te doen is. Maar wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Een belangrijke opmerking is dat wij geen (echte) wandelaars zijn, een stuk lopen naar een mooi uitzicht is geen probleem. Maar wij gaan niet twee uur wandelen.
Onderstaand is ons reisschema:
In dit reisschema staan de plaatsen van overnachting.
Datum Plaats
17-05-2014 San Francisco, CA
18-05-2014 Carmel/Monterey, CA
19-05-2014 Pismo Beach, CA
20-05-2014 Los angels, Ca
21-05-2014 Los Angeles, CA
22-05-2014 Lake Havasu, AZ
23-05-2014 Grand Canyon, AZ
24-05-2014 Grand Canyon, AZ
25-05-2014 Page, AZ
26-05-2014 Monument Valley, AZ
27-05-2014 Arches, UT
28-05-2014 Bryce Canyon, UT
29-05-2014 Zion, UT
30-05-2014 Las Vegas, NV
31-05-2014 Las Vegas, NV
01-06-2014 Death Valley,
02-06-2014 Mammoth Lakes, CA
03-06-2014 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CA
04-06-2014 San Francisco, CA
05-06-2014 San Francisco, CA
Net als vele anderen zijn wij ook enthousiast geworden van deze site. Een aantal ander onderwerpen heb ik al bekeken. Maar heel eerlijk...wij gaan voor t eerst naar Amerika en de reisafstanden zeggen ons nog weinig. Wij zouden daarom graag jullie reacties horen op onze specifieke reis. Het reisbureau zegt dat het te doen is. Maar wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Een belangrijke opmerking is dat wij geen (echte) wandelaars zijn, een stuk lopen naar een mooi uitzicht is geen probleem. Maar wij gaan niet twee uur wandelen.
Onderstaand is ons reisschema:
In dit reisschema staan de plaatsen van overnachting.
Datum Plaats
17-05-2014 San Francisco, CA
18-05-2014 Carmel/Monterey, CA
19-05-2014 Pismo Beach, CA
20-05-2014 Los angels, Ca
21-05-2014 Los Angeles, CA
22-05-2014 Lake Havasu, AZ
23-05-2014 Grand Canyon, AZ
24-05-2014 Grand Canyon, AZ
25-05-2014 Page, AZ
26-05-2014 Monument Valley, AZ
27-05-2014 Arches, UT
28-05-2014 Bryce Canyon, UT
29-05-2014 Zion, UT
30-05-2014 Las Vegas, NV
31-05-2014 Las Vegas, NV
01-06-2014 Death Valley,
02-06-2014 Mammoth Lakes, CA
03-06-2014 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CA
04-06-2014 San Francisco, CA
05-06-2014 San Francisco, CA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips zijn welkom :) Sf-Sf
Hallo Yess, welkom op het forum!
Ligt deze route al vast of kan er nog geschoven worden? Is er al iets geboekt? Waar houden jullie van? Wat verwachten jullie van de parken? Is een uur wandelen ook niet bespreekbaar? Wij zijn zelf ook geen echte wandelaars maar in Amerika is dat wel anders.
Hebben jullie de route al eens op googlemaps bekeken voor de reistijden? Deze kloppen aardig, maar je moet dan zelf nog wel rekening houden met de nodige stops. Julie rijden nu erg ver om Arches te beozeken; veel tijd voor de rest van de omgeving heb je nu niet.
Een park als Yosemite kun je goed bekijken met een aantal korte wandelingen maar ik zou er wel veel meer tijd voor uittrekken. Terwijl je voor de grand Canyon wel aan 1 nacht voldoende hebt als je niet gaat wandelen.
Om een idee te krijgen: kijk eens naar ons 2013-verslag voor Arches, Grand Canyon, bryce, Yosemite etc. Wijzaten er in ongeveer dezelfde periode.
Houd rekening met het drukke weekend van Memorial day, het zou me niets verbazen als je dat weekend (24-26 mei) al bijna niets betaalbaars meer kunt vinden.
Marianne
Ligt deze route al vast of kan er nog geschoven worden? Is er al iets geboekt? Waar houden jullie van? Wat verwachten jullie van de parken? Is een uur wandelen ook niet bespreekbaar? Wij zijn zelf ook geen echte wandelaars maar in Amerika is dat wel anders.

Hebben jullie de route al eens op googlemaps bekeken voor de reistijden? Deze kloppen aardig, maar je moet dan zelf nog wel rekening houden met de nodige stops. Julie rijden nu erg ver om Arches te beozeken; veel tijd voor de rest van de omgeving heb je nu niet.
Een park als Yosemite kun je goed bekijken met een aantal korte wandelingen maar ik zou er wel veel meer tijd voor uittrekken. Terwijl je voor de grand Canyon wel aan 1 nacht voldoende hebt als je niet gaat wandelen.
Om een idee te krijgen: kijk eens naar ons 2013-verslag voor Arches, Grand Canyon, bryce, Yosemite etc. Wijzaten er in ongeveer dezelfde periode.
Houd rekening met het drukke weekend van Memorial day, het zou me niets verbazen als je dat weekend (24-26 mei) al bijna niets betaalbaars meer kunt vinden.
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor de reactie.
Een uur lopen kan zeker hoor haha. Maar ik las in sommige onderwerpen dat mensen allemaal wandelingen willen maken
Alleen op de vluchten hebben wij een optie. De totaalprijs incl overnachtingen hebben wij al ontvangen. Maar er kan nog geschoven worden in te bezoeken plaatsen en overnachtingen.
Wij twijfelde zelf ook aan twee nachten grand canyon. Maar het reisbureau gaf aan dat wij de eerste dag al kwijt zijn vanwege de reisafstand lake havasu-grand canyon.
Zouden jullie iets omgooien? Ik ga zo jullie reisverslag lezen
Alvast bedankt voor de leuke reactie!
Bedankt voor de reactie.
Een uur lopen kan zeker hoor haha. Maar ik las in sommige onderwerpen dat mensen allemaal wandelingen willen maken

Alleen op de vluchten hebben wij een optie. De totaalprijs incl overnachtingen hebben wij al ontvangen. Maar er kan nog geschoven worden in te bezoeken plaatsen en overnachtingen.
Wij twijfelde zelf ook aan twee nachten grand canyon. Maar het reisbureau gaf aan dat wij de eerste dag al kwijt zijn vanwege de reisafstand lake havasu-grand canyon.
Zouden jullie iets omgooien? Ik ga zo jullie reisverslag lezen

Alvast bedankt voor de leuke reactie!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even in een van/naar schema gezet zodat je beter ziet waar je een volle dag hebt en wat rijdagen zijn. Je zit nu bijna nergens langer dan 1 dag, behalve in de steden en bij de GC. Ik zou dat jammer vinden. Zelf zou ik Moab laten vallen want het ligt erg uit de route voor maar een halve dag ter plekke. Je hebt er nog veel meer te zien en ook voor Arches zelf is een halve dag niet veel.
Als je de accommodatie zelf boekt ben je flexibel want dan kun je meestal tot 24 uur van te voren nog gratis annuleren. Je kunt dan ook vaak leukere accommodatie vinden. Wil je wel via een reisbureau de hotels vastleggen dan zou ik de voorgestelde hotels eerst eens hier voorleggen; vaak liggen de hotels niet gunstig. Zo is Mariposa voor Yosemite niet handig gelegen (en 1 nacht is wel erg weinig
).
Op zich kan het allemaal wel hoor, maar het is wel druk.
Hou er ook rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn begin juni. In dat geval kun je niet van Mammoth Lakes naar Yosemite rijden. Ook een reden om niet de hotels via een reisbureau vast te leggen.
17-mei Amsterdam - San Francisco
18-mei San Francisco - Monterey
19-mei Monterey - Pismo beach
20-mei Pismo beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles
22-mei Los Angeles - Lake Havasu
23-mei Lake Havasu - Grand Canyon Village
24-mei Grand Canyon Village
25-mei Grand Canyon Village - Page
26-mei Page - Monument Valley
27-mei Monument Valley - Moab
28-mei Moab - Bryce
29-mei Bryce - Zion
30-mei Zion - Las Vegas
31-mei Las Vegas
1-jun Las Vegas - Death Valley
2-jun Death Valley - Mammoth Lakes
3-jun Mammoth Lakes - Yosemite
4-jun Yosemite - San Francisco
5-jun San Francisco
Wanner zouden jullie terugvliegen? Op 5 juni? Dan is er geen tijd voor San Francisco.
Marianne
Als je de accommodatie zelf boekt ben je flexibel want dan kun je meestal tot 24 uur van te voren nog gratis annuleren. Je kunt dan ook vaak leukere accommodatie vinden. Wil je wel via een reisbureau de hotels vastleggen dan zou ik de voorgestelde hotels eerst eens hier voorleggen; vaak liggen de hotels niet gunstig. Zo is Mariposa voor Yosemite niet handig gelegen (en 1 nacht is wel erg weinig

Op zich kan het allemaal wel hoor, maar het is wel druk.
Hou er ook rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn begin juni. In dat geval kun je niet van Mammoth Lakes naar Yosemite rijden. Ook een reden om niet de hotels via een reisbureau vast te leggen.
17-mei Amsterdam - San Francisco
18-mei San Francisco - Monterey
19-mei Monterey - Pismo beach
20-mei Pismo beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles
22-mei Los Angeles - Lake Havasu
23-mei Lake Havasu - Grand Canyon Village
24-mei Grand Canyon Village
25-mei Grand Canyon Village - Page
26-mei Page - Monument Valley
27-mei Monument Valley - Moab
28-mei Moab - Bryce
29-mei Bryce - Zion
30-mei Zion - Las Vegas
31-mei Las Vegas
1-jun Las Vegas - Death Valley
2-jun Death Valley - Mammoth Lakes
3-jun Mammoth Lakes - Yosemite
4-jun Yosemite - San Francisco
5-jun San Francisco
Wanner zouden jullie terugvliegen? Op 5 juni? Dan is er geen tijd voor San Francisco.
Marianne
De eerste keer naar Amerika vonden wij t verstandig om de hotels te reserveren, ik ben niet echt een held haha.
Ik ben net begonnen met het lezen van jullie reisverslagen geweldig. Vonden jullie de uperof de lower antelope mooier? Die hebben jullie al eerder bezocht las ik.
Hieronder onze hotels. Niet te kritisch hoor haha
Wij waren zo blij.....
Datum Plaats Hotel Kamersamenstelling
17-05-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
18-05-2014 Carmel/Monterey, CA Comfort Inn Monterey Bay 2 pers kamer
19-05-2014 Pismo Beach, CA Quality Inn Pismo Beach 2 pers kamer
20-05-2014 Los Angeles, CA Hollywood Celebrity Hotel 2 pers kamer
21-05-2014 Los Angeles, CA Hollywood Celebrity Hotel 2 pers kamer
22-05-2014 Lake Havasu, AZ Days inn lake havasu 2 pers kamer
23-05-2014 Grand Canyon, AZ Maswik south - south rim 2 pers kamer
24-05-2014 Grand Canyon, AZ Maswik south - south rim 2 pers kamer
25-05-2014 Page, AZ Quality inn lake powell page 2 pers kamer
26-05-2014 Monument Valley, AZ Goulding's Lodge 2 pers kamer
27-05-2014 Arches, UT Moab Valley Inn 2 pers kamer
28-05-2014 Bryce Canyon, UT BW Plus Ruby's Inn 2 pers kamer
29-05-2014 Zion, UT Comfort Inn Zion 2 pers kamer
30-05-2014 Las Vegas, NV Flamingo hotel 2 pers kamer
31-05-2014 Las Vegas, NV Flamingo hotel 2 pers kamer
01-06-2014 Death Valley, CA Furnace Creek Ranch Resort 2 pers kamer
02-06-2014 Mammoth Lakes, CA Sierra Nevada Lodge 2 pers kamer
03-06-2014 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CA Cedar Lodge 2 pers kamer
04-06-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
05-06-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
Ik ben net begonnen met het lezen van jullie reisverslagen geweldig. Vonden jullie de uperof de lower antelope mooier? Die hebben jullie al eerder bezocht las ik.
Hieronder onze hotels. Niet te kritisch hoor haha
Wij waren zo blij.....
Datum Plaats Hotel Kamersamenstelling
17-05-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
18-05-2014 Carmel/Monterey, CA Comfort Inn Monterey Bay 2 pers kamer
19-05-2014 Pismo Beach, CA Quality Inn Pismo Beach 2 pers kamer
20-05-2014 Los Angeles, CA Hollywood Celebrity Hotel 2 pers kamer
21-05-2014 Los Angeles, CA Hollywood Celebrity Hotel 2 pers kamer
22-05-2014 Lake Havasu, AZ Days inn lake havasu 2 pers kamer
23-05-2014 Grand Canyon, AZ Maswik south - south rim 2 pers kamer
24-05-2014 Grand Canyon, AZ Maswik south - south rim 2 pers kamer
25-05-2014 Page, AZ Quality inn lake powell page 2 pers kamer
26-05-2014 Monument Valley, AZ Goulding's Lodge 2 pers kamer
27-05-2014 Arches, UT Moab Valley Inn 2 pers kamer
28-05-2014 Bryce Canyon, UT BW Plus Ruby's Inn 2 pers kamer
29-05-2014 Zion, UT Comfort Inn Zion 2 pers kamer
30-05-2014 Las Vegas, NV Flamingo hotel 2 pers kamer
31-05-2014 Las Vegas, NV Flamingo hotel 2 pers kamer
01-06-2014 Death Valley, CA Furnace Creek Ranch Resort 2 pers kamer
02-06-2014 Mammoth Lakes, CA Sierra Nevada Lodge 2 pers kamer
03-06-2014 Yosemite (zuidwest ingang Mariposa), CA Cedar Lodge 2 pers kamer
04-06-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
05-06-2014 San Francisco, CA Stratford Hotel 2 pers kamer
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf
Als je dan geen wandelaar bent zou ik 1 dag GC doen en de andere dag bij Moab zetten.
OF
Moab skippen, eerst de GC dan Monument Valley en dan Page en de overgebleven dag bij Yosemite zetten.
Paul
OF
Moab skippen, eerst de GC dan Monument Valley en dan Page en de overgebleven dag bij Yosemite zetten.
Paul
- Frenk1976
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Beste Yess,
Leuke route heb je gemaakt.
2 dagen grand Canyon is zoals andere ook al aangaven best veel, zeker als je niet een stukje de Canyon in gaat. In een dag kun je de south rim in zijn geheel bezichtigen dmv de shuttle bus. De tweede dag zou je een stukje de Canyon in kunnen lopen. Wellicht had je wat meer een page kunnen doen. De horse shoe bend is een nabij gelegen aanrader. Ook bij lake powell kun je voldoende doen, bijvoorbeeld een dag trip per boot naar de Rainbow arch.
Wij vonden de upper antilope Canyon mooier. Deze moet je wel ruim van te voren reserveren. Je kan smorgens wel proberen bij een van de kantoren, echter heb je dan een zeer kleine kans.
Succes met plannen
Gr Frenk
Leuke route heb je gemaakt.
2 dagen grand Canyon is zoals andere ook al aangaven best veel, zeker als je niet een stukje de Canyon in gaat. In een dag kun je de south rim in zijn geheel bezichtigen dmv de shuttle bus. De tweede dag zou je een stukje de Canyon in kunnen lopen. Wellicht had je wat meer een page kunnen doen. De horse shoe bend is een nabij gelegen aanrader. Ook bij lake powell kun je voldoende doen, bijvoorbeeld een dag trip per boot naar de Rainbow arch.
Wij vonden de upper antilope Canyon mooier. Deze moet je wel ruim van te voren reserveren. Je kan smorgens wel proberen bij een van de kantoren, echter heb je dan een zeer kleine kans.
Succes met plannen
Gr Frenk
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oh dat was ik vergeten....ik ben alleen in de lower antelope canyon geweest, hoogtepuntje vd reis.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Wij willen moab/arches mogelijk skippen. Dit nav jullie tips. En als ik op internet goed lees moet je voor delicate arch 2-3 uur lopen om die te kunnen zien. Dan blijft er niet veel van de dag over.
Of gaan wij spijt krijgen dat wij arches en/of canyonland niet bezoeken?
Wij willen bij page de upper antelope bezoeken om 11:30 uur, naar horsoeband en met een bootje over lake powell? Maar is 1 dag dan reëel?
Wij kunnen grand canyon 1 dag en extra dag page
Moab skippen en 1 extra dag yosemite
Of we kunnen een extra dag gebruiken voor San francisco? Een paar dagen geen auto en/of lange afstanden aan het eind lijkt ons ook fijn. Wat een keuzes haha. Er is eigenlijk te veel....
Wij vliegen 6 juni terug Marianne.
Frenk kunnen wij als wij om 08:00 uur gaan rijden vanuit lake havasu. Aankomst grand canyon ongeveer 12:00 uur. Als wij dan rond 1300 uur een shuttle bus nemen, kan je dan daarna nog wandelen of zou jij dat de volgende ochtend doen voordat je naar page gaat? Of bedoelde jij de tweede dag een stuk wandelen bij twee overnachtingen.
Zijn misschien 'domme' vragen maar een planning maken valt wat mij betreft niet mee
Paul jij brengt ons weer aan t twijfelen over upper of lower haha. Maar de lichtinval om 1130 is wel spectaculair lazen wij. En ook hier moeten er keuzes gemaakt worden
Wij willen moab/arches mogelijk skippen. Dit nav jullie tips. En als ik op internet goed lees moet je voor delicate arch 2-3 uur lopen om die te kunnen zien. Dan blijft er niet veel van de dag over.
Of gaan wij spijt krijgen dat wij arches en/of canyonland niet bezoeken?
Wij willen bij page de upper antelope bezoeken om 11:30 uur, naar horsoeband en met een bootje over lake powell? Maar is 1 dag dan reëel?
Wij kunnen grand canyon 1 dag en extra dag page
Moab skippen en 1 extra dag yosemite
Of we kunnen een extra dag gebruiken voor San francisco? Een paar dagen geen auto en/of lange afstanden aan het eind lijkt ons ook fijn. Wat een keuzes haha. Er is eigenlijk te veel....
Wij vliegen 6 juni terug Marianne.
Frenk kunnen wij als wij om 08:00 uur gaan rijden vanuit lake havasu. Aankomst grand canyon ongeveer 12:00 uur. Als wij dan rond 1300 uur een shuttle bus nemen, kan je dan daarna nog wandelen of zou jij dat de volgende ochtend doen voordat je naar page gaat? Of bedoelde jij de tweede dag een stuk wandelen bij twee overnachtingen.
Zijn misschien 'domme' vragen maar een planning maken valt wat mij betreft niet mee

Paul jij brengt ons weer aan t twijfelen over upper of lower haha. Maar de lichtinval om 1130 is wel spectaculair lazen wij. En ook hier moeten er keuzes gemaakt worden

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de Grand Canyon kan 1 nacht voldoende zijn. Misschien kun je nog iets verder rijden dan Lake Havasu, dan heb je de volgende dag weer iets meer tijd. Als je in het park overnacht kun je meteen een paar uitzichtpunten doen en met de shuttlebus naar Hermits Rest. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag. Je kunt ook een stuk naar beneden lopen, is toch wel erg mooi om ene idee te krijgen van de grootte van het park. De volgende ochtend rij je via de rim naar het oosten. Je kunt dan nog op een aantal plaatsen parkeren en het uitzicht bewonderen. Vergeet ook de Desert view Tower niet.
Ik zou Moab laten vallen en voor de overige parken meer tijd uittrekken. De Cedar Lodge is in El Portal en niet in Mariposa dacht ik, El Portal is prima, maar je kunt ook eens kijken naar accommodatie in het park. En in juni zou ik minimaal 3 nachten doen in Yosemite. Dan heb je een volle dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa grove. Ook Hetch Hetchy is mooi, en de tioga Road.
Marianne
Ik zou Moab laten vallen en voor de overige parken meer tijd uittrekken. De Cedar Lodge is in El Portal en niet in Mariposa dacht ik, El Portal is prima, maar je kunt ook eens kijken naar accommodatie in het park. En in juni zou ik minimaal 3 nachten doen in Yosemite. Dan heb je een volle dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa grove. Ook Hetch Hetchy is mooi, en de tioga Road.
Marianne
Is tioga road iets anders dan tioga pass? Ik dacht dat je de tioga pass zou rijden onderweg van mammoth lakes naar yosemite?
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hetzelfe, en je rijdt hier inderdaad over als je Yosemite verlaat, richting Mammoth Lakes (als de pass open is tenminste).Yess81 schreef:Is tioga road iets anders dan tioga pass? Ik dacht dat je de tioga pass zou rijden onderweg van mammoth lakes naar yosemite?
Door de sneeuw is de weg enkel in de zomermaanden open (eind mei tot oktober meestal, je kan ergens opzoeken welke data de weg terug openging de voorbije jaren)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga er altijd van uit dat de pas alleen het hoge deel is van de CA120, bij de oost-ingang van het park. De Tioga Road is dus meer dan de pas.
Wat de hotels betreft: die vind ik niet slecht voor een reisorganisatie! Het kan natuurlijk zo hier en daar wel anders/goedkoper. Zo verbleven wij in 2008 in Monument Valley in een cabin bij Goulding's Campground in plaats van in de lodge. En in Mammoth Lakes hadden we een Motel6. In Yosemite vinden wij het fijn om in het park te zitten. Voor de Grand Canyon ligt de Maswik Lodge mooi, maar je kunt ook kijken of er iets aan de rim vrij is, bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Wil je zelf gaan boeken of niet?
Marianne
Wat de hotels betreft: die vind ik niet slecht voor een reisorganisatie! Het kan natuurlijk zo hier en daar wel anders/goedkoper. Zo verbleven wij in 2008 in Monument Valley in een cabin bij Goulding's Campground in plaats van in de lodge. En in Mammoth Lakes hadden we een Motel6. In Yosemite vinden wij het fijn om in het park te zitten. Voor de Grand Canyon ligt de Maswik Lodge mooi, maar je kunt ook kijken of er iets aan de rim vrij is, bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Wil je zelf gaan boeken of niet?
Marianne
Wij willen de reis regelen bij tioga tours.
Als wij moab skippen en grand canyon 1 nacht. En we plakken een nacht bij San francisco en bij yosemite hebben wij dan een mooie/goede reis voor de tijd/duur dat wij gaan? En ook voldoende rustpunten.
Wij willen in page naar horsoeband, upper antelope canyon en een bootje ove lake powell. Is dan 1 dag voldoende?
En redden wij het dan in de grand canyon. Van los Angeles naar lake havasu is 5 uur rijden dat vind ik voldoende. Ik wil niet veel langer rijden. Van lake havasu naar grand canyon is dan nog vier uur rijden. Dus zeg dat wij rond 1200 uur zullen aankomen in de grandcanyonl. Moet je dan de volgende dag weer niet vroeg weg om dat wij zoveel willen doen in page?
Wat is jullie ideale reis met onze reisdata/geen fanatieke wandelaars/kunnen genieten van mooie natuur en uitzicht.
Als wij moab skippen en grand canyon 1 nacht. En we plakken een nacht bij San francisco en bij yosemite hebben wij dan een mooie/goede reis voor de tijd/duur dat wij gaan? En ook voldoende rustpunten.
Wij willen in page naar horsoeband, upper antelope canyon en een bootje ove lake powell. Is dan 1 dag voldoende?
En redden wij het dan in de grand canyon. Van los Angeles naar lake havasu is 5 uur rijden dat vind ik voldoende. Ik wil niet veel langer rijden. Van lake havasu naar grand canyon is dan nog vier uur rijden. Dus zeg dat wij rond 1200 uur zullen aankomen in de grandcanyonl. Moet je dan de volgende dag weer niet vroeg weg om dat wij zoveel willen doen in page?
Wat is jullie ideale reis met onze reisdata/geen fanatieke wandelaars/kunnen genieten van mooie natuur en uitzicht.
Wij willen ook niet perse in death Valley overnachten, maar het lijkt ins wel leuk om er te rijden.
En het lijkt ons leuk om eenstuk van de route 66 te rijden. Daarom heeft tioga denk ik gekozen voor lake havasu
Wij hebben nu bedacht dat het ook logischer is om van grand canyon naar monument Valley te gaan en dan naar page en dan bryce. Eens?
En het lijkt ons leuk om eenstuk van de route 66 te rijden. Daarom heeft tioga denk ik gekozen voor lake havasu
Wij hebben nu bedacht dat het ook logischer is om van grand canyon naar monument Valley te gaan en dan naar page en dan bryce. Eens?
- Frenk1976
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Beste yess,
Als je om 13.00 daadwerkelijk in de shuttle bus zit kun je zeker nog 5 uurtjes langs de rim wandelen. Ik zou dan met de shuttle bus(blauwe route) naar hermis rest rijden en vanuit daar terug lopen. Als je het lopen beu bent kun je weer een halte met de bus terug rijden of een halte later uit stappen en weer gaan lopen. Als je op google zoek bij afbeeldingen naar grand canyon shuttle bus map wordt het snel duidelijk.
Wat ik bedoelde met de tweede dag. Je kan twee dingen doen, een stukje gaan wandelen langs de gele of blauwe route. En dan smiddags rijden naar je volgende bestemming. Of je kan een stukje gaan wandelen in de grand canyon, je kan op twee plekken een wandeling naar beneden gaan maken. Een wandeling naar beneden bestaat uit 3 stops ( ook rest house geheten). De meeste mensen lopen naar de 1,5 mile rest house en dan weer terug. Vergis je niet dit is behoorlijk stevige tocht, mede door de warmte, dus veel drinken en goede schoenen. Het mooie van deze loop is dat je de canyon op een hele andere manier ziet. Afhankelijk je conditie, de warmte en hoe vroeg je begint kan dit dag vullend zijn. Als je dit zou doen, zou ik je nog steeds adviseren om rond 5 uur de grand canyon te verlaten (dit ivm de snelle donkerte) en dan ergens slapen halverwege page, of zelfs gewoon even stevig door rijden naar page.
Over Arches, ik ben hier ook geweest, eigenlijk ligt het park voor de meeste mensen ook net uit de route, met het gevolg dat hij wordt overgeslagen. Wij hebben de loop naar de landscape arch en vervolgens de double O arch gedaan. Een schitterende loop, redelijk dag vullend. Voor de delicate arch was het toen al te laat. Ik vond arches mooi, maar ben er met 1 dag te kort geweest.
Page, horse shoe bend echt mooi en relatief makkelijk om te doen. Ik vond het en super uitzicht, zeker aan de rand. Wel oppassen voor de Chinezen dit in je rug staan.
als je met een georganiseerde boot lake powell op gaat, bijvoorbeeld naar de Rainbow ach is dit al meteen dag vullend. De upper antylope canyon is echt de mooiste en drukste van de twee. Dat wil overigens niet zeggen dat de lower niet mooi is hoor. Ik vond de upper echt een hoogte punt van onze vorige vakantie. Let wel, ver van tevoren reserveren 11.30 is de drukste tijd omdat dan inderdaad de licht inval het mooist is. Tevens heb je hier in page ook the wave. Echter zit hier een hele lastige procedure aan vast om in geloot te worden. Op google vind je hier van alles over.
Ik hoop dat mijn info je kan helpen, als je vragen hebt gewoon doen. Ondanks mijn ervaring doe ik dat ook bij andere over voor mij nieuwe gebeiden.
Gr frenk
Als je om 13.00 daadwerkelijk in de shuttle bus zit kun je zeker nog 5 uurtjes langs de rim wandelen. Ik zou dan met de shuttle bus(blauwe route) naar hermis rest rijden en vanuit daar terug lopen. Als je het lopen beu bent kun je weer een halte met de bus terug rijden of een halte later uit stappen en weer gaan lopen. Als je op google zoek bij afbeeldingen naar grand canyon shuttle bus map wordt het snel duidelijk.
Wat ik bedoelde met de tweede dag. Je kan twee dingen doen, een stukje gaan wandelen langs de gele of blauwe route. En dan smiddags rijden naar je volgende bestemming. Of je kan een stukje gaan wandelen in de grand canyon, je kan op twee plekken een wandeling naar beneden gaan maken. Een wandeling naar beneden bestaat uit 3 stops ( ook rest house geheten). De meeste mensen lopen naar de 1,5 mile rest house en dan weer terug. Vergis je niet dit is behoorlijk stevige tocht, mede door de warmte, dus veel drinken en goede schoenen. Het mooie van deze loop is dat je de canyon op een hele andere manier ziet. Afhankelijk je conditie, de warmte en hoe vroeg je begint kan dit dag vullend zijn. Als je dit zou doen, zou ik je nog steeds adviseren om rond 5 uur de grand canyon te verlaten (dit ivm de snelle donkerte) en dan ergens slapen halverwege page, of zelfs gewoon even stevig door rijden naar page.
Over Arches, ik ben hier ook geweest, eigenlijk ligt het park voor de meeste mensen ook net uit de route, met het gevolg dat hij wordt overgeslagen. Wij hebben de loop naar de landscape arch en vervolgens de double O arch gedaan. Een schitterende loop, redelijk dag vullend. Voor de delicate arch was het toen al te laat. Ik vond arches mooi, maar ben er met 1 dag te kort geweest.
Page, horse shoe bend echt mooi en relatief makkelijk om te doen. Ik vond het en super uitzicht, zeker aan de rand. Wel oppassen voor de Chinezen dit in je rug staan.

Ik hoop dat mijn info je kan helpen, als je vragen hebt gewoon doen. Ondanks mijn ervaring doe ik dat ook bij andere over voor mij nieuwe gebeiden.
Gr frenk
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij deden in 2008 een soortgelijke reis met Tiogatours alleen een one way, van lA naar Las Vegas, was erg goed bevallen, misschien het overwegen waard, als je tenminste nog iets aan die tickets kan doen!
Groet Rieky
Groet Rieky
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat nu toch een overnachting daar gepland? Zou ik zo laten, dat is een bijzondere ervaring.Yess81 schreef:Wij willen ook niet perse in death Valley overnachten, maar het lijkt ins wel leuk om er te rijden.
Als je niet naar Moab gaat is dat inderdaad handiger.Yess81 schreef: Wij hebben nu bedacht dat het ook logischer is om van grand canyon naar monument Valley te gaan en dan naar page en dan bryce. Eens?
Wat de wandeling naar Hermits Rest betreft en de andere activiteiten in het park: bestudeer goed het krantje dat je bij de ingang krijgt.
Je ziet dan hoe de bussen lopen. Maar als je aan de rim overnacht heb je voor veel dingen geen bus nodig, je loopt dan naar de rim. Wil je naar Hermits Rest dan zou ik de wandelingen in het begin doen en de terugreis met de bus: op de terugreis stopt de bus namelijk minder vaak dan op de heenreis. Zie ook mijn wandelsite voor de wandelingen.
Kun je bij Tioga gratis wijzigen? Bijvoorbeeld als de Tioga Pass gesloten is en je niet via Mammoth Lakes kunt rijden? Als dat niet kan zou ik die nacht open houden en ter plekke of nu zelf iets boeken dat je nog kunt annuleren.
Marianne
Allemaal weer bedankt voor alle reacties! De reis gaat steeds meer vorm krijgen en wij een steeds beter gevoel.
Toch nog een paar beginners vragen haha:
Marianne ik heb net jullie reisverslag van 2011 gelezen in death Valley. Geweldig! Wij verblijven in hetzelfde hotel. Maar hoe weet je welke routes interessant zijn als beginner? Moet je dat inderdaad hebben van reisverslagen. Of staan de mogelijkheden ook duidelijk aangegeven als je aan mokt rijden?
Met welke temperaturen moeten wij rekening houden in mei/juni?
Wat zal de temp. aan het eind in San francisco zijn?
Hartstikke bedankt frenk voor de duidelijke uitleg. En nav jouw opmerking durf ik bovenstaande vragen te stellen. Nogmaals bedankt allemaal!
Toch nog een paar beginners vragen haha:
Marianne ik heb net jullie reisverslag van 2011 gelezen in death Valley. Geweldig! Wij verblijven in hetzelfde hotel. Maar hoe weet je welke routes interessant zijn als beginner? Moet je dat inderdaad hebben van reisverslagen. Of staan de mogelijkheden ook duidelijk aangegeven als je aan mokt rijden?
Met welke temperaturen moeten wij rekening houden in mei/juni?
Wat zal de temp. aan het eind in San francisco zijn?
Hartstikke bedankt frenk voor de duidelijke uitleg. En nav jouw opmerking durf ik bovenstaande vragen te stellen. Nogmaals bedankt allemaal!

- Frenk1976
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Your welcome,
Eigenlijk staat in amerika altijd alles goed aangegeven. Als er een bezienswaardigheid is staat er meteen een bord langs de kant. Voor mijn eerste reis maakte ik me hier ook een beetje druk om, maar wat dat betreft hebben Ze dat prima voor elkaar. Thuis kijk ik alvast wat ik wil zien in een park, dan plan ik de dag en kijk of het haalbaar is. Ondek-amerika is een goed site met info over wat waar te zien is in welk park en hoe lang het lopen is enzovoort.
Het lastig om te zeggen wat de temperaturen zijn dat is per regio verschillend. In san francisco zal het denk ik ongeveer 20 graden zijn in die periode. Death valley warm tot zeer warm, page en grand canyon weer wat minder warm.
Succes met plannen
Eigenlijk staat in amerika altijd alles goed aangegeven. Als er een bezienswaardigheid is staat er meteen een bord langs de kant. Voor mijn eerste reis maakte ik me hier ook een beetje druk om, maar wat dat betreft hebben Ze dat prima voor elkaar. Thuis kijk ik alvast wat ik wil zien in een park, dan plan ik de dag en kijk of het haalbaar is. Ondek-amerika is een goed site met info over wat waar te zien is in welk park en hoe lang het lopen is enzovoort.
Het lastig om te zeggen wat de temperaturen zijn dat is per regio verschillend. In san francisco zal het denk ik ongeveer 20 graden zijn in die periode. Death valley warm tot zeer warm, page en grand canyon weer wat minder warm.
Succes met plannen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 34 Reacties
- 5809 Weergaves
-
Laatste bericht door AVDam
-