Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tvdvrd: Zuidwest USA 20 dagen + new york
Reis tvdvrd: Zuidwest USA 20 dagen + new york
Hallo, in mei ga ik met mijn vader (70+), zus en nichtje naar Amerika - altijd al een wens van mijn vader en nu lukt het op deze manier. Voor mijn vader, zus en nichtje is het de 1e keer en waarschijnlijke de enige keer voor mijn vader en zus.. Gezien de gezondheid van mijn vader en zus zal ik de chauffeur zijn (zelf al meerdere keren in Amerika geweest met zakenreisjes en soms wat extra dagen tot een week extra. (Seatle,Vegas,NYC('98)Boston,Colorado). Mijn nichtje is nog te jong om te rijden.
Deze route hebben we geboekt. Het is de Jan Doets Zuid-West USA + New York tour, maar dan zonder San Diego/Tucson, maar een extra 'vrije' dag bij de Grand Canyon en Yosemite, en dus een extra stop onderweg van LA naar Sedona. Dit is Palm Springs geworden, wel dicht op LA, maar dan kunnen we op de dag dat we daar aankomen 's-avonds nog Joshua Tree NP in. We hebben een ruime 4WD SUV.
Dit is het reisschema:
18-May Aankomst 13.00 New York
19-May New York (hele dag)
20-May New York (hele dag)
21-May New York -> San Franciso (14.00 aankomst)
22-May San Franciso (hele dag)
23-May naar Montery/Carmel (192 km)
24-May naar Ventura (440 km) (hotels in Central Coast waren vol)
25-May naar LA (112 km)
26-May naar PalmSprings (181 km)
27-May naar Sedona (608 km)
28-May naar Grand Canyon (Tusayan) (144 km)
29-May Grand Canyon (hele dag)
30-May naar Las Vegas (400 km)
31-May naar Death Valley (200 km)
1-Jun naar Mammoth Lakes (325 km)
2-Jun naar Mariposa/Yosemite (240 km) (hopelijk via Tioga)
3-Jun Mariposa/Yosemite (hele dag)
4-Jun naar San Francisco (272 km)
5-Jun 14.00 vliegen naar Amsterdam
6-Jun aankomst Amsterdam
Wat zaken die we al bedacht hebben:
De route van SFO naar LA natuurlijk over Highway #1
De tijd in LA is kort maar Ventura ligt dicht Santa Monica dus de pier kunnen we bezoeken en dan in LA heel kort wat highlights
Van Palm Springs naar Sedona een stuk over Highway 89/89A
Van Grand Canyon naar Vegas een stuk over Route 66
In Yosemite natuurlijk de bekende highlights
De extra dag in Yosemite is om te zorgen dat we daar zeker genoeg tijd hebben voor de highlights ( Glacier Point ) en dat niet in 2 halve dagen af hoeven te raffelen.
Wat punten waar ik nog mee zit
1) Op de extra dag bij de Grand Canyon wil ik naar Horseshoe bend rijden - Antilope Canyon was ik van plan over te slaan - hoor er ook slechte verhalen over (druk, je moet er snel door, het is niet zoals op de foto's) - het liefst zou ik die dag ook nog door rijden naar Monument Valley, maar dan moeten we natuurlijk ook weer terug en dan wordt het wel een heeeel lang dagtripje. Heeft iemand dit wel eens in een dagtripje gedaan? (Grand Canyon -> Horseshoe bend -> Monument Valley en weer terug)
2) Mijn nichtje wil graag een beetje authentieke paarden/cowboy ranch bezoeken ( een ritje hoeft niet ) - maar iets wat er nog een beetje authentiek uit ziet ( het zal heus wel commercieel zijn) , wellicht een leuke shop etc - weet iemand iets leuks op de route? waarschijnlijk de meeste kans van LA -> Grand Canyon?
3) Joshua Tree zit nu in de route omdat we overnachten bij Palm Springs - is de route er om heen (Hw 62 ipv 10) leuk - en/of kan je er ook doorheen steken? (El Dorado Mine Road?)
4) Weet iemand toevallig nog een leuke 'ghost' town op de route?
Misschien nog als aanvulling: het doel is een "Amerika" beleven (voor zover dat natuurlijk kan in 3 weken en heel veel auto rijden) en de mooie natuur zien - ( (outlet) mall shopping en pretparken/zoo's/aquariums e.d. staan daarbij niet hoog op het lijstje -
Bedankt alvast voor de vele goed info hier - ik zal nog veel lezen ...
Deze route hebben we geboekt. Het is de Jan Doets Zuid-West USA + New York tour, maar dan zonder San Diego/Tucson, maar een extra 'vrije' dag bij de Grand Canyon en Yosemite, en dus een extra stop onderweg van LA naar Sedona. Dit is Palm Springs geworden, wel dicht op LA, maar dan kunnen we op de dag dat we daar aankomen 's-avonds nog Joshua Tree NP in. We hebben een ruime 4WD SUV.
Dit is het reisschema:
18-May Aankomst 13.00 New York
19-May New York (hele dag)
20-May New York (hele dag)
21-May New York -> San Franciso (14.00 aankomst)
22-May San Franciso (hele dag)
23-May naar Montery/Carmel (192 km)
24-May naar Ventura (440 km) (hotels in Central Coast waren vol)
25-May naar LA (112 km)
26-May naar PalmSprings (181 km)
27-May naar Sedona (608 km)
28-May naar Grand Canyon (Tusayan) (144 km)
29-May Grand Canyon (hele dag)
30-May naar Las Vegas (400 km)
31-May naar Death Valley (200 km)
1-Jun naar Mammoth Lakes (325 km)
2-Jun naar Mariposa/Yosemite (240 km) (hopelijk via Tioga)
3-Jun Mariposa/Yosemite (hele dag)
4-Jun naar San Francisco (272 km)
5-Jun 14.00 vliegen naar Amsterdam
6-Jun aankomst Amsterdam
Wat zaken die we al bedacht hebben:
De route van SFO naar LA natuurlijk over Highway #1
De tijd in LA is kort maar Ventura ligt dicht Santa Monica dus de pier kunnen we bezoeken en dan in LA heel kort wat highlights
Van Palm Springs naar Sedona een stuk over Highway 89/89A
Van Grand Canyon naar Vegas een stuk over Route 66
In Yosemite natuurlijk de bekende highlights
De extra dag in Yosemite is om te zorgen dat we daar zeker genoeg tijd hebben voor de highlights ( Glacier Point ) en dat niet in 2 halve dagen af hoeven te raffelen.
Wat punten waar ik nog mee zit
1) Op de extra dag bij de Grand Canyon wil ik naar Horseshoe bend rijden - Antilope Canyon was ik van plan over te slaan - hoor er ook slechte verhalen over (druk, je moet er snel door, het is niet zoals op de foto's) - het liefst zou ik die dag ook nog door rijden naar Monument Valley, maar dan moeten we natuurlijk ook weer terug en dan wordt het wel een heeeel lang dagtripje. Heeft iemand dit wel eens in een dagtripje gedaan? (Grand Canyon -> Horseshoe bend -> Monument Valley en weer terug)
2) Mijn nichtje wil graag een beetje authentieke paarden/cowboy ranch bezoeken ( een ritje hoeft niet ) - maar iets wat er nog een beetje authentiek uit ziet ( het zal heus wel commercieel zijn) , wellicht een leuke shop etc - weet iemand iets leuks op de route? waarschijnlijk de meeste kans van LA -> Grand Canyon?
3) Joshua Tree zit nu in de route omdat we overnachten bij Palm Springs - is de route er om heen (Hw 62 ipv 10) leuk - en/of kan je er ook doorheen steken? (El Dorado Mine Road?)
4) Weet iemand toevallig nog een leuke 'ghost' town op de route?
Misschien nog als aanvulling: het doel is een "Amerika" beleven (voor zover dat natuurlijk kan in 3 weken en heel veel auto rijden) en de mooie natuur zien - ( (outlet) mall shopping en pretparken/zoo's/aquariums e.d. staan daarbij niet hoog op het lijstje -
Bedankt alvast voor de vele goed info hier - ik zal nog veel lezen ...
Laatst gewijzigd door tvdvrd op 11 jan 2014, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis: Zuidwest USA 20 dagen + new york
1) Grand Canyon - Horseshoe Bend - Monument Valley - Grand Canyon
Gekkenwerk. Ik zou lekker eens een dag gaan genieten van de Grand Canyon. Zodat je de volgende dag vroeg weg kunt naar Las Vegas.
2) Geen idee. Geen liefhebber
3) Je zit bijna de hele dag al in de auto. 62 zou ik niet speciaal voor omrijden qua scenische waarde, behalve als je dan via Joshua Tree (je genoemde El Dorado Mine Road) weer naar de 10 terug gaat. Prachtig park. Als je tenminste ook eens uit de auto gaat voor een kleine wandeling....
4) Bodie.
Gekkenwerk. Ik zou lekker eens een dag gaan genieten van de Grand Canyon. Zodat je de volgende dag vroeg weg kunt naar Las Vegas.
2) Geen idee. Geen liefhebber

3) Je zit bijna de hele dag al in de auto. 62 zou ik niet speciaal voor omrijden qua scenische waarde, behalve als je dan via Joshua Tree (je genoemde El Dorado Mine Road) weer naar de 10 terug gaat. Prachtig park. Als je tenminste ook eens uit de auto gaat voor een kleine wandeling....
4) Bodie.
24 mei ga je niet redden via de kustroute. En 25 mei is nog zeker 1 uur en een kwartier naar LA, mits je vertrekt op de tijdstip dat de files al voorbij zijn, anders ben je minimaal 2 uur kwijt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
1) Vanuit Tusayan naar PAge en ook npog MV en weer terug lijtk me gekkenwerk. Misschien is het goed om even aan te geven wat jullie precies willen. Is een wandeling een mogelijkheid? Bij de GC is de shuttlebus naar Hermits Rest met zo hier en daar een stuk lopen langs de rim een aanrader. Maar ook een stuk naar beneden lopen is eigenlijk een must om een beeld te kunnen vormen van de grootte van het park. ZIe bijvoorbeeld mijn 2011-verslag en 2013-verslag. Als wandelen een probleem is dan is Horseshoe bend ook geen aanrader; dit is best wel een lastig stuk door het zand, met vaak hoge temperaturen. ZIe hiervoor ook mijn genoemde reisverslagen. Wat je schrijft over Antelope Canyon herken ik niet. Ik heb alleen ervaring met de Lower en dat is bijzonder indrukwekkend (zie hiervoor ook mijn 2011-verslag).
3) Voor Joshua Tree zou ik het stuk tussen de westingang (JT) en de noordingang (bij Twentynine Palms) nemen.
4) Is al genoemd: Bodie. Kost je wel veel tijd. zie mijn 2013-verslag, ook voor Yosemite in juni. Je hebt helaas maar 1 dag voor Yosemite en die heb je heel hard nodig. Als de pas gesloten is is Mammoth Lakes niet handig. Kun je dat gratis annuleren bij Jan Doets?
Marianne
3) Voor Joshua Tree zou ik het stuk tussen de westingang (JT) en de noordingang (bij Twentynine Palms) nemen.
4) Is al genoemd: Bodie. Kost je wel veel tijd. zie mijn 2013-verslag, ook voor Yosemite in juni. Je hebt helaas maar 1 dag voor Yosemite en die heb je heel hard nodig. Als de pas gesloten is is Mammoth Lakes niet handig. Kun je dat gratis annuleren bij Jan Doets?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 jan 2014, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Hockey - bedankt voor je info. Ik snap dat 24 mei een lange dag is/wordt - maar als we vroeg weggaan en direct HW#1 op gaan vanaf Montery dan moeten we toch voor donkerHockey schreef:24 mei ga je niet redden via de kustroute. En 25 mei is nog zeker 1 uur en een kwartier naar LA, mits je vertrekt op de tijdstip dat de files al voorbij zijn, anders ben je minimaal 2 uur kwijt.

Laatst gewijzigd door tvdvrd op 11 jan 2014, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Marianne, bedankt voor je info. Een stukje lopen is wel haalbaar, maar 4 a 5 km is wel de max en veel stijgen/dalen zal helemaal lastig zijn. Ik begrijp dat dat ons beperkt maar dat is nu eenmaal zo. Dus inderdaag bij de Grand Canyon willen we veel van de uitzicht punten genieten en waar mogelijk een stukje wandelen maar veel zal dat niet worden.Martin & Marianne schreef:1) Vanuit Tusayan naar PAge en ook npog MV en weer terug lijtk me gekkenwerk. Misschien is het goed om even aan te geven wat jullie precies willen. Is een wandeling een mogelijkheid? Bij de GC is de shuttlebus naar Hermits Rest met zo hier en daar een stuk lopen langs de rim een aanrader. Maar ook een stuk naar beneden lopen is eigenlijk een must om een beeld te kunnen vormen van de grootte van het park. ZIe bijvoorbeeld mijn 2011-verslag en 2013-verslag. Als wandelen een probleem is dan is Horseshoe bend ook geen aanrader; dit is best wel een lastig stuk door het zand, met vaak hoge temperaturen. ZIe hiervoor ook mijn genoemde reisverslagen. Wat je schrijft ver Antelope Canyon herken ik niet. Ik heb alleen ervaring met de Lower en dat is bijzonder indrukwekkend (zie hiervoor ook mijn 201-verslag).
3) Voor Joshua Tree zou ik het stuk tussen de westingang (JT) en de noordingang (bij twentynine Palms) nemen.
Marianne
Over Mammoth Lakes, ik zal de opening vd Tioga pas natuurlijk in de gaten houden, stel dat het er vlak daarvoor naar uit ziet dat die niet op tijd opengaat, wat adviseer je dan mbt Mammoth Lakes? Overslaan en vanuit Death Valley direct door naar Yosemite via bv de HW108 en onderweg een hotel/motel nemen op de bonnefooi?
Als jullie vooral vanuit de auto de kustroute willen bekijken dan kan het prima. Zo niet raad ik je aan om op zijn minst de verwachting bij te stellen en rekening te houden met een behoorlijk stuk rijden in het donker (het wordt daar vroeger donker dan hier). Of als je echt veilig wil zijn eerder te stoppen. En als je toch in het donker gaat rijden, waarom dan niet direct door naar LA? Dan heb je daar een volle dag. Of eerder stoppen en de volgende dag in alle rust naar LA rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult normaal gesproken wel ruim van te voren aan zien komen of je wel of niet de Tioga Pass kunt nemen. Wellicht is de Sonora Pass een optie, dan kun je ML laten staan, en anders inderdaad via Bakersfield en gewoon kijken hoever je komt. Iets vinden onderweg zal geen probleem zijn. Oakhurst is haalbaar vanuit DV, dan kun je die dag of de volgende ochtend naar de Mariposa grove. De 88 is ook nog een mogelijkheid als je wel naar Mammoth Lakes (en Bodie etc) wilt.
Marianne
Marianne
OK bedankt. Net nog even gekeken en in 1 dag vanaf Palm Springs, via een stukje Joshua Tree (west ingang, noord ingang) en dan bovenlangs verder,terug naar de HW 10, dan de HW 60 naar Wickenburg en dan de 89/89A naar Sedona is ook wat te veel van het goede ( 428 mijl - >8 uur ).Martin & Marianne schreef:Je zult normaal ... Mammoth Lakes (en Bodie etc) wilt.
Marianne
Dus ik denk dat we de middag dat we in Palm Springs aankomen dan een een stukje Joshua Park rijden en een mooi plekje vinden voor een zonsondergang, en dan de volgende dag dan met een groot gedeelte over HW10 naar Sedona.
Re: Reis tvdvrd: Zuidwest USA 20 dagen + new york
Je rijdt langs de kust vlak voor en in het Memorial Day weekend (Memorial Day is 4de maandag in mei) vandaar dat er al veel is geboekt.
Langs 62 heb je Pioneer Town. Een movie set met Pappy and Harriet's. Jerome op weg naar Sedona was bijna een gosttown maar nu niet meer.
GC-Page-MV=GC is 9 uur rijden zonder stoppen.....
Prescott is de oude hoofdstad van Arizona en buitengewoon interessant met zijn Whiskey Row maar met alle stops is PS-Prescott-Sedona al een hele dag rijden.
Langs 62 heb je Pioneer Town. Een movie set met Pappy and Harriet's. Jerome op weg naar Sedona was bijna een gosttown maar nu niet meer.
GC-Page-MV=GC is 9 uur rijden zonder stoppen.....
Prescott is de oude hoofdstad van Arizona en buitengewoon interessant met zijn Whiskey Row maar met alle stops is PS-Prescott-Sedona al een hele dag rijden.
Bedankt - ja - memorial day had ik gezien - voor zover ik zag is alles gewoon open en is het ook een bekende shopping dag voor de amerikanen. Monument Valley gaat het dus niet worden en over Horseshoe Bend moet ik ook nog maar even nadenken. Een dagje rustig Grand Canyon bekijken en een stukje rijden naar de Desert View Watchtower is denk ik een beter idee.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even een vraagje tussendoor, maar hoe kom je hier bij?!?!?! Druk, ja als je pech hebt kan het idd druk zijn, maar ik denk dat dit voor de meeste reizigers een van de hoogtepunten van hun zuidwest reis zal zijn geweest als ze dit gezien hebben.Antilope Canyon was ik van plan over te slaan - hoor er ook slechte verhalen over (druk, je moet er snel door, het is niet zoals op de foto's)
Maar idd gewoon lekker bij de grand canyon blijven, dat lijkt me verstandiger die dag

1e deel San Francisco -> Monterey
Hallo, eind mei doen we een rondje Amerika http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 46#p878546
Een vraagje over het eerste deel van de kust route (Highway 1) van San Francisco naar LA. De stops zijn als volgt: San Fran, Montery, Ventura, LA. We overnachten dus als 1e in Montery. In veel boekjes lees ik dat de meeste route beschrijvingen van Highway 1 pas beginnen in Montery en dan tot aan Morrow Bay. Is het deel van San Francisco naar Montery niet bijzonder?
Op Google Maps ziet het er best aardig uit - of rijden we alleen in de mist als we vertrekken uit San Francisco ( we moeten eerst nog de auto halen dus heel vroeg zullen we niet op pad zijn, ik hoop zo rond 11.00 uur )
Bedankt,
Edward
Een vraagje over het eerste deel van de kust route (Highway 1) van San Francisco naar LA. De stops zijn als volgt: San Fran, Montery, Ventura, LA. We overnachten dus als 1e in Montery. In veel boekjes lees ik dat de meeste route beschrijvingen van Highway 1 pas beginnen in Montery en dan tot aan Morrow Bay. Is het deel van San Francisco naar Montery niet bijzonder?
Op Google Maps ziet het er best aardig uit - of rijden we alleen in de mist als we vertrekken uit San Francisco ( we moeten eerst nog de auto halen dus heel vroeg zullen we niet op pad zijn, ik hoop zo rond 11.00 uur )
Bedankt,
Edward
Laatst gewijzigd door PSVwally op 31 mar 2014, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerpen samengevoegd, probeer zoveel mogelijk je routevragen specifiek in je eigen topic te stellen.
Reden: Onderwerpen samengevoegd, probeer zoveel mogelijk je routevragen specifiek in je eigen topic te stellen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 1e deel San Francisco -> Monetery
Er is inderdaad minder te zien tussen SF en Monterey, er is Santa Cruz, maar Monterey en Carmel zijn zelf een bezoek waard en uiteraard is er in monterey de 17 mile drive.
Van veel mist zou je normaal in mei geen echt last mogen hebben.
Van veel mist zou je normaal in mei geen echt last mogen hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je ipv de 101 al de 1 pakt vanaf San Francisco kom je ook nog langs Half Moon Bay, dat is ook al een mooi stuk kustweg. Verder is er inderdaad rond Santa Cruz en Monterey genoeg te doen om je een hele dag bezig te houden.
May haze en june gloom hebben hun namen niet voor niets dus er kan wel degelijk mist zijn. Als je geluk hebt zie je zo'n mistbank vanaf de oceaan het land inrollen en dat is best spektaculair maar het moet niet te lang duren natuurlijk.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1070 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal