Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis John&Sylvia: rondje Denver
- John&Sylvia
- Amerikafan
Reis John&Sylvia: rondje Denver
Hoi! Ik heb in een eerdere fase van onze planning om naar de VS te gaan al eens wat tips gevraagd en veel andere reisschema's bekeken.
We hebben in de afgelopen tijd veel veranderd aan onze planning, en ik ben toch heel benieuwd wat jullie van onze route/planning vinden..
We zijn er van 30 mei t/m 22 juni.
Dag 1. AMS - DEN
Dag 2. DEN - Salida (We moeten de camper ophalen en Wal*Mart-en dus we hopen tot Salida te komen, maar het kan ook zijn dat we minder ver komen)
Dag 3. Salida - Black Canyon of the Gunnison
Dag 4. BCotG - Canyonlands (Needles)
Dag 5. Needles - Moab
Dag 6. Moab (raften)
Dag 7. Moab - Arches
Dag 8. Arches - Colorado National Monument
Dag 9. CNM - Dinosaur NP
Dag 10. Dinosaur NP - Rock Springs
Dag 11. Rock Springs - Grand Teton
Dag 12. Grand Teton
Dag 13. Grand Teton - Yellowstone
Dag 14. Yellowstone
Dag 15. Yellowstone
Dag 16. Yellowstone - Cody
Dag 17. Cody
Dag 18. Cody - Casper
Dag 19. Casper - Cheyenne
Dag 20. Cheyenne - Rocky Mountain National Park
Dag 21. RMNP
Dag 22. RMNP - Nederland - Denver
Dag 23. Denver (Camper inleveren)
Dag 24. Den - AMS
Dag 25. Thuis.
Hebben jullie nog suggesties/tips?
We hebben in de afgelopen tijd veel veranderd aan onze planning, en ik ben toch heel benieuwd wat jullie van onze route/planning vinden..
We zijn er van 30 mei t/m 22 juni.
Dag 1. AMS - DEN
Dag 2. DEN - Salida (We moeten de camper ophalen en Wal*Mart-en dus we hopen tot Salida te komen, maar het kan ook zijn dat we minder ver komen)
Dag 3. Salida - Black Canyon of the Gunnison
Dag 4. BCotG - Canyonlands (Needles)
Dag 5. Needles - Moab
Dag 6. Moab (raften)
Dag 7. Moab - Arches
Dag 8. Arches - Colorado National Monument
Dag 9. CNM - Dinosaur NP
Dag 10. Dinosaur NP - Rock Springs
Dag 11. Rock Springs - Grand Teton
Dag 12. Grand Teton
Dag 13. Grand Teton - Yellowstone
Dag 14. Yellowstone
Dag 15. Yellowstone
Dag 16. Yellowstone - Cody
Dag 17. Cody
Dag 18. Cody - Casper
Dag 19. Casper - Cheyenne
Dag 20. Cheyenne - Rocky Mountain National Park
Dag 21. RMNP
Dag 22. RMNP - Nederland - Denver
Dag 23. Denver (Camper inleveren)
Dag 24. Den - AMS
Dag 25. Thuis.
Hebben jullie nog suggesties/tips?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondje Denver
Leuke trip hoor!
Het stuk van BCotG naar Needles section van Canyonlands zou je overigens wel zomaar zo'n 5u rijden kunnen kosten. Vergis je af en toe niet in de rijtijden.
Zorg dat je het stuk tussen Arches en Grand Junction richting Colorado NM over de 128 rijdt, prachtige weg langs de Colorado River.
Dinosaur NM bestaat uit 2 gebieden. De quarry beslaat niet echt heel veel tijd, rij je daar wat verder door dan zijn er (klein stukje zandpad) nog wat rotstekeningen (petroglyps). Het andere gedeelte in Colorado is weids, maar het mooiste stuk vond ik helemaal achterin bij Echo Park overlook. Dat is wel ruim 100km op en neer, voor alleen dat stuk wel ver.
Het stuk van Dinosaur naar Rock Springs gaat over best grote hoogtes overigens.Maar ik vond dat ook een mooie weg. Ik zou alleen daar proberen om al wat verder richting Jackson te komen, bijvoorbeeld naar Pinedale.
Pak in RMNP in ieder geval de trail ridge road mee als deze open is (grote kans van wel). Het stuk Estes Park - Nederland - Denver over de peak to peak hw vond ik persoonlijk tegenvallen. Ik denk voornamelijk omdat je de bergen in je rug hebt en er dus weinig te zien is. Wat wel leuk is, behalve een korte stop in Nederland, is het dorpje Black Hawk. Je waant je ineens vanuit de middle of nowhere in een soort mini Las Vegas. Ook de 119 die overgaat in de 6 richting Denver zijn leuke wegen om te rijden (veel bochtjes dat wel) langs een rivier.
In principe is er ook in en om Denver genoeg te doen om je enkele dagen te vermaken.
Paul
Het stuk van BCotG naar Needles section van Canyonlands zou je overigens wel zomaar zo'n 5u rijden kunnen kosten. Vergis je af en toe niet in de rijtijden.
Zorg dat je het stuk tussen Arches en Grand Junction richting Colorado NM over de 128 rijdt, prachtige weg langs de Colorado River.
Dinosaur NM bestaat uit 2 gebieden. De quarry beslaat niet echt heel veel tijd, rij je daar wat verder door dan zijn er (klein stukje zandpad) nog wat rotstekeningen (petroglyps). Het andere gedeelte in Colorado is weids, maar het mooiste stuk vond ik helemaal achterin bij Echo Park overlook. Dat is wel ruim 100km op en neer, voor alleen dat stuk wel ver.
Het stuk van Dinosaur naar Rock Springs gaat over best grote hoogtes overigens.Maar ik vond dat ook een mooie weg. Ik zou alleen daar proberen om al wat verder richting Jackson te komen, bijvoorbeeld naar Pinedale.
Pak in RMNP in ieder geval de trail ridge road mee als deze open is (grote kans van wel). Het stuk Estes Park - Nederland - Denver over de peak to peak hw vond ik persoonlijk tegenvallen. Ik denk voornamelijk omdat je de bergen in je rug hebt en er dus weinig te zien is. Wat wel leuk is, behalve een korte stop in Nederland, is het dorpje Black Hawk. Je waant je ineens vanuit de middle of nowhere in een soort mini Las Vegas. Ook de 119 die overgaat in de 6 richting Denver zijn leuke wegen om te rijden (veel bochtjes dat wel) langs een rivier.
In principe is er ook in en om Denver genoeg te doen om je enkele dagen te vermaken.
Paul
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis John&Sylvia: rondje Denver
Mooie route.
Zoals PSVwally al zei, probeer zeker de Trail Ridge Road te rijden in RMNP.
Je zou vb op dag 20 aan de west kant van het park kunnen overnachten. Er is 1 camping daar in RMNP en er zijn er ook in Grand Lake.
De volgende dag kan je dan weer naar de oost kant rijden.
Veel mensen doen de TRR tot aan Alpine Visitor Center en keren daar terug.
Maar als je verder rijdt is het ook prachtig.
Groetjes,
Ingrid
Zoals PSVwally al zei, probeer zeker de Trail Ridge Road te rijden in RMNP.
Je zou vb op dag 20 aan de west kant van het park kunnen overnachten. Er is 1 camping daar in RMNP en er zijn er ook in Grand Lake.
De volgende dag kan je dan weer naar de oost kant rijden.
Veel mensen doen de TRR tot aan Alpine Visitor Center en keren daar terug.
Maar als je verder rijdt is het ook prachtig.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Goed geplande trip; niet gehaast met voldoende tijd om dingen te zien, dat wordt een geslaagde reis!
Ik neem aan, dat jullie informatie hebben ingewonnen over alle activiteiten en bezienswaardigheden onderweg.
Voor wat betreft het Rocky Mountains NP, kan ik route 34 met zijn mooie vergezichten aanbevelen, alsmede de goede tips van PSVwally.
Ruud
Ik neem aan, dat jullie informatie hebben ingewonnen over alle activiteiten en bezienswaardigheden onderweg.
Voor wat betreft het Rocky Mountains NP, kan ik route 34 met zijn mooie vergezichten aanbevelen, alsmede de goede tips van PSVwally.
Ruud
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan het hier even niet nazoeken maar volgens mij is route 34 toch de trail ridge road?
- John&Sylvia
- Amerikafan
Dat klopt! Heb het even nagekeken, en je hebt gelijk!PSVwally schreef:Ik kan het hier even niet nazoeken maar volgens mij is route 34 toch de trail ridge road?
Bedankt voor de reacties, fijn om te horen dat de route goed in elkaar zit.
We noteren alle tips en ideeën in ons routeboek!
Uit talloze blogs en boeken hebben we al veel bezienswaardigheden en andere leuke dingen onderweg gehaald.
Enige wat ik nog lastig vind is Yellowstone. Zoveel te zien, nooit genoeg tijd.
Ik denk dat we ons nog verder moeten verdiepen in wat er is, welke wandelingen een must zijn, en hoe we de rest van de tijd daar besteden.
(ik hoorde dat de wandeling naar Artist point één van de must-do 's is?)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6836 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 22 Reacties