Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dominiquedg: San Diego - Las Vegas!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dominiquedg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Dominiquedg: San Diego - Las Vegas!

Bericht door Dominiquedg »

Beste mede reizigers,

Het is weer zover! Vorig jaar zijn we voor het eerst naar Amerika geweest en dit jaar gaan we weer!
We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en deskundigheid betreft de nieuwe reis die we gaan maken. Missen we nog iets of....?

De route wordt uiteraard iets anders, vorig jaar hebben we gezien; SF, Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley, LV, Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, Grand Canyon, Sedona, Palm Springs en LA. En dat alles in 2,5 week. We hebben dus veel gereden en steeds ergens maar 1 nacht verbleven. Dit jaar willen we het iets rustiger aan doen en hebben we helaas ' maar' 15 volle dagen te besteden.

De reis die we in September zullen gaan maken (de rustdagen in SD hebben we echt nodig, dus daar sleutelen we niet meer aan :D )

Dag 1: aankomst San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego - Tucson (binnenlandse vlucht) en bezoek Pima Air Museum (een must see voor mijn partner). Overnachten in Phoenix.
Dag 5: Phoenix - Apache Trail - overnachting in Phoenix
Dag 6: Phoenix - Flagstaff ( must see is Lowell's Observatory)
Dag 7: Flagstaff - Moab
Dag 8: Moab -Canyonlands NP (island in the sky) - Overnachten Moab
Dag 9: Moab - Arches NP - overnachten Moab
Dag 10: Moab - Bryce Canyon ( wilden we graag nog een keer heen)
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Vertrek naar NL

Het enige waar we nog aan twijfelen is of 3 nachten in Moab niet teveel is? We zijn wel echte wandelaars, dus we gaan er vanuit ons wel een hele dag in Arches te kunnen vermaken en willen dan s' avonds lekker bijkomen ipv direct na een wandeling door te rijden naar Bryce. Het is ons wel opgevallen dat Moab ontzettend duur is qua accommodatie, dus de omgeving zal wel schitterend (en gewild) zijn.

We hebben alle accommodaties al vastgelegd, maar met ruimte om te annuleren, gezien vrijwel alles in Bryce, Moab en Zion al vol is geboekt.

Afgelopen jaar hebben we veel regen gehad (ook september) rond Bryce Canyon, vandaar dat we het er dit jaar toch nog eens op wagen daarheen te gaan. We hebben daar naar ons idee nog te weinig gezien.

Hebben jullie nog mooie suggesties of aanbevelingen?

Hartelijk dank!

Met reislustige groet,

Dominique
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: San Diego - Las Vegas!

Bericht door ingrid14 »

Het kan natuurlijk wel (je rijdt wat dingen voorbij maar die heb je vorige keer al gezien.

Dag 4: Zou je niet beter in Tucson overnachten?
Je zou dan na Pima Air nog via Saguaro East kunnen rijden.

En dan op dag 5 van Tucson via Apache Trail (met de klok mee rijden) naar Phoenix.

Wij waren hier in 2012 (zie mijn blog - dag 4 voor Pima Air)

Bij Pima Air: doe ook de Boneyard tour

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dominiquedg schreef:B

We hebben alle accommodaties al vastgelegd, maar met ruimte om te annuleren, gezien vrijwel alles in Bryce, Moab en Zion al vol is geboekt.
Wij zitten komende september ook drie nachten in Moab en overnachten hier:

http://moabrvresorts.com/moab-valley/amenities/cabins/

Leuke cabins en niet al te duur. Je zou kunnen kijken of er nog plaats is. Let wel dat alleen de meest luxe versie (de cottage) een eigen douche en toilet heeft. Deze kost geloof ik €65 p.n.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eerste vraag die ik me stel is of de binnenlandse vlucht het waard is. Dit is natuurlijk te bekijken in functie van tijdsbestek, uurregeling en kosten.

Voor een rit met de wagen moet je rekenen op ongeveer 5,5 uur.

Voor wat Moab betreft lijkt de tijd me niet overdreven lang.

Misschien ontbreken er in jullie schema een aantal zaken die je wil zien. Nu stel ik me bvb de vraag of een overnachting in Flagstaff wel nodig is en je na het bezoek aan Lowell's niet gewoon nog een eind verder kan rijden. Bvb tot Kayenta. Op die manier zou je de volgende dag onderweg naar Moab Canyonlands kunnen bezoeken.

In Arches kun je best een dag vullen, meer zelfs.

Misschien met alle wensen en bestemmingen nog eens puzzelen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dominiquedg
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

De cabins in moab gaan we zeker bekijken, een mooi alternatief voor de accommodatie die we tot nu toe hebben geboekt. Dank! En jullie ook veel plezier in September!

De boneyard tour gaan we zeker maken! We wilden liever in Phoenix overnachten ipv Tucson, omdat we dan s' avonds ook iets meer te doen hebben.

Betreft de binnenlandse vlucht, we hebben een goedkoop ticket gevonden en het is maar een klein uur vliegen. We wilden juist die lange afstand van 5,5 uur uit ons programma halen, daar er al twee lange rijdagen in de route staan. Het stuk tussen San Diego en Tucson vonden wij ook niet echt de moeite om 5 uur voor in de auto te zitten. De binnenlandse vlucht is dus puur tijdbesparing en voorkomen van een derde lange autorit in een kort tijdbestek. Daarbij is de vlucht goedkoper dan een dag autohuur en de benzine ;-) Maar bedankt voor de info!
We hebben ook zeker gedacht om tot aan Kayenta of Tuba City door te rijden, maar vorig jaar hebben we al gezien dat we daar echt weinig te doen is, in Flagstaff kunnen we in ieder geval s'avonds naar Lowell's Observatory (hopen op een heldere avond).

Bedankt tot nu toe!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tucson is een stad met meer dan 500.000 inwoners. Ik denk dat daar ook meer dan voldoende te doen is, naar mijn gevoel zelfs gezelliger dan Phoenix.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dominiquedg
Amerika-ontdekker

Dat is goed om te horen marcopstal, dan gaan we dat zeker nog overwegen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer