Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rob Bruyndoncx: Denver - San Francisco (vraag over locaties)
Reis Rob Bruyndoncx: Denver - San Francisco (vraag over locaties)
Wij willen volgend jaar rond deze tijd van Denver naar San Francisco rijden. Wij willen de volgende route nemen:
Denver - Grand Junction - Arches - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco
We zijn ons ervan bewust dat we zo bepaalde dingen missen. Deze route is volgens google maps een kleine 2500 km dus ze geeft ons de kans genoeg tijd te nemen voor al de locaties. We zitten echter nog te twijfelen over de Grand Canyon. Volgens google is dit echter een omweg. Nu vroegen wij ons af of het de moeite is om deze omweg te maken. Dan zitten we ook nog te twijfelen om eventueel in plaats van via Death Valley, via Kings en Sequoia naar Yosemite te rijden. Wat is volgens jullie doorgewinterde Amerika kenners de beste route?
Rob
Denver - Grand Junction - Arches - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco
We zijn ons ervan bewust dat we zo bepaalde dingen missen. Deze route is volgens google maps een kleine 2500 km dus ze geeft ons de kans genoeg tijd te nemen voor al de locaties. We zitten echter nog te twijfelen over de Grand Canyon. Volgens google is dit echter een omweg. Nu vroegen wij ons af of het de moeite is om deze omweg te maken. Dan zitten we ook nog te twijfelen om eventueel in plaats van via Death Valley, via Kings en Sequoia naar Yosemite te rijden. Wat is volgens jullie doorgewinterde Amerika kenners de beste route?
Rob
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Van Denver naar San Francisco (vraagje over de locaties)
Welkom op het forum!
Hoeveel tijd hebben jullie voor deze route?
Grand Canyon is zeker de moeite! Als je niet teveel wilt omrijden, kun je ook naar de North Rim gaan. Die is ook prachtig, maar wellicht iets minder overweldigend.
Sequoia is zeker een mooi park, maar de route van las Vegas via Death Valley naar Yosemite schijnt mooier te zijn (ik heb de route Las Vegas - Sequoia zelf niet gereden). Het is dan wel de vraag, afhankelijk van hoe vroeg in het jaar jullie zijn, of de Tioga pass geopend is. Als die dicht is zal je toch onder of bovenlangs moeten om naar de westingang van Yosemite te komen.
Sequoia is mooi, maar wel een park waar je even de tijd voor moet nemen, minimaal 1 volle dag, liefst meer. Dat is dus ook afhankelijk van de tijd die jullie in totaal hebben. In Yosemite kun je overigens ook sequoia's bekijken.
Hoeveel tijd hebben jullie voor deze route?
Grand Canyon is zeker de moeite! Als je niet teveel wilt omrijden, kun je ook naar de North Rim gaan. Die is ook prachtig, maar wellicht iets minder overweldigend.
Sequoia is zeker een mooi park, maar de route van las Vegas via Death Valley naar Yosemite schijnt mooier te zijn (ik heb de route Las Vegas - Sequoia zelf niet gereden). Het is dan wel de vraag, afhankelijk van hoe vroeg in het jaar jullie zijn, of de Tioga pass geopend is. Als die dicht is zal je toch onder of bovenlangs moeten om naar de westingang van Yosemite te komen.
Sequoia is mooi, maar wel een park waar je even de tijd voor moet nemen, minimaal 1 volle dag, liefst meer. Dat is dus ook afhankelijk van de tijd die jullie in totaal hebben. In Yosemite kun je overigens ook sequoia's bekijken.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
We zouden de tweede helft van mei gaan voor ongerveer 21 dagen. Ik heb gehoord dat de Tioga pass dan normaal wel open is. Alle tips qua wandelingen in de parken zijn welkom. Ook waar we lang moeten zijn en waar korter. Bedankt trouwens voor de supersnelle reactie.
Rob
Rob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass blijft een risico, maar voor begin juni zou ik dat risico wel durven nemen.
Kijk voor een vergelijkbare route in dezelfde periode eens naar ons 2013-verslag. Wel met de kanttekening dat wij veel parken al eerder bezocht hadden en dus ook wat minder gebruikelijke dingen in de route opnamen.
Marianne
Kijk voor een vergelijkbare route in dezelfde periode eens naar ons 2013-verslag. Wel met de kanttekening dat wij veel parken al eerder bezocht hadden en dus ook wat minder gebruikelijke dingen in de route opnamen.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Soms is de Tioga Pass eind mei nog niet open, dat is afhankelijk van de winter. Zo ging hij in 2011 pas op 18 juni open.
Je moet bekijken wat je haalbaar vindt op 21 dagen. Keuzes moeten er altijd gemaakt worden.
1 naar Denver
2 Denver - Colorado Springs - Grand Junction
3 Grand Junction - Moab
4 Moab (Arches)
5 Moab (Canyonlands)
6 Moab - Capitol Reef
7 Capitol Reef - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Page
11 Page - GC
12 GC
13 GC - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - SF
20 SF
21 SF - huis ?
Hierin is er wel weinig tijd voor Denver zelf, ook in SF zou een dagje meer misschien nog welkom zijn.
Als je Page invoert (daar is best wel wat te doen) en zo verder naar de GC valt dit in afstand wel mee. Het zijn natuurlijk bijkomende kilometers.
Je moet bekijken wat je haalbaar vindt op 21 dagen. Keuzes moeten er altijd gemaakt worden.
1 naar Denver
2 Denver - Colorado Springs - Grand Junction
3 Grand Junction - Moab
4 Moab (Arches)
5 Moab (Canyonlands)
6 Moab - Capitol Reef
7 Capitol Reef - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Page
11 Page - GC
12 GC
13 GC - Las Vegas
14 Las Vegas
18 Yosemite
19 Yosemite - SF
20 SF
21 SF - huis ?
Hierin is er wel weinig tijd voor Denver zelf, ook in SF zou een dagje meer misschien nog welkom zijn.
Als je Page invoert (daar is best wel wat te doen) en zo verder naar de GC valt dit in afstand wel mee. Het zijn natuurlijk bijkomende kilometers.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
We zijn vanzin een auto te huren, in de wallmart campeergerief te kopen en vooral op campings te verblijven. Is dit goed te doen volgens jullie en waar is het aan te raden toch in een hotel of motel te verblijven? Of is een camper interessanter? Qua prijs is onze manier volgens mij het goedkoopste en authentiekste. Of ben ik hier mis?
Denver lijkt mij wijnig interessant. We zoeken daar gewoon te vertrekken. In San Francisco wil ik best wat langer blijven. Welke parken zijn het meest de moeite waard om enekle dagen te blijven en waar kan ik gewoon 'passeren'?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mocht je voor Phoenix gunstiger tickets kunnen vinden, dan zou je ook daar kunnen beginnen:
1 Naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Moab
6 Moab - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Grand Junction
9 Grand Junction - Torrey
10 Torrey - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion - Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
18 Yosemite - Yosemite
19 Yosemite - San Francisco
20 San Francisco - San Francisco
21 San Francisco - Naar huis
Eventueel kun je een dag minder Grand Canyon doen en daarvoor Monument Valley in de plaats nemen. Op de eerste dag kun je dan het gedeelte tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest doen en de uitzichtpunten aan de East Rim Drive op weg naar Page. Mocht je van plan zijn bij de Grand Canyon ver te gaan wandelen, dan zou ik dat niet doen.
Een andere optie is om de overnachtingen in Death Valley en Mammoth Lakes te vervangen door één overnachting in Lone Pine en dan een overnachting in Yosemite extra te nemen. Dat geeft je wat meer tijd voor een (flinke) wandeling daar.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Moab
6 Moab - Moab
7 Moab - Moab
8 Moab - Grand Junction
9 Grand Junction - Torrey
10 Torrey - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion - Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
18 Yosemite - Yosemite
19 Yosemite - San Francisco
20 San Francisco - San Francisco
21 San Francisco - Naar huis
Eventueel kun je een dag minder Grand Canyon doen en daarvoor Monument Valley in de plaats nemen. Op de eerste dag kun je dan het gedeelte tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest doen en de uitzichtpunten aan de East Rim Drive op weg naar Page. Mocht je van plan zijn bij de Grand Canyon ver te gaan wandelen, dan zou ik dat niet doen.
Een andere optie is om de overnachtingen in Death Valley en Mammoth Lakes te vervangen door één overnachting in Lone Pine en dan een overnachting in Yosemite extra te nemen. Dat geeft je wat meer tijd voor een (flinke) wandeling daar.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden het de eerste keren ook op die manier en dat is ons erg goed bevallen. Je kunt in de steden een motel pakken en in de parken kamperen. Dat is een leuke en goedkope manier om in de parken te overnachten.Rob Bruyndoncx schreef:We zijn vanzin een auto te huren, in de wallmart campeergerief te kopen en vooral op campings te verblijven. Is dit goed te doen volgens jullie en waar is het aan te raden toch in een hotel of motel te verblijven? Of is een camper interessanter? Qua prijs is onze manier volgens mij het goedkoopste en authentiekste. Of ben ik hier mis?
Ik zou zeggen, maak eerst een route en kijk dan per overnachting hoe en waar je het beste kunt overnachten.
De route van Marcopstal en Old Faithful zijn prima routes, maar ik vind zelf de tijd voor Yosemite daarin te kort. In juni zijn de watervallen prachtig, en als je wilt wnadelen en ook sequoia's wilt bekijken is meer tijd wel prettig. Je zult echter zelf moeten zien welke parken je aanspreken en wat je er zou willen doen zodat je een beeld krijgt van de tijd die je nodig hebt in de parken. Ik had je daarvoor al naar ons 2013-verslag verwezen. Er zijn veel meer reisverlsagen waar je tips uit kunt halen. En kijk ook eens naar http://www.ontdek-amerika.nl, en natuurlijk de NPS-site (http://www.nps.gov) voor de parken.Rob Bruyndoncx schreef:Welke parken zijn het meest de moeite waard om enekle dagen te blijven en waar kan ik gewoon 'passeren'?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 mei 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Prachtige stad en zeker een mooie omgeving om enkele dagen in door te brengen.Denver lijkt mij weinig interessant. We zoeken daar gewoon te vertrekken.
Maar je zou idd net zo goed in Phoenix kunnen beginnen. Dan ligt de grand canyon ook beter op de route en zou je via page en monument valley naar moab kunnen rijden
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou met vertrek vanuit Phoenix, grand Junction eruit halen en na moab direct naar Capitol Reef (Torrey) gaan. Het is een mooi NM, maar na al die rode rotsen voegt het niet zoveel meer toe en kun je de beperkte tijd die je hebt beter elders besteden.
Het traject Las Vegas - Yosemite zou ik inderdaad ook iets inkorten, door meteen naar lone Pine of Bishop te rijden. Minder tijd voor Death Valley, maar meer tijd voor yosemite dus.
Je kan overigens ook overwegen op Vegas te vliegen of het af laten hangen van ticketprijzen...
Als je in Yosemite wilt kamperen, dan moet je 5 maanden tevoren op een bepaald tijdstip klaarzitten om te reserveren. Zie hiervoor bijv. dit artikel op AllesAmerika.com.
Houd er ook rekening mee dat het in hoger gelegen gebieden nog flink koud kan zijn 's nachts. Zo werden wij in Sequoia begin juni wakker met een vers pak sneeuw...
Het traject Las Vegas - Yosemite zou ik inderdaad ook iets inkorten, door meteen naar lone Pine of Bishop te rijden. Minder tijd voor Death Valley, maar meer tijd voor yosemite dus.
Je kan overigens ook overwegen op Vegas te vliegen of het af laten hangen van ticketprijzen...
Als je in Yosemite wilt kamperen, dan moet je 5 maanden tevoren op een bepaald tijdstip klaarzitten om te reserveren. Zie hiervoor bijv. dit artikel op AllesAmerika.com.
Houd er ook rekening mee dat het in hoger gelegen gebieden nog flink koud kan zijn 's nachts. Zo werden wij in Sequoia begin juni wakker met een vers pak sneeuw...
Groetjes Inge
-
- Amerika-expert
Grand Junction zou ik ook niet doen, de dag die vrijkomt kan bij Yosemite of SF, het traject Vegas - Yosemite zou ik wel met twee overnachtingen houden. Een overnachting in Death Valley is toch een aanrader.
Bedankt voor de vele tips. Vooral de tip over het tijdig reserveren van de campings. Ik dacht dat reserveren niet echt nodig was. Geldt dit voor alle campings in nationale parken? Wat zijn trouwens de ervaringen met de KOA campings? Ik veronderstel dat de campings in de NP's beter zijn maar indien ze volzet zijn, is KOA dan een goed alternatief?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal wel meevallen, met uitzondering van Yosemite, en met uitzondering van het Memorial Day weekend.
KOA's zou ik zelf niet zo snel doen, ze zijn duur en liggen vaak niet gunstig. Bij Moab zou ik bijvoorbeeld niet op de KOA gaan staan maar in Arches of Canyonlands, of in Moab zelf. Maar als je eens een keer veel voorzieningen wilt dan is een KOA of een vergelijkbare commerciële camping op zijn tijd niet zo gek. Maar je zou dan ook in een motel kunnen overnachten.
Maar zoals ik al eerder aangaf is het handiger om eerst eens je route te bepalen, dan komen de campings vanzelf.
Marianne
KOA's zou ik zelf niet zo snel doen, ze zijn duur en liggen vaak niet gunstig. Bij Moab zou ik bijvoorbeeld niet op de KOA gaan staan maar in Arches of Canyonlands, of in Moab zelf. Maar als je eens een keer veel voorzieningen wilt dan is een KOA of een vergelijkbare commerciële camping op zijn tijd niet zo gek. Maar je zou dan ook in een motel kunnen overnachten.
Maar zoals ik al eerder aangaf is het handiger om eerst eens je route te bepalen, dan komen de campings vanzelf.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben zelf een aantal keer overnacht in KOA kabins, kampeerhutjes. Is misschien ook een optie voor de afwisseling. Toch min of meer kamperen, maar met net even wat meer luxe en je hoeft een keer je tent niet op te zetten.
We hebben met de camper op KOA's gestaan en een aantal keren in een kamping Kabin. Met de camper reisden we met een tweejarige en waren de faciliteiten van een KOA wel prettig. Er zitten wel wat kwaliteitsverschillen tussen de KOA's, maar over het algemeen waren wij er erg tevreden over. Schoon sanitair, vaak een prettig zwembadje, goede wasfaciliteiten.
Maar ze zijn niet altijd even gezellig voor tentkampeerders. Daar zitten grote verschillen in.
We hebben met de camper op KOA's gestaan en een aantal keren in een kamping Kabin. Met de camper reisden we met een tweejarige en waren de faciliteiten van een KOA wel prettig. Er zitten wel wat kwaliteitsverschillen tussen de KOA's, maar over het algemeen waren wij er erg tevreden over. Schoon sanitair, vaak een prettig zwembadje, goede wasfaciliteiten.
Maar ze zijn niet altijd even gezellig voor tentkampeerders. Daar zitten grote verschillen in.
Groetjes Inge
Wij hadden vorige week dinsdag (20/5) de pech dat de Tioga Pass was afgesloten vanwege sneeuwval. Was zo'n 300 mile omrijden naar Death Valley...Martin & Marianne schreef:De Tioga Pass blijft een risico, maar voor begin juni zou ik dat risico wel durven nemen.
Marianne
Re: Reis Rob Bruyndoncx: Denver - San Francisco (vraag over locaties)
Misschien een domme vraag maar gezien ik nog niet in Amerika ben geweest stel ik ze toch. Ik zou vanuit Death Valley naar Yosemite kunnen rijden via Hwy 395. Volgens Wikipedia is de Tioga Pass Hwy 120, die mij op het eerste zicht op Google maps zelfs omrijden lijkt. Is die Hwy 395 dan ook dicht gesneeuwd of is het enkel Hwy 120? En via welke route wordt er doorgaans van Death Valley naar Yosemite gereden wanneer de gewone route dichtgesneeuwd is?
Edit: Sorry, toch domme vraag. Ik zie dat de 120 nog verder loopt!
Edit: Sorry, toch domme vraag. Ik zie dat de 120 nog verder loopt!
-
- Amerika-expert
Re: Reis Rob Bruyndoncx: Denver - San Francisco (vraag over locaties)
De 395 ligt veel lager en sneeuwt op zich niet dicht tussen Death Valley en Bishop. Verderop stijgt de weg en dan komt er op een bepaald moment wel sneeuw. Zo moet je voor Bodie soms ook al sneeuwkettingen hebben.
Als alles dichtzit (in de winter) dan moet je onderlangs via Ridgecrest en Bakersfield.
In het tussenseizoen, wanneer enkel de bergpassen nog dicht zitten kan je verder noordelijk vi de 108, 4, 88 of 50. In principe blijven de 88 en 50 altijd open (tenzij bij sneeuwstromen)
By the way, de 120 is echt wel de kortste route
Als alles dichtzit (in de winter) dan moet je onderlangs via Ridgecrest en Bakersfield.
In het tussenseizoen, wanneer enkel de bergpassen nog dicht zitten kan je verder noordelijk vi de 108, 4, 88 of 50. In principe blijven de 88 en 50 altijd open (tenzij bij sneeuwstromen)
By the way, de 120 is echt wel de kortste route
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is pech nu met de vroege opening. Soms is de Sonora Pass dan wel een mogelijkheid. De 88 kan vrijwel altijd.wooley schreef: Wij hadden vorige week dinsdag (20/5) de pech dat de Tioga Pass was afgesloten vanwege sneeuwval. Was zo'n 300 mile omrijden naar Death Valley...
Ten opzichte van welke route?Rob Bruyndoncx schreef:]Volgens Wikipedia is de Tioga Pass Hwy 120, die mij op het eerste zicht op Google maps zelfs omrijden lijkt.
Waar wil je precies naar toe rijden? Gebruik op googlemaps voor Yosemite Valley in de routeplanner Yosemite Village. Google Maps weet Yosemite Valley niet te vinden. Leg ook altijd de kaart van het park er bij om te zien waar alles precies ligt. Zie voor een kaart van het park op http://www.nops.gov/yose, linksonder bij park tools, of onder directions.
Zie voor de openingsdata van de Tioga Pass de afgelopen jaren:
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3082 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne