Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringend raad gevraagd over wijziging route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Dringend raad gevraagd over wijziging route

Bericht door katrienenluc »

Wij zijn momenteel aan onze vijfde Amerika reis bezig, maar hebben deze keer heel wat tegenslag.
Mijn vrouw werd opgenomen in de kliniek en we zijn verplicht om een paar dagen extra in Flagstaff te verblijven.
Daardoor klopt de rest van de route natuurlijk helemaal niet meer.
We moeten de planning dus noodgedwongen aanpassen, maar vinden niet echt een goede oplossing.
Omdat we deze reis voornamelijk voor Texas deden (in de andere staten zijn we al geweest) willen we er Dallas graag inhouden.
Hier is de route die we gepland hadden:
Afbeelding
Momenteel zijn we aan de 7de nacht bezig en zouden dus in Holbrook moeten zitten.
Maar we zijn nog in Flagstaff. De overnachtingen 8 en 9 zullen ook in Flagstaff zijn.
Alle ideeën zijn welkom!

Detailplanning vinden jullie op http://luka2014southwestusa.blogspot.be

Alvast bedankt
Luc
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Dringend raad gevraagd over wijziging route

Bericht door Tipsy_1 »

het stuk tussen LA en las vegas overslaag en deze rit in 1 dag doen? Hier zijn jullie allicht al geweest.
Misschien maar 1 nacht in Palm Springs?
Dan schuift alles op en kan je Texas (het hoofddoel van deze reis) onaangeraakt laten...

veel beterschap voor katrien!!!!!!!!!! en pas maar op want met een pas geopereerde rug... verzorg ze goed!
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Tucson :arrow: Phoenix :arrow: Vegas. Pak je genoeg dagen terug om in Dallas rustig aan te kunnen doen. Kun je eventueel aan het einde in Vegas ook wat extra rust in bouwen. Sterkte met het herstel.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik zou inderdaad ook van Phoenix richtig Vegas gaan, dat zijn redelijk wat dagen die je overhoudt en aan Texas kan besteden. Beterschap gewenst!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jeetje, wat vervelend voor jullie!
Ik heb even de route zoals gepland gekopieerd van jullie blog:
Dag 1 Düsseldorf - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Saint George
Dag 3 Saint George - Kanab
Dag 4 Kanab - Flagstaff
Dag 5 Flagstaff
Dag 6 Flagstaff - Sedona
Dag 7 Sedona - Holbrook
Dag 8 Holbrook - Grants
Dag 9 Grants - Socorro -> tot hier Flagstaff
Dag 10 Socorro - Carlsbad
Dag 11 Carlsbad - Abilene
Dag 12 Abilene - Dallas
Dag 13 Dallas
Dag 14 Dallas
Dag 15 Dallas - Austin
Dag 16 Austin - Del Rio
Dag 17 Del Rio - Terlingua
Dag 18 Terlingua - Alpine
Dag 19 Alpine - Las Cruces
Dag 20 Las Cruces - Tucson
Dag 21 Tucson - Yuma
Dag 22 Yuma - Borrego Springs
Dag 23 Borrego Springs - Palm Springs

Dag 24 Palm Springs
Dag 25 Palm Springs
- Los Angeles
Dag 26 Los Angeles
Dag 27 Los Angeles - Bakersfield
Dag 28 Bakersfield
Dag 29 Bakersfield
- Death Valley
Dag 30 Death Valley - Las Vegas
Dag 31 Las Vegas
Dag 32 Las Vegas - Düsseldorf

Het valt mij op dat jullie twee nachten Palm Springs en twee nachten Bakersfield hebben. Die zou ik al eerste schrappen. En dan inderdaad LA schrappen als je nog meer tijd nodig hebt. Ik ga er dan even van uit dat het stuk in en naar Texas niet gewijzigd wordt qua lengte, ik kan dat ook niet beoordelen. Is het wel mogelijk om dat allemaal op te schuiven?
Als LA een must is, kun je ook de stop in Borrego Springs overslaan.

Sterkte met de rug en met de reis!

Marianne
bever
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bever »

Raad kan ik jullie niet geven maar wel het beste wensen met de gezondheid. Doe voorzichtig aan en een goede reis verder.

Hetty
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Geen advies ,maar wel veel beterschap voor je vrouw. ik hoop dat jullie toch nog iets van de vakantie kunnen maken ,al zal rustig aan doen een must zijn .
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Afhankelijk van het juiste aantal nachten dat jullie dienen te schrappen zou ik in eerste instantie Bakersfield schrappen (bedoeling was wss toch Sequoia, waarvoor Bakersfield op zich al niet ideaal is).

Verder kan je eventueel ook Palm Springs al dan niet geheel schrappen.

In het geheel van jullie trip lijken dit me de beste opties. Hopelijk loopt alles uiteindelijk nog goed af.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Bedoeling van 2 nachten palm springs was hetvolgende: eerst Anza Borrego SP doen en slapen in Palm Springs.
Dan Joshua Tree NP doen en Ladder Canyon en slapen in Palm Springs.
Dan verder naar LA.

Bedoeling van 2 nachten Bakersfield was: eerst LA en rijden naar Bakersfield en slapen.
Dan Sequoia NP en slapen in Bakersfield.
Dan verder naar Death Valley.

Dat kunnen we allemaal laten vallen en LA ook (zal teleurstelling voor de dochter zijn) ten voordele van Texas.
Maar in Texas is ons hoofddoel Dallas en de weg naar Dallas is lang en saai. Er is niet veel te zien en het zijn erg lange autoritten voor de rug.
Dus misschien toch beter Texas laten vallen: big bend en terlingua gaan we zowiezo niet doen wegens te afgelegen in het geval we medische bijstand nodig hebben.

In Death Valley zijn er momenteel flood washes las ik en verschillende wegen gesloten (oa Titus Canyon die we wilden doen)
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hoe is het nu met Katrien, Luc?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je Dallas wilt laten vallen zou je misschien nog wel een stuk New Mexico kunnen doen? Zonder Texas zou je wat meer tijd voor Sequoia en voor Kings Canyon uit kunnen trekken, het is wel erg jammer om dat vanuit Bakersfield te doen. Of zijn jullie er al eens geweest?
Wij waren er in 2006 met de kinderen en in 2013 met z'n tweeën. De eerste keer zaten we er twee nachten en vorig jaar 3 nachten en dat was nog niet te veel.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Van harte beterschap voor Katrien en sterkte gewenst.
Neem niet te veel hooi op je vork en doe rustig aan. Lange stukken zitten in de auto lijkt mij niet ideaal na een rugoperatie.
Kijk het eerst eens aan voor je de reis vervolgt en pas dan de route aan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Luke21
Amerika-ontdekker

Bericht door Luke21 »

De operatie is momenteel achter de rug. Alles is goed gegaan en er waren geen problemen zei de neuro-chirurg.
(Ze houden je hier wel heel goed op de hoogte)
De pijn in haar benen is al minder, maar ze heeft veel pijn waar ze gesneden hebben.
We zullen dus nog niet direct met lange autoritten moeten beginnen :)

Voorlopig gaan we in Flagstaff blijven.
Van zodra ze kan zullen we wat korte wandelingetjes doen, er is hier wel genoeg te zien.
Daarna zullen we waarschijnlijk in Arizona en California blijven.
We plannen wel al (wat moet ik hier anders in de kliniek doen :wink: ) maar moeten zeker afwachten hoe alles evolueert.
Dus voorlopig blijft het bij ideeën, maar nog niets vastleggen.

Wat vinden jullie een goede uitvalsbasis voor Sequoia? Ik vond Bakersfield nog meevallen, aangezien de oorspronkelijke planning was om nog wat in LA te blijven voordat we die dag richting Sequioa gingen. Maar nu kunnen we overal wat dagen bijnemen natuurlijk.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Luke21
Amerika-ontdekker

Bericht door Luke21 »

Hier iets waar jullie over kunnen nadenken, terwijl wij 'rustig' slapen :)
Een voorlopige planning:

Dag 8: Flagstaff: operatie in ziekenhuis
Dag 9: Flagstaff: ontslag uit ziekenhuis + rusten
Dag 10: Flagstaff: Red Mountain Trail + Lava River Cave (indien mogelijk)
Dag 11: Flagstaff: Eventueel eens korte uitstap naar Sedona
Dag 12: Flagstaff: Eventueel nog eens naar Grand Canyon
Dag 13: Flagstaff - Phoenix: 144 mijl (2u12): Montezuma Castle + Apache Trail
Dag 14: Phoenix: ?
Dag 15: Phoenix - Tucson: 116 mijl (1u48): Saguaro NP East (West al gedaan)
Dag 16: Tucson - Gila Bend: 211 mijl (3u45): met omweg naar Organ Pipe
Dag 17: Gila Bend - Yuma: 116 mijl (1u37) Yuma Prison + ?
Dag 18: Yuma - Borrego Springs: 131 mijl (2u08): stuk van Anza Borrego
Dag 19: Borrego Springs - Palm Springs: 87 mijl (1u34): ander stuk van Anza Borrego
Dag 20: Palm Springs: Joshua Tree NP
Dag 21: Palm Springs - LA: 107 mijl (1u43)
Dag 22: LA: Santa Monica + Getty villa
Dag 23: LA: downtown
Dag 24: LA: ?
Dag 25: LA - Bakersfield of andere uitvalsbasis voor Sequoia: 111 mijl (1u46)
Dag 26: Bakersfield: Sequoia
Dag 27: Bakersfield - Ridgecrest: 112 mijl (1u49): Red Rock Canyon State Park
Dag 28: Ridgecrest - Death Valley: 157 mijl (2u39): Trona Pinnacles + Charcoal Kilns
Dag 29: Death Valley - Las Vegas: 123 mijl (2u12): titus canyon
Dag 30: Las Vegas: ?
Dag 31: Las Vegas: shooting
Dag 32: Las Vegas: terugvlucht

Wat vinden jullie ervan?
(mijlen en tijden komen van Google Maps)
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wat rottig zeg, heel veel beterschap voor Katrien!!!
Ik zou het hele stuk Texas laten vallen, het zijn hele lange stukken rijden en het houden op CA, NM en Arizona.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Luke21 schreef: Wat vinden jullie een goede uitvalsbasis voor Sequoia? Ik vond Bakersfield nog meevallen, aangezien de oorspronkelijke planning was om nog wat in LA te blijven voordat we die dag richting Sequioa gingen. Maar nu kunnen we overal wat dagen bijnemen natuurlijk.
Het is vanaf Bakersfield bijna 3 uur rijden tot bezienswaardigheden als de Sherman TRee en Moro Rock. Kings Canyon is nog veel verder, hoewel dat sneller kan als je de niet door Sequoia NP rijdt. Ik vind Three rivers beter, maar dan nog zit je ver van de meeste bezienswaardigheden. Wij zaten een paar keer in Grant grove, in Kings Canyon. En vorig jaar een nacht in Cedar grove, ook Kings Canyon. Je zit daar aan het eind van de Kings Canyon Scenic Byway. Prachtige locatie, zie daarvoor ons 2013-verslag. Als je niets meer in het park kunt vinden zou ik gaan voor een combinatie van Three rivers en Fresno. En dan misschien via de Tioga Road weer naar LAs Vegas?
Maar dat past niet allemaal in jouw laatste schema. wil je dat aanhouden dan zou ik voor Three Rivers kiezen en misschien een nacht Grant Village.

Langs de CA395 is ook meer dan genoeg te zien. Behalve Bodie en Mono Lake kun je het oostelijke deel van Yosemite bekijken, naar Devils Postpile, de June Lake Loop, het Bristlecone Pine forest, Erik Schats Bakerij, de Alabama Hills en Whitney Portal en het movie museum bij Lone Pine, Manzanar, Red Rock Canyon SP (aan de 14), etc. Vroeger had je een mooie site over de 395 maar die is blijkbaar uit de lucht. Misschien zijn deze wel handig:
http://www.monocounty.org/us-highway-395/
http://www.travel395.com/

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het met Marianne eens wat betreft de overnachting voor Seki, het beste is iets in het park. Niet is alleen de afstand vanaf Bakersfield groot, de Generals Highway is in het park heel erg bochtig en schiet absoluut niet op. Afhankelijk van de beschikbaarheid, zou ik het volgende doen:

Dag 25: LA - Kings Canyon, Grant Cove of Cedar Grove (alternatief Fresno, vroeg vertrekken als je Kings Canyon toch wilt bezoeken)
Dag 26: Kings Canyon (Fresno) - Wuksachi Lodge (alternatief Three Rivers). Je rijdt deze dag door Sequoia N.P. met tijd voor de bezienswaardigheden.
Dag 27: Wuksachi Lodge (Three Rivers) - Ridgecrest: : Red Rock Canyon State Park.

Sterkte met het herstel en hopelijk kunnen jullie na afloop toch terugkijken op een fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wanneer ik alles lees begin ik me wel de vraag te stellen of het nog wel aangewezen is (zeker de eerstkomende week) om van plaats tot plaats te trekken. Een goede gezondheid moet je koesteren, en naar ik lees heeft deze toch een flinke knauw gekregen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eens met Marianne en Old Faithful wat betreft Seki.

In de buurt van Flagstaff heb je ook nog Meteor Crater wat je eventueel zou kunnen bezoeken.
Ook het Museum of Northern Arizona en het Lowell Observatory zijn de moeite waard. (beiden in Flagstaff)

Voor zowel het California gedeelte als het Arizona gedeelte van je laatst geposte routevoorstel : zie mijn blog van 2013 en 2012

Met een geopereerde rug stel ik me wel vragen bij het rijden van wegen als de Generals Highway en de Kings Canyon Scenic Byway in Seki. Ook de Tioga Road lijkt me een twijfelgeval.
(veel bochten en dat is toch wel belastend voor de rug)

Veel sterkte en goede moed.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Zat ik inderdaad ook te denken.
Is het niet prettiger en comfortabeler om na Flagstaff 1 of 2 uitvalsplekken te kiezen en daar een vakantiewoning te zoeken voor jullie naar vegas gaan? Je vrouw kan dan makkelijker kiezen om wel of niet mee te gaan op dagtripjes en kan zich waarschijnlijk ook comfortabeler vermaken als ze dat niet wilt.
Een mooie reis is natuurlijk fantastisch, maar als het door gezondheid niet gaat, dan gaat het niet...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer