Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GMdeJong: rondreis West USA - 4 wkn

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GMdeJong
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis GMdeJong: rondreis West USA - 4 wkn

Bericht door GMdeJong »

Hallo allemaal,

Begin mei hebben mijn vriendin en ik besloten een ’droomreis’ te maken naar West Amerika..!! Dit is onze eerste reis naar de USA, erg leuk en spannend dus!!

In grote lijnen hebben we highlights uitgestippeld en willen ter plaatse beoordelen hoe lang we ergens willen blijven. Althans dat is het idee :-) Op de eerste drie nachten na hebben we dan ook nog niets geboekt.

We vliegen 31 aug naar LA en moeten 26 sept weer terug zijn in LA voor onze vlucht naar AMS. Een goede 25/26 dagen in totaal.

Nu zou ik graag een beroep doen op jullie expertise op dit forum!! We zouden het jammer vinden als we highlights missen… of dat we de reis niet handig hebben ingedeeld! We beseffen ons dat het al erg kortdag is…

De route zoals we dat nu een voor ogen hebben is als in hoofdlijnen ong:

dag 1 31/8: AMS - LA.
dag 2 1/9; LA (o.a. Santa Monica, Venice Beach, downtown, etc.)
dag 3 2/9: LA (o.a. beverly hills, Hollywood, Mulholland, etc.)
dag 4 3/9: LA - Santa Maria (o.a. onderweg Malibu)
dag 5 4/9: Santa Maria - Montery (via highway 1)
dag 6 5/9: Montery - SF (via highway 1)
dag 7 6/9: SF (o.a. Alcatraz (ticket geboekt), Golden Gate, etc.)
dag 8 7/9: SF (Lombard Street, en andere highlights)

— vanaf hier hebben we het niet in dagen / datum uitgestippeld, maar in volgorde van highlights — hier zit nog wel een zorg (maar zie eerst de volledige route ;-))

dag 9; SF - Fresno / Visalia (en dan via 198 door Sequoia) einde dag slapen in omg Fresno?

dag 10; via de 41 en 120 Yosemite van oost naar west rijden (einde dag 10 slapen in omg bridgeport)

dag 11: bezoeken Ghost town Bodie en vervolgens richting Death Valley (let wel; of moeten we het stuk vanuit SF juist via Lake Tahoe, dan Yosemite van West naar Oost rijden, dan Sequoia en via Bakersfield richting Death Valley??)

dag 12: Death Valley - Las Vegas (onderweg 178? - Artist drive?)

dag 13: Las Vegas - Grand Canyon (overnachting omg. Flagstaff?)

- moet page hier nog tussen, of op de terugweg? -

dag 14: door naar Monument Valley en dan door naar Moab

dag 15; Moab (Arches, Canyonland)

dag 16; —

— vanaf hier hebben we nog een uitdaging —-

Rijden we hier via Aspen, Rocky Mountain naar Yellowstone?! Idee is om vanuit Yellow stone weer terug te reizen via Salt Lake City.

— laatste stukje van de route zou dan nog —-

stop in Bryce Canyon, Zion, en Page en vervolgens terug richting LA.

Met name dit laatste kan ik niet goed inschatten. Is deze route zo haalbaar?? Waar / wat zouden we eventueel moeten aanpassen?

Ik hoop dat jullie ideeën / suggesties hebben!! Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite.

Groeten Guido
Laatst gewijzigd door GMdeJong op 13 aug 2014, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis West USA - 4 wkn

Bericht door Marcopstal »

De volle dagen LA plaats je best aan het einde van de reis. De eerste dagen ben je vroeg wakker en daar kan je maar beter van profiteren.

Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills , Hollywood liggen op één lijn en bezoek je best op één dag na elkaar.

Dag 9: dit heeft geen zin. Je hebt amper tijd om iets te zien in Sequoia. Als je Sequioa wil bezoeken heb je minstens 2 nachten ter plaatse nodig (en ter plaatse is zeker niet Fresno)
Dag 10: dit heeft geen zin, dit is even doorheen Yosemite jagen, maar je hebt amper tijd om iets te zien. 2 nachten is het minimum om Yosemite te zien en te beleven.
dag 12: artist drive ligt niet op de weg naar Vegas, Zabriskie point en Dante's view wel.
dag 13: Flagstaff ligt 1,5 uur van de GC af , dit is geen goede locatie voor een bezoek. Ofwel kies je voor GC zelf (village) ofwel voor Tusayan. Page kan hier niet tussen !

Na de GC kan je naar Page en daarna naar MV. Maar jullie willen ook nog naar Moab en Yellowstone ? En dan nog terug richting LA ?? Ik denk dat jullie dit alles wat onderschatten. Daar hebben jullie absoluut de tijd niet voor. Dit alles is een reis van 6 weken. Vanuit Moab naar yellowstone is 2 dagen, ter plaatse heb je 4 dagen nodig voor Yellowstone en 2 voor Grand Teton en dan nog 2 dagen terug. (10 dagen in totaal dus)

Concreet: als je LA, kustweg, SF - Utah, ... Yellowstone en terug LA wil doen dan heb je 6 weken nodig. Dat is niet realistisch.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert

Re: Rondreis West USA - 4 wkn

Onderstaand lijkt mij het maximaal haalbare:

1 naar LA
2 LA - Pismo Beach
3 Pismo Beach - Monterey
4 Monterey - SF
5 SF
6 SF
7 SF - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Death valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce - Capitol Reef
17 Capitol reef - Moab
18 Moab (Arches)
19 Moab (Canyonlands)
20 Moab - Monument Valley
21 Monument Valley - GC
22 GC
23 GC - Palm Springs
24 Palm Springs - LA
25LA
26LA
27 Terug naar huis
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis GMdeJong: rondreis West USA - 4 wkn

Bericht door ingrid14 »

Volledig eens met Marcopstal.

Ik weet niet voor welk uur je de tickets voor Alcatraz hebt op dag 7, maar als dit in de voormiddag is, kan je het zo laten en nadien naar Yosemite rijden.
Zoniet dan kan je misschien nog wijzigen. Of doe 1 dag LA in het begin (vb Mulholland en Downtown) en 1 dag op het einde (Hollywood, Venice en Santa Monica).

Kan je het hotel in LA nog annuleren? (anders de 2 volle dagen LA toch maar in het begin)

Bewaar Rocky Mountains en Yellowstone voor een volgende reis, ze zijn prima samen te combineren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande opmerkingen.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een route in het zuidwesten met Yellowstone er bij, en in ons 2004-verslag met RMNP er bij. Dat waren langere reizen, met minder parken dan wat jullie willen doen. In 1 reis ga je dat niet redden allemaal. En LA als begin- en eindpunt is dan ook wel erg slecht gekozen. Voor Sequoia zie ons 2006-verslag en 2013-verslag; het is onmogelijk om daar echt iets te zien met 1 overnachting in de buurt van het park.

Marianne
GMdeJong
Amerika-ontdekker

Bericht door GMdeJong »

Hallo Marcopstal, Ingrid en Marianne,

Bedankt voor jullie reacties op onze reis!! Laten we zeggen dat enthousiasme en ambitie de overhand hebben in onze route :-). Met het voorstel van Marcopstal hebben we inderdaad een 'rustigere' route waardoor we de highlights ook daadwerkelijk kunnen bezichtigen.

Op 31 aug komen we aan in LA (tegen 16:00) en voordat we onze huurauto hebben en bij onze accommodatie zijn, is effectief de dag al verstreken. Helaas is het niet meer mogelijk om zonder kosten de overnachtingen te annuleren. Dit betekent dat we dus wel de 2 daaropvolgende nachten in LA blijven (in plaats van het voorstel om dit aan het einde van de reis te plannen). Wel zullen we in lijn met ook Marcopstal zijn voorstel via pismo, montery naar SF reizen.

Wij zijn overigens geen wandelaars (dus niet dagen in het park voor wandelingen). Ik weet niet of dat nog effect heeft op de tijdsduur per highlight?

@ Marcopstal; kun je aangeven welke wegen je adviseert in de reis van SF - Yosemite en van Yosemite naar Death Valley? En klopt het dat je Sequoia overslaat in de route? ik betwijfel of ik nog overnachtingen kan organiseren in het park zelf. Dit is wel iets waar ik rekening mee moet houden.

Wel mis ik in je route het stukje bij Page en den Antilope canyon. Dit is wel een wens om te bezichtigen!! Daarnaast kreeg de tip om Bodie state (ghost town) te bezoeken / combineren met Yosemite. Is dat mogelijk?

@ Ingrid; we hebben de tickets voor Alcatraz op 6 za sept om 10:30. Volgens mij kunnen tickets na betaling niet meer worden omgeboekt. Maar omdat we net zijn aangekomen in SF willen we ook minimaal zondag nog doorbrengen in SF. Of we reizen dan einde middag naar Yosemite, of de volgende ochtend.

@ Marianne; bedankt voor je tips van het reisverslag. Wij zullen deze eens doorlezen om daar ook nog tips/tricks uit te halen.

Ik heb jullie adviezen in ieder geval goed ontvangen dat onze reis te enthousiast lijkt (incl. yellowstone en rocky mountains). Bedankt daarvoor! Uiteraard nodig ik jullie uit voor feedback en meer tips/tricks :-) Daarmee hoop ik de komende twee weken nog tot een mooie rondreis te komen…

Groeten Guido
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Ha Guido,

Volgens mij kom je vanuit SF Yosemite binnen. Het park verlaat je dan weer aan het oosten. Dit zul je waarschijnlijk doen via de Tioga Pass (de 120).
Volgens mij kun je dan vlakbij Mono Lake over de 395 naar het Noorden richting Bodie. Zo'n 45 minuten rijden.

Je begint op een verharde weg en eindigt een stuk over grindweg richting Bodie.
Als je kiest voor
Yosemite Village - Tioga Pass - Bodie - Mammoth Lakes dan heb je ongeveer 4 uur pure rijtijd.
De Tioga zul je niet in 1 streep uitrijden en bij Bodie zul je 2 uurtjes spenderen denk ik.
Daarnaast kan het druk zijn de village uit. Volgens mij is het wel haalbaar, alleen een redelijk lange dag, maar ach je hebt vakantie :thumbup:

Ik heb dit stuk weleens andersom gedaan komende vanuit de overnachting in Death Valley. Ik reed naar Bodie en overnachtte in Bridgeport om vervolgens naar Yosemite Village te rijden.
GMdeJong
Amerika-ontdekker

Bericht door GMdeJong »

Hallo Dirkmuis,

Bedankt voor je reactie! We vinden een lange dag, of een goed stuk rijden niet vervelend! Belangrijk is wel dat we het niet overdrijven ;-) het is inderdaad ook nog vakantie haha! Als ik het zo lees zou dit een goede route zijn, en moet ik zorgvuldig de overnachtingen kiezen. Sluit ook aan op wat Marcopstal schrijft.

Vanuit de laatste nacht SF zouden we 'smorgens dan richting Yosemite vertrekken. Dan denk ik dat jullie aangeven dat we in Yosemite Village zouden moeten overnachten?! Dit zal nog lastig kunnen worden (ivm beschikbaarheid). Uiteindelijk komen we aan het oosten Yosemite uit en zouden dan zoals je aangeeft in bridgeport kunnen overnachten. Kan ik vanuit Bridgeport (in de ochtend Bodie) dan door Death Valley naar Vegas of moet daar nog een stop tussen? Volgens mij schrijft Marcopstal nog een stop bij Mammoth lakes voordat we death valley doorgaan...
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 13 aug 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet in het geheel gequote te worden - Quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor de route van SF naar Las Vegas (maar dan in omgekeerde richting). Ook vorig jaar deden we dat stuk, met een bezoek aan Bodie, maar toen namen we de Sonora Pass in plaats van de Tioga Pass.
Als je in Bridgeport overnacht hoe je natuurlijk niet meer in Mammoth Lakes te overnachten, maar ik zou dan in Death Valley overnachten. Pak er eens een kaart bij, en bekijk ook de reistijden eens op googlemaps.
Ik krijg de indruk dat je maar 1 overnachting in Yosemite wilt doen. dat lijkt me wel erg weinig. Zeker als je naar de Mariposa Grove wilt om daar de sequoia's te zien zijn 2 of meer nachten aan te raden. Als je naar de Mariposa grove wilt zou je de eerste nacht in bijvoorbeeld Fish Camp kunnen overnachten, of in Oakhurst. Dan kun je als je uit SF komt of de volgende ochtend naar de Mariposa grove en dan de volgende nacht in de vallei overnachten. Heb je al gekeken op http://www.yosemitepark.com voor de beschikbaarheid?

Met Page in de route zou je zoiets kunnen doen:

31-aug naar LA
1-sep LA
2-sep LA
3-sep LA - Pismo Beach
4-sep Pismo Beach - Monterey
5-sep Monterey - SF
6-sep SF
7-sep SF
8-sep SF - Yosemite
9-sep Yosemite
10-sep Yosemite - Mammtoh Lakes
11-sep Mammtoh Lakes - Death Valley
12-sep Death Valley - Las Vegas
13-sep Las Vegas
14-sep Las Vegas - Zion
15-sep Zion
16-sep Zion - Bryce
17-sep Bryce - Capitol Reef
18-sep Capitol Reef - Moab
19-sep Moab
20-sep Moab - Monument Valley
21-sep Monument Valley - Page
22-sep Page - Grand Canyon
23-sep Grand Canyon
24-sep Grand Canyon - Kingman
25-sep Kingman - LA
26-sep LA

Eventueel een dag minder voor de GC en een dag meer in Moab of Page.
Geen wandelaars, wil dat zegen dat jullie er niet van houden? Bedenk wel dat de mooiste plekjes vaak niet aan de weg liggen. Kijk eens op mijn wandelsite om wat ideeën op te doen voor korte wandelingen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 aug 2014, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

Er zijn twee mogelijkheden om als je van SF komt Yosemite binnen te rijden. Ofwel langs de Westkant via de 120 ofwel via de zuidkant via de 140. Als je via de zuidkant komt kan je Mariposa Grove, Glacier Point eerst doen, deze liggen aan deze weg. Je komt dan ook binnen langs Tunnelview.

Er is maar één weg uit richting oosten en dat is de 120 via de Tioga Pass die aansluit op de 395. Als je op de 395 komt ben je aan Mono Lake, links ga je naar Bodie, rechts richting Death Valley.

Sequoia slaan we inderdaad over, daar heb je twee dagen meer voor nodig. Wil je Sequoia bomen zien dan kan dit in Mariposa Grove.

Als overnachtingen in Yosemite niet meer lukken dan dien je langs de west of zuidzijde te blijven. De beste locaties zijn dan El Portal (West) of Fish Camp (zuid) en vervolgens Oakhurst (Zuid) en Mariposa (West)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn zelfs 3 ingangen aan de westkant, via de 120, de 140 of de 41. Kijk eens op de kaart van het park op http://www.nps.gov/yose (links onder park tools).

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

De 41 beschouw ik als het zuiden.

Er is inderdaad ook nog de 140 die je neemt als je van Mariposa komt
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Ik heb de overnachting in Death Valley => Bodie => Bridgeport in 1 dag gedaan en dit niet als vervelend ervaren.
Vanuit Bridgeport rij je de volgende dag dan via de Tioga Yosemite in tot aan de Village (of helemaal door naar buiten).

Voor jullie zou dit andersom zijn.
Dus vanuit De Village (als je daar overnacht) of anders El Portal o.id. naar Bridgeport.
Ben je vroeg dan pak je Bodie mee, ben je laat dan pak je Bodie de ochtend erop.
Vanuit Bridgeport / Bodie kun je in een keer door naar Death Valley om daar te overnachten.
GMdeJong
Amerika-ontdekker

Bericht door GMdeJong »

Allemaal enorm bedankt voor jullie hulp tot dusver!! Stellen het erg op prijs!

Wij gaan de komende dagen met de kaart, google maps en al jullie tips aan de slag! Ik heb al veel leuke en vooral goede tips van jullie ontvangen!

@ Marianne; ik heb al even op je website gekeken! Staan veel tips en vooral highlights op :-). Leuke website! Met wandelaars bedoel ik dat we geen wandeluitrusting hebben en er urenlang op uit trekken. Er gaan geen bergschoenen of iets mee op reis. Een (klein) stukje lopen / wandelen is niet het probleem om wat moois te zien uiteraard!

We hebben gekeken op de website van yosemitepark.com en zien dat we nog een shared cabin/tent zouden kunnen boeken. Eerlijk gezegd zouden we liever een eigen plekje hebben zonder te delen.. We gaan met een huurauto rondreizen, en de bedoeling was om in huisjes, motel, hotel, of appartementen te overnachten. Kan dit ook in of bij de parken in buurt of alleen maar met tent? We hebben eigenlijk geen ervaring met kamperen o.i.d. Kan ik dit nog last minute regelen of moet ik nu alle accommodaties al boeken?

@ Marcopstal; helder, om Mariposa Grove te bezoeken lijkt het mij handig om dan vanuit SF of met de 41 (omhoog) Yosemite in te gaan, of via de 140 (en dan iets naar het zuiden voor Mariposa Grove) en dan terug. Na Mariposa Grove dan Yosemite Valley, en dan de 120 volgen. Of is het leuker om direct op de 120 vanaf Groveland helemaal af te zakken naar Mariposa Grove en dan terug over de 120 naar Brigdeport.

Door jullie hulp hebben we nu sequoia afgestreept, en als alternatief Mariposa Grove op de route gezet :-)

@ Dirkmuis; eenmaal Yosemite bezocht, komen we op de 395 er weer uit. We moeten nog even goed kijken hoe we het gaan doen met de dagen en alles. Zoals jij schrijft denk ik dat we Bodie en Mammoth lakes combineren (in een dag?) en dan al death valley ingaan en overnachten, of nog voor death valley overnachten en dan een hele dag door death valley heen en 's avonds in Vegas.

Extra vraag; hebben jullie ook een website waar meer tips en tricks voor de highlights staan? Eerlijk heb ik veel op dit forum ook gezocht (misschien niet goed), maar veel van deze dingen wordt door jullie per topic aangedragen. ik vind het lastig om dit zelf echt goed uit te vinden. bijv. yosemite zeggen jullie; mariposa Grove, tunnelview etc. of bijv. Death valley Zabriskie point en Dante's view, etc.

Hele fijne avond!
Marcopstal
Amerika-expert

Als je besluit om eerst Mariposa Grove te bezoeken dan dien je via de 41 te gaan. Even langs de 140 en dan terug naar het zuiden kost je immers een uur extra tijd. Ook via de 120 binnenrijden en dan naar het zuiden is een uur langer rijden.

Dit zou ik ook adviseren en is min of meer wat ik volgend jaar zelf ook ga doen (met een kort bezoek aan Fresno omdat ik daar mensen ken)

Ik plan: SF - Fresno - Fish Camp (overnachting)
Fish Camp - Mariposa Grove - Glacier Point - Yosemite Valley (overnachting in Ahwahnee hotel)
Yosemity Valley - Mammoth Lakes via Tioga Pass (overnachting in Mammoth Lakes)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

GMdeJong schreef: @ Dirkmuis; eenmaal Yosemite bezocht, komen we op de 395 er weer uit. We moeten nog even goed kijken hoe we het gaan doen met de dagen en alles. Zoals jij schrijft denk ik dat we Bodie en Mammoth lakes combineren (in een dag?) en dan al death valley ingaan en overnachten, of nog voor death valley overnachten en dan een hele dag door death valley heen en 's avonds in Vegas.
Wat bedoel je met Bodie en ML combineren? Mammoth Lakes is geen doel op zich, alleen maar een overnachtingslocatie (je kunt er wel wat doen, maar niet met weinig tijd).

De indeling kun je als volgt doen:

- Yosemite - Mammoth Lakes/Lee VIning/Bridgeport (beozek aan Bodie)
- Lee Vining - Death Valley
- Death Valley - Las Vegas

of:
Yosemite - Lone Pine (via Bodie)
Lone Pine - Las Vegas

In de tweede optie heb je echter heel weinig tijd voor de Tioga Pass en Bodie. Kijk ook eens hoeveel tijd je voor Yosemite uit wilt trekken.
GMdeJong schreef: Extra vraag; hebben jullie ook een website waar meer tips en tricks voor de highlights staan? Eerlijk heb ik veel op dit forum ook gezocht (misschien niet goed), maar veel van deze dingen wordt door jullie per topic aangedragen. ik vind het lastig om dit zelf echt goed uit te vinden. bijv. yosemite zeggen jullie; mariposa Grove, tunnelview etc. of bijv. Death valley Zabriskie point en Dante's view, etc.
Wat dacht je van de AA-site? Daar staat onder andere een uitgebreid artikel op over Yosemite en andere parken. Veel informatie vind je ook op http://www.ontdek-amerika.nl.
Verder zijn voor de parken de NPS-sites aan te raden, en met name het plan your visit-deel. Je vindt daar ook de kaart van het park. Je vindt het park van je keuze door achter http://www.nps.gov/ de eerste 4 letters van het park te zetten, of de eerste 2 letters van beide namen als de naam uit twee delen bestaat. (yose, zion, grca, etc)

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er gaan geen bergschoenen of iets mee op reis. Een (klein) stukje lopen / wandelen is niet het probleem om wat moois te zien uiteraard!
Ik zou je als advies mee willen geven toch een paar 'goede' loopschoenen mee te nemen. Niet dat dat persé bergschoenen moeten zijn, ik loop ook op sportschoenen. En ook niet dat je persé lange wandelingen moet doen. Maar ik liep bv de holyridgetrail naar het hollywoodsign op normale sneakers en had gewoon een blaar vanwege het oneffen pad, dan weer zand, dan weer asfalt, dan weer grind. In parken als Yosemite en Zion moet je gewoon wat meer lopen dan bv bij de Grand Canyon of Bryce. In die parken kun je bij de viewpoints al een mooi beeld krijgen. Maar het mooiste blijft toch om net even een stukje de canyon in te lopen, ook in die parken.
We hebben gekeken op de website van yosemitepark.com en zien dat we nog een shared cabin/tent zouden kunnen boeken. Eerlijk gezegd zouden we liever een eigen plekje hebben zonder te delen.. We gaan met een huurauto rondreizen, en de bedoeling was om in huisjes, motel, hotel, of appartementen te overnachten. Kan dit ook in of bij de parken in buurt of alleen maar met tent? We hebben eigenlijk geen ervaring met kamperen o.i.d. Kan ik dit nog last minute regelen of moet ik nu alle accommodaties al boeken?
Voor accomodaties in de parken ben je als je nu nog moet boeken eigenlijk al erg laat helaas. Vooral in de parken is vaak weinig last minute te verkrijgen of je betaald de hoofdprijs.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

GMdeJong schreef: We hebben gekeken op de website van yosemitepark.com en zien dat we nog een shared cabin/tent zouden kunnen boeken. Eerlijk gezegd zouden we liever een eigen plekje hebben zonder te delen.. We gaan met een huurauto rondreizen, en de bedoeling was om in huisjes, motel, hotel, of appartementen te overnachten. Kan dit ook in of bij de parken in buurt of alleen maar met tent? We hebben eigenlijk geen ervaring met kamperen o.i.d. Kan ik dit nog last minute regelen of moet ik nu alle accommodaties al boeken?
Ik zie op de 9e een cabin met badkamer in curry Village (hadden wij in 2008). Als je 8 en 9 sept in het park wilt overnachten heb je de keus uit Housekeeping camp of een tent in CV. De eerste vind ik leuker (meer ruimte, mooie ligging, zie ons 2006-verslag), maar is wel wat primitiever. De cabins/tenten zijn niet gedeeld, wel de douche/wc.
Je betaalt niet per definitie de hoofdprijs in de parken als je laat boekt, maar je moet geluk hebben dat er nog een van de goedkopere accommodaties vrij is/komt. Yosemite is het enige park waar ze naast cabins en gewone kamers ook tenten hebben, in de andere parken zit je in lodges, met meestal een eigen badkamer.
Als je ergens iets ziet wat vrij is zou ik dat meteen boeken. Zeker Yosemite. Ik zou ook de GC vastleggen. Daar kun je tot een dag van te voren gratis annuleren, en dat is makkelijker dan op het laatste moment nog iets zien te vinden.
Je kunt natuurlijk overal ook buiten de parken iets vinden. Kijk op de kaart welke plaatsen er liggen en google dan op lodging + plaatsnaam, of kijk op booking.com met de naam van het park. Maar dan zie je niet alle mogelijkheden.
De gC zit aardig vol, ik zou regelmatig de site checken en iets boeken zodra er iets vrij is. Je kunt ook bellen, dan blijkt er vaak nog wel iets te zijn.

Ees ook eens mee in andere topics, daar worden meestal ook dezelfde soort tips gegeven. En soms vergeten we tips in een topic omdat die tip al zo vaak gegeven is (zoals de site http://www.ontdek-amerika.nl). Ook over de accommodatie in de parken wordt regelmatig geschreven, met de links er bij.

Marianne
GMdeJong
Amerika-ontdekker

Bericht door GMdeJong »

Hallo allemaal,

Wederom bedankt voor jullie reacties. Excuses voor de verlate response.

@Marcopstal; wij lopen het risico dat er geen overnachtingen meer mogelijk zijn in de parken. Dit is natuurlijk het risico van het spelletje wanneer je niet vooraf alles hebt geboekt :-) We zullen het dan zo dicht mogelijk in de buurt van het park zoeken om zo min mogelijk tijd te verliezen. Als we 's morgens vroeg uit SF vertrekken richting Yosemite dan is het geen hele dag reizen naar bijv. Fish Camp. We zullen dan of al Mariposa bezoeken, of toch via de 120 of 40 naar het zuiden afzakken. Moeten we daar ter plekke dan denk ik beoordelen. (vanwege de stop in Fresno voor jou maakt Fish Camp een logische overnachting :))

@ Marianne; ok helder; we hadden er nog niet uitgebreid naar gekeken, maar Mammoth Lakes is dus enkel een overnachting. De indeling, zoals je schrijft, zou inderdaad een mooi vervolg kunnen zijn op Yosemite. We moeten nog even uitzoeken in welk stadje in Death valley we dan kunnen overnachten... of dat we net voor death valley nog stoppen. We willen dan na Death Valley 2, of misschien 3 nachten in Vegas blijven.
En dankjewel voor de tips! Uiteraard kijken we veel op AA website en forum. En de nps.gov site hebben we ook gevonden. Daar staat veel interessante informatie op!!

@ PSVwally; doen we ook zeker. En een stuk lopen vinden we niet erg, maar echt uren op pad, met wandeluitrusting zal hem niet worden. :-) We zullen voor wat betreft de overnachtingen zo dicht mogelijk in de buurt van het park zoeken. Dit is het nadeel van niet alles van te voren vastleggen. Voordeel is dat we flexibel zijn en langer kunnen blijven als daar de behoefte voor is, of doorrijden als we het wel gezien hebben ;) Gaat nog een hele beleving worden haha!

@ Marianne; dankjewel voor je tip! We gaan vandaag nog even kijken of het al willen vastleggen (en natuurlijk of het nog kan!!) of dat we ter plaatse boeken. In ieder geval prettig om te horen dat de cabin, housekeeping of tent (met cv) mogelijkheden zijn. Wel handig de 'zoektip' met lodge en plaatsnaam. We kijken veel op booking, maar daar staat niet altijd alles op inderdaad.

Ik heb veel aan jullie informatie gehad tot nu! We zijn nu een route aan het uittekenen, waarbij we rekening houden met inloop en uitloop. De basisroute is wat we toch wel minimaal willen zien. En we bekijken welke highlight we zouden willen zien als de tijd er voor is...

Vraag :-)
Wel heb ik nog een vraag; jullie plannen de route vanaf Las Vegas allemaal met de klok mee, Zion, Bryce, Capitol, Moab, Page, GC... wij hadden deze tegen de klok in uitgetekend. Is er een bewuste reden om deze linksom of rechtsom te rijden, of gewoon persoonlijke voorkeur?!

Fijne dag nog!
Marcopstal
Amerika-expert

Velen gaan vanuit de GC richting LA, dan is het vrij logisch om met de klok mee te draaien en op den duur ben je het dan ook zo gewoon.

Mispak je niet aan het "op zoek gaan" naar een hotel op het laatste moment. Als je ergens heen rijdt en alles blijkt volzet kan je wel eens een flinke eind verder moeten rijden. Ik heb zo ooit iemand 100 kilometer verder dan gepland weten uitkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer