Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Hallo,
Na onze reis door het oosten van Amerika in mei 2014, hebben we de smaak weer te pakken.
We reizen met 4 personen (2 volwassenen en 2 tieners: 17 & 15 jaar) en zijn van plan een campervan te huren.
Planning:
23-4 AMS - Las Vegas
24-4 Las Vegas
25-4 Campervan ophalen en naar Zion NP
26-4 Zion NP
27-4 Zion NP - Page
28-4 Page
29-4 Page - Grand Canyon Village
30-4 Grand Canyon Village
1-5 Grand Canyon Village - Joshua Tree NP
2-5 Joshua Tree NP
3-5 Joshua Tree NP - Los Angeles
4-5 Los Angeles
5-5 Los Angeles - Sequoia National Forest
6-5 Sequoia NF
7-5 Sequoia NF - Death Valley - Las Vegas
8-5 Las Vegas
9-5 Las Vegas - AMS (aankomst 10-5)
Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden en ontvang graag tips.
- Van Joshua Tree hoor ik dat je er vooral hele mooie nachtelijke hemels hebt. Klopt dat? Dat is nl. een van de wensen van mijn zoon of zit je daar in Zion ook goed mee?
- Wat zouden jullie doen met een middag en dag in LA? Ik vond de stand niet echt geweldig (1993), maar voorla mijn dochter wil graag naar Hollywood.
- Van LA naar Sequoia NF willen we graag een stuk via Highway 1, maar dit maakt de afstand wel een stuk langer (640 km). Is dit stuk to San Luis Obispo de moeite waard? Evt. kunnen we in de middag al een stukje LA uitrijden om de reisafstand wat in te korten.
- Daarnaast vraag ik me af of er in Sequoia NF wel echt de grote bomen te zien zijn of dat je daarvoor echt naar het National Park moet.
- Death Valley moet wellicht vervallen, omdat je daar in mei niet met de campervan heen mag. dat kunnen we oplossen door evt de route om te draaien.
Is het in deze tijd nodig om campgrounds in de Nationale Parken te reserveren of kunnen we gewoon op de bonnefooi (meer vrijheid)?
We zijn ons ervan bewust dat er drie langere reisdagen inzitten (3 x 600) en willen voor deze reisdagen echt de hele dag uittrekken en onderweg enkele korte stops inplannen. Rest zijn relatief kleine afstanden per dag.
Na onze reis door het oosten van Amerika in mei 2014, hebben we de smaak weer te pakken.
We reizen met 4 personen (2 volwassenen en 2 tieners: 17 & 15 jaar) en zijn van plan een campervan te huren.
Planning:
23-4 AMS - Las Vegas
24-4 Las Vegas
26-4 Zion NP
27-4 Zion NP - Page
28-4 Page
29-4 Page - Grand Canyon Village
30-4 Grand Canyon Village
1-5 Grand Canyon Village - Joshua Tree NP
2-5 Joshua Tree NP
3-5 Joshua Tree NP - Los Angeles
4-5 Los Angeles
5-5 Los Angeles - Sequoia National Forest
6-5 Sequoia NF
7-5 Sequoia NF - Death Valley - Las Vegas
8-5 Las Vegas
Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden en ontvang graag tips.
- Van Joshua Tree hoor ik dat je er vooral hele mooie nachtelijke hemels hebt. Klopt dat? Dat is nl. een van de wensen van mijn zoon of zit je daar in Zion ook goed mee?
- Wat zouden jullie doen met een middag en dag in LA? Ik vond de stand niet echt geweldig (1993), maar voorla mijn dochter wil graag naar Hollywood.
- Van LA naar Sequoia NF willen we graag een stuk via Highway 1, maar dit maakt de afstand wel een stuk langer (640 km). Is dit stuk to San Luis Obispo de moeite waard? Evt. kunnen we in de middag al een stukje LA uitrijden om de reisafstand wat in te korten.
- Daarnaast vraag ik me af of er in Sequoia NF wel echt de grote bomen te zien zijn of dat je daarvoor echt naar het National Park moet.
- Death Valley moet wellicht vervallen, omdat je daar in mei niet met de campervan heen mag. dat kunnen we oplossen door evt de route om te draaien.
Is het in deze tijd nodig om campgrounds in de Nationale Parken te reserveren of kunnen we gewoon op de bonnefooi (meer vrijheid)?
We zijn ons ervan bewust dat er drie langere reisdagen inzitten (3 x 600) en willen voor deze reisdagen echt de hele dag uittrekken en onderweg enkele korte stops inplannen. Rest zijn relatief kleine afstanden per dag.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis hoekse: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Ben je zeker dat het een "campervan" moet worden, deze lijken mij doorgaans slechts geschikt voor 2 personen.
Heb je het al nagekeken voor Death Valley in mei, doorgaan sis het pas vanaf juni dat er een verbod is. Als er nu ergens een plaats met mooie hemelbeelden is dan is het eigenlijk wel in Death valley.
De highway one tussen LA en San Louis Obispo kan je zo laten, het mooiste stuk begint voorbij San Louis Obispo.
Sequoia National Forest heeft natuurlijk Sequoias, maar of dit the place to be is ?
Waarom overigens heen en terug Vegas. Volgens mij ben je veel beter af met een one way Vegas - SF bvb.
Op een middag LA doe je niet veel. Voor Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills en Hollywood heb je toch bijna een dag nodig om dit rustig te bekijken.
Heb je het al nagekeken voor Death Valley in mei, doorgaan sis het pas vanaf juni dat er een verbod is. Als er nu ergens een plaats met mooie hemelbeelden is dan is het eigenlijk wel in Death valley.
De highway one tussen LA en San Louis Obispo kan je zo laten, het mooiste stuk begint voorbij San Louis Obispo.
Sequoia National Forest heeft natuurlijk Sequoias, maar of dit the place to be is ?
Waarom overigens heen en terug Vegas. Volgens mij ben je veel beter af met een one way Vegas - SF bvb.
Op een middag LA doe je niet veel. Voor Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills en Hollywood heb je toch bijna een dag nodig om dit rustig te bekijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook begrepen dat een campervan voor 2 personen te doen is, maar niet voor 4 personen. Liggen de vluchten al vast?
Er zijn wel sequoia's in het National forest maar het is toch mooier om naar het NP te gaan. In beide gevallen kun je nog met sneeuw te maken krijgen.
Ik kan me neit voorstellen dat je niet in mei door DV zou mogen rijden, bij de meeste (alle?) camperverhuurders kan dat dan nog wel. Is ook zeer de moeite waard, voor de sterren, maar ook omdat het dan nog enigszins te doen is om een wandeling te maken.
In LA is een studiotour leuk om te doen, bijvoorbeeld bij Warner Bros. Wij vonden ook een fietstocht van Venice Beach naar Santa Monica erg leuk om te doen. Zie daarvoor, en voor de studio tour, ons 2008-verslag. En voor het fietsen ook ons 2011/2012-verslag.
Ik zou in het weekend reserveren als je dan in een park wilt staan, buiten de weekenden zal het niet nodig zijn. Je kutn het ook volgen op http://www.recreation.goc, dan zie je hoe snel het volloopt.
Ik deed in 2011 een vergelijkbare route, maar dan met Death Valley en zonder Sequoia en Joshua Tree. Ik begon toen in LA en eindige in Phoenix.
Marianne
Er zijn wel sequoia's in het National forest maar het is toch mooier om naar het NP te gaan. In beide gevallen kun je nog met sneeuw te maken krijgen.
Ik kan me neit voorstellen dat je niet in mei door DV zou mogen rijden, bij de meeste (alle?) camperverhuurders kan dat dan nog wel. Is ook zeer de moeite waard, voor de sterren, maar ook omdat het dan nog enigszins te doen is om een wandeling te maken.
In LA is een studiotour leuk om te doen, bijvoorbeeld bij Warner Bros. Wij vonden ook een fietstocht van Venice Beach naar Santa Monica erg leuk om te doen. Zie daarvoor, en voor de studio tour, ons 2008-verslag. En voor het fietsen ook ons 2011/2012-verslag.
Ik zou in het weekend reserveren als je dan in een park wilt staan, buiten de weekenden zal het niet nodig zijn. Je kutn het ook volgen op http://www.recreation.goc, dan zie je hoe snel het volloopt.
Ik deed in 2011 een vergelijkbare route, maar dan met Death Valley en zonder Sequoia en Joshua Tree. Ik begon toen in LA en eindige in Phoenix.
Marianne
Ja we willen zeker met een campervan en ja, die zijn er (met daktent) ook voor vier personen. We reizen in Europa met een VW T3 dus vinden het kleine juist fijn. Deze mei met een C25 gereisd, die vonden we met 4 personen erg groot. Vanwege het slechte weer dat we troffen in het oosten was het uiteindelijk wel fijn die ruimte, maar we misten toch allemaal het kleine en fijne van ons eigen busje.
Er ligt nog helemaal niets vast. E.e.a. zal onder meer afhangen van de plek die we zoeken voor mijn zoon voor een snuffelstage.
Heen en terug vanaf LV hebben we nu bedacht, omdat het lijkt dat de vluchtprijzen dan toch iets gunstiger uitvallen en we geen one-way rental hebben. Maar ik ga me hier toch eens in verdiepen, omdat dat misschien de manier is om Yosemite en Sequoia NP in de route op te nemen (en dan SF ipv LA).
In de voorwaarden van de campervan staat dat je in mei al niet meer in Death Valley mag zijn, dat leek mij zelf ook al sterk, dus ik zal daar nog eens goed naar informeren.
Highway 1 en Sequoia NF kunnen we dus skipper. wellicht kunnen we het rondje dan nog iets zuidelijker verleggen richting Tucson en/of San Diego.
Verdere tips blijven meer dan welkom.
Er ligt nog helemaal niets vast. E.e.a. zal onder meer afhangen van de plek die we zoeken voor mijn zoon voor een snuffelstage.
Heen en terug vanaf LV hebben we nu bedacht, omdat het lijkt dat de vluchtprijzen dan toch iets gunstiger uitvallen en we geen one-way rental hebben. Maar ik ga me hier toch eens in verdiepen, omdat dat misschien de manier is om Yosemite en Sequoia NP in de route op te nemen (en dan SF ipv LA).
In de voorwaarden van de campervan staat dat je in mei al niet meer in Death Valley mag zijn, dat leek mij zelf ook al sterk, dus ik zal daar nog eens goed naar informeren.
Highway 1 en Sequoia NF kunnen we dus skipper. wellicht kunnen we het rondje dan nog iets zuidelijker verleggen richting Tucson en/of San Diego.
Verdere tips blijven meer dan welkom.
'Stargazen' kan schijnbaar erg goed in Joshua Tree, maar Death Valley staat daar ook erg bekend om. Als je een nachtje daar plant (wat sowieso aan te raden is) dan zou dat daar wat makkelijker gaan, aangezien je daar in het park accommodatie hebt. Wij sliepen in Furnace Creek, je kan dan een stukje wegrijden (pas op voor wildlife) zodat je geen ruis hebt van het kunstmatige licht. Erg mooi en indrukwekkend.
Als je de kustweg en Sequoia skipped dan kan het interessant zijn je route te verleggen naar het zuidoosten van Las Vegas. Persoonlijk zou ik niet richting de kust rijden voor Joshua Tree en LA.
In dat geval zou je zoiets kunnen doen:
23-4 AMS - Las Vegas
24-4 Las Vegas
26-4 Zion NP
27-4 Zion NP - Bryce
28-4 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
29-4 Torrey - Moab (Canyonlands)
30-4 Moab (Arches)
1-5 Moab - Monument Valley
2-5 Monument Valley - Page
3-5 Page
4-5 Page - Grand Canyon
5-5 Grand Canyon
6-5 Grand Canyon - Las Vegas
7-5 Las Vegas
8-5 Las Vegas
Succes.
Als je de kustweg en Sequoia skipped dan kan het interessant zijn je route te verleggen naar het zuidoosten van Las Vegas. Persoonlijk zou ik niet richting de kust rijden voor Joshua Tree en LA.
In dat geval zou je zoiets kunnen doen:
23-4 AMS - Las Vegas
24-4 Las Vegas
26-4 Zion NP
27-4 Zion NP - Bryce
28-4 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
29-4 Torrey - Moab (Canyonlands)
30-4 Moab (Arches)
1-5 Moab - Monument Valley
2-5 Monument Valley - Page
3-5 Page
4-5 Page - Grand Canyon
5-5 Grand Canyon
6-5 Grand Canyon - Las Vegas
7-5 Las Vegas
8-5 Las Vegas
Succes.
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Mrvanilla, een mooie route, maar ik schat voor ons met tieners toch teveel natuur achter elkaar.
LA trekt mijzelf ook niet, vond er twintig jaar gelden als twintiger niet veel aan, maar dochterlief (dan 15) is gek op grote steden en met alleen Las Vegas doen we haar denk ik te kort.
Ik ga nog weer eens puzzelen.
LA trekt mijzelf ook niet, vond er twintig jaar gelden als twintiger niet veel aan, maar dochterlief (dan 15) is gek op grote steden en met alleen Las Vegas doen we haar denk ik te kort.
Ik ga nog weer eens puzzelen.
Dat kan ik me wel voorstellen. In dat geval zou je kunnen kijken naar een one-way. Bijvoorbeeld van Las Vegas naar San Francisco (via LA en de prachtige kustroute).
Groetjes,
Daniel
Daniel
Route iets aangepast
Dag 1 aankomst Las Vegas - overnachting in hotel ????
Dag 2 LV, ophalen Jucy Van, aankomst zoon vanuit Denver - overnachting camping???
Dag 3, LV- Furnace Creek
Dag 4, Furnace Creek - Barstow (is dit de moeite waard voor Gallico of direct door naar LA?
Dag 5 Barstow- LA - overnachting hotel ???
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Joshua Tree NP
Dag 8 Joshua Tree - Grand Canyon Village (lange rit is bekend)
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Page
Dag 11 Page, bezoek Antelope Canyon
Dag 12 Page via The Wave (hopelijk) naar Zion NP
Dag 13 Zion NP
Dag 14 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 15 nog in te delen ergens in de reis
Dag 16 LAs Vegas, Jucy Van inleveren, overnachting hotel op de strip ????
Dag 17 vlucht naar huis
Ik houd meestal een reservedagje aan ergens in de reis, zodat we ergens langer kunnen blijven waar we willen.
Dag 2 LV, ophalen Jucy Van, aankomst zoon vanuit Denver - overnachting camping???
Dag 3, LV- Furnace Creek
Dag 4, Furnace Creek - Barstow (is dit de moeite waard voor Gallico of direct door naar LA?
Dag 5 Barstow- LA - overnachting hotel ???
Dag 6 LA
Dag 9 Grand Canyon
Dag 12 Page via The Wave (hopelijk) naar Zion NP
Dag 13 Zion NP
Dag 14 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 15 nog in te delen ergens in de reis
Dag 17 vlucht naar huis
Ik houd meestal een reservedagje aan ergens in de reis, zodat we ergens langer kunnen blijven waar we willen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis hoeksie: rondje Zuidwesten vanaf Las Vegas, 2 weken
Ik zou gewoon van DV naar LA op 1 dag doen.
Callico kost je misschien 1 u, max 2 u (als je het goed plant zou je er je lunch stop van kunnen maken).
Verder is er op dit stuk niet zoveel te doen, en Barstow is niet bepaald een bruisende stad.
Misschien een dagje inlassen bij LA: vb bezoek aan Malibu, Santa Monica, Venice (van Santa Monica kan je te voet naar Venice langs het strand of je kan er fietsen huren)
Tussen Joshua Tree en GC zou ik een stop invoegen bij Kingman. Je kan dan ook nog een stukje route 66 doen (Oatman of volgende dag Hackberry en Seligman).
Groetjes,
Ingrid
Callico kost je misschien 1 u, max 2 u (als je het goed plant zou je er je lunch stop van kunnen maken).
Verder is er op dit stuk niet zoveel te doen, en Barstow is niet bepaald een bruisende stad.
Misschien een dagje inlassen bij LA: vb bezoek aan Malibu, Santa Monica, Venice (van Santa Monica kan je te voet naar Venice langs het strand of je kan er fietsen huren)
Tussen Joshua Tree en GC zou ik een stop invoegen bij Kingman. Je kan dan ook nog een stukje route 66 doen (Oatman of volgende dag Hackberry en Seligman).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben Callico dit jaar ook als een soort lunchstop gebruikt tussen LA en Las Vegas. plannen waren later gewijzigd tov het bovenste plaatje
) We hebben er denk ik ongeveer 2 uur rondgelopen, en zijn toen weer door gereden. Misschien kun je de dag die je over hebt voor Bryce gebruiken? Onze kinderen (14 en 17) vonden dit een van de mooiste parken, en de Navajo loop wandeling behoort voor hun tot een van de leukste wandelingen van de vakantie.
Je zou ook kunnen overwegen om maar 1 nacht in de Grand Canyon te slapen en een nachtje extra Las Vegas aan het eind te doen. (omdat je schreef dat je dochter zo van grote steden houdt. Mijn kinderen vonden het geweldig om Las Vegas te zien).

Je zou ook kunnen overwegen om maar 1 nacht in de Grand Canyon te slapen en een nachtje extra Las Vegas aan het eind te doen. (omdat je schreef dat je dochter zo van grote steden houdt. Mijn kinderen vonden het geweldig om Las Vegas te zien).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij reden in 2008 van Las Vegas naar LA met een overnachting in Death Valley. Dat was heel goed te doen, maar in de lente kun je natuurlijk wel meer tijd doorbrengen in DV. Als jullie echtee al op tijd vertrekken uit Las Vegas kun je nog aardig wat doen. Dirt roads rijden zal niet gaan neem ik aan. Als je nog wel een extra stop wilt maken is het misschien ook wel leuk om bij Lone Pine te staan. Dan kun je naar de Alabama Hils. En nog naar Red Rock Canyon SP.
In DV is de Salt Creek Trail wel leuk om te doen in de periode dat jullie er zijn, er zullen dan wel visjes te zien zijn. En dat is toch wel heel bijzonder in de woestijn. Wel een klein stukje dirt road, maar goed te doen denk ik.
Als het even kan zou ik ook Bryce meenemen.
In LA hebben wij goede ervaringen met de Orchid Suites (hebben ook kamers met een keukentje). Maar kijk eerst waar je naar toe wilt en zoek dan iets wat goed gelegen is. Een camping zou ook kunnen.
Marianne
In DV is de Salt Creek Trail wel leuk om te doen in de periode dat jullie er zijn, er zullen dan wel visjes te zien zijn. En dat is toch wel heel bijzonder in de woestijn. Wel een klein stukje dirt road, maar goed te doen denk ik.
Als het even kan zou ik ook Bryce meenemen.
In LA hebben wij goede ervaringen met de Orchid Suites (hebben ook kamers met een keukentje). Maar kijk eerst waar je naar toe wilt en zoek dan iets wat goed gelegen is. Een camping zou ook kunnen.
Marianne
Aanpassing:
Dag 3, LV- Furnace Creek (Death Valley bekijken: Zabriskie Point, Badwater, Salt Creek Trail, Stovepipe Wells campground) evt. nog Mesquite flat dunes
Dag 4, Furnace Creek - Malibu op camping (Mesquite Flat Dunes - sunrise??- Red Rock Canyon, Malibu??)
Dag 5 LA: Hollywood/Beverly Hills/Walk of Fame ....
Dag 6 LA ....
Dag 9 Grand Canyon
Dag 12 Page via The Wave (hopelijk) naar Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion NP
Dag 15 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 17 vlucht naar huis
Joshua Tree NP is een twijfelpuntje in onze reis. Wat mij ook mooi lijkt is om meer tijd te besteden in de regio Grand Canyon en dan af te dalen naar Huvasupai en daar 2 nachten te verblijven. Eerder bezoek aan de Grand Canyon vonden wij tegenvallen. Wellicht waren we toen natuurschoonmoe of komt het omdat we alleen de rim hebben bezocht. Door Joshua Tree eruit te halen en rechtstreeks naar Hulapai Hilltop te rijden en met de extra dag is dit in te plannen, maar dan dus wel ook ten koste van Bryce NP. Wat is wijsheid?
@Marianne, kamperen is wat we het liefste doen dus ook in regio LA als het even kan. Suggesties waar dan het beste?
In LA willen we in ieder geval het Hollywoodsign op de foto, naar de alk of fame en Beverly Hills en naar Venice Beach. Verder eigenlijk geen idee of we dan nog iets missen en hoe we dat het handigste inplannen.
Fietsen in Venice/St Monica lijkt ons erg leuk.
Dag 3, LV- Furnace Creek (Death Valley bekijken: Zabriskie Point, Badwater, Salt Creek Trail, Stovepipe Wells campground) evt. nog Mesquite flat dunes
Dag 4, Furnace Creek - Malibu op camping (Mesquite Flat Dunes - sunrise??- Red Rock Canyon, Malibu??)
Dag 5 LA: Hollywood/Beverly Hills/Walk of Fame ....
Dag 6 LA ....
Dag 9 Grand Canyon
Dag 12 Page via The Wave (hopelijk) naar Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion NP
Dag 15 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 17 vlucht naar huis
Joshua Tree NP is een twijfelpuntje in onze reis. Wat mij ook mooi lijkt is om meer tijd te besteden in de regio Grand Canyon en dan af te dalen naar Huvasupai en daar 2 nachten te verblijven. Eerder bezoek aan de Grand Canyon vonden wij tegenvallen. Wellicht waren we toen natuurschoonmoe of komt het omdat we alleen de rim hebben bezocht. Door Joshua Tree eruit te halen en rechtstreeks naar Hulapai Hilltop te rijden en met de extra dag is dit in te plannen, maar dan dus wel ook ten koste van Bryce NP. Wat is wijsheid?
@Marianne, kamperen is wat we het liefste doen dus ook in regio LA als het even kan. Suggesties waar dan het beste?
In LA willen we in ieder geval het Hollywoodsign op de foto, naar de alk of fame en Beverly Hills en naar Venice Beach. Verder eigenlijk geen idee of we dan nog iets missen en hoe we dat het handigste inplannen.
Fietsen in Venice/St Monica lijkt ons erg leuk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar wil je in DV staan? Je hebt het over Furnace Creek als eind/beginpunt, maar je noemt als camping stovepipe wells.
Voor Havasupai moet je meer tijd uittrekken denk ik, heb je je daar al over ingelezen?
Ik vind de GC prachtig, zeker als je een stuk gaat wandelen. Wij deden in 2013 een stuk van de South Kaibab Trail, vonden we erg mooi. Je zou ook maar 1 nachten kunnen doen en Sedona nog meenemen onderweg.
Als je gaat loten voor de Wave zou ik ook voor dag 11 een permit proberen te krijgen, niet alleen voor dag 11. Maar dat was je wellicht al van plan. Hou er wel rekening mee dat de House Rock Valley Road misschien niet te berijden is met jullie campervan.
Voor een camping in de buurt van LA kun je misschien de beoordelingen op de AA-site eens bekijken (via de link hier boven) of de zoekfunctie op het forum gebruiken.
Marianne
Voor Havasupai moet je meer tijd uittrekken denk ik, heb je je daar al over ingelezen?
Ik vind de GC prachtig, zeker als je een stuk gaat wandelen. Wij deden in 2013 een stuk van de South Kaibab Trail, vonden we erg mooi. Je zou ook maar 1 nachten kunnen doen en Sedona nog meenemen onderweg.
Als je gaat loten voor de Wave zou ik ook voor dag 11 een permit proberen te krijgen, niet alleen voor dag 11. Maar dat was je wellicht al van plan. Hou er wel rekening mee dat de House Rock Valley Road misschien niet te berijden is met jullie campervan.
Voor een camping in de buurt van LA kun je misschien de beoordelingen op de AA-site eens bekijken (via de link hier boven) of de zoekfunctie op het forum gebruiken.
Marianne
Ik schreef eerder inderdaad Furnace Creek in Death Valley, maar Stovepipe wells lijkt mij geschikter. The Mesquite flatdunes lijken mij erg mooi en denk dat het in Stovepipe wells wellicht iets donkerder is waardoor de sterrenhemel beter te bewonderen is.
Huvasupai kan in 3 dagen, 2 nachten. We zouden dan bij Grand Canyon Caverns kunnen overnachten en dan 's ochtends vroeg naar Hulapai Hilltop kunnen rijden en vandaar de trail naar Huvasupai kunnen lopen. Dan hebben we 2 nachten beneden en moeten dan weer omhoog (lopen, paard of helikopter
).
South Kaibab trail ga ik eens bekijken, want Huvasupai is duur en heel pittig. denk dat het waanzinnig is, maar met (af en toe) 2 dwarse tieners wellicht niet de beste optie.
Voor The Wave zal ik inderdaad opteren voor dag 11 en dag 12.
Huvasupai kan in 3 dagen, 2 nachten. We zouden dan bij Grand Canyon Caverns kunnen overnachten en dan 's ochtends vroeg naar Hulapai Hilltop kunnen rijden en vandaar de trail naar Huvasupai kunnen lopen. Dan hebben we 2 nachten beneden en moeten dan weer omhoog (lopen, paard of helikopter

South Kaibab trail ga ik eens bekijken, want Huvasupai is duur en heel pittig. denk dat het waanzinnig is, maar met (af en toe) 2 dwarse tieners wellicht niet de beste optie.
Voor The Wave zal ik inderdaad opteren voor dag 11 en dag 12.
Dag 1, vlucht naar Denver, door naar Colorado Springs
Dag 2, bijkomen in de middag naar kennissen in CS en zoon bij hen ophalen
Dag 3 vlucht van Denver naar LV, ophalen Jucy Van, inkopen doen en naar Death Valley (alvast Zabriskie point bekijken)
Dag 4 Stovepipe Wells campground- Death Valley bekijken: Badwater, Salt Creek Trail, Mesquite flat dunes
Dag 5, Stovepipe Wells campground - Malibu op camping (Mesquite Flat Dunes - sunrise??- Red Rock Canyon, Malibu??)
Dag 6 LA: Hollywood/Beverly Hills/Walk of Fame ....
Dag 7 LA ....
Dag 8 LA - Joshua Tree NP
Dag 9 Joshua Tree - Sedona (lange rit is bekend), onderweg Montezuma's Castle en/of Arcosanti)
Dag 10 Sedona- Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Page
Dag 12 Page, bezoek Antelope Canyon
Dag 13 Page via The Wave (hopelijk) naar Bryce
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion NP
Dag 16 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 17 LAs Vegas, Jucy Van inleveren, overnachting hotel op de strip ????
Dag 18 vlucht naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Het lijkt erop dat de stageplek van mijn zoon rondkomt en we binnen enkele dagen kunnen boeken
Vanuit Denver hebben we een vroege vlucht naar Las Vegas en daar willen we dus direct de campervan ophalen. Omdat we al in de USA zijn enkele dagen, lijkt dit geen probleem, maar ik wil dit nog navragen
We laden dan de spullen in en beginnen aan ons rondje. Zouden jullie het rondje tegen de klok in maken of met de klok mee? En waarom? Evt. kunnen we dit ook laten afhangen van het weer aan het begin van de vakantie in Zion en Bryce. Van mn Bryce lees ik dat het er nog winters kan zijn in april (eind), maar ook dat het er heel mooi weer kan zijn. Klopt dat?
Als we tegen de klok in gaan, reizen we eerst richting Death Valley. Omdat de eerste dag zo goed als voorbij is en we toch wel richting bijv. Badwater Bassin willen voordat we naar LA doorreizen, vraag ik mij af of het niet handiger is om hetzij buiten Death Valley te overnachten of anders toch voor het centraler gelegen Furnace Creek te kiezen.
In LA zullen we denk ik 2 nachten op de camping in Malibu verblijven en voor de derde nacht in die omgeving alvast richting Palm Springs/Joshua Tree NP rijden (KOA Banning oid). Wat mag ik echt niet missen in LA volgens jullie?
@Marianne, tot waar hebben jullie de South Kaibab Trail gelopen?
De rest moet ik nog helemaal uit gaan zoeken, maar dat is natuurlijk ook direct het allerleukste om te doen
Alle tips zijn dus meer dan welkom.
Dag 2, bijkomen in de middag naar kennissen in CS en zoon bij hen ophalen
Dag 3 vlucht van Denver naar LV, ophalen Jucy Van, inkopen doen en naar Death Valley (alvast Zabriskie point bekijken)
Dag 4 Stovepipe Wells campground- Death Valley bekijken: Badwater, Salt Creek Trail, Mesquite flat dunes
Dag 5, Stovepipe Wells campground - Malibu op camping (Mesquite Flat Dunes - sunrise??- Red Rock Canyon, Malibu??)
Dag 6 LA: Hollywood/Beverly Hills/Walk of Fame ....
Dag 7 LA ....
Dag 8 LA - Joshua Tree NP
Dag 9 Joshua Tree - Sedona (lange rit is bekend), onderweg Montezuma's Castle en/of Arcosanti)
Dag 10 Sedona- Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Page
Dag 12 Page, bezoek Antelope Canyon
Dag 13 Page via The Wave (hopelijk) naar Bryce
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion NP
Dag 16 Zion NP, via Valley of fire naar Las Vegas, overnachting camping ??
Dag 17 LAs Vegas, Jucy Van inleveren, overnachting hotel op de strip ????
Dag 18 vlucht naar huis
Dag 19 aankomst thuis
Het lijkt erop dat de stageplek van mijn zoon rondkomt en we binnen enkele dagen kunnen boeken

Vanuit Denver hebben we een vroege vlucht naar Las Vegas en daar willen we dus direct de campervan ophalen. Omdat we al in de USA zijn enkele dagen, lijkt dit geen probleem, maar ik wil dit nog navragen
We laden dan de spullen in en beginnen aan ons rondje. Zouden jullie het rondje tegen de klok in maken of met de klok mee? En waarom? Evt. kunnen we dit ook laten afhangen van het weer aan het begin van de vakantie in Zion en Bryce. Van mn Bryce lees ik dat het er nog winters kan zijn in april (eind), maar ook dat het er heel mooi weer kan zijn. Klopt dat?
Als we tegen de klok in gaan, reizen we eerst richting Death Valley. Omdat de eerste dag zo goed als voorbij is en we toch wel richting bijv. Badwater Bassin willen voordat we naar LA doorreizen, vraag ik mij af of het niet handiger is om hetzij buiten Death Valley te overnachten of anders toch voor het centraler gelegen Furnace Creek te kiezen.
In LA zullen we denk ik 2 nachten op de camping in Malibu verblijven en voor de derde nacht in die omgeving alvast richting Palm Springs/Joshua Tree NP rijden (KOA Banning oid). Wat mag ik echt niet missen in LA volgens jullie?
@Marianne, tot waar hebben jullie de South Kaibab Trail gelopen?
De rest moet ik nog helemaal uit gaan zoeken, maar dat is natuurlijk ook direct het allerleukste om te doen

Alle tips zijn dus meer dan welkom.
Laatst gewijzigd door hoeksie op 20 nov 2014, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Of Malibu de juiste uitvalsbasis is voor een bezoek aan LA is durf ik niet te zeggen. Gister een gelijksoortige vraag gehad. Malibu ligt niet in LA en het gaat je met wat pech veel tijd kosten om bij de bezienswaardigheden in de stad te komen. LA staat bekend om de hevige en niet te voorspellen traffic jams (eigenlijk heel So-cal).hoeksie schreef: In LA zullen we denk ik 2 nachten op de camping in Malibu verblijven en voor de derde nacht in die omgeving alvast richting Palm Springs/Joshua Tree NP rijden (KOA Banning oid). Wat mag ik echt niet missen in LA volgens jullie?
Naar mijn idee zijn de niet te missen highlights van Los Angeles: Hollywood (Walk of Fame), Griffith Observatory, Venice Beach & Santa Monica, Rodeo Drive, Sunset Blv. En mocht je nog tijd over hebben spots als Runyon Canyon Park, Getty Center, Lake Hollywood Park (Hollywoodsign van dichtbij).
In Malibu zou ik zeker lekker aan Zuma Beach gaan liggen en wat echt een verscholen juweeltje is: Point Dume State Beach, vooral in de avonduren.
Je had het eerder over jullie tienerkinderen: misschien is het leuk om op dag 8 via Palm Springs en Desert Hills premium outlets (groot outlet winkelcentrum) te rijden. Maar dat hangt er een beetje vanaf hoe jullie je bezoek aan Joshua Tree indelen.
Wij reden dit jaar ook van Sedona naar Palm Springs; inderdaad een lange rit, maar goed te doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het niet helemaal klopt wat je schrijft. Op dag 3 naar Zabriskie Point en op dag 4 van Las Vegas naar Stovepipe Wells?
Wij liepen de SKT tot aan Cedar Ridge, je kunt het in ons verslag nalezen, zie hier. Zie ook dat verslag voor Death Valley. Mijn dochter heeft het een paar jaar geleden gedaan (ze was toen 19), dus in principe ook vor tieners geschikt.
Zie hier voor het verslag van mijn dochter.
Mooie route zo!
Marianne
Wij liepen de SKT tot aan Cedar Ridge, je kunt het in ons verslag nalezen, zie hier. Zie ook dat verslag voor Death Valley. Mijn dochter heeft het een paar jaar geleden gedaan (ze was toen 19), dus in principe ook vor tieners geschikt.

Mooie route zo!
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat je nu iets hebt aangepast. Dus een volle dag DV? Ik weet niet of je dat nodig hebt. En Stovepipe Wells lijkt mij niet de mooiste camping in het park. Als je daar gaat staan rij je op dag 4 weer terug.
Marianne
Marianne
Ik denk ook niet dat 2 nachten Death Valley nodig is, maar ik ben redelijk van het 'ruimte inbouwen'. De routeplanning is voor ons altijd een grove opzet om te weten waar ik info over moet verzamelen en om te kijken of de route ook haalbaar is. De daadwerkelijke route is altijd weer anders. Op dit stuk schat ik in dat we rustig Death Valley bekijken en dan al een stukje op weg rijden richting LA om ergens onderweg te overnachten.
In Death Valley kunnen we dan beter in Furnace Creek zitten, schat ik zo in? Dat maakt dat we Zabrisky point en Badwater op de eerste dag doen, dan overnachten in Furnace Creek en de volgende ochtend de Salt Creek trail kunnen doen en daarna de Mesquite Flat Sand Dunes doen en daarna vertrekken richting LA.
De tijd die we hiermee besparen (en tijd die we minder besteden in LA wellicht), kunnen we inzetten om later in de vakantie een extra nacht in omgeving Sedon te blijven of aan het einde in Las Vegas.
De suggestie voor de hike in Grand Canyon vind ik een hele mooie, die heb ik opgeslagen. We gaan dan niet richting Huvasupai, zoals ik eerder nog als suggestie opnam.
In Death Valley kunnen we dan beter in Furnace Creek zitten, schat ik zo in? Dat maakt dat we Zabrisky point en Badwater op de eerste dag doen, dan overnachten in Furnace Creek en de volgende ochtend de Salt Creek trail kunnen doen en daarna de Mesquite Flat Sand Dunes doen en daarna vertrekken richting LA.
De tijd die we hiermee besparen (en tijd die we minder besteden in LA wellicht), kunnen we inzetten om later in de vakantie een extra nacht in omgeving Sedon te blijven of aan het einde in Las Vegas.
De suggestie voor de hike in Grand Canyon vind ik een hele mooie, die heb ik opgeslagen. We gaan dan niet richting Huvasupai, zoals ik eerder nog als suggestie opnam.
Onze plannen zijn weer eens gewijzigd. Ons reisgezelschap telt waarschijnlijk 2 personen extra en dat betekent ook ... grotere camper.
We hebben 2 keuzes of met camper vanaf Denver naar LA of vliegen van Denver naar Las Vegas en dan een rondrit naar LA.
Vluchten naar Denver en vanaf LA staan inmiddels in optie.
Onze aangepaste route:
Dag 1 aankomst Denver, overnachten bij vrienden in Colorado Springs
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 avondvlucht DEN-LAS
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas, middag camper ophalen, naar Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Bryce NP
Dag 8 Bryce NP - The Wave - Page
Dag 9 Page (reserve The Wave, indien uitgeloot Antelope Canyon)
Dag 10 Page - Antelope Canyon (indien The wave op dag 9) - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Grand Canyon Village
Dag 12 Grand Canyon Village
Dag 13 Grand Canyon Village - Las Vegas
Dag 14 Las vegas - Furnace Creek
Dag 15 Furance Creek - Red Rock Canyon SP
Dag 16 Red Rock Canyon SP - inleveren camper, transfer luchthaven, huurauto ophalen, middag/avond LA
Dag 17 vlucht LAX - Philadelphia - AMS
Dag 18 aankomst thuis
Voldoende ruimte om af te wijken van de route en bezienswaardigheden achterwege te laten als de tijd daarom vraagt. Route van ca. 2300 km, dus volgens mij goed te doen.
Iemand nog tips?
We hebben 2 keuzes of met camper vanaf Denver naar LA of vliegen van Denver naar Las Vegas en dan een rondrit naar LA.
Vluchten naar Denver en vanaf LA staan inmiddels in optie.
Onze aangepaste route:
Dag 1 aankomst Denver, overnachten bij vrienden in Colorado Springs
Dag 2 Colorado Springs
Dag 3 avondvlucht DEN-LAS
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas, middag camper ophalen, naar Zion
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion - Bryce NP
Dag 8 Bryce NP - The Wave - Page
Dag 9 Page (reserve The Wave, indien uitgeloot Antelope Canyon)
Dag 10 Page - Antelope Canyon (indien The wave op dag 9) - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Grand Canyon Village
Dag 12 Grand Canyon Village
Dag 13 Grand Canyon Village - Las Vegas
Dag 14 Las vegas - Furnace Creek
Dag 15 Furance Creek - Red Rock Canyon SP
Dag 16 Red Rock Canyon SP - inleveren camper, transfer luchthaven, huurauto ophalen, middag/avond LA
Dag 17 vlucht LAX - Philadelphia - AMS
Dag 18 aankomst thuis
Voldoende ruimte om af te wijken van de route en bezienswaardigheden achterwege te laten als de tijd daarom vraagt. Route van ca. 2300 km, dus volgens mij goed te doen.
Iemand nog tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2647 Weergaves
-
Laatste bericht door Daan!
-