Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis NickBoersma: Westkust vragen......
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Reis NickBoersma: Westkust vragen......
Hallo,
M'n vriendin en ik hebben een rondreis geboekt in het weste van Amerika:
Scottsdale Sedona ca. 200 km
Sedona Grand Canyon ca. 160km
Grand Canyon Las Vegas ca. 445 km
Las Vegas Palm Springs ca. 420 km
Palm Springs Los Angeles ca. 175 km
Nu is mijn vraag hebben jullie leuke tips voor ons???
Wat we sowieso willen gaan doen/zien
Grand Canyon, de Red Rock Canyons en Joshua Tree NP,
We slapen 3 nachten in Vegas, 2 nachten in LA , (dus daar hebben we wat meer tijd)
We houden van natuur, muziek, grote steden
Verneem het graag
BVD
Nick
M'n vriendin en ik hebben een rondreis geboekt in het weste van Amerika:
Scottsdale Sedona ca. 200 km
Sedona Grand Canyon ca. 160km
Grand Canyon Las Vegas ca. 445 km
Las Vegas Palm Springs ca. 420 km
Palm Springs Los Angeles ca. 175 km
Nu is mijn vraag hebben jullie leuke tips voor ons???
Wat we sowieso willen gaan doen/zien
Grand Canyon, de Red Rock Canyons en Joshua Tree NP,
We slapen 3 nachten in Vegas, 2 nachten in LA , (dus daar hebben we wat meer tijd)
We houden van natuur, muziek, grote steden
Verneem het graag
BVD
Nick
Groetjes Nick
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis NickBoersma: Westkust vragen......
Misschien goed om iets meer informatie te geven. Hoeveel tijd heb je in totaal? Je vliegt op Phoenix? En terug vanaf LA? En in welke tijd van het jaar gaan jullie? Liggen de overnachtingen al vast?
Voor tips over parken en andere bezienswaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl
Marianne
Voor tips over parken en andere bezienswaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl
Marianne
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is misschien goed als je je route eens van dag tot dag uitschrijft met de dingen die al vastliggen... startpunt en eindpunt...
zoals:
dag 1: Amsterdam - ....
dag 2:
dag 3:
enz. enz.
Zo krijg je een beter beeld en kunnen we ook gerichter tips geven...
Lees ook zeker eens wat reisverslagen...je vindt er genoeg hier op het forum en zo krijg je voor jezelf ook beter zicht op wat je zeker wilt doen!
zoals:
dag 1: Amsterdam - ....
dag 2:
dag 3:
enz. enz.
Zo krijg je een beter beeld en kunnen we ook gerichter tips geven...
Lees ook zeker eens wat reisverslagen...je vindt er genoeg hier op het forum en zo krijg je voor jezelf ook beter zicht op wat je zeker wilt doen!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan de openingszin en de route te zien denk ik dat ze een complete reis geboekt hebben
Aankomst Phoenix
Scottsdale - Sedona ca. 200 km
Sedona - Grand Canyon ca. 160km
Grand Canyon - Las Vegas ca. 445 km
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Palm Springs ca. 420 km
Palm Springs - Los Angeles ca. 175 km
Los Angeles
Los Angeles - naar huis
Lees eens de all about LA en all about Las Vegas topics door, daar kun je heel veel info over de steden vinden.
In Sedona (waarom niet die dag nog door naar de grand canyon??) kun je slid rock state park bezoeken.
De grand canyon spreekt denk ik wel voor zich
Ik zou op de dag dat je naar Palms Springs gaat al red rock en Joshua tree doen. Evt 's avonds de aerial tramway in Palm Springs.
Aankomst Phoenix
Scottsdale - Sedona ca. 200 km
Sedona - Grand Canyon ca. 160km
Grand Canyon - Las Vegas ca. 445 km
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Palm Springs ca. 420 km
Palm Springs - Los Angeles ca. 175 km
Los Angeles
Los Angeles - naar huis
Lees eens de all about LA en all about Las Vegas topics door, daar kun je heel veel info over de steden vinden.
In Sedona (waarom niet die dag nog door naar de grand canyon??) kun je slid rock state park bezoeken.
De grand canyon spreekt denk ik wel voor zich
Ik zou op de dag dat je naar Palms Springs gaat al red rock en Joshua tree doen. Evt 's avonds de aerial tramway in Palm Springs.
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt uuum:
dit is het:
16-01-15 (Aankomst
2 nachten Scottsdale/Phoenix
1 nacht Sedona
1 nacht Flagstaff /Grand Canyon
3 nachten Las Vegas
1 nacht Palm Springs
2 nachten Los Angeles / San Pedro
deze reis:
http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... coast.html
ik ga zeker de verslagen lezen.
Gr Nick
dit is het:
16-01-15 (Aankomst
2 nachten Scottsdale/Phoenix
1 nacht Sedona
1 nacht Flagstaff /Grand Canyon
3 nachten Las Vegas
1 nacht Palm Springs
2 nachten Los Angeles / San Pedro
deze reis:
http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... coast.html
ik ga zeker de verslagen lezen.
Gr Nick
Groetjes Nick
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We willen de "Rode" lijn gaan volgen
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2014-11-21 om 12.44.53.jpg (94.88 KiB) 1518 keer bekeken
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ben vooral nieuwsgierig of jullie tips hebben om te zien/doen voor de eerste 4 dagen. 

Groetjes Nick
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die rode lijn stopt bij Flagstaff, maar de grand canyon (south rim) ligt daar nog ruim 1.5u boven. Ik zou in jullie geval ook los de entree betalen, want volgens mij is dit ook het enige NP wat jullie gaan bezoeken (evt Joshua tree of via Death valley naar LA) en dan haal je die 80 dollar parkenpas er nooit uit.
Rond Phoenix zou je de apache trail kunnen doen. Kijk hier voor wat meer info.
Van Phoenix naar Sedona, Montezuma Castle, Sedona Slide rock State park. Je zou ook een omweg kunnen maken om het stuk Cottonwood, Jerome daaromtrend te rijden. Mooi gebied.
De grand canyon spreekt denk ik wel voor zich. Gewoon de uitzichtpunten doen en evt. een klein stukje op een van de trails naar beneden lopen. 's Avonds zou ik met de bus naar een uitzichtpunt aan de westkant gaan. Het is dan wel weer jammer dat je daarna nog 1.5u terug moet naar Flagstaff. Let daar op in het donker, want er wil nog wel eens wildlife oversteken en die wil je (vooral in het donker) niet op je bumper hebben.
Puur om LA te bezoeken is San Pedro niet de beste plek. Je zit heel ver van de hotspots af. Er is een groot aquarium in San Pedro. Verder genoeg eettentjes maar niet een gebied om 's avonds nog even op je gemakje de toerist uit te hangen en gewoon een wandeling door het stadje te maken.
Rond Phoenix zou je de apache trail kunnen doen. Kijk hier voor wat meer info.
Van Phoenix naar Sedona, Montezuma Castle, Sedona Slide rock State park. Je zou ook een omweg kunnen maken om het stuk Cottonwood, Jerome daaromtrend te rijden. Mooi gebied.
De grand canyon spreekt denk ik wel voor zich. Gewoon de uitzichtpunten doen en evt. een klein stukje op een van de trails naar beneden lopen. 's Avonds zou ik met de bus naar een uitzichtpunt aan de westkant gaan. Het is dan wel weer jammer dat je daarna nog 1.5u terug moet naar Flagstaff. Let daar op in het donker, want er wil nog wel eens wildlife oversteken en die wil je (vooral in het donker) niet op je bumper hebben.
Puur om LA te bezoeken is San Pedro niet de beste plek. Je zit heel ver van de hotspots af. Er is een groot aquarium in San Pedro. Verder genoeg eettentjes maar niet een gebied om 's avonds nog even op je gemakje de toerist uit te hangen en gewoon een wandeling door het stadje te maken.
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Herstel ik ga de "DONKER" blauwe lijn volgen.
Bedankt voor de tips, is Petrified Forest National Park ook te doen?
Nick
Bedankt voor de tips, is Petrified Forest National Park ook te doen?
Nick
Groetjes Nick
Dat wordt dan Sedona - Petrified NP - Grand Canyon - Flagstaff.
Sedona - Petrified Forest 2 uur rijden
Petrified Forest 2 uur (sneltreinvaart)
Petrified Forest - Grand Canyon 3 uur
Grand Canyon (wat uitzichtpunten: 2 uur)
Grand Canyon - Flagstaff 1 1/2 uur
Totaal: 10 1/12 uur. Bij alles in sneltreinvaart.
Ik zou 't niet overhebben voor Petrified Forest. De omgeving van Sedona en zeker de Grand Canyon vind ik indrukwekkender.
Sedona - Petrified Forest 2 uur rijden
Petrified Forest 2 uur (sneltreinvaart)
Petrified Forest - Grand Canyon 3 uur
Grand Canyon (wat uitzichtpunten: 2 uur)
Grand Canyon - Flagstaff 1 1/2 uur
Totaal: 10 1/12 uur. Bij alles in sneltreinvaart.
Ik zou 't niet overhebben voor Petrified Forest. De omgeving van Sedona en zeker de Grand Canyon vind ik indrukwekkender.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Hou er ook rekening mee dat het erg vroeg donker is in januari. Donkerder als hier en rijden in het donker is niet echt een aanrader! (overstekend wild of loslopende koeien die op de warme weg liggen).
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Kunnen jullie eigenlijk nog iets wijzigen aan de overnachtingsplaatsen?
Volgens mij ziet de reis er zo uit:
16-01-15 ? - Phoenix
17-01-15 Phoenix
18-01-15 Phoenix - Sedona
19-01-15 Sedona - Flagstaff
20-01-15 Flagstaff - Las Vegas
21-01-15 LV
22-01-15 LV
23-01-15 LV - Palm Springs
24-01-15 Palm Springs - LA
25-01-15 LA
26-01-15 LA - ?
Ik zou proberen om de overnachting van Flagstaff om te zetten naar Grand Canyon, in het park vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge.
De volle dag in Phoenix/Scottsdale is een beetje jammer. Er is niet zoveel te doen hier.
Wellicht ben je die dag ook erg vroeg wakker, dus je zou zoals PSVwally ook al zei, het Apache Trail kunnen doen.
In de beschrijving van de reis staat om de Hoover Dam vanuit LV te bezoeken, maar dit is al te gek.
Je komt er langs op 20-01-15.
Ze spreken ook van een helikopter tour boven de Grand Canyon vanaf Las Vegas. Deze vluchten gaan NIET naar de echte Grand Canyon maar naar Grand Canyon West.
Van LV naar Palm Springs zou ik via Joshua Tree NP rijden (en niet via de interstate) hier een vb van de route https://goo.gl/maps/EoKBd
In 2012 waren wij in Arizona, misschien heb je iets aan ons reisverslag (zie onderschrift).
Groetjes,
Ingrid
Volgens mij ziet de reis er zo uit:
16-01-15 ? - Phoenix
17-01-15 Phoenix
18-01-15 Phoenix - Sedona
19-01-15 Sedona - Flagstaff
20-01-15 Flagstaff - Las Vegas
21-01-15 LV
22-01-15 LV
23-01-15 LV - Palm Springs
24-01-15 Palm Springs - LA
25-01-15 LA
26-01-15 LA - ?
Ik zou proberen om de overnachting van Flagstaff om te zetten naar Grand Canyon, in het park vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge.
De volle dag in Phoenix/Scottsdale is een beetje jammer. Er is niet zoveel te doen hier.
Wellicht ben je die dag ook erg vroeg wakker, dus je zou zoals PSVwally ook al zei, het Apache Trail kunnen doen.
In de beschrijving van de reis staat om de Hoover Dam vanuit LV te bezoeken, maar dit is al te gek.
Je komt er langs op 20-01-15.
Ze spreken ook van een helikopter tour boven de Grand Canyon vanaf Las Vegas. Deze vluchten gaan NIET naar de echte Grand Canyon maar naar Grand Canyon West.
Van LV naar Palm Springs zou ik via Joshua Tree NP rijden (en niet via de interstate) hier een vb van de route https://goo.gl/maps/EoKBd
In 2012 waren wij in Arizona, misschien heb je iets aan ons reisverslag (zie onderschrift).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu eigenlijk pas dat het in Januari is...neem een hele dikke winterjas mee voor de grand canyon zou ik zeggen.
Verder loopt die blauwe lijn ook zo krom als iets terwijl die recht is
Het is eigenlijk bijna hetzelfde als de rode lijn.
Verder loopt die blauwe lijn ook zo krom als iets terwijl die recht is

- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties
dit hebben we nu staan:
-Vrijdag 16 januari.
S'avonds aankomst Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zaterdag 17 Januari.
Apache Trail, s'avonds slapen in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zondag 18 januari.
Ontbijten, dan richting Slide Rock State Park, daarna door rijden naar Super 8 Motel, Sedona
-Maandag 19 januari. (Twijfel hoe te rijden??)
pink jeep tour sedona of Grand canyon ????
graag jullie idee over de maandag?? als we namelijk naar de Grand Canyon gaan moeten we savonds weer terug naar Best Western Pony Soldier, Flagstaff
-Dinsdag 20,21,22 slapen we in het Plaza hotel in Vegas.

dit hebben we nu staan:
-Vrijdag 16 januari.
S'avonds aankomst Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zaterdag 17 Januari.
Apache Trail, s'avonds slapen in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zondag 18 januari.
Ontbijten, dan richting Slide Rock State Park, daarna door rijden naar Super 8 Motel, Sedona
-Maandag 19 januari. (Twijfel hoe te rijden??)
pink jeep tour sedona of Grand canyon ????
graag jullie idee over de maandag?? als we namelijk naar de Grand Canyon gaan moeten we savonds weer terug naar Best Western Pony Soldier, Flagstaff
-Dinsdag 20,21,22 slapen we in het Plaza hotel in Vegas.
Groetjes Nick
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je toch wel naar de Grand canyon wilt?
Op de dag dat je van Sedona komt zou ik geen tour meer doen, dat kun je beter de 18e al doen zodat je meer tijd hebt voor de GC.
Je zou kunnen kijken of je toch in het park kunt overnachten. Dat zal dan wel op eigen kosten moeten vermoed ik, maar het lijkt me wel een extra 100 dollar waard. Je zou bijvoorbeeld een kamer in de Bright Angel Lodge kunnen nemen, dan zit je aan de rand.
Marianne
Op de dag dat je van Sedona komt zou ik geen tour meer doen, dat kun je beter de 18e al doen zodat je meer tijd hebt voor de GC.
Je zou kunnen kijken of je toch in het park kunt overnachten. Dat zal dan wel op eigen kosten moeten vermoed ik, maar het lijkt me wel een extra 100 dollar waard. Je zou bijvoorbeeld een kamer in de Bright Angel Lodge kunnen nemen, dan zit je aan de rand.
Marianne
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zelf denk ik namelijk:
-Maandag 19 januari.
Op tijd uit bed, ontbijten, Grand canyon....weer een stuk terug rijden naar Best Western Pony Soldier, Flagstaff (Om hier de nacht door te brengen)
-Dinsdag 20 januari
Via de Hooverdam naar ons hotel in Vegas (Plaza hotel) waar we 3 nachten slapen.
-Maandag 19 januari.
Op tijd uit bed, ontbijten, Grand canyon....weer een stuk terug rijden naar Best Western Pony Soldier, Flagstaff (Om hier de nacht door te brengen)
-Dinsdag 20 januari
Via de Hooverdam naar ons hotel in Vegas (Plaza hotel) waar we 3 nachten slapen.
Groetjes Nick
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zegt eerst dat je op de 19e twijfelt tussen de Pink Jeep tour en de GC en nu zeg je dat je naar de GC wilt. Ik zou dus voor het laatste gaan.
En ja, je kunt de Hoover dam bezoeken op weg van Flagstaff naar Las Vegas.
Kijk eens wat je wilt doen als je naar Palm SPrings rijdt. Een mooie route is via death Valley maar dan ben je wel een hele dag aan het rijden. Maar lijkt me erg mooi in die periode.
Je kunt ook via de Mojave Desert en Joshua TRee NP naar Palm Springs rijden. Kijk voor die route eens in on 2002-verslag. Het was toen te warm in Joshua Tree om er vel te doen. In december 2011 zijn we er weer geweest, toen was het er heerlijk. Zie daarvoor ons 2011/2012-verslag.
Reageer ook op de vragen en suggesties van ons, dan is het wel zo prettig adviseren.
Marianne
En ja, je kunt de Hoover dam bezoeken op weg van Flagstaff naar Las Vegas.
Kijk eens wat je wilt doen als je naar Palm SPrings rijdt. Een mooie route is via death Valley maar dan ben je wel een hele dag aan het rijden. Maar lijkt me erg mooi in die periode.
Je kunt ook via de Mojave Desert en Joshua TRee NP naar Palm Springs rijden. Kijk voor die route eens in on 2002-verslag. Het was toen te warm in Joshua Tree om er vel te doen. In december 2011 zijn we er weer geweest, toen was het er heerlijk. Zie daarvoor ons 2011/2012-verslag.
Reageer ook op de vragen en suggesties van ons, dan is het wel zo prettig adviseren.
Marianne
-
- Amerikafan
In januari is Slide Rock State Park geen aanrader, dat is leuk om in de zomer in de rivier te zwemmen. Ik zou een mooie hike in Sedona doen.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Marianne, dat is natuurlijk ook een optie om in GC te slapen, ik zal eens bellen met het reisbureau of er mogelijk heden zijn?? om dit om te boeken.
Groetjes Nick
- NickBoersma
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We gaan toch slapen in Flagstaff en niet in de GC (Het zij zo)
dus dit is het nu +_:
-Vrijdag 16 januari
S'avonds aankomst, auto ophalen en richting hotel
overnachten in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zaterdag 17 Januari
Musical Instrument Museum , Apache Trail
Overnachten in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zondag 18 januari
Ontbijten, dan richting Slide Rock State Park OF toch Pink Jeep tour
overnachten in Super 8 Motel, Sedona
-Maandag 19 januari
Ontbijten en door rijden naar de Grand Canyon , en dan stukje terug naar Flagstaff
Overnachten in Best Western Pony Soldier, Flagstaff
-Dinsdag 20 januari
via Hoover dam naar las Vegas
Overnachten in het Plaza hotel Las Vegas
-Woensdag 21 januari
Las Vegas
-Strip en rondom
-Stratosphere tower
-Kiss monster mini golf
-M&M
etc...etc....etc
-Donderdag 22 januari
Via Red Rock Canyon door naar Death Valley en weer terug naar Vegas
S'avonds Fremont street “Tokkelen”
-Vrijdag 23 januari
Via Joshua tree national park naar het hotel in Palm Springs
Overnachten in Best Western Inn, Palm Springs.
-Zaterdag 24 januari
Hollywood
-???
overnachten in Comfort Inn Cockatoo, Los Angeles
-Zondag 25 januari
–???
Maandag 26 januari
Terug naar huis
-Vrijdag 16 januari
S'avonds aankomst, auto ophalen en richting hotel
overnachten in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zaterdag 17 Januari
Musical Instrument Museum , Apache Trail
Overnachten in Hotel Hospitality Suites Scottsdale
-Zondag 18 januari
Ontbijten, dan richting Slide Rock State Park OF toch Pink Jeep tour
overnachten in Super 8 Motel, Sedona
-Maandag 19 januari
Ontbijten en door rijden naar de Grand Canyon , en dan stukje terug naar Flagstaff
Overnachten in Best Western Pony Soldier, Flagstaff
-Dinsdag 20 januari
via Hoover dam naar las Vegas
-Woensdag 21 januari
Las Vegas
-Strip en rondom
-Stratosphere tower
-Kiss monster mini golf
-M&M
etc...etc....etc
-Donderdag 22 januari
Via Red Rock Canyon door naar Death Valley en weer terug naar Vegas
S'avonds Fremont street “Tokkelen”
-Vrijdag 23 januari
Via Joshua tree national park naar het hotel in Palm Springs
Overnachten in Best Western Inn, Palm Springs.
-Zaterdag 24 januari
Hollywood
-???
-Zondag 25 januari
–???
Maandag 26 januari
Terug naar huis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties