Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Reinier
Amerika-ontdekker

Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.

Bericht door Reinier »

Hallo allemaal,

In mei/juni gaan wij onze allereerste vakantie buiten Europa houden, en wel een (hopelijk) mooie rondreis door het westen de VS. Wij hebben twee kleine kinderen, op dat moment 3 en 1. We vinden het nog wel wat spannen en ik zou jullie daarom graag een paar vragen stellen. Het zou heel fijn zijn als jullie onze lichte zenuwen een beetje weg kunnen nemen :)

Allereerst de route. Juist vanwege het feit dat we met twee kleine kinderen zitten willen we niet teveel achter elkaar reizen. Ook hebben wij het qua totale tijd wat ruimer genomen. We willen graag 31 dagen gaan en hebben de volgende route in ons hoofd op dit moment:

Dag 1: Aankomst in Los Angeles
Dag 2: Camper ophalen
Dag 3: Reis naar Needles (tussenstop)
Dag 4: Reis naar Grand Canyon
Dag 5: Verblijf in Grand Canyon
Dag 6: Verblijf in Grand Canyon
Dag 7: Reis naar Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 8: Verblijf in Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 9: Verblijf in Antilope Canyon / Lake Powell
Dag 10: Reis naar Bryce Canyon
Dag 11: Verblijf in Bryce Canyon
Dag 12: Reis naar Zion National Park
Dag 13: Verblijf in Zion
Dag 14: Verblijf in Zion
Dag 15: Reis naar Las Vegas
Dag 16: Verblijf in Las Vegas
Dag 17: Reis naar Death Valley
Dag 18: Reis naar Sequioa National Park
Dag 19: Verblijf in Sequioa National Park
Dag 20: Reis naar Yosemite
Dag 21: Verblijf in Yosemite
Dag 22: Verblijf in Yosemite
Dag 23: Reis naar San Francisco
Dag 24: Verblijf in San Francisco
Dag 25: Verblijf in San Francisco
Dag 26: Reis naar LA, tussencamping (Monterey, walvissen kijken)
Dag 27: Reis naar LA, tussencamping (Santa Barbara)
Dag 28: Reis naar LA
Dag 29: Dag Los Angeles
Dag 30: Dag Los Angeles
Dag 31: Terugvlucht

Denken jullie dat deze route realistisch is en er voldoende (maar niet teveel) rustmomenten zijn ingebouwd?

Daarnaast zitten we op dit moment toch ook nog met een aantal praktische vragen:
- We kunnen bij Apollo één kinderstoeltje bij huren. Hoe komen we het beste aan de tweede?
- Hebben jullie nog een paar tips voor campings? We kennen inmiddels de campings in Yosemite en Watchman in Zion, maar verder zijn we redelijk blanco.
- In hoeverre kunnen we op de bonnefooi gaan? Of moeten we alle campings van tevoren reserveren?
- Waar kunnen we onderweg het beste boodschappen e.d. doen?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!!
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Rhodez: een maand door westen van VS met kleine kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de route mooi is zo. Ik begrijp niet waarom je het spannend vindt. Heb je al ervaring met rondreizen met een kind? En met kamperen? Je kunt ook wachten tot ze wat ouder zijn als je het niet echt ziet zitten. Of liggen de vluchten en camperhuur al vast?
Lees je goed in, in reisverslagen maar ook op bijvoorbeeld http://www.ontdek-amerika.nl. Je moet je bijvoorbeeld afvragen of je 3 nachten GC wilt doen. Met jonge kinderen zul je daar niet heel veel kunnen doen lijkt me. Ik zou liever een extra dag uittrekken voor Sequoia of Kings Canyon. En als de Tigoa Pass open is zou ik via de Tioga Pass rijden en dan pas naar Sequoia gaan.

Hier wat reisverslagen van mensen die met jonge kinderen hebben gereisd.

http://familiedenouden.blogspot.nl/2012 ... komen.html
http://ellenrenejaydin.reismee.nl/
http://www.bumabuma.nl/reizen/USAcamper01.php
http://www.jessietravel.nl/
http://struikiesopreis.wordpress.com/vs-2009/
http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/

Kijk of jullie er zijn met het Memorial day weekend, dan is reserveren zeker nodig maar het best is om dan de parken te vermijden.

Er zijn voldoende mogelijkheden om boodschappen te doen, dat wijst zich allemaal vanzelf wel.

Marianne
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Of reizen spannend is, is volgens mij heel persoonlijk. Zelf voorkom ik een deel van de reisstress door, oa dankzij dit forum, met goede informatie op pad te gaan.

Dan over je route: Grand Canyon vind ik wat ruim gepland. Zeker omdat je met kleine kinderen reist, is er weinig mogelijkheid om een wandeling langs de RIM of een klein stukje de canyon in te gaan. Als je daar maar 2 nachten zit, kun je de tijd die je daar wint gebruiken op het laatste stuk. Je gaat nu in een dag van de walvissen van Monterey naar het strand in Santa Barbara. Tussen die 2 plaatsen ligt een prachtig stuk Pacific Coast Highway 1, waar het niet echt opschieten is. Al was het maar, omdat je toch zeker bij het uitzichtpunt met de "man die gitaarspeelt met konijn op zijn hoofd" even met de kinderen de benen wilt strekken. Ik zou het zo doen:
* San Francisco - Monterey (mss wat vroeg vertrekken, zodat je nog naar het aquarium kunt met de kinderen. Je moet even nakijken of je met zulke kleintjes meekunt met een walvistocht)
* Monterey - Pismo Beach / Morro Bay / Avilla Beach. Dan heb je een volle reisdag met veel moois
* 1 nacht extra in Pismo Beach/ Morro Bay/ Avilla Beach om lekker op het strand te hangen
* Van P/M/A naar LA. Wat wil je in LA doen? De kids zijn waarschijnlijk te klein om al veel plezier te hebben in Universal? Anders zou je eventueel nog een dag op het strand kunnen plannen en dan pas door naar LA.

Of je moet boeken met een camper hangt af van de periode, zoals Marianne al zei.
Boodschappen: dat kan overal. Als het je helpt, kun je voor jezelf een soort roadbook maken (voor voorbeelden zie bv dit topic), waarin je per dag vast legt waar je heen wil, wat je er kunt doen, waar de speel gelegenheden voor de kinderen zijn en waar je supermarkten vindt. Bv een Whole Food als je wat meer biologisch/biodynamisch eten zoekt, of een Safeway/Von's om een mooi inkijkje te krijgen in hoe Amerikanen boodschappen doen.
Een autostoeltje: toen onze kinderen nog kleiner waren namen we ze altijd zelf in het vliegtuig mee, ik weet niet of dat een optie voor je is? Anders kun je er meestal wel een kopen in de meest dichtbijzijnde Walmart. Desnoods doe je dat al op de dag dat je aankomt in LA, zodat je hem meteen in de taxirit naar de camperleverancier toe kunt gebruiken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik sluit me aan bij Marianne dat ik met kleine kids niet 3 nachten bij de Grand Canyon zou gaan zitten. Zeker een nacht Sequoia extra. Aangezien je in Mei gaat is het niet zeker of de Tioga pass open is, dus ik zou eerst Sequoia of eerst Yosemite nog even achter de hand houden. Verkijk je niet op de rit Death Valley - Sequoia & Kings Canyon NP. Dat is een fikse rit.

Overigens is Antelope Canyon een bezienswaardigheid. Je overnacht in of rond Page ipv Antelope Canyon.

Let ook op dat je waarschijnlijk met zulke jonge kinderen niet toegelaten zult worden voor een boottocht om Walvissen te gaan bekijken in Monterey. Meestal moet je daarvoor een flink stuk de oceaan op. Je kan wel naar het aquarium daar. Verder kan het zijn dat de rit Monterey - Santa Barbara wat ver is voor op 1 dag. De meeste mensen maken langs de route vele korte stops. Ik zou eerder rond Morro Bay of Pismo Beach een camping zoeken.

Heb je de camper ook nog in LA? Misschien is het daar namelijk makkelijker over te stappen naar een auto. Het is niet overal in LA even makkelijk de camper te parkeren bij bezienswaardigheden namelijk.

Verder lekkere rustige trip hoor :thumbup:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Haal in dit topic je hart op aan overige vragen/antwoorden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=900
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Hartelijk bedankt voor de feedback!!

Jammer alleen dat Travelhome ons niet eerder heeft gewezen op die drie dagen Grand Canyon. Zij gaven namelijk juist aan dat dit juist goed was zo met kleine kinderen. We hebben dus inmiddels de camper (Apollo Eclipse Camper), het eerste hotel en het hotel in Las Vegas geboekt. Ook heb ik gisteren de camping in Zion gereserveerd (Watchman). Ben blij dat ik dat heb gedaan eigenlijk, want vandaag was hij al helemaal vol! Aan het einde hebben we in LA inderdaad een paar dagen een gewone auto. Dat rijdt een stuk makkelijker. We zaten eraan te denken om in ieder geval naar Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica te gaan.

Kortom, aan de achterkant is er nu helaas dus niet zoveel flexibiliteit meer. Wel kunnen we aan het begin nog iets aanpassen. Misschien is een dag Disneyland iets? Maar weet eigenlijk niet hoe moe de kinderen zullen zijn na die enorme lange vlucht.

Voor wat betreft dat autostoeltje, hoe heb je dat in het vliegtuig meegenomen biebyip? Ook ben ik wel erg benieuwd hoe jullie dat stoeltje hebben vastgemaakt in de camper, aangezien de nederlandse autostoeltjes allemaal 3 punten en/of isofix zijn.

Waarom vinden jullie eigenlijk een extra dag sequoia beter is? Is dat zo leuk met kinderen? Is het wellicht beter om een dagje san francisco in te wisselen voor Sequoia?

Overigens snap ik de route van eerst Tiago en daarna Sequoia niet helemaal Martin en Marianne. Dat is toch best een stuk om? Volgens mij red ik dat qua dagen dan niet.

Ik zal trouwens ook die reisverslagen doornemen. Dank voor die links!
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vraag me af wat ze bij Travelhome in gedachten hebben voor die dagen bij de GC. Maar wat zij (en wij) ook zeggen: je moet uiteindelijk toch zelf kijken wat je leuk vindt en hoe je je tijd in wilt delen. Voor informatie over de parken is http://www.ontdek-amerika.nl een handige site.
Ik zou me niet al te veel verkijken op wat je vastgelegd hebt; als je iets wilt aanpassen kan dat natuurlijk altijd nog.
Waar zit je met het Memorial day weekend? In verband met de Tioga Pass is het ook handig om te weten wanneer je dar ongeveer bent.
Als de pas open is, is dat de mooiste route om naar Yosemite te rijden. Als je eerst naar Sequoia zou gaan mis je de Tioga Pass. Qua afstand zal het ook niet heel veel uitmaken. Het park binennrijden via de ingang bij Three rivers is met een camper niet erg prettig, dus de noordelijke ingang is sowieso aan te raden. Vanuit Yosemite is dat goed te doen.
Ik zou ook Kings Canyon bezoeken. Vandaar ook mijn advies om meer tijd uit te trekken daar. Of het met kleine kinderen nu zo heel leuk is weet ik niet, maar dat geldt eigenlijk voor alle parken, met kinderen van 1 en 3 maakt het eigenlijk weinig uit waar je naar toe gaat. Kijk eens wat je in de parken kunt doen, en hoe makkleijk je kunt wandelen met een buggy (of nemen jullie rugdragers mee?).
In Yosemite kun je fietsen huren met kinderzitjes, dat is wel leuk om te doen. Bij de GC kun je ook fietsen huren trouwens, maar of ze daar ook kinderzitjes hebben weet ik niet. Misshcien ook een idee om fietsen aan te schaffne, dan hoef je niet altijd overal met de camper naar toe te rijden.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onder andere Yosemite. In 2006 en 2013 waren we in Kings Canyon en Sequoia.

Marianne
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Met Memorial Day zitten we in Las Vegas.

Na je opmerking over die aanpassing zit ik nu inderdaad toch even verder te kijken. Ik wil de verlenging bij Sequioa wel serieus nemen. Misschien kan ik eens nagaan wat het kost om de vakantie een dagje later te beginnen en later te eindigen, of er gewoon een extra dag aan vast te plakken.

Voor wat betreft de Tioga Pass. De camping in Yosemite moeten we natuurlijk wel van tevoren reserveren. Dus dan zou ik de gok moeten nemen dat hij eind mei open is. Meestal is dat wel het geval toch? Ik had wel al begrepen dat die pass erg mooi schijnt te zijn!
Reinier = Rhodez
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je kan via deze site de historische openings en sluitings data van de Tioga Pass bekijken. Zoals je ziet was deze de laatste 3 jaar begin mei wel open, de twee jaar ervoor pas in juni. Ik zou inderdaad reserveren en een alternatieve route in je schema opnemen. Mocht de Tioga Pass onverhoopt dicht zijn kun je altijd nog je accommodatie annuleren.
Groetjes,
Daniel
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Leuke reis, en inderdaad spannend met twee kleintjes! Wij zijn geweest toen onze oudste dochter net twee was en dat was een heel avontuur, waar we nog steeds met veel plezier op terug kijken. Ik zie dat Marianne ons verslag al had genoemd :thumbup: . Wij hebben wel deels een andere route gedaan, want wij zijn al eerder zonder kinderen geweest. We zijn wel in SF gestart en geëindigd en zijn naar Sequoia NP en Yosemite NP geweest.

Wij lazen destijds niet zo'n positieve verhalen over huurstoeltjes en deze werden bovendien niet verhuurd bij Road Bear, dus wij hebben zelf in Amerika een stoeltje aangeschaft. Het goed bevestigen in de camper was lastig, maar zat uiteindelijk, na flink sjorren wel redelijk goed vast. Niet vergelijkbaar met isofix natuurlijk, maar wel met normale autogordelbevestiging.

Grand Canyon zou ik ook niet te lang blijven met kleine kinderen. Je kan er dan bijna niks doen, tenzij je ze allebei in een rugdrager zet. Het grootste gedeelte van de canyon heeft geen afrastering, alleen op viewpoints staat een vorm van afrastering (hekken met grote gaten). Die dag zou ik investeren in Sequoia. Hier heb je wat te weinig tijd, denk ik. Je kan altijd kijken of er nog een andere dag vrijkomt in Zion, anders ga je een nachtje op een leuke camping met zwembad en speeltuin buiten het park staan. In Springdale rijden shuttlebussen naar het park, dus de camper kan je dan laten staan. Voor campings buiten de parken keek ik veel op http://www.rvparkreviews.com. Nuttige adviezen en ook info over de mensen die er doorgaans staan (toeristen vs. langkampeerders, die eigenlijk op het rvpark wonen).

Voor wat betreft het probleem van de camping in Yosemite, zou je twee opties kunnen reserveren. De route die je uiteindelijk niet zal gaan rijden, kan je dan nog vrij laat annuleren (tot twee dagen voor aankomst tegen $10 cancellation fee). Maar dan sta je in ieder geval in het park. Een paar dagen vantevoren weet je waarschijnlijk wel of de pas open is, al kan er altijd een lastminute wijziging zijn door sneeuwbuien.
Fietsen was inderdaad erg leuk. We hadden een fiets met fietskarretje gehuurd waar ze in kon zitten. Vooral het uitzoeken van de -voor haar verplichte - fietshelm vond ze geweldig. Ze wilde 'em het liefst de hele dag ophouden. :P

Wij vonden Lodgepole een handige camping in Sequoia, aangezien je dan de camper even kan laten staan en met een shuttlebus naar de belangrijkste bezienswaardigheden in de omgeving kan gaan. Alleen die bus al vond onze dochter een geweldig avontuur :lol: . We hebben ook op Stony Creek campground gestaan. Een prachtige camping, ook een aanrader, maar deze is dus niet op het shuttlesysteem aangesloten. Hou hier ook rekening met sneeuw, zoals je in ons verslag op dag 6 kan zien, gelukkig had ik ergens een mutsje tussen zitten...
Het reserveren van Lodgepole had nog wel wat voeten in de aarde. Uit de site (en ook na emailcontact), bleek dat er geen reserveringen opgenomen werden voor aankomsten tot 1 juli, het zou alleen first-come-first-served zijn. Vandaar dat we toen stony creek hadden geboekt (redelijk dichtbij Lodgepole), zodat we 's ochtends al vroeg een plekje konden claimen. Bij toeval kwam ik er toen een paar maanden later achter dat je ineens toch kon boeken... Gelukkig had ik toen nog net een plek kunnen reserveren. Ik zie dat er nu weer hetzelfde op de site staat, dus mocht je daar willen staan, is dat dus wel iets om rekening mee te houden.
katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door katleens »

Tof dat je dit doet met je kinderen!

Als je in Monterey wil gaan Whalewatchen met kinderen kan dit met Whale Watching Chriss. Bij hen kunnen kinderen wel mee (is inderdaad niet overal het geval). Onze kinderen gingen bij hen mee en kregen netjes een zwemvest aan.
http://www.chrisswhalewatching.com

Ook wij namen onze kinderstoeltjes van thuis mee (als gewone bagage in het vliegtuig. Mag bij de meeste luchtvaartmaatschappijen gratis mee). Wij hoorden ook niet altijd positieve verhalen over het huren van de stoeljes, vandaar...
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Dank opnieuw voor de tips! We nemen ze allemaal mee.

Op dit moment is Travelhome aan het uitzoeken voor ons of het mogelijk is (en tegen welke kosten natuurlijk) om de vakantie met een dag te verlengen. Op die manier kunnen we een extra dag Sequioa plannen. Het met één dag verplaatsen zou voor de camper een dure grap worden, dus dat doen we maar niet. We gaan nu dus even goed kijken wat we aan het begin omwisselen voor de 3e dag Grand Canyon. Afhankelijk van de moeheid van ons is een dag Disneyland wel een leuke optie denk ik.

Ook het reserveren van twee verschillende perioden Yosemite ga ik proberen. Al heb ik ook wel op het forum gelezen dat we volgens mij al blij mogen zijn als het uberhaupt gaat lukken om een camping in Yosemite te reserveren.

Wel zijn we nog op zoek naar leuke campings voor de kids naast de natuurcampings, oftewel campings met een zwembad en een speeltuintje. Iemand misschien tips voor dit soort campings langs onze route?
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt toch ook alles wat naar voren schuiven zodat je op het laatst meer tijd hebt voor Sequoia? Je kunt zowel bij de GC als bij Page en bij Bryce wel een nacht minder doen. Het annuleren van Zion kost je dan wel 10 dollar, maar dat is te overzien. Als er op Watchman niets meer vrij is - of komt - kun je in Springdale kijken.

Wat campings betreft: lees eens wat verslagen van mensen die met een camper hebben gereisd om ideeën op te doen.
Voor Bryce zou Ruby's een idee zijn in plaats van een camping in het park. Wel duurder, maar je hebt dan een zwembadje, en je kunt daar de shuttlebus nemen om het park in te gaan.
Ik weet niet of er campings zijn met speeltuintjes, je zou eens naar KOA-campings kunnen kijken maar die liggen niet echt op je route (behalve in Needles en WIlliams denk ik). Je zou ook eens kunnen googelen op RV Park en playground en plaatsnaam.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 nov 2014, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat Travelhome er nog mee te maken heeft... :?: Ik vermoed dat je je blauw betaald aan een dag verlenging via een touroperator... ben benieuwd :wink:

Maar buiten dat, je kan toch zelf besluiten om een camping wel of niet te annuleren of heb je ook campings door Travelhome laten vastleggen? Ik snap dat je het leuk vindt om in Zion in het park te staan, maar eerlijk gezegd kan je in Springdale juist ook heel fijn buiten het park staan, dus als je omwille van een prettiger reisschema iets om zou willen gooien, hoeft dat geen al te groot probleem te zijn. Je bent dan eens in een stadje, waardoor je ook eens makkelijk kan gaan uiteten bijv. zonder dat je de camper steeds hoeft te ontkoppelen. En met de temperaturen daar kan een zwembad ook wel prettig zijn.
Het gaat dan uiteindelijk om de afweging wat je zelf fijner vindt (los van de tientjes die een andere camping wellicht duurder is): je reservering in Zion behouden of een extra dag op een andere plek (Sequoia of ergens anders natuurlijk).
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Misschien een gek vraagje, maar wat is er eigenlijk zo leuk aan Sequoia dat het een 'must' is om er een extra dag te blijven?

Overigens zitten de kosten in het verzetten niet in Zion, maar het hotel in Las Vegas direct na Zion. Daar komen we nu namelijk op maandag aan en dat scheelt echt enorm met een overnachting vanaf een zondag.
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is in dit geval niet zozeer dat Sequoia zo leuk is (hoewel het dat wel is vind ik) maar dat het een betere keus is dan 2 dagen Grand Canyon. Je kunt ook kijken of je in de buurt van de GC wat andere dingen kunt doen, bijvoorbeeld naar Sedona of Monument Valley. Capitol Reef is ook nog een mogelijkheid, het is heel mooi kamperen in Fruita.
Sequoia is natuurlijk geen must; je moet zelf kijken welke parken je aanspreken. De enorme bomen in Sequoia zijn natuurlijk wel geweldig om te zien. En de Kings Canyon Scenic Byway is een prachtige route, en de Zumwald Meadow Trail is ook met kleine kinderen leuk om te doen. Zie hiervoor mijn wandelsite en ons 2006-verslag. Verder is het leuk dwalen langs de Congress Trail (zie ons 2013-verslag).

Las Vegas is inderdaad duurder in het weekend, maar ik weet niet of dat ook voor campings geldt. Of willen jullie daar in een hotel zitten?

Marianne
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Ja klopt, we wilden daar (na 2 weken camper en parken) even lekker luxe in het Excabilur hotel overnachten. Leuk princessenkasteel voor die twee kleine dames. En even weer een normale douche etc.

Maar begrijp het punt nu. We gaan eens denken wat we dan kunnen doen ipv die dag in de grand canyon. Misschien is een dag minder in page en dat in combinatie met die dag minder grand canyon een optie om na page nog even langs Capital Reef NP te gaan?
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met Capitol Reef er bij zou je zoiets kunnen doen:

1 naar LA
2 LA
3 LA - Needles
4 Needles - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Capitol Reef
10 Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas

Je kunt schuiven met het aantal dagen Capitol Reef en Bryce. Het worden zo wel veel meer kilometers. En het is een stuk onrustiger. Misschien kun je wat open laten en ter plekke kijken wat je gaat doen.

Marianne
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Ja precies. We willen ons het liefste ook niet helemaal vastleggen. Juist wat vrijheid maar de vakantie ook leuker.

We hebben overigens heel veel aan de tips vanuit het verslag van Inge! Dank voor je uitgebreide omschrijvingen Inge!
Reinier = Rhodez
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt! Fijn dat je er nog iets aan hebt :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer