Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fraa Juli 2015: Denver-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gesloten
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis Fraa Juli 2015: Denver-Las Vegas

Bericht door Fraa »

Hallo allemaal! Het is een hele tijd geleden dat ik me hier nog heb laten zien, ik hoop dat de meesten mij nog herkennen? :D
Ik ga meteen met de deur in huis vallen, er is veel gebeurd sinds ik hier mijn laatste reis gepland heb. Ik ben samen met alle andere collegas ontslagen op mijn werk, ik studeer terug voltijds aan een Hogeschool om mijn Bachelor in de IT te behalen en aangezien ik vorig jaar een VS-reis heb overgeslaan, ben ik van plan om er dit jaar weer eentje te doen! Ik zit wel een beetje "vast" met de tijdsperiode, de reis zal in Juli moeten plaatsvinden aangezien ik geen andere optie heb. Meer bepaald tussen 06/07 en 02/08 lijkt me leuk, dat zijn vier volle weken, daar kunnen we wel iets mee denk ik :D

Ik heb dus 3-4 weken te vullen en ik heb dus voorlopig nog niets gepland of geboekt (al wil ik dat wel zo snel mogelijk doen natuurlijk). Om ff te duidelijk te maken, ik ben niet zo echt een stadsmens (al vind ik een paar dagen in Vegas natuurlijk altijd de max!), maar meerdere dagen in grote steden verblijven zijn meestal niet mijn ding. Ik zit liever in de natuur, fotografeer daar en maak timelapses, een 4x4 tocht, etc. Zoals elke keer begint mijn fantasie op hol te slaan en wil ik weer teveel dingen zien :D

Wat ik zeker wil bezoeken: Moab, Badlands, Mt. Rushmore, Yellowstone, Las Vegas (de rest komt me niet zo nauw).

http://goo.gl/YV2OYF

Denver
Scotsbluff
Custer (Mt. Rushmore)
Badlands NP
Sheridan
Cody (Beartooth Pass)
Yellowstone NP
Jackson (Grand Teton NP)
Salt Lake City (Antelope Island)
Vernal (Flaming Gorge en Dinosaur NM)
Grand Junction (misschien)
Moab (Canyonlands)
Monument Valley
Page
Las Vegas

Ik zit met deze route rond de 4000km, wat nog vrij doenbaar is lijkt me. De vorige reizen zat ik telkens boven de 6000km gok ik. Er mogen nog zeker dingen bij, weg of aangepast worden indien ik super mooi mis of iets beter laat vallen. In ieder geval, heel hard bedankt voor de eventuele hulp :)

Groeten,

Frankie
Reisblog: thisisfraa.be
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Fraa Juli 2015: Denver-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om je weer op het forum te zien! En ik ben nu al benieuwd naar de foto's!

De route is mooi zo, je zou het beste het eens per dag uit kunnen schrijven maar in 4 weken is dit goed te doen.
Wil je niet naar Rocky Mountain NP?
Als je naar Grand Junction wil vanwege Colorado NM zou ik dat zeker doen.
Ben je al in Capitol Reef geweest? En het Needles-deel van Canyonlands?

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Rocky Mountain NP en Colorado NM in 2013 gedaan, Capitol Reef al 2x. Needles gedeelte van Canyonlands nog niet gedaan, maar daar ga ik me wel meer in verdiepen voor de komende reis, want ik heb al 2x het Island In The Sky gedeelte gedaan.
Het hoeft niet persé 4 weken te zijn, ik had nu ruw weg gegokt op 23 dagen, maar er kunnen nog wel een paar dagen bij (Om bv Colorado NM of andere dingen er nog bij te nemen bv).
Ik verschrok wel ff van de prijzen van de vluchten voorlopig, de vorige 2 reizen zat ik rond de 700 euro en de 550 euro, nu rond 1100 euro :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe moet het wel kunnen. Ik deed het in 2013 van LA naar Denver in 23 dagen, misschien heb je iets aan die route. Staat in mn reisverslag. Ik zou zeker ook een dag in de omgeving Denver blijven, erg mooi.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

06/07: Amsterdam - Denver
07/07: Denver - Scotsbluff
08/07: Custer (Wind Cave NP)
09/07: Custer (Mt. Rushmore)
10/07: Custer - Badlands NP
11/07: Badlands NP
12/07: Badlands NP - Sheridan (Deadwood, Devils Tower NM)
13/07: Sheridan - Cody (Bighorn Canyon, Buffalo Bill Museum)
14/07: Cody - Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs) (Beartooth Pass)
15/07: Yellowstone NP (West Yellowstone)
16/07: Yellowstone NP (Old Faithful Inn/Grant Village)
17/07: Yellowstone NP - Jackson (Grand Teton NP)
18/07: Jackson - Salt Lake City (Antelope Island)
19/07: Salt Lake City - Vernal (Flaming Gorge en Dinosaur NM)
20/07: Vernal - Grand Junction (Colorado NM)
21/07: Grand Junction - Moab (SR128, Canyonlands Island In The Sky gedeelte)
22/07: Moab (Canyonlands Needles gedeelte)
23/07: Moab (Canyonlands Needles gedeelte)
24/07: Moab - Monument Valley (Moki Dugway, Muley Point, Monument Valley tour)
25/07: Monument Valley - Page (MV Scenic drive, Horseshoe Bend)
26/07: Page - Las Vegas (Lower Antelope Canyon (Upper al gedaan))
27/07: Las Vegas
28/07: Las Vegas
29/07: Las Vegas - Amsterdam

Zoiets? Of zou je nog een dag extra in Yellowstone aanraden? Of ja, zeg maar gewoon waar je het zou verlengen, inkorten of eventueel nog iets zou toevoegen. Alvast bedankt!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

PSVwally schreef:In principe moet het wel kunnen. Ik deed het in 2013 van LA naar Denver in 23 dagen, misschien heb je iets aan die route. Staat in mn reisverslag. Ik zou zeker ook een dag in de omgeving Denver blijven, erg mooi.
Ga ik zeker eens bekijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een extra dag Yellowstone doen. Misschien een dag minder in South Dakota?
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie in Yellowstone. Of wil je buiten het park overnachten?

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De route ziet er eigenlijk al goed uit.

Van Denver naar Scottsbluff zou je een stop kunnen doen bij Fort Laramie en Oregon Trail Ruts (ik weet niet als dit je interesseert)

Tussen Scottsbluff en Custer zou je langs Alliance (Carhenge) kunnen rijden.

Op 09/07 kan je Custer State Park en Mt Rushmore doen (wij deden het ook nog met Wind Cave)
Dan kan je op 10/07 recht naar Badlands rijden en daar overnachten bij bv Interior.
De volle dag Badlands kan dan in mijn ogen wegvallen. En die zou ik dan zoals Marianne ook al schreef, bij Yellowstone voegen.

Of je voegt een dag toe aan je vakantie en laat toch de volle dag voor Badlands staan.
Op de dag van Custer naar Badlands zou je dan (maar ik weet ook niet als dit je interesseert) een stop kunnen doen in Rapid City bij South Dakota Air & Space Center en verderop bij Minute Man Missile.

Van Page naar LV zou je via de 89A en Vermillion Cliffs kunnen rijden. Normaal gezien zou tegen de zomer de gewone 89 hersteld zijn en moet je niet meer omrijden via de 89T.

In 2011 deden wij een rondje Denver met South Dakota en Yellowstone, misschien heb je iets aan onze blog.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou die volle dag Badlands ook niet doen, maar een extra dag in de Black Hills zou ik wel doen. Mooi fotogebied.
Ik heb daar echte te weinig tijd voor genomen. Een dag Yellowstone erbij kan nooit geen kwaad. Mosschien toch in 1 dag van Vernal naar Moab rijden? Wel via Grand Junction en de 128 natuurlijk.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja Yellowstone lijkt me immens, dus een extra dag zal wel nodig zijn. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de hotels daar, ik bedoel dan eerder waar zou je best nog een nacht toevoegen en in welk hotel?
Buiten Yellowstone overnachten is niet zozeer een probleem voor mij, maar in het park is natuurlijk altijd leuker.

Aangezien ik van Cody kom lijkt Mammoth Hot Springs of Gardiner wel een optie? Zou je daar een nacht toevoegen? Of eerder een dag later in West Yellowstone of Old Faithful Inn? Ik kan moeilijk inschatten in welke gedeelte van het park je meer nachten nodig hebt dan één. De volgende stop is dan aan het meer in de Lake Lodge? Als je nog andere suggesties hebt qua hotels, ik hoor ze graag. Ik ga alvast eens kijken of er nog iets beschikbaar is.

Ik heb het schema nog wat aangepast:

06/07: Amsterdam - Denver
07/07: Denver - Scotsbluff
08/07: Scotsbluff - Custer (Carhenge, Wind Cave NP)
09/07: Custer (Custer State Park, Mt. Rushmore)
10/07: Custer - Interior (South Dakota Air & Space Center, Minute Man Missile)
11/07: Interior (Badlands NP)
12/07: Interior - Sheridan (Deadwood, Devils Tower NM)
13/07: Sheridan - Cody (Bighorn Canyon, Buffalo Bill Museum)
14/07: Cody - Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs of Gardiner) (Beartooth Pass)
15/07: Yellowstone NP (West Yellowstone of Old Faithful Inn)
16/07: Yellowstone NP (West Yellowstone of Old Faithful Inn)
17/07: Yellowstone NP (Lake Lodge?)
18/07: Yellowstone NP - Jackson (Grand Teton NP)
19/07: Jackson - Salt Lake City (Antelope Island)
20/07: Salt Lake City - Vernal (Flaming Gorge en Dinosaur NM)
21/07: Vernal - Moab (Colorado NM, SR128, Canyonlands Island In The Sky gedeelte)
22/07: Moab (Canyonlands Needles gedeelte)
23/07: Moab (Canyonlands Needles gedeelte)
24/07: Moab - Monument Valley (Moki Dugway, Muley Point, Monument Valley tour)
25/07: Monument Valley - Page (MV Scenic drive, Horseshoe Bend)
26/07: Page - Las Vegas (Lower Antelope Canyon (Upper al gedaan))
27/07: Las Vegas
28/07: Las Vegas
29/07: Las Vegas - Amsterdam

Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik zit nu aan 23 dagen, lijkt me mooi.

PS: Over de 89 had ik vorig jaar wat gelezen inderdaad, ik was in de veronderstelling dat het nu al hersteld zou zijn, maar blijkbaar niet :D Hopelijk is het tegen de zomer in orde!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou je toch eens goed inlezen op dit stuk:
08/07: Scotsbluff - Custer (Carhenge, Wind Cave NP)
09/07: Custer (Custer State Park, Mt. Rushmore)
10/07: Custer - Interior (South Dakota Air & Space Center, Minute Man Missile)
11/07: Interior (Badlands NP)
12/07: Interior - Sheridan (Deadwood, Devils Tower NM)
Misschien is het makkelijker om van Scottsbluff eerst naar Badlands te gaan. Vooral als je via Carhenge (kost je hooguit 15min) gaat. Je kan onderweg van Alliance naar Interior ook nog het wounded knee memorial meepakken.
Verder mis ik echt tijd in de black hills. De needles loop en iron mountain road, crazy horse memorial, om maar wat te noemen. Badlands is niet zo enorm groot. Ik zou op 8/7 naar interior rijden en op 9/7kun je badlands en minuteman makkelijk doen. Ik ben niet bekend met het SD air & space museum, weet niet hoeveel tijd je daar voor uit moet trekken, maar je zou tegen de avond dan bv naar Rapid City kunnen rijden. Dan de volgende dag en de dag erna de black hills en dan vanaf 12/7 weer je route oppakken. Doe deadwood overigens aan het einde vd middag of 's avonds. Overdag niet echt veel te beleven.

Je hebt als het goed is geluk dat bij Yellowstone dan weer alle wegen open zijn. Yellowstone is sowieso veel rijden. Ik ben elke ochtend en elke avond gewoon blind gaan rijden opzoek naar Wildlife. Ik vind het lastig te bepalen waar je het meeste tijd voor kwijt bent. Het hangt een beetje af wat je wandeldoelen zijn. Bij de geiservelden kun je als je wilt uren lopen. Ik vond niets mis met Gardiner en west Yellowstone, maar het scheelt wel gewoon stukken rijden. En dat alleen rijden merk je op den duur gewoon aan je benen. Ik kwam mijn laatste reis rond de 7000km. Ik denk dat die laatste nacht Lake zeker niet verkeerd zal zijn. Je zit het centraalst bij Canyon, maar daar zal weinig meer vrijkomen vrees ik.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Aangezien ik de laatste 24u telkens een SQL error kreeg als ik hier iets wou posten, doe ik het nu pas :)

Ik pas me graag aan als het schema er beter door wordt, dus een dag extra is geen probleem PSVwally. Maar er is iets anders wat roet in het eten gooit, de prijzen haha :D
De goedkoopste vluchten met doenbare uren liggen rond de 1100 euro, de goedkoopste mid-size SUV die ik kan vinden ligt ook rond de 1000 euro. Samen zou dat al op 2100 euro uitkomen en dan heb ik nog geen hotels, niet getankt of niet gegeten. Mijn reizen zijn altijd wel wat prijzig aangezien ik alleen reis, maar deze prijzen zijn me gewoon wat te gek. De vlucht, auto en enkele nachten in Yellowstone en ik zit al rond de 3000 euro, not gonna happen :D Ter vergelijking, tijdens de vorige reis zat ik met de vlucht en auto rond 1100 euro samen, een wereld van verschil :)

Ik ga het dus nog eens goed bekijken ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, welkom in de hoogseizoenprijzen ;)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik had het natuurlijk wel wat duurder verwacht, daar niet van, maar meer dan het dubbel betalen lijkt me toch wat te gek ;)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

De vliegtijden zullen wel niet al te prettig zijn, maar kreeg gisteren deze link in mijn mail. Ook goedkope tickets in de zomer.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja had ik ook al ontdekt in mijn zoektocht, maar inderdaad je moet 2-3 keer overstappen en het bijkomend nadeel is dat je 's avonds heel laat aankomt (ca. 23u-00u). Ik zoek verder :D

PS: Het is zelfs zo duur in die periode dat het prijsverschil met business class niet meer zo groot is :lol:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Onze oudste is inmiddels een paar jaar leerplichtig, maar ik schrik me nog steeds rot van de prijzen in het hoogseizoen. :shock: Tegen de tijd dat we weer eens naar Amerika zullen gaan, zullen we waarschijnlijk ook meer de route aanpassen aan de tickets i.p.v. andersom. Toch zie ik hier ook wel eens prijzen onder de €1000 voorbij komen voor het hoogseizoen, er is dus hoop :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja dat heb ik nu dus ook gedaan. De vluchten zelf waren ongeveer even duur, maar de huurwagen komt een pak goedkoper uit en op het vlak van de hotels zal er iets meer vrijheid zijn (waardoor de prijzen ook lager liggen). Ik moet me nu ook terug aan de schoolvakanties houden en aangezien ik nog niet weet of herexamens ga hebben, speel ik op safe en plan ik de vakantie in die weken dat ik er zeker geen last van zou hebben. In ieder geval, de reis gaat meer een klassiek rondje worden, ik ga er ook een nieuwe topic over openen. Wat de mods met deze topic doen, boeie :p

Note Mod: Omdat TS een compleet andere reis gaat maken is dit topic gesloten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer