Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FrancisP: San Francisco - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FrancisP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis FrancisP: San Francisco - Los Angeles

Bericht door FrancisP »

Hoi allemaal,

wat vinden jullie van dit reisplan? Start- en einddag liggen vast, tickets zijn geboekt.
We hebben 2 kinderen die dan 10 en 9 zullen zijn.
Ze zitten graag in 't zwembad. Hier en daar zitten er dus "lekker-niets-doen" dagen tussen.
Voor laatste dagen heb ik nog geen hotels gezocht.

22-7-2015 aankomst San Francisco rond 17u hotel: Handlery Union Square
23-7-2015 SF: Handlery Union Square, treasure hunt City Clues Adventures
24-7-2015 SF: Handlery Union Square, rondrit met bus? museum?
25-7-2015 vm: Alcatraz; nm: auto afhalen, dan naar Yosemite: Curry Village
26-7-2015 Yosemite: Curry Village, parkbezoek
27-7-2015 Comfort Inn & Suites Sequoia/Kings Canyon, parkbezoek
28-7-2015 The Kern Lodge / Kernville, citrusboomgaarden
29-7-2015 The Kern Lodge / Kernville , rafting/kayak
30-7-2015 Las Vegas: Luxor, limotour
31-7-2015 Las Vegas: Luxor, zwembad
1-8-2015 Springdale (Zion): Cliffrose lodge and gardens
2-8-2015 Springdale (Zion): Cliffrose lodge and gardens, fietstocht 3 uur,
3-8-2015 Bryce Canyon: Rockin' R Ranch
4-8-2015 Bryce Canyon: Rockin' R Ranch, bezoek park
5-8-2015 Las Vegas: MGM grand
6-8-2015 Las Vegas: MGM grand
7-8-2015 Las Vegas: MGM grand
8-7-2015 Palm springs
9-8-2015 Palm springs
10-8-2015 Los Angeles, rondrit
11-8-2015 Los Angeles, Disneyland
12-8-2015 Los Angeles, strand
13-8-2015 vertrek uit Los Angeles

Dank voor alle opmerkingen.

groeten,

Francis
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis FrancisP: San Francisco - Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd mis ik Page, waar de kids heerlijk kunnen zwemmen in Lake Powell.En toch ook wel de grand canyon.
Ik ben een Vegas fan, maar is het echt nodig om 5 dagen Vegas te doen? Ik zou denk ik toch een dag Vegas en een dag Bryce of Palm Springs eraf halen om die 2 plekken toch mee te pakken.

Je bent de 1e die ik hier zie die net zoveel tijd voor Kernville uittrekt als voor het grote Yosemite :D
Is Kernville een must? Ik zou dat zelf ( wel een mooi gebied overigens) schrappen en die tijd bij Yosemite zetten. Daar is ook veel voor kinderen te doen. Ook voor sequoia heb je nu erg weinig tijd. Ik zou een dag extra Yosemite doen en dan 2 dagen uittrekken om van Yosemite naar Las Vegas te komen via de tioga pass.

Aan de andere kant is je eigen route zeker ook wel doenbaar, maar dan zou ik kiezen voor een dag extra Yosemite en Sequoia en dan een dag minder Kernville of Bryce en een dag minder Las Vegas.

Een tip, schrijf je route in van en naar vorm. Dan vallen je reisdagen veel meer op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel leuk om eens een andere route te zien, maar net als Paul vind ik het aantal dagen Las Vegas wel erg veel. En jammer dat je zo weinig tijd hebt voor Yosemite en ook de Tioga Pass mist. De tijd voor Sequoia is helemaal weinig; je rijdt er door op weg van Yosemite naar Three rivers, dus tijd voor het park is er eigenlijk niet. In Yosemite heb je dan geen tijd voor Glacier Point, en op weg naar sequoia heb je geen tijd voor Kings Canyon. Zie voor die parken eens ons 2006-verslag. Ik zou twee nachten in het park gaan zitten en een nacht minder in Kernville.
Voor Bryce moet je nu veel rijden, maar goed, je hebt er een volle dag dus dat gaat wel lukken.
Het aantal dagen voor Palm Springs en LA vind ik ook veel. Je zou tussen Las Vegas en LA ook een nacht Death Valley kunnen doen, zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2008-verslag.
Een zwembad is heerlijk als je met kinderen reist, maar dat kun je overal wel vinden, daarvoor zou ik niet in LAs Vegas of LA gaan zitten.
In Yosemite is het bijvoorbeeld ook goed zwemmen, naast de zwembaden kun je daar ook in de Merced River pootjebaden of zwemmen in bijvoorbeeld Tenaya Lake.

Misschien heb je iets aan ons reisverslagen voor onze reizen met de kinderen (vanaf 2002).

Mairanne
FrancisP
Amerika-ontdekker

Bericht door FrancisP »

Amaai, zo snel reacties en direct veel goede tips. Top!
Ik ga ze zeker allemaal bekijken en kom binnenkort met een tweede versie.
Beetje uitleg bij mijn keuzes:
- ik was vertrokken vanuit het principe: overal minstens twee dagen zodat wel steeds afwisselen: rijden/niet rijden. (leuk voor de kinderen) Blijkbaar moet ik daar voor Kernville en Palm Springs van afwijken
- de Grand Canyon heb ik al gezien en 't is misschien vloeken in de kerk maar ik vond er weinig aan. Niet de moeite om de omweg te maken om aan de kinderen te tonen (maar dat is mijn gedacht maar, hé)
- Las Vegas: waarom zo lang? Gewoon omdat de kinderen een paar dagen willen wanneer we "niets doen behalve zwembad". En de hotels in Las Vegas zijn super goedkoop. Tips voor een andere locatie met goed(koop) hotel met zwembad zijn welkom

groeten,
Francis
FrancisP
Amerika-ontdekker

Bericht door FrancisP »

OK, op basis van de tips heb ik een tweede versie gemaakt. Suggesties zijn nog altijd welkom.
Wel volgende vragen en opmerkingen,
- er werd voorgesteld om de Tioga Pass te nemen vanuit Yosemite op weg naar Las Vegas. Maar dan komen we aan de oostkant van die nationele parken terecht. En als ik zo op de kaart kijk, moeten we eerder aan de westkant blijven om Sequioa te bezoeken? Of kan dat ook vanuit het oosten?
- Death Valley wil ik vermijden. We hebben het al gezien en ik denk dat het daar ook veel te warm gaat zijn in juli/augustus.
- Het aantal dagen Los Angeles wil ik zo houden. Mijn vrouw heeft een tante die in San Diego woont. Die willen we bezoeken vanuit LA.

Ok, here we go:
22-7-2015 San Francisco: aankomst 17u, Handlery Union Square
23-7-2015 SF: Handlery Union Square: treasure hunt City Clues Adventures
24-7-2015 SF: Handlery Union Square: rondrit? museum?
25-7-2015 van San Francisco naar Yosemite: Curry Village (vm: Alcatraz/ nm: auto afhalen)
26-7-2015 Yosemite: Curry Village
27-7-2015 Yosemite: Curry Village
28-7-2015 van Yosemite naar Sequoia/Kings Canyon: Comfort Inn & Suites
29-7-2015 Sequoia/Kings Canyon: Comfort Inn & Suites
30-7-2015 van Sequoia naar The Kern Lodge / Kernville: rafting/kayak
31-7-2015 van Kernville naar Las Vegas: Luxor: limotour
1-8-2015 Las Vegas: Luxor
2-8-2015 Las Vegas: Luxor
3-8-2015 van Las Vegas naar Springdale (Zion): Cliffrose lodge and gardens
4-8-2015 Springdale (Zion): Cliffrose lodge and gardens, fietstocht 3 uur Zion Cycles?
5-8-2015 van Zion naar Page, Lake Powell
6-8-2015 Page, Lake Powell
7-8-2015 van Lake Powell naar Grand Canyon
8-7-2015 Grand Canyon: helicoptervlucht
9-8-2015 van Grand Canyon naar Palm Springs: dit is wel een lange autorit
10-8-2015 van Palm Springs naar Los Angeles
11-8-2015 Los Angeles
12-8-2015 Los Angeles
13-8-2015 vertrek uit Los Angeles

groeten,
Francis
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Houd er wel rekening mee dat even een dagje heen en weer naar San Diego een lang dagje kan worden! Het is 200 km, maar je rijd er praktisch nooit 2 uur over.
Wat voor een limotour wil je doen in Las Vegas? Ik weet niet wat een kant en klaar geboekte kost, maar limousines kan je letterlijk bij elk hotel vinden. Je kan hem als "taxi" nemen naar een ander hotel en ik gok dat je misschien minder kwijt bent dan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Comfort Inn & Suits is in Three rivers? Dat is geen handige uitvalsbasis voor Sequoia en al helemaal niet voor Kings Canyon. Kijk eens naar de cabins in Grant Grove, zeker voor de eerste nacht is dat veel beter gelegen en ook erg leuk. Zie ons 2006-verslag.

Als je zowel Sequoia als de Tioga Pass wilt doen kun je beter vanuit SF eerst naar Sequoia (maar dan zeker niet in Three rviers overnachten) en dan naar Yosemite. Dan kun je via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas rijden. Zie voor die route ons 2004- en 2006-verslag. Als je in DV in de auto blijft zitten heb je geen last van de warmte. Wij vonden het toch wel heel bijzonder om te doen in de zomer. Jullie route kan natuurlijk ook, zonder Tioga Pass.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer