Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brenda038
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Bericht door Brenda038 »

Hee allemaal,

Mijn vriend en ik gaan juni 2015 een reis door Amerika met de camper. We willen zelf de reis plannen en alle
tips en tricks zijn welkom. We beginnen in SFO en eindigen ook in SFO. We komen 1 juni aan in SFO en kunnen 4 juni
de camper ophalen om onze mooie reis te beginnen. We hebben tot 24 juni om rond te reizen dan moeten we weer
in SFO zijn. Dit zijn de ingevulde dagen tot nu toe..

1 juni - Aankomst
2 - SFO
3- SFO
4- Camper ophalen
5- Monterey
6- Santa Monica
...
...
24- Navato
25- SFO
26-Vertrek :(

Hoe zouden jullie hem verder invullen? We hebben al wel een idee maar hoor graag wat jullie voor tips geven

Groetjes.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Onze eerste reis! SFO-SFO

Bericht door dirkmuis »

Hoi,

Wellicht kun je aangeven welke richting jullie zelf op willen vanuit SFO en waar de voorkeuren liggen?
Bezoek je graag steden of liever natuur? Wil je rond rijden of een one-way?

Met het opgegeven aantal dagen kun je natuurlijk via LA en SD naar Grand Canyon en Vegas rijden.
Eventueel in LA nog wat pretparken.

Een andere optie is richting SLC - Yellowstone.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij doen in september ook een rondje Sfo-Sfo, wel met de auto maar misschien heb je iets aan onze route en alle tips die we erbij hebben gekregen hier

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staan meerdere routes in, lees het maar eens door
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De aanzet is vrij beperkt, maar al niet echt realistisch.

1 Aankomst SFO
2 Camper ophalen en naar Monterey (de volle dage SF plaats je best achteraan)
3 Monterey - Pismo Beach (direct naar Santa Monica is niet haalbaar op 1 dag, tenzij je de snelweg neemt, maar dat zou zonde zijn.
4 Pismo Beach - LA (Santa Monica)
4 LA
5 LA - Palm Springs
6 Palm Springs - Joshua Tree - Oatman - Kingman
7 Kingman - GC
8 GC - Monument Valley
9 Monument Valley - Page
10 Page - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas- Bishop
17 Bishop - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - Sequioi/Kings
21 Sequoia/Kings
22 Sequoia/Kings - SF
23 SF (camper inleveren)
24 SF
25 SF
26 Vertrek vanuit SFO

Overigens is SFO de internationale afkorting voor de luchthaven en is de afkorting voor San Francisco gewoon SF
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Bedankt voor alle reactie's!

Bedankt voor de route Monique, ga er gelijk even na kijken!

Wat betreft de route.. wij willen vanuit SF richting LA rijden langs de kust. Een aantal overnachtingen staan al vast, namelijk de eerste
3 nachten in SF.. De 4e dag moeten we onze camper ophalen en gaan daarna door naar Monterey. Aan het eind van de route staan de laatste 3
overnachtingen ook al vast (vanaf dag 24), waaronder een RV park net voor SF. Dus daartussen is de route nog helemaal open.. De eerste dagen werd
ons op het reisbureau aangeraden om dit al vast te leggen en het op deze manier te doen..

Wat heel kort de route een beetje gaat worden:

San Fransisco - LA - Via Lake Havasu naar Grand Canyon - Via Moab en door Capitol Reef naar Bryan National park - Zyon - Las Vegas - - Death Valley - Yosimite - SF

Dit moet het ongeveer gaan worden. Hoe zouden jullie het precies invullen?

Marcelopstal ook bedankt voor de suggestie. Ook een erg mooie route alleen niet meer haalbaar voor ons. Hoop dat je me wat advies kan geven voor onze route.

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert

Zitten jullie hier dan al aan vast ? (Advies van reisbureau's :evil: ) En dan bedoel ik natuurlijk de overnachtingen. Dat is natuurlijk advies "that sucks".

Als dit niet meer te wijzigen is dan zal je het met minder moeten doen vrees ik.

Het advies voor de kustroute blijft natuurlijk.

Ik zou niet direct weten wat je persé in Lake Havasu moet gaan zoeken, dus neem ik dat niet op.

Met de vastliggende nachten is er geen andere keuze dan Sequoia/Kings te laten vallen

Death Valley kan je in principe niet doen, normaal wordt dit door de camperverhuurders niet toegelaten in de zomermaanden. (hadden ze dat op het reisbureau niet gezegd ? Of is het een verhuurder die het toevallig wel toelaat ?)

Met een camper is dit vrees ik het maximaal haalbare in de beschikbare tijd. Om tot in Moab en Capitol Reef te rijden is er naar mijn inzien echt geen ruimte.

1 Aankomst SFO
4 Camper ophalen en naar Monterey (de volle dage SF plaats je best achteraan)
5 Monterey - Pismo Beach (direct naar Santa Monica is niet haalbaar op 1 dag, tenzij je de snelweg neemt, maar dat zou zonde zijn.
6 Pismo Beach - LA (Santa Monica)
7 LA
8 LA - Palm Springs
9 Palm Springs - Joshua Tree - Oatman - Kingman
10 Kingman - GC
11 GC - Monument Valley
12 Monument Valley - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas- Bishop
20 Bishop - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite- Navato
24 Navato
25 SF
26 Vertrek vanuit SFO
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

De eerste en de laatste dagen staan inderdaad al vast.. we gingen er beide volledig blanco in dus gingen er vanuit dat dat het beste
was na het advies van het reisbureau. Lake Havasu lag op de route en we dachten dat het een mooie plek zou zijn tussen LA en GC..

Sequoia/kings hadden we al geschrapt aangezien de reistijd ernaartoe erg lang is.. en Death Valley is gewoon toegestaan.

En Page, Antelope Canyon.. de upper of de lower?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Denk er aan dat je 15 februari de camping in Yosemite boekt. Zie hier voor meer informatie.
Ik neem aan dat Monterey en Santa Monica niet vast staan?
Is Moab een must? Het wordt dan erg gehaast want voor Moab moet je wel 3 nachten uittrekken, en dan heb je nog de rit er naar toe. Je hebt al een mooie route gekregen, ik zou die zo overnemen.
Schrijf het zelf eens uit, en bekijk het in googlemaps, dan krijg je een beetje gevoel bij de afstanden en reistijden.

Voor beide Antelope Canyons zie http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb alleen ervaring met de Lower, vond ik prachtig om te zien. Je kunt kijken wat het beste in je schema past en of je wel of niet iets wilt reserveren (voor de Upper een must).

Marianne
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

We hebben jullie rondje net andersom gedaan. Zie onze weblog van 2011 voor ideeen, wandelingen, mooie plekjes en allerlei avonturen
Wel hadden we iets meer dagen en daarm Arches ook opgenomen in de route
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brenda038
Amerika-ontdekker

Re: Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Bericht door Brenda038 »

Na een weekje Oostenrijk ben ik weer terug op het forum om verder te gaan met het plannen van onze reis naar Amerika..

We willen toch erg graag het rondje bovenlangs via Moab doen, dit wordt ons aan alle kanten aangeraden.. daar in tegen
vinden wij het niet erg om daardoor een aantal dagen wat langer in de auto te zitten.. en Sequoia/Kings laten we in
deze trip vallen.

Ik ga proberen om via het reis bureau te regelen om de camper wat eerder op te halen en aan het eind van onze reis
die dag in SF te plannen.. dit op aanraden van meerdere personen hier.

Wat zou jullie route zijn met deze informatie?

Welke RV Campground zouden jullie boeken bij Yosemite?

1 ding is zeker.. ga ik nog een keer een reis naar Amerika maken, kijk ik eerst naar alle tips op dit forum!!
Marcopstal
Amerika-expert

Ik vermoed dat je dan bij Cruise America een RV huurt, want bij de meeste verhuurders is Death valley vanaf 15/6 gewoon verboden. Cruise America laat het toe op een zeker "eigen risico", maar als je niets gek gaat doen is dat gene probleem.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Brenda038 schreef: We willen toch erg graag het rondje bovenlangs via Moab doen, dit wordt ons aan alle kanten aangeraden.. daarentegen
vinden wij het niet erg om daardoor een aantal dagen wat langer in de auto te zitten.. en Sequoia/Kings laten we in
deze trip vallen.
Het is ook zeker mooi, maar je gaat bijvoorbeeld niet ook naar Yellowstone hoewel dat ook mooi is. Ik bedoel maar: je kunt niet alles doen en met wat er al vast ligt in jullie route is het wel een eind extra rijden. Als je denkt dat je nog wel eens naar Amerika gaat zou ik Moab voor een volgende keer bewaren.
Als je de camper eerder op kunt halen zou Moab ook kunnen. Probeer zelf eens een route uit te schrijven, dan krijg je ook meer gevoel bij de mogelijkheden en de afstanden.
Brenda038 schreef: Welke RV Campground zouden jullie boeken bij Yosemite?
Een in de vallei. North Pines, Upper Pines of Lower Pines. Als alles vol is - probeer de route zo te plannen dat je er niet in het weekend zit - dan Crane Flat.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Je hebt voor de campings in Yosemite niet veel keuze; de Pines liggen allemaal dichtbij elkaar en je mag blij zijn als het je volgende maand lukt een plekje te bemachtigen! Binnen een kwartier zijn alle plekken voor de hele maand uitverkocht. Wel belangrijk dus om je hier even in te te lezen. Zie de link van Marianne.

Er zijn in het zuidwesten vele mooie plekken en parken te zien, maar je hebt er allemaal niks aan als je geen tijd hebt om er iets te doen/bekijken. Als Moab er in moet, betekent dit dat je iets anders zult moeten laten vallen. Moab ligt zou eenmaal wat uit de richting. Vergis je niet in de afstanden. Alles ligt minstens op een uur of drie rijden van elkaar en in de parken rij je ook nog heel wat af. Je hebt in je eigen idee wel heel veel tijd voor SF. Dat lijkt me dan niet helemaal haalbaar.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Ik heb nu al mijn familie leden al ingeschakeld om een plekje te bemachtigen! Nu hopen dat het lukt, duimen maar!

Morgen ga ik het reis bureau bellen om de camper eerder op te halen.. wat zouden jullie doen? We komen 's avonds aan in SF en op de planning
staat nu om pas de 4e dag de camper op te halen. Zouden jullie dit na de 2e of de 3e dag schuiven?

De camper boeken we trouwens bij Road Bear.. geen idee of die het toestaan om door death valley te rijden? Volgens mij wel en dan op eigen risico uiteraard!

Nog een vraagje over de Grand Canyon.. wat is het beste.. er vroeg heen er dan een middag blijven en weer verder rijden of echt een hele dag besteden aan de GC..
voor velen misschien een rare vraag maar weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..

Op jullie advies na willen we dus 2 overnachtingen boeken aan de kust.. welke plaatsen raden jullie het meeste aan?

Ideaal dit forum, maakt het plannen van mij reis een stuk leuker!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zelf de 3e dag de camper ophalen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt doen in SF en hoeveel tijd je elders nodig hebt.
Schrijf de route eens uit, met vertrek op dag 3. Hoe zou je het dan plannen? Vraag ook na hoe laat je de camper op kunt halen. Dat bepaalt hoe ver je die eerste dag kunt rijden. Monterey lijkt me mooi. En dan de volgende dag tot aan Cambria bijvoorbeeld. Of iets verder. Lees eens wat reisverslagen van andere camperreizigers, dan krijg je een idee van de mogelijkheden en van de campings.
Nog een vraagje over de Grand Canyon.. wat is het beste.. er vroeg heen er dan een middag blijven en weer verder rijden of echt een hele dag besteden aan de GC..
voor velen misschien een rare vraag maar weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..
Wij waren er in 2013 ongeveer dezelfde periode. We hadden toen 2 nachten en dat vond ik niet te veel. Maar het hangt er helemaal van af wat je wilt doen, sommige mensen vinden ene have dag meer dan genoeg. Lees ons verslag eens om te zien wat je wel en niet aanspreekt. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en kijk op http://www.nps.gov/grca onder plan your visit.

Ik denk dat je met road Bear niet door DV mag in juni, maar dat zou het reisbureau moeten weten. Of vraag het na bij Road Bear.

Voor de reservering in Yosemite; zorg ervoor dat je al van te voren ingelogd bent op recreation.gov.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De camper boeken we trouwens bij Road Bear.. geen idee of die het toestaan om door death valley te rijden? Volgens mij wel en dan op eigen risico uiteraard!
Ik zou je echt aanraden om soms gewoon even letterlijk een vraag als zoekopdracht bij google in te tikken. Ondererstaande is van de roadbear site:

Death Valley:
Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.

Dat hangt er een beetje af waar je vandaan komt. Als je van Kingman of Lake Havasu komt kun je rond de middag bij de Grand Canyon zijn. Je kan dan met de shuttlebus bijna heel het park al doen. Wij kwamen van Monument Valley, maar hadden aan die middag ook wel genoeg gezien van de grand canyon. De ochtend erop vroeg een zonsopkomst bekeken en daarna nog een vlucht over de grand canyon en toen zijn we doorgereden. Wij vonden dat voldoende. Wil je echt stukken gaan wandelen (bv een stuk naar beneden) dan zou ik er zeker 2 nachten blijven. Kom je van verder en kom je echt pas in het midden van de middag aan, dan zou ik of 2 nachten boeken of de dag erop pas laat naar Page of Monument Valley rijden afhankelijk waar je heengaat.
Op jullie advies na willen we dus 2 overnachtingen boeken aan de kust.. welke plaatsen raden jullie het meeste aan?
Ik vind dat altijd wat afhankelijk van hoe je reis opgebouwd is. In jullie geval halen jullie de camper op en rijden dan naar Monterey. Dat lijkt me goed doenbaar, al zul je die dag misschien rond Monterey niet erg veel meer kunnen doen. Wil je dan de volgende ochtend een walvistocht maken of het aquarium nog bekijken dan kun je die dag bv nooit helemaal naar Santa Barbara rijden. Normaal gesproken zijn Monterey/Carmel-by-the-sea en bijvoorbeeld San Simeon/Morro Bay/Grover of Pismo Beach de meestbezochte stopplekken.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Na alle tips gecheckt te hebben heb ik tot nu toe deze route op papier staan.. ik hoop dat we de ophaal dag van de camper nog kunnen wijzigen..

1. Aankomst San Francisco
2. San Fransisco
3. Camper ophalen - Monterey
4. Monterey - Pismo Beach
5. Pismo Beacht - Los Angeles
6. Los Angeles
7. Los Angeles - Kingman
8. Kingman- Grand Canyon
9. Grand Canyon - Page
10. Page
11. Page - Monument Valley - Hanksvile
12. Hanksville - Bryce
13. Bryce - Zion
14. Zion
15. Zion - Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Bishop
19. Bishop - Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. (Deze dag is nog over)
24. Overnachting RV Park Navato
25. Overnachting hotel San Fransisco
26. Vertrek uit San Francisco
27. Aankomst Amsterdam

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Prachtige route! Kun je nog schuiven? Of liggen sommige zaken al vast. Ik vraag het om te kijken waar je die extra dag zou kunnen inzetten.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij is dit al inclusief die extra dag Daniel.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Oh ja, ik doelde op dag 23 in het nieuwe schema
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties