Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route
Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route
Hoi hoi,
Ik ben nieuw op het forum, ik heb de tip van dit forum van mijn ouders gekregen die reeds 3x naar Amerika zijn geweest. Sinds enkele weken hebben mijn vriend en ik besloten om 3,5 week naar de West kust te gaan. De afgelopen dagen hebben we al veel gelezen op het forum.
Nu zijn de KLM werelddeals en deze duurt nog 8 dagen dus we willen snel de tickets boeken. Echter weten we niet precies wat de meest logische route is als je toch de meeste NP wil zien en ook Moab en San Diego willen aandoen. Eerst zaten we te denken om een rondje te maken op SFO, maar lees hier op het forum dat er dan wat beperkingen zijn. Wat zouden deze beperkingen dan zijn?
Ik sta open voor ieders mening. We zijn nog erg flexibel gezien we onze tickets nog moeten boeken.
Esther
Ik ben nieuw op het forum, ik heb de tip van dit forum van mijn ouders gekregen die reeds 3x naar Amerika zijn geweest. Sinds enkele weken hebben mijn vriend en ik besloten om 3,5 week naar de West kust te gaan. De afgelopen dagen hebben we al veel gelezen op het forum.
Nu zijn de KLM werelddeals en deze duurt nog 8 dagen dus we willen snel de tickets boeken. Echter weten we niet precies wat de meest logische route is als je toch de meeste NP wil zien en ook Moab en San Diego willen aandoen. Eerst zaten we te denken om een rondje te maken op SFO, maar lees hier op het forum dat er dan wat beperkingen zijn. Wat zouden deze beperkingen dan zijn?
Ik sta open voor ieders mening. We zijn nog erg flexibel gezien we onze tickets nog moeten boeken.
Esther
Laatst gewijzigd door EstherdP op 18 jan 2015, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Logische vliegvelden en route
Heb een klein opzetje gemaakt, het is bijna dezelfde route als ik laatste zomer heb gereden, maar dan met Moab erbij. Ik heb er geen rondreis van gemaakt, hiermee kom je beter uit. Je kan als je 1 dag extra neemt ook beginnen vanaf LA en dan op dag 2 van LA naar LV rijden(misschien scheelt het voldoende met ticket om dit te doen)
1 AMS - LV
2 LV
3 LV - Grand Canyon
4 GC - Page
5 Page - Monument Valley
6 MV - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 Zion - Death Valley
13 Death Valley - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - SF
16 SF
17 SF
18 SF - Monterey
19 Monterey - Santa Barbara
20 Santa Barbara - San Diego
21 San Diego
22 San Diego
23 San Diego - LA
24 LA
25 LA
26 LA - AMS
1 AMS - LV
2 LV
3 LV - Grand Canyon
4 GC - Page
5 Page - Monument Valley
6 MV - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 Zion - Death Valley
13 Death Valley - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - SF
16 SF
17 SF
18 SF - Monterey
19 Monterey - Santa Barbara
20 Santa Barbara - San Diego
21 San Diego
22 San Diego
23 San Diego - LA
24 LA
25 LA
26 LA - AMS
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat je hebt gelezen over beperkingen, maar je kunt over het algemeen wel zeggen dat een rondje niet handig is als je weinig tijd hebt; dan is een one way handiger. Je hebt al een mooi voorbeeld van een one way gekregen. Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen, en dan dezelfde route volgen. En in san Diego eindigen is ook een mogelijkheid.
Zelf zou ik de route iets anders indelen; de tijd voor Yosemite is zo heel beperkt, met ook weinig tijd voor de Tioga Pass.
Probeer zelf ook eens wat routes te maken, met verschillende begin- en eindpunten, dan kun je de route af laten hangen van de ticketprijzen. Misschien is beginnen in Denver of Salt Lake City ook een mogelijkheid.
Marianne
Zelf zou ik de route iets anders indelen; de tijd voor Yosemite is zo heel beperkt, met ook weinig tijd voor de Tioga Pass.
Probeer zelf ook eens wat routes te maken, met verschillende begin- en eindpunten, dan kun je de route af laten hangen van de ticketprijzen. Misschien is beginnen in Denver of Salt Lake City ook een mogelijkheid.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 jan 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je snelle bericht. DIrect even naar de tickets gekeken. Helaas geen direct vluchten op deze manier beschikbaar. Gemiddeld 19 uur ook onderweg. Dat heeft toch minder onze voorkeur. Wat zouden de beperkingen als je SFO-SFO doet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niemand hier heeft het over beperkingen, ik weet niet wat je hebt gelezen daarover?
Wel kun je zien dat in de route hiervoven je een extra dag kwijt bent als je weer naar Las Vegas moet rijden. Het kan je dus een dag schelen als je geen rondje maakt.
Als je rechtstreeks wilt vliegen kun je voor SF of LA kiezen. Als de kust geen must is kun je vliegen op SF en eindigen in LA. Dan hou je voldoende tijd over voor Moab en San Diego.
Marianne
Wel kun je zien dat in de route hiervoven je een extra dag kwijt bent als je weer naar Las Vegas moet rijden. Het kan je dus een dag schelen als je geen rondje maakt.
Als je rechtstreeks wilt vliegen kun je voor SF of LA kiezen. Als de kust geen must is kun je vliegen op SF en eindigen in LA. Dan hou je voldoende tijd over voor Moab en San Diego.
Marianne
Op 3,5 weken kan je best een rondje San Fran of Los Angeles maken vind ik . Wil je het rustiger aan kunnen doen ,kan je voor een one way kiezen . Je zou dan rechtstreeks op San Fran c kunnen vliegen ,en terug vanuit Phoenix( niet rechtstreeks ,maar best goede verbindingen)
Re: Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route
Bedankt voor de tips tot nu toe. Erg fijn. Ik heb nog zitten denken of we niet beter LA-LA kunnen doen ipv SF-SF. De laatste dag zouden we nog graag even bij het zwembad willen relaxen met het liefste mooi weer
Nu hebben we in LA daar mee kans op dan in SF. Wat zouden jullie hierover adviseren?
We kunnen 11 mei vertrekken en zouden graag 22 mei in Las Vegas om daar mijn schoonzusje en haar vriend te treffen, dat is de 11e dag in de vakantie.
Ik hoor weer graag ieders mening! Alvast bedankt

We kunnen 11 mei vertrekken en zouden graag 22 mei in Las Vegas om daar mijn schoonzusje en haar vriend te treffen, dat is de 11e dag in de vakantie.
Ik hoor weer graag ieders mening! Alvast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich maakt het niet veel uit waar je begint. Je kunt het van de prijzen van de vliegtickets af laten hangen, of van hoe de weekenden vallen. In jullie periode zou ik proberen om zo laat mogelijk in Yosemite te zijn zodat de Tioga Pass of in elk geval de Glacier Point road open is. Als je daarmee rekening zou houden is beginnen in SF en dan eerst de kustroute volgen de beste optie. Dat lijkt me belangrijker dan een zwembad op het einde van de vakantie; je kunt in Las Vegas ook lekker zwemmen.
Hoe belangrijk is die 22 mei in Las Vegas? Daar maak je het jezelf wel moeilijk mee. Je zit er dan ook net voor het Memorial Day Weekend, zal wel druk en duur zijn.
Marianne

Hoe belangrijk is die 22 mei in Las Vegas? Daar maak je het jezelf wel moeilijk mee. Je zit er dan ook net voor het Memorial Day Weekend, zal wel druk en duur zijn.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een poging:
11-mei naar SF
12-mei SF
13-mei SF
14-mei SF - Monterey
15-mei Monterey - Pismo Beach
16-mei Pismo Beach - LA
17-mei LA
18-mei LA - San Diego
19-mei San Diego
20-mei San Diego - Las Vegas
21-mei Las Vegas
22-mei Las Vegas
23-mei Las Vegas - Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page - Monument Valley
26-mei Monument Valley - Moab
27-mei Moab
28-mei Moab
29-mei Moab - Bryce
30-mei Bryce - Zion
31-mei Zion
1-jun Zion - Death Valley
2-jun Death Valley - Mammoth Lakes
3-jun Mammoth Lakes - Yosemite
4-jun Yosemite
5-jun Yosemite - SF
6-jun SF
Ik vind het niet ideaal. Het wordt sowieso druk met al jullie wensen, en om Las Vegas op de 22e te doen wordt ook een uitdaging. Net als het Memorial Day weekend.
Marianne
11-mei naar SF
12-mei SF
13-mei SF
14-mei SF - Monterey
15-mei Monterey - Pismo Beach
16-mei Pismo Beach - LA
17-mei LA
18-mei LA - San Diego
19-mei San Diego
20-mei San Diego - Las Vegas
21-mei Las Vegas
22-mei Las Vegas
23-mei Las Vegas - Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page - Monument Valley
26-mei Monument Valley - Moab
27-mei Moab
28-mei Moab
29-mei Moab - Bryce
30-mei Bryce - Zion
31-mei Zion
1-jun Zion - Death Valley
2-jun Death Valley - Mammoth Lakes
3-jun Mammoth Lakes - Yosemite
4-jun Yosemite
5-jun Yosemite - SF
6-jun SF
Ik vind het niet ideaal. Het wordt sowieso druk met al jullie wensen, en om Las Vegas op de 22e te doen wordt ook een uitdaging. Net als het Memorial Day weekend.
Marianne
Ohja Memorial Day weekend idd. Dat willen we zeker vermijden in Las Vegas. Direct mijn schoonzusje maar een bericht gestuurd of ze nog e.e.a. kunnen wijzigingen.
Wat betreft de pass aan het einde, dat had ik inderdaad gelezen. We landen dus op 11 mei en willen rond 3 juni terug. Het zal dus ongeveer 5 dagen schelen of we op SF of op LA teruggaan. We zitten sowieso eind mei als we rond Yosemite en de Tioga Pass zitten. Ik las dat de pas de afgelopen 3 jaar toen al open was.
Wat betreft de pass aan het einde, dat had ik inderdaad gelezen. We landen dus op 11 mei en willen rond 3 juni terug. Het zal dus ongeveer 5 dagen schelen of we op SF of op LA teruggaan. We zitten sowieso eind mei als we rond Yosemite en de Tioga Pass zitten. Ik las dat de pas de afgelopen 3 jaar toen al open was.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wat is de uitdaging om 22 mei in Las Vegas te zijn, Marianne?
Ik betaal van 21-23 mei minder voor hetzelfde hotel op de Strip dan van 6-8 mei
Ik betaal van 21-23 mei minder voor hetzelfde hotel op de Strip dan van 6-8 mei

Een hotel moet nog wel lukken inderdaad, maar als ik Google zie ik toch alleen maar enorm veel druk en heel veel mensen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde dat het lastig wordt om de route zo in te delen dat je de 22e in Las Vegas bent. Je moet dan toch wat concessies doen. Het zou mooier zijn als je gewoon vrij kon plannen. Om alles in 3,5 week te passen is al lastig.
Dat de Tioga Road de laatste jaren vroeg open was zegt natuurlijk niets over de kans dat het dit jaar ook zo is.
Wel is er tot nu toe er weinig sneeuw gevallen, maar de winter is nog niet voorbij.
Marianne
Dat de Tioga Road de laatste jaren vroeg open was zegt natuurlijk niets over de kans dat het dit jaar ook zo is.
Wel is er tot nu toe er weinig sneeuw gevallen, maar de winter is nog niet voorbij.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
De uitgestippelde route van Marianne is een erg mooie route waarbij je vele hoogtepunten van Amerika te zien krijgt en ook nog tijd over hebt om echte wandelingen in de NP te maken. Maar je zou ook kunnen kiezen voor SFO aanvliegen en dan op LA of LV terugvliegen, dat levert je misschien nog iets meer tijd op om in de nationale parken rond te kijken.
En kijk ook eens bij ons reisverslag van vorig jaar daar hebben we een groot deel van de route van Marianne in de praktijk gebracht. En dat was in november toen we nog minder daglichturen hadden dan jullie in mei:)
En kijk ook eens bij ons reisverslag van vorig jaar daar hebben we een groot deel van de route van Marianne in de praktijk gebracht. En dat was in november toen we nog minder daglichturen hadden dan jullie in mei:)
2011 5 dgn LV
2012 20 dgn LV, Disney Anaheim, NYC
2013 12 dgn LV
2013 okt 8 dgn LV
2014 28 dgn SF - Nationale Parken - LV
2015 Chicago , Indy500, Chicago
2015 Boston, NYC, Philly, Washington DC, LV
2016 LV
https://robenelineinamerika.wordpress.com/
2012 20 dgn LV, Disney Anaheim, NYC
2013 12 dgn LV
2013 okt 8 dgn LV
2014 28 dgn SF - Nationale Parken - LV
2015 Chicago , Indy500, Chicago
2015 Boston, NYC, Philly, Washington DC, LV
2016 LV
https://robenelineinamerika.wordpress.com/
We hebben inmiddels de tickets geboekt en gaan een rondje SF-SF maken. Het enige wat we weten is dat wel beginnen met de kustroutes en als 'uitschieters' graag naar San Diego en Moab willen. Voor de rest zal een standaard rondje worden.
We weten nog niet wat we willen doen met Memorial Day weekend en Las Vegas. Hebben mensen ervaring met deze combinatie?
We weten nog niet wat we willen doen met Memorial Day weekend en Las Vegas. Hebben mensen ervaring met deze combinatie?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je moet met Memorial Day toch ergens zijn. En aangezien het in Las Vegas toch al druk is zou dat me niet veel uitmaken. Je wilt echter niet in de nationale parken zijn met Memorial Day Weekend. Dat is veel erger (spreek uit ervaring).
Bedankt voor de input tot dusver. We zijn er aan het puzzelen op dit moment met de route. We willen toch erg graag de 22e in Las Vegas zijn. Enerzijds om mijn schoonzusje en haar vriend daar te treffen en anderszijds omdat we liever daar zitten met Memorial Day weekend dan in een park.
Als we bijvoorbeeld San Diego schrappen in onze route. Wordt het dan lastiger plannen? We zouden dan van LA via Palm Springs naar de Grand Canyon kunnen rijden en vanuit naar Las Vegas. We willen 2 nachten in LV blijven en de zondag met Memorial Day een lange reisdag plannen (naar Moab) omdat we dan niet in een park willen zitten.
We maken in dit geval dit niet een 'mooi' rondje maar denken jullie dat het haalbaar is enzo?
Als we bijvoorbeeld San Diego schrappen in onze route. Wordt het dan lastiger plannen? We zouden dan van LA via Palm Springs naar de Grand Canyon kunnen rijden en vanuit naar Las Vegas. We willen 2 nachten in LV blijven en de zondag met Memorial Day een lange reisdag plannen (naar Moab) omdat we dan niet in een park willen zitten.
We maken in dit geval dit niet een 'mooi' rondje maar denken jullie dat het haalbaar is enzo?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schrijf het eens per dag uit zoals je het nu hebt bedacht. Je kunt met googlemaps verschillende routes uitproberen en eens naar de reistijden kijken. Het zou jammer zijn om veel onnodige kilometers te maken.
Marianne
Marianne
Beste Marianne,
Tot nu toe heb ik dit:
maandag 11-mei SF Aankomst +/- 14:30
dinsdag 12-mei SF - Pismo Beach
woensdag 13-mei Pismo Beach - LA
donderdag 14-mei LA
vrijdag 15-mei LA - Palm Springs - Lake Havasu City
zaterdag 16-mei Lake Havasu City -
zondag 17-mei
maandag 18-mei
dinsdag 19-mei
woensdag 20-mei
donderdag 21-mei
vrijdag 22-mei - Las Vegas Memorial Day weekend
zaterdag 23-mei Las Vegas Memorial Day weekend
zondag 24-mei Las Vegas - Memorial Day weekend
maandag 25-mei Memorial Day
dinsdag 26-mei
woensdag 27-mei
donderdag 28-mei
vrijdag 29-mei
zaterdag 30-mei - Mammoth Lakes
zondag 31-mei Mammoth Lakes- Yosemite
maandag 1-jun. Yosemite
dinsdag 2-jun. Yosemite - SF
woensdag 3-jun. SF
donderdag 4-jun. SF Vertrek +/- 14:00
vrijdag 5-jun. AMS Aankomst +/- 09:15
Ik zit nu echt rondom Las Vegas te plannen e.d. Enkele vragen die ik heb:
- Na Lake Havasu naar de Grand Canyon om goed uit te komen in Las Vegas en te vermijden met MD
- Evt voor Las Vegas al naar Death Valley te gaan
- Zondag met MD en rijdag plannen naar Moab omdat we dan niet in een park willen zitten. Vanuit daar dan door Monument Valley, Page, Bryce en Zion en Yosemite
Tot nu toe heb ik dit:
maandag 11-mei SF Aankomst +/- 14:30
dinsdag 12-mei SF - Pismo Beach
woensdag 13-mei Pismo Beach - LA
donderdag 14-mei LA
vrijdag 15-mei LA - Palm Springs - Lake Havasu City
zaterdag 16-mei Lake Havasu City -
zondag 17-mei
maandag 18-mei
dinsdag 19-mei
woensdag 20-mei
donderdag 21-mei
vrijdag 22-mei - Las Vegas Memorial Day weekend
maandag 25-mei Memorial Day
dinsdag 26-mei
woensdag 27-mei
donderdag 28-mei
vrijdag 29-mei
zaterdag 30-mei - Mammoth Lakes
zondag 31-mei Mammoth Lakes- Yosemite
maandag 1-jun. Yosemite
dinsdag 2-jun. Yosemite - SF
woensdag 3-jun. SF
donderdag 4-jun. SF Vertrek +/- 14:00
vrijdag 5-jun. AMS Aankomst +/- 09:15
Ik zit nu echt rondom Las Vegas te plannen e.d. Enkele vragen die ik heb:
- Na Lake Havasu naar de Grand Canyon om goed uit te komen in Las Vegas en te vermijden met MD
- Evt voor Las Vegas al naar Death Valley te gaan
- Zondag met MD en rijdag plannen naar Moab omdat we dan niet in een park willen zitten. Vanuit daar dan door Monument Valley, Page, Bryce en Zion en Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in 2013 met het Memorial Day weekend in Capitol Reef en Bryce. Daar was het redelijk druk maar goed te doen. Het hangt een beetje van het park af of je veel last van de drukte zult hebben. Kijk ook eens of het nog lukt om accommodatie te vinden. Leg eventueel alvast iets vast wat je nog kun annuleren want anders ben je echt te laat.
Op een zaterdag aankomen in de Grand Canyon is ook niet ideaal, maar je ontkomt er niet aan dat je toch eens in een druk weekend in een park zult zitten.
Zoals je het nu wilt doen zou het er zo uitzien. Dat lijkt me toch niet echt aantrekkelijk.
zaterdag 16-mei Lake Havasu City - GC
zondag 17-mei GC- Monument Valley
maandag 18-mei MV - Page
dinsdag 19-mei PAge - Bryce
woensdag 20-mei Bryce - Zion
donderdag 21-mei Zion
vrijdag 22-mei Zion - Las Vegas Memorial Day weekend
maandag 25-mei Memorial Day -Moab
dinsdag 26-mei Moab
woensdag 27-mei Moab
donderdag 28-mei Moab - Las Vegas
vrijdag 29-mei Las Vegas - Death Valley
zaterdag 30-mei DV - Mammoth Lakes
Ik zou overwegen om Moab te laten vallen. Dan kun je San Diego wel weer opnemen, en meer tijd voor Yosemite uittrekken. Ik denk dat dan een betere route te maken is met meer tijd voor alles.
Marianne
Op een zaterdag aankomen in de Grand Canyon is ook niet ideaal, maar je ontkomt er niet aan dat je toch eens in een druk weekend in een park zult zitten.
Zoals je het nu wilt doen zou het er zo uitzien. Dat lijkt me toch niet echt aantrekkelijk.
zaterdag 16-mei Lake Havasu City - GC
zondag 17-mei GC- Monument Valley
maandag 18-mei MV - Page
dinsdag 19-mei PAge - Bryce
woensdag 20-mei Bryce - Zion
donderdag 21-mei Zion
vrijdag 22-mei Zion - Las Vegas Memorial Day weekend
maandag 25-mei Memorial Day -Moab
dinsdag 26-mei Moab
woensdag 27-mei Moab
donderdag 28-mei Moab - Las Vegas
vrijdag 29-mei Las Vegas - Death Valley
zaterdag 30-mei DV - Mammoth Lakes
Ik zou overwegen om Moab te laten vallen. Dan kun je San Diego wel weer opnemen, en meer tijd voor Yosemite uittrekken. Ik denk dat dan een betere route te maken is met meer tijd voor alles.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 893 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-