Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rieke: 18 daagse reis - help!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rieke
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rieke: 18 daagse reis - help!

Bericht door Rieke »

Hallo allemaal,

Na jaren dromen, gaat we toch eindelijk naar het zuidwesten van de VS! Alleen dan nu; welke route? We hebben ons ingelezen hier op het forum, maar zien door de bomen het bos niet meer.. Willen jullie met ons meedenken?

In eerste instantie dachten we aan een combinatie met New York (plan van het reisbureau ligt er al), maar we hebben jullie adviezen hierover ter harte genomen en besloten deze trip op een later moment te maken. Voor nu hebben we 18 dagen (i.v.m. werkzaamheden uiterst haalbare, zijn we al heel erg blij mee!) : 23 april vertrek, 10 mei terugkomst op Schiphol. Onderstaande planning hebben we gemaakt:
  • Dag 1 Amsterdam - Las Vegas -> 's avonds Las Vegas
    Dag 2 Las Vegas - Page -> Via Hoover Dam, Grand Canyon naar Page
    Dag 3 Page -> Horse shoe bend, Antelope Canyon, retour naar Monument Valley
    Dag 4 Page - Bryce -> 's ochtends naar Bryce, bezoek aan NP
    Dag 5 Bryce - Zion -> Halverwege de dag richting Zion NP
    Dag 6 Zion (eventueel Springdale) -> Bezoek Zion NP
    Dag 7 Zion - Las Vegas -> 's ochtends richting Las Vegas, shoppen etc.
    Dag 8 Las Vegas - Visalia -> Via Death Valley richting Visalia
    Dag 9 Visalia - Yosemite -> Bezoek aan Sequoia NP, daarna richting Yosemit NP
    Dag 10 Yosemite -> Bezoek aan Yosemite NP
    Dag 11 Yosemite - San Fransisco -> Richting SF, 's avonds Alcatraz
    Dag 12 San Francisco -> Dag SF met Fishermanswharf, Cable car, 17mile drive, etc.
    Dag 13 San Francisco - Santa Maria -> Highway 1
    Dag 14 Santa Maria - Anaheim -> Richting LA (misschien via Palm Springs)
    Dag 15 Anaheim - LA -> Dag Disneyland
    Dag 16 LA -> LA bekijken
    Dag 17 LA -> Halverwege de dag naar LAX
    Dag 18 Amsterdam
Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes, Marieke
Laatst gewijzigd door Rieke op 23 jan 2015, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Rieke
Amerika-newbie

Re: 18 daagse reis - help!

Bericht door Rieke »

Sorry, het reisschema is niet heel overzichtelijk qua opmaak - maar heb geen idee hoe ik dat aan moet passen! (bij het plaatsen was het nl. wel goed)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een beetje rechtsboven bij je eigen bericht staat wijzig. Een bericht kun je altijd een bepaalde periode aanpassen.

Ik snap je route eerlijk gezegd niet echt. Je gaat in 1 dag van Las Vegas via de Hoover dam naar de Grand Canyon en dan dezelfde dag nog door naar Page? Dan de dag erop een retour Monument Valley met alle bezienswaardigheden in Page?
Dit geeft je amper tijd voor de Grand Canyon, Page en Monument Valley. Haal MV dan uit je route en doe op dag 2 een overnachting Grand Canyon village (of Tusayan) en dag 3 Page.

De dag Las Vegas - Death Valley - Visalia is al echt minimaal 8u rijden zonder dat je dan echt iets van Death Valley hebt gezien. Je tijd de dag erna voor Sequoia is ook erg beperkt. Hou in Sequoia en Yosemite nog rekening met afgesloten wegen en evt. sneeuw.

San Francisco - Santa Maria is ook te ver voor op 1 dag. Als je de kustroute in 2 dagen wilt doen stop dan rond Cambria/San Simeon.

Ik zou serieus overwegen om wat uit je route te schrappen. Je hebt nu echt heel veel autotijd en je moet in de parken en plaatsen in jouw route echt je auto uit om dingen te gaan beleven.

Wij deden in April/Mei 2012 de route andersom en hebben toen ook echt zaken expres geschrapt omdat we er anders geen tijd genoeg voor hadden. Wij hadden wel een dag meer te besteden.
Rieke
Amerika-newbie

Bericht door Rieke »

Dank je wel voor je snelle reactie!

Oeps... zo zie je maar weer dat het handig is om ervaringsdeskundigen te vragen! Vorig jaar zijn we 1 weekje naar Florida geweest - ook zelf gepland/geboekt - dat was wat overzichtelijker..!

Bedankt voor de tips, we gaan hem aanpassen. Zal hem dan nog een keer posten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik neem toch aan dat overnachtingen in Visalia en Santa maria uit de koker van een reisbureau komen. Die plaatsen zal je niet snel van de forumleden geadviseerd krigen. 17 miles drive is in Monterey maar Point Lobos SR is veel mooier imo. verder weinig toe te voegen aan wat PSVWally al gezegd heeft.
Rieke
Amerika-newbie

Bericht door Rieke »

Uhh.... ja, dat klopt.. :oops: En wij maar denken dat we er ons goed in verdiept hadden..

- Dus voor Santa Maria is Cambria/San Simeon een goed alternatief?
- Wat adviseren jullie dan als alternatief voor Visalia?
- Kunnen we Sequoia er beter uithalen? (lees veel dat Yosemite mooier is?/daar zijn ook van die hoge bomen?) En dan bv. langer in Death Valley?

Thanks voor de tips iig!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedankt voor de tips, we gaan hem aanpassen. Zal hem dan nog een keer posten.
Ik zou dat gewoon in een nieuwe post doen en dan gewoon alleen maar in van en naar vorm, dat kan later nog wel eens, dus:
01 Amsterdam - Las Vegas
02 Las Vegas - Grand Canyon - Page
03 Page - MV - Page
04 Page - Bryce
05 Bryce - Zion
etc etc

Reisbureau's kopen hotels in op plaatsen waar ze dat tegen een goede prijs kunnen doen. Daarom zal je zelden overnachtingen in Nationale Parken bij reisbureau's vinden, of het moeten echt van die persoonlijke reisbureaus zijn.
Je zit met de Tioga pass. Als die open zou zijn tegen die tijd zou ik zeker Sequoia schrappen en dan via de tioga pass naar Yosemite rijden. Alleen is die kans niet enorm groot. Waarschijnlijk zal ook de Sonora pass nog dicht zijn. Je zal dus grote kans altijd onderlangs moeten. Wat ik zou doen is in jullie geval Sequoia skippen. Maar ik zou eerst eens naar heel je route kijken. Want die dag 2 en 3 moet je ook een dag meer voor uittrekken. Misschien ook Monument Valley laten of de keuze maken om bryce en of zion te skippen :S
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je je reis al eens uitgezet in een routeplanner zoals googlemaps? Zo nee, doe dat dan eens. Zet er dan ook de parken in; Grand Canyon Village vooor GCNP, Yosemite Village voor Yosemite (hoewel het park veel groter is en andere delen heeft die de moeite waard zijn), en General Sherman voor Sequoia NP.
Als je de route van SF naar LA in googlemaps zet en je sleept de route langs de kust dan zie je ook dat Sant Maria niet handig ligt als enige stop tussen SF en LA.
Neem er echt eens de tijd voor om het goed te bekijken. Koop ook alvast een kaart hier, dan zie je ook beter hoe de parken liggen. Je kunt wel naar Visalia maar dan ben je nog lang niet in Sequoia. Ik zou Sequoia inderdaad vergeten; niet omdat het niet mooi is, maar omdat het te veel tijd kost. Rij naar Yosemite en bekijk de sequoia's in de Mariposa grove. Kijk daarvooor eens op http://www.nps.gov/yose onder plan your visit/places to go. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken andere bezienswaardigheden.
Een overnachting in Death Valley zou mooi zijn; dat geeft je ook wat meer tijd voor Las vegas wnat met een overnachting in DV hoef je pas in de middag richting het park te rijden. Je kunt dan zowel laat in de middag als de volgende ochtend wat viewpoints bekijken. Vandaar zou je in 1 dag (lange rit) naar Oakhurst kunenn rijden.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag; wij waren er wel een maand later, maar je krijgt toch een idee van de GC, Page en Yosemite.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Rieke: 18 daagse reis - help!

Bericht door Marcopstal »

De tijd is uiteraard beperkt, en zo vroeg in het seizoen moet je met afgesloten wegen nog rekening houden. De kans dat de Tioga Pass open is is immers klein.

De vluchten zijn geboekt neem ik aan dus zit je aan die bestemmingen toch min of meer vast.

Onderstaande zou een mogelijkheid zijn.

1 Huis - Las Vegas
2 LV
3 LV
4 LV- GC
5 GC - Page
6 Page - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Death Valley
10 Death Valley - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - SF
13 SF
14 SF - Cambria
15 Cambria - LA
16 LA
17 LA - thuis
18 Thuis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rieke: 18 daagse reis - help!

Bericht door Friezin »

Ik zou in het schema van Marco een dag minder in Las Vegas doen, deze kun je dan aan de kust toevoegen. Dan overnacht je in Monterey en Pismo Beach. En in plaats van in Death Valley zou ik overnachten in Lone Pine, dan is de volgende dag de afstand naar Yosemite village wat minder ver. Maar ik weet niet of dat ook handig gelegen is als de Tioga Road nog dicht is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer