Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jomandy: hulp bij onze eerste camperreis door ZW USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jomandy
Amerika-newbie

Reis Jomandy: hulp bij onze eerste camperreis door ZW USA

Bericht door Jomandy »

Hallo Allemaal,

In september 2015 gaan wij ( mijn man en ik) voor de eerste keer een rondreis maken door ZW USA, en dit wordt ook meteen onze eerste campervakantie. Dubbel spannend dus. Inmiddels heb ik al meerdere uren zitten lezen op dit forum. We zijn ook al een paar weken aan het puzzelen met onze route. Maar we komen er nog niet helemaal uit. Je kunt beter een paar dingen goed doen, dan meerdere maar half. Maar wat kunnen we nu het beste skippen uit onze "wish list". Of wat kunnen we beter anders doen. Graag hierover jullie advies. Tot nu toe hebben we onder staand programma:

dag 1 Amsterdam > San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 Camper ophalen San Francisco - Monterey
dag 4 Monterey - Prismo Beach
dag 5 Prismo Beach - Los Angeles
dag 6 Los Angeles - San Diego
dag 7 San Diego
dag 8 San Diego - Lake Havasu
dag 9 Lake Havasu - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page - Bryce
dag 14 Bryce - Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Death Valley
dag 17 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 18 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite - San Francisco
dag 21 San Francisco- camper inleveren
dag 22 San Francisco - Amsterdam

Wat vast staat is de vlucht, het hotel in SF en de camper. Verder kunnen we nog alles wijzigen.
Verder vinden wij het leuk om een wandeling te maken, maar geen tochten van uren / hele dagen.

Graag lezen wij jullie tips voor onze onvergetelijke vakantie.
Laatst gewijzigd door Jomandy op 14 feb 2015, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Hulp bij onze eerste camperreis door ZW USA

Bericht door Marcopstal »

Toch best een drukke route hoor.

Dag 4 = PISMO Beach, waar men steeds die R vandaan haalt ?

Er is weinig tijd om iets te doen in LA en in San Diego. Op 22 dagen deze beide plannen vind ik wat veel van het goede. Ik zou me beperken tot LA en van daaruit richting GC gaan.
Lake Havasu is op zich niet zo speciaal, het is een typische reisbureaubestemming.
Zion ontbreekt in jullie trip, maar er is uiteraard niet echt tijd voor om dit toe te voegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hulp bij onze eerste camperreis door ZW USA

Bericht door Marenko »

Ik zou inderdaad San Diego laten zitten, en een extra dag voor de kustroute zou ook geen kwaad kunnen. Vanaf LA direct door naar de Grand Canyon met eventueel een overnachting onderweg. In 1 x ga je niet redden. En vanaf Bryce naar Zion en dan naar Las Vegas. Zion zou ik zeker meenemen. Misschien kun je nog wat tips halen uit onze reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Jomandy: hulp bij onze eerste camperreis door ZW USA

Bericht door Yeehaw »

Met deze snelheid en slechts 1 nacht op veel plaatsen zou een auto geschikter zijn geweest. Een RV is juist leuk om ergens langer te blijven maar dat zal er dit keer niet inzitten in deze geplande reis. Ik zou ook San Diego vergeten en zeker Zion niet overslaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mag je door DV rijden met de camper in die periode? En wil je daar ook overnachten?
Als je een rustiger route wilt en meer natuur zou ik ook San Diego laten vallen en twee nachten Zion toevoegen.
Voor de Grand Canyon zou 1 nacht misschien ook voldoende kunnen zijn, maar twee is ook niet verkeerd.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor een deel van jullie route in september. Dan krijg je een idee van wat je kunt verwachten in die periode en wat de mogelijhkeden zijn in de parken.

Marianne
Jomandy
Amerika-newbie

Bericht door Jomandy »

Wij hebben onze camper gehuurd bij Cruise America en zijn eind september bij Death Valley, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Op aanraden van jullie hebben we onze route aangepast door er San Diego uit te halen en Zion toe te voegen. Voor alsnog hebben we nu de volgende planning:
dag 1 Amsterdam > San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 Camper ophalen San Francisco - Monterey
dag 4 Monterey - Pismo Beach
dag 5 Pismo Beach - Los Angeles
dag 6 Los Angeles
dag 7 Los Angeles - Kingman
dag 8 Kingman- Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon - Monument Valley
dag 10 Monument Valley - Page
dag 11 Page - Bryce
dag 12 Bryce - Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion - Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Death Valley- ?
dag 17 ?
dag 18 ? - Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite - San Francisco
dag 21 San Francisco- camper inleveren
dag 22 San Francisco - Amsterdam

Nu zitten we met het volgende dilemma. Vanuit Las Vegas willen we door Death Valley, maar wat is de beste optie voor een overnachting? In DV zelf of nog wat verder doorrijden ? Misschien willen we Bodie ook nog gaan bekijken, maar heb gelezen dat dit een onverharde weg is. En officieel mag je hier met de camper niet door. Is deze weg goed te rijden ?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hele mooie route! Ik zou lekker in Death Valley overnachten, schitterend om een nacht te spenderen. Vanuit daar kun je tot aan Mammoth Lakes rijden bijvoorbeeld. De weg naar Bodie is niet al te best. Dat wil zeggen: met een camper zou ik het niet zo snel doen.

Wil je niet in DV overnachten dan kun je vanuit Vegas tot aan Bishop rijden. Je hebt dan wat minder tijd voor de bezienswaardigheden in DV. Vanuit Bishop kun je daarna naar Yosemite rijden (al dan niet via Bodie, Mono Lake en Tioga Pass.)
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ter plekke bekijken of je in Death Valley overnacht of dat je iets doorrijdt. Ik was er in 2011 in september en toen was het niet bijzonder warm. Denk je dat het te warm is dan kun je doorrijden naar Panamint Springs of naar Lone Pine.
Er zijn genoeg campers die naar Bodie rijden. Prettig rijden is het niet met een camper denk ik, maar het is wel te doen. En nee, officieel mag het niet, dat geldt ook voor huurauto's, maar iedereen doet het.
Overnachten kan bij Mono Lake (Lee Vining). Daar zit je ook goed voor de rit naar Yosemite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 feb 2015, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als het niet al te heet is dan zeker in Death Valley overnachten. Dat is echt een prachtige ervaring. Daarna kun je bij Convict lake overnachten voordat je naar Yosemite rijdt. Camping ligt aan een prachtig bergmeer.
Campings langs de kust en in Yosemite zou ik zeker reserveren.
beaversnipe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door beaversnipe »

Monument valley
Moab (arches national park)
Moab
Moab - bryce canyon
Bryce canyon
Bryce canyon zion national park
Vegas