Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cees de Boer: Death Valley
-
- Amerika-ontdekker
Reis Cees de Boer: Death Valley
l.s.
tijdens onze aanstaande reis zit er de volgende rit in op genomen: 19-juni van Las Vegas naar Mountain Mesa Lake Isabella RV Park.
kan iemand aangeven wat de mooiste route is door Death valley ( er zijn blijkbaar twee mogelijkheden). zijn aan het rijden door Death Valley nog restricties in de maand juni?
tijdens onze aanstaande reis zit er de volgende rit in op genomen: 19-juni van Las Vegas naar Mountain Mesa Lake Isabella RV Park.
kan iemand aangeven wat de mooiste route is door Death valley ( er zijn blijkbaar twee mogelijkheden). zijn aan het rijden door Death Valley nog restricties in de maand juni?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Cees de Boer: Death Valley
Hallo Cees,
Reis je met een camper? Dan moet je bij de verhuurder navragen of je door DV mag rijden. Door DV is er eigenlijk maar 1 route, zie daarvoor de kaart op http://www.nps.gov/deva.
Waarom Lake Isabella en niet de Tioga Pass? Plaats je hele route eens, dan kunnen we beter meedenken.
Marianne
Reis je met een camper? Dan moet je bij de verhuurder navragen of je door DV mag rijden. Door DV is er eigenlijk maar 1 route, zie daarvoor de kaart op http://www.nps.gov/deva.
Waarom Lake Isabella en niet de Tioga Pass? Plaats je hele route eens, dan kunnen we beter meedenken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
dank voor je antwoord.
Waarom Lake Isabella en niet Tioga pass?
Mijn volgende stop is Sequoia nat park en dat leek mij de meest logische route vanuit Las Vegas
Hieronder mijn volledige route
30-mei Amsterdam San francisco
31-mei San Francisco
01-jun San Francisco Montery/Carmel Carmel By the River RV Park
02-jun Montery/Carmel San Simeon Hearst San Simeon State Park
03-jun San Simeon Santa Paula ventura ranch KOA
04-jun Santa Paula Joshua Tree nat Park Joshua Tree Lake
05-jun Joshua Tree nat Park Grand Canyon nat Park Mather campground
06-jun Grand Canyon
07-jun Grand Canyon
08-jun Grand Canyon Bryce Canyon ruby's inn
09-jun Bryce Canyon Capital Reef Wonderland RV park
10-jun Capital Reef Arches Riverside Oasis Campground&RV park
11-jun Arches
12-jun Arches Mesa Verde Ancient cedars
13-jun Mesa Verde Monument Valley Gouldings lodge
14-jun Monument Valley Canyon de Chelley cottonwood campground
15-jun Canyon de Chelley Page Wahweap campground
16-jun Page Zion Zion Pondorosa Ranch Resort
17-jun Zion
18-jun Zion Las Vegas Oasis campground
19-jun Las Vegas Mountain Mesa Lake Isabella RV Park
20-jun Mountain Mesa Sequoia nat park Lodgepole Campground
21-jun Sequoia nat park
17 22-jun Sequoia nat park Yosimite nat Park Yosimite Pines RV Resort
23-jun Yosimite nat Park
24-jun Yosimite nat Park San francisco
25-jun San francisco
26junSan Francisco Amsterdam
gr Cees
dank voor je antwoord.
Waarom Lake Isabella en niet Tioga pass?
Mijn volgende stop is Sequoia nat park en dat leek mij de meest logische route vanuit Las Vegas
Hieronder mijn volledige route
30-mei Amsterdam San francisco
31-mei San Francisco
01-jun San Francisco Montery/Carmel Carmel By the River RV Park
02-jun Montery/Carmel San Simeon Hearst San Simeon State Park
03-jun San Simeon Santa Paula ventura ranch KOA
04-jun Santa Paula Joshua Tree nat Park Joshua Tree Lake
05-jun Joshua Tree nat Park Grand Canyon nat Park Mather campground
06-jun Grand Canyon
07-jun Grand Canyon
08-jun Grand Canyon Bryce Canyon ruby's inn
09-jun Bryce Canyon Capital Reef Wonderland RV park
10-jun Capital Reef Arches Riverside Oasis Campground&RV park
11-jun Arches
12-jun Arches Mesa Verde Ancient cedars
13-jun Mesa Verde Monument Valley Gouldings lodge
14-jun Monument Valley Canyon de Chelley cottonwood campground
15-jun Canyon de Chelley Page Wahweap campground
16-jun Page Zion Zion Pondorosa Ranch Resort
17-jun Zion
18-jun Zion Las Vegas Oasis campground
19-jun Las Vegas Mountain Mesa Lake Isabella RV Park
20-jun Mountain Mesa Sequoia nat park Lodgepole Campground
21-jun Sequoia nat park
17 22-jun Sequoia nat park Yosimite nat Park Yosimite Pines RV Resort
23-jun Yosimite nat Park
24-jun Yosimite nat Park San francisco
25-jun San francisco
26junSan Francisco Amsterdam
gr Cees
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Jullie maken wel een paar kronkels op deze wijze.
Waarom twee dagen GC ? Ben je daar veel wandelingen van zin, anders is dit toch wat teveel.
De meest logische route (1800 kilometer) is:
Grand Canyon
Page
Monument Valley
Canyon De Chelly
Mesa Verde
Moab
Capitol Reef
Bryce
Zion
Las Vegas
In jullie volgorde doe je maar liefst 2150 kilometer !!!!
Na Las Vegas is het meest logische om richting Yosemite te rijden via de Tioga Pass en vanuit Yosemite naar Sequoia te rijden. Deze route is veel interessanter dan onderlangs. De Tioga Pass mag je eigenlijk niet missen.
Algemeen nemen jullie veel te veel hooi op de vork naar mijn gevoel. Vergeet niet dat met een camper je toch een 20% langer doet over de afstanden. Op deze wijze blijft er weinig rust over.
In Arches heb je eigenlijk een dag te weinig.
Ik zou adviseren om de volgorde toch aan te passen en Canyon De Chelly en Mesa Verde uit de route te halen zodat je iets meer rust kan inbouwen.
De route is ook uiterst druk. Naar mijn gevoel willen jullie veel te veel op te weinig tijd.
Waarom twee dagen GC ? Ben je daar veel wandelingen van zin, anders is dit toch wat teveel.
De meest logische route (1800 kilometer) is:
Grand Canyon
Page
Monument Valley
Canyon De Chelly
Mesa Verde
Moab
Capitol Reef
Bryce
Zion
Las Vegas
In jullie volgorde doe je maar liefst 2150 kilometer !!!!
Na Las Vegas is het meest logische om richting Yosemite te rijden via de Tioga Pass en vanuit Yosemite naar Sequoia te rijden. Deze route is veel interessanter dan onderlangs. De Tioga Pass mag je eigenlijk niet missen.
Algemeen nemen jullie veel te veel hooi op de vork naar mijn gevoel. Vergeet niet dat met een camper je toch een 20% langer doet over de afstanden. Op deze wijze blijft er weinig rust over.
In Arches heb je eigenlijk een dag te weinig.
Ik zou adviseren om de volgorde toch aan te passen en Canyon De Chelly en Mesa Verde uit de route te halen zodat je iets meer rust kan inbouwen.
De route is ook uiterst druk. Naar mijn gevoel willen jullie veel te veel op te weinig tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marco,
dank voor je antwoord.
wij zijn inderdaad van plan flink wat te gaan wandelen in GC vandaar die twee dagen.
de vreemde kronkel (achtje) heeft te maken met vrienden die we dan kunnen ontmoeten in Page. zij rijden op 10 juni weg vanuit los Angeles.
Verder zal ik je tip om Canyon de Chelly laten vervallen ter harte nemen en vanuit Monument Valley (Gouldings lodge) te rijden naar Page.
geeft ook weer een extra dag in Page.
inzake de Tioga Pass (nooit van gehoord overigens) is deze niet via de 120 die door Yosimite loopt te bereiken?
dank voor je antwoord.
wij zijn inderdaad van plan flink wat te gaan wandelen in GC vandaar die twee dagen.
de vreemde kronkel (achtje) heeft te maken met vrienden die we dan kunnen ontmoeten in Page. zij rijden op 10 juni weg vanuit los Angeles.
Verder zal ik je tip om Canyon de Chelly laten vervallen ter harte nemen en vanuit Monument Valley (Gouldings lodge) te rijden naar Page.
geeft ook weer een extra dag in Page.
inzake de Tioga Pass (nooit van gehoord overigens) is deze niet via de 120 die door Yosimite loopt te bereiken?
Dag Cees,
Op de site van nps.gov zie je de mogelijkheden in en rondom Death valley.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf
Op de site van nps.gov zie je de mogelijkheden in en rondom Death valley.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De 120 van Yosemite naar Lee Vining is inderdaad de Tioga road die over de Tioga pass loopt. De 395 en de tioga pass zijn een stuk interessanter dan de weg langs Lake Isabella en Bakersfield. Of je moet dwars door Sequoia National Forest rijden, maar dat is niet echt een camperroute. Ik weet niet wat voor camper je huurt, maar in Sequoia NP zijn er her en der wat restricties. Of je nou van Sequoia of Yosemite naar San Francisco rijd maakt qua km's en tijd weinig uit, dus daarom het voorstel eerst Yosemite en dan Seki.
Welke camperverhuurbedrijf heb je, want je mag met de meeste campers op die data niet door death valley.
Welke camperverhuurbedrijf heb je, want je mag met de meeste campers op die data niet door death valley.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou inderdaad via de Tioga Pass rijden. Bekijk het eens met googlemaps (hoewel die je nu niet over de pas laat gaan omdat die op dit moment gesloten is). Je kunt dan al dan niet via Death Valley naar Lee vining rijden, en vandaar naar Yosemite.
Ik zie dat je geen camping in het park hebt (erg jammer), dus die dagen aanpassen zal geen probleem zijn. Ik zou ook proberen om alsnog iets in het park te vinden, het is erg onhandig om ver heen en weer te rijden met de camper. Check op http://www.recreation.gov of er iets vrij komt in de vallei. Dit zijn de Pines-campings (Lower Pines, Upper Pines en North Pines). Een goed alternatief in het park is Crane Flat. Zie voor campings buiten het park http://jrabold.net/yosemite/camping.htm.
Je weet dat de Ponderosa ranch eigenlijk ook niet gunstig ligt voor een bezoek aan Zion? Je zult dan elke keer met de camper door de tunnel moeten. Dat kost geld en tijd.
Kijk eens naar Watchman (in Zion) of probeer een camping in Springdale.
Je kunt prima wandelen bij de Grand Canyon maar dat geldt ook - en wellicht meer - voor andere parken. Ik vind die 2 volle dagen GC relatief veel. Voor een park als Yosemite wat een veel veelzijdiger park is wat wandelen betreft, trek je veel minder tijd uit.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor twee nachten Grand Canyon en 3 nachten Yosemite (wat voor ons een herhaalbezoek was en waar we ook veel niet hebben gedaan). Voor wandelingen in de parken kun je eens mijn wandelsite bekijken.
Marianne
Ik zie dat je geen camping in het park hebt (erg jammer), dus die dagen aanpassen zal geen probleem zijn. Ik zou ook proberen om alsnog iets in het park te vinden, het is erg onhandig om ver heen en weer te rijden met de camper. Check op http://www.recreation.gov of er iets vrij komt in de vallei. Dit zijn de Pines-campings (Lower Pines, Upper Pines en North Pines). Een goed alternatief in het park is Crane Flat. Zie voor campings buiten het park http://jrabold.net/yosemite/camping.htm.
Je weet dat de Ponderosa ranch eigenlijk ook niet gunstig ligt voor een bezoek aan Zion? Je zult dan elke keer met de camper door de tunnel moeten. Dat kost geld en tijd.
Kijk eens naar Watchman (in Zion) of probeer een camping in Springdale.
Je kunt prima wandelen bij de Grand Canyon maar dat geldt ook - en wellicht meer - voor andere parken. Ik vind die 2 volle dagen GC relatief veel. Voor een park als Yosemite wat een veel veelzijdiger park is wat wandelen betreft, trek je veel minder tijd uit.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor twee nachten Grand Canyon en 3 nachten Yosemite (wat voor ons een herhaalbezoek was en waar we ook veel niet hebben gedaan). Voor wandelingen in de parken kun je eens mijn wandelsite bekijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Paul,
de camperverhuurder is Cruise America.(25ft)
Omdat de camping in Sequoia al vast ligt, zal ik eens proberen om de twee parken( Sequoia en Yosimite) te wijzigen.
dank voor je tip
de camperverhuurder is Cruise America.(25ft)
Omdat de camping in Sequoia al vast ligt, zal ik eens proberen om de twee parken( Sequoia en Yosimite) te wijzigen.
dank voor je tip
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Cruise America gelden tegenwoordig geen restricties voor het rijden door DV. Je zult zelf de afweging moeten maken. Hou er rekening mee dat de weg uit het park behoorlijk stijgt en dus wel wat vraagt van de motor.
Wat Sequoia betreft:je betaalt een fee van 10 dollar voor een wijziging, dat is te overzien.
Marianne
Wat Sequoia betreft:je betaalt een fee van 10 dollar voor een wijziging, dat is te overzien.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cruise America is op dit moment volgens mij de enige die het toelaat om door death valley te reizen.
http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Hier wat info over camperrestricties in Sequoia NP:Death Valley
Voertuigen mogen in de maanden juli en augustus BIJZONDER VOORZICHTIG in Death Valley en andere woestijngebieden worden gebruikt. In de zomer bezoeken huurders deze gebieden op eigen risico en Cruise America is niet aansprakelijk voor bijzonder voertuigherstel en andere kosten. Gedurende bepaalde perioden zijn deze gebieden mogelijk niet bewoonbaar en kunnen ze gevaarlijk zijn voor de bestuurder en de passagiers.
http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
-
- Amerika-expert
Je vreemde kronkel kan je ook vermijden door van de GC naar Monument Valley te rijden en tussen Bryce en Zion in naar page te gaan, dan ben je er exact op dezelfde dag en zal je toch nog 150 kilometers besparen.
Ik zou overigens als je een dag vrij maakt deze bij Moab voegen (Canyonlands) en niet bij Page. Als je zowel Canyon de Chelly als Mesa Verde laat vallen dan kan je ook een dag bij Page toevoegen. Dat lijkt me eigenlijk al bij al de beste oplossing.
Ik zou overigens als je een dag vrij maakt deze bij Moab voegen (Canyonlands) en niet bij Page. Als je zowel Canyon de Chelly als Mesa Verde laat vallen dan kan je ook een dag bij Page toevoegen. Dat lijkt me eigenlijk al bij al de beste oplossing.
-
- Amerika-ontdekker
Marco,
ik he je voorstellen verwerkt: zowel Canyon de Chelly als Mesa Verde heb ik laten vervallen en bij Page en bij Arches (Moab) een dag extra toegevoegd.
de " vreemde kronkel" blijft nodig omdat de vrienden van ons pas op 10 juni vertrekken en zo de tijd kan worden gewonnen om elkaar te ontmoeten in Page.
Hartelijk dank voor je bedenken.
Cees
ik he je voorstellen verwerkt: zowel Canyon de Chelly als Mesa Verde heb ik laten vervallen en bij Page en bij Arches (Moab) een dag extra toegevoegd.
de " vreemde kronkel" blijft nodig omdat de vrienden van ons pas op 10 juni vertrekken en zo de tijd kan worden gewonnen om elkaar te ontmoeten in Page.
Hartelijk dank voor je bedenken.
Cees
-
- Amerika-expert
Als je deze volgorde toepast kan je ook exact op dezelfde dag in Page zijn als je voorzag, doch je bespaart toch nog wat extra kilometers:
Grand Canyon
Monument Valley
Moab
Capitol Reef
Bryce
Page
Zion
Las Vegas
Grand Canyon
Monument Valley
Moab
Capitol Reef
Bryce
Page
Zion
Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een schema:
30-mei Amsterdam - San Francisco
31-mei San Francisco
1-jun San Francisco - Monterey
2-jun Monterey - San Simeon
3-jun San Simeon - Santa Paula
4-jun Santa Paula - Joshua Tree
5-jun Joshua Tree - Grand Canyon
6-jun Grand Canyon
7-jun Grand Canyon
8-jun Grand Canyon - Monument Valley
9-jun Monument Valley - Moab
10-jun Moab
11-jun Moab
12-jun Moab - Capitol Reef
13-jun Capitol Reef - Bryce
14-jun Bryce - Page
15-jun Page
16-jun Page - Zion
17-jun Zion
18-jun Zion - Las Vegas
19-jun Las Vegas - Lake Isabella
20-jun Lake Isabella - Sequoia
21-jun Sequoia
22-jun Sequoia - Yosemite
23-jun Yosemite
24-jun Yosemite - San Francisco
25-jun San Francisco
26-jun San Francisco
Kijk ook nog eens naar de Ponderosa camping. Heb je mijn bericht daarover gelezen?
Marianne
30-mei Amsterdam - San Francisco
31-mei San Francisco
1-jun San Francisco - Monterey
2-jun Monterey - San Simeon
3-jun San Simeon - Santa Paula
4-jun Santa Paula - Joshua Tree
5-jun Joshua Tree - Grand Canyon
6-jun Grand Canyon
7-jun Grand Canyon
8-jun Grand Canyon - Monument Valley
9-jun Monument Valley - Moab
10-jun Moab
11-jun Moab
12-jun Moab - Capitol Reef
13-jun Capitol Reef - Bryce
14-jun Bryce - Page
15-jun Page
16-jun Page - Zion
17-jun Zion
18-jun Zion - Las Vegas
19-jun Las Vegas - Lake Isabella
20-jun Lake Isabella - Sequoia
21-jun Sequoia
22-jun Sequoia - Yosemite
23-jun Yosemite
24-jun Yosemite - San Francisco
25-jun San Francisco
26-jun San Francisco
Kijk ook nog eens naar de Ponderosa camping. Heb je mijn bericht daarover gelezen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
ik heb je reactie gezien. Mijn vriend had deze camping via via gekregen als goed en heeft deze vastgelegd.
Van een tunnel en betalingen heb ik van hem niets vernomen. Heb dit aan hem gevraagd om uit te zoeken.
Dank je hiervoor
Cees
ik heb je reactie gezien. Mijn vriend had deze camping via via gekregen als goed en heeft deze vastgelegd.
Van een tunnel en betalingen heb ik van hem niets vernomen. Heb dit aan hem gevraagd om uit te zoeken.
Dank je hiervoor
Cees
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het ook zelf uitzoeken, zie http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htm
Kijk ook eens op de kaart van het park, via diezelfde link (links onderaan onder park tools).
Ga je voor een leuke camping (en niet naar het park) of ga je voor het park? Als Zion je hoofddoel is zou ik echt een andere camping zoeken. Afgezien van het gedoe met die tunnel zul je ook nog je camper moeten parkeren. Ik heb geen idee hoe makkelijk dat is, ik weet wel dat op drukke dagen je auto daar parkeren al heel lastig is. Als je in het park of in Springdale kampeert kun je de camper laten staan. Lijkt me wel zo handig.
Marianne
Kijk ook eens op de kaart van het park, via diezelfde link (links onderaan onder park tools).
Ga je voor een leuke camping (en niet naar het park) of ga je voor het park? Als Zion je hoofddoel is zou ik echt een andere camping zoeken. Afgezien van het gedoe met die tunnel zul je ook nog je camper moeten parkeren. Ik heb geen idee hoe makkelijk dat is, ik weet wel dat op drukke dagen je auto daar parkeren al heel lastig is. Als je in het park of in Springdale kampeert kun je de camper laten staan. Lijkt me wel zo handig.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het zo lees doe je zelf weinig voorbereiding en laat je dat voor je doen
Hier wat meer info over de tunnel in Zion.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htm
Kosten $15 per retourtrip (en daar mag je dan 2 dagen over doen) voor groter dan deze afmetingen
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/i ... Size_1.jpg

Hier wat meer info over de tunnel in Zion.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/t ... tunnel.htm
Kosten $15 per retourtrip (en daar mag je dan 2 dagen over doen) voor groter dan deze afmetingen
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/i ... Size_1.jpg
-
- Amerika-ontdekker
Paul,
dank voor je info!!!!
Cees
dank voor je info!!!!
Cees
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties