Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Roald: LV - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roald1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Roald: LV - LV

Bericht door Roald1 »

Hallo allesamerika leden :)

24 augustus van dit jaar ga ik 4 weken rondreizen, in m'n uppie, omdat ik de tijd ervoor heb (flexibele job.. 8) ) Vorig jaar met z'n 3en een rondje LA - SF via highway 1, via Yosemite naar Vegas, naar San Diego en weer terug naar LA. O.a. de San Diego Zoo, de SF Giants (baseball, enorm genoten moet ik zeggen :mrgreen: ) en een aantal pretparken bezocht, naast Yosemite ook de Grand Canyon (wat een geweldige indruk op me heeft achter gelaten :), ook al waren we er maar een half dagje)

Voor dit jaar heb ik de volgende ronde in gedachten:

24/08 Vegas aankomst +/- 19:00 (Travelodge €37 -5%)
25/08 Vegas – Springdale (Zion) (Quality Inn & Suites Montclair 2 nachten, €250 -7%)
26/08 Zion
27/08 Bryce (Grand Staircase Inn 2 nachten - Cannonville, €166 -7% of Best Value Inn - Tropic, €170 -7%)
28/08 Bryce
29.08 Antelope Canyon & Horsehoe Bend (Kanab – Flagstone Studios €144 -5%)
30/08 Monument Valley
31/08 Monument Valley (Goosenecks and Valley of the Gods) (Desert Rose Inn & Cabins 2 nachten, €314 -5%)
01/09 Moab - Canyonlands / Arches / Dead Horse SP (2 nachten; River Canyon Lodge €259 -5% of Red Stone Inn; €248 -5%))
02/09 Moab
03/09 Denver (via Moab, 6uur) (Div. Hotels @ €175-200 voor 2 nachten)
04/09 Denver
05/09 Rocky Mountain NP (Americas Best Value Inn €110 -7% - Estes Park)
06/09 richting Grand Teton (8.5uur, hele dag dus..)
07/09 Grand Teton
08/09 Yellowstone (North Yellowstone Lodge and Hostel 2 nachten @ €161 -5%)
09/09 Yellowstone
10/09 Craters of the Moon
11/09 Salt Lake City
12/09 Salt Lake City
13/09 Reno (Lake Tahoe)
14/09 Lake Tahoe – Yosemite (5/6 uur)
15/09 Yosemite (Heated tent – Curry Village lijkt me wel wat, mits beschikbaar)
16/09 Yosemite
17/09 Sequoia NP
18/09 Death Valley NP
….
21/09 11:50 vertrek

Ik ben een groot sportliefhebber, NFL/College football staat hoog op het verlanglijstje, samen met NBA (helaas is er in deze periode niks..) Vorig seizoen begon de NFL in de 2e week van september geloof ik, een aantal wedstrijden bekeken in restaurants (leuke ambiance..) en een keer in een sportsbar (leuk om een keer mee te maken, een enorm cafe/restaurant in huiselijke sfeer met honderden tv schermen :shock: Zo'n sportevent zou ik nog mee willen maken, maar wordt misschien ietwat krap, aangezien ik dan hoogstwaarschijnlijk naar SF zal moeten afreizen..

Denver & Salt Lake lijkt me wel leuk om te bezoeken, even een break van al dat natuurgeweld.. :)

Laatste dagen wil ik denk ik nog wat gaan relaxen in Vegas + een beetje shoppen (outlets genoeg daar.. :)) Is zeker genoeg ruimte om te schuiven. T/m Moab ben ik al wel tevreden over mijn schema, misschien dat Denver/RM ietwat uit de richting ligt, maar aangezien ik redelijk de tijd heb..

Wat denken jullie, is dit redelijk do-able, voor een beginnende chauffeur.. :?: Prijzen heb ik maar laten staan, misschien heb ik wel een aantal vage keuzes gemaakt daarin, ik hoor het graag.. Pak overigens via spaarwinkelen.nl cashback op elke boeking (is al duur genoeg allemaal :D penny wise :lol: )
gastxyz

Re: Reis Roald: LV - LV

Bericht door gastxyz »

Hallo,

Wat opmerkingen:
- misschien is het beter de route om te draaien, eerst naar het noorden (Yellowstone / Grand Teton) om daarna af te zakken naar het hete zuiden (Zion, etc)
- liggen de tickets al vast? Misschien is het efficiënter om b.v. SLC - San Fran of Las Vegas te doen
- een volle dag Bryce, is niet perse nodig
- een volle dag Monument Valley is zeker niet nodig (wat wil je hier doen?)
- Monument Valley -> Bluff is nog wel een aardig eindje tuffen. Zou liever voor een overnachting in The View gaan bij Monument Valley of anders iets in Mexican Hat. Bluff ligt daarentegen natuurlijk wel weer goed voor de volgende dag naar Moab
- Antelope Canyon & Horsehoe Bend. Waarom doe je dit vanuit Kanab? Page is beter, ook omdat je de volgende dag anders weer dezelfde rit hebt richting Monument Valley
- Valley of the Gods - bedenk wel dat je auto niet verzekerd is op onverharde wegen
- inderdaad voor die halve dag vind ik zo Rocky Mountain NP niet de moeite. Wat wil je daar doen?
- ik zou Denver/Estes Park eruit halen, en gaan voor Moab -> Dinosaur NM (Canyon gedeelte) -> overnachting Vernal -> Flaming Gorge -> miss. Sheep Creek Geological Loop -> Jackson
- Yellowstone zou ik (minimaal) 1 dag extra doen (de dag van Monument Valley)
- 10/9, waar wil je overnachten?
- SLC vond ik een volstrekt oninteressante stad
- en dan gaat ineens de turbo erop. SLC -> Reno. De hele dag rijden alleen voor Lake Tahoe? (of misschien ook nog via US-50 / loneliest highway?)
- Reno -> Yosemite Valley (akkoord). Kost je ook al weer een uurtje of 5 a 6...
- Sequioa zou ik vergeten op deze manier, geen tijd voor. Kost je minimaal 1 volle dag.
- zou 't oplossen: Curry village -> Tioga Pass -> Bodie -> Mono Lake, overnachting: Mammoth Lakes of Bishop. Volgende dag naar Death Valley (overnachting) en dan door naar Vegas
- ik ga er dus vanuit dat je ook weer vanuit Vegas vertrekt, is mij niet helemaal duidelijk uit je verhaal
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je doet wel erg veel km om naar Denver en RMNP te rijden en je bent er in verhouding niet lang.
Ik zou deze omweg uit de route laten.
Van Moab naar Vernal (Dinosaur NM) en volgende dag van Vernal naar Grand Teton.

Yellowstone mag zeker wel 1 dag meer (of 2)

SLC zou je met 1 overnachting kunnen doen.

Tussen SLC en Reno zou ik een stop in Great Basin overwegen, vb Ely en via de Loneliest Highway rijden. (de 50)

Curry Village vonden wij erg fijn.

Voor Sequoia zou ik ook een nacht extra uittrekken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe heb je de echt lange ritten vooral op het einde zitten, maar is het rijtechnisch alleen best te doen. Alleen deel je het een beetje vreemd in.

Wat zijn je plannen voor Bryce dat je er 2 dagen blijft? Niet dat het niet kan, maar met 1 zou je ook genoeg tijd hebben en dan zou ik de route wat omdraaien.

Eerst naar Zion - dan naar Page en dan zou je in de avond terug kunnen rijden naar Kanab en heeft die overnachting wel nut in mijn ogen. Dan naar Bryce, dan via de UT12 naar Capitol Reef (daar kan dan die 2e nacht Bryce heen), dan via de UT95 naar Monument Valley, je hebt dan daar aan 1 nacht ook wel genoeg overigens. Als je rond 15/16u bij Monument Valley aankomt heb je tijd genoeg voor de valley drive. Dan naar Moab waar je beter dat nachtje MV bij kunt zetten. Zodat je daar voldoende tijd hebt. De reden om de route Zion - Page - Bryce - Monument Valley te doen is omdat je dan de 2 mooiste wegen, misschien wel mooier dan de kustweg van het zuidwesten in je route hebt. De UT-12 en de UT-95

Dan het stuk Denver en RMNP overslaan, maar idd van Moab of via Vernal of via SLC een lange rijdag maken naar Jackson, wy en daar 2 nachten nemen, zodat je de dag erna een volle dag voor de GT hebt. Dan 3 nachten Yellowstone, want daar heb je nu maar 1.5e dag wat te weinig is.

Uitgeschreven heb je dan tot nu toe:

24/08 Vegas aankomst +/- 19:00
25/08 Vegas – Springdale (Zion)
26/08 Zion
27/08 Zion - Page - Kanab
28/08 Kanab - Bryce
29.08 Bryce - Capitol Reef via UT12
30/08 Capitol Reef - UT95 - (Moki dugway - Valley of the Gods - Goosenecks SP) - Monument Valley
31/08 Monument Valley - Moab (je kan ook deze dag bv valley of the gods doen)
01/09 Moab - Canyonlands / Dead Horse SP
02/09 Moab - Arches
03/09 Moab - Vernal (evt bij Grand Junction Colorado NM en bij vernal dinosaurNM)
04/09 Vernal - Jackson
05/09 Grand Teton
06/09 GT - Yellowstone
07/09 Yellowstone
08/09 Yellowstone
09/09 Yellowstone - Craters of the Moon
10/09 Craters of the Moon - Salt Lake City
11/09 Salt Lake City - Reno (lange rit)
12/09 Lake Tahoe

Dan heb je iig op dit deel wat meer rust en je zou een dag kunnen winnen door de stop in Vernal niet te maken, maar daar een lange dag naar Jackson in 1 keer te rijden. Maar aangezien je alles alleen rijd en ook in de parken en steden nog flink wat km's gaat maken wil je hoe verder je vakantie vorderen zal echt niet meer de hele dag in de auto zitten.

Dan het laatste stuk. Als je die dag Vernal eruit haalt zou je evt dan nog bij Sequoia kunnen zetten. Ik zou wel van Lake Tahoe via de tioga pass naar Yosemite rijden. Je zou er ook voor kunnen kiezen om die dag bv bij Lee Vining of Mammoth Lakes te plaatsen om wat meer tijd voor Reno/Lake Tahoe te creeeren.

13/09 Lake Tahoe – Yosemite (5/6 uur)
14/09 Yosemite
15/09 Yosemite
16/09 Yosemite - Sequoia
17/09 Sequoia - Kernville/Lake Isabella
18/09 Kernville/Lake Isabella - Death Valley NP
19/09 Death Valley - Las Vegas
20/09 Las Vegas
21/09 11:50 vertrek

Ik zou echt Denver e.o. uit je route halen, want dat ligt echt te ver de verkeerde kant op. Of kies voor Denver en bv South Dakota (mt rushmore ed.) en laat het stuk Californië uit je route en rij dan vanaf SLC terug naar Las Vegas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer