Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reistijd Bishop - Yosemite
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reistijd Bishop - Yosemite
Hee iedereen!
Ik heb een vraag en kan nergens op dit forum een antwoord vinden, sorry als die er wel ergens staat!
Wij rijden eind juni van Bishop naar Yosemite en gaan ervan uit dat de pass gewoon open is.. Maar aangezien hij nu nog niet open is geeft Google maps nu de omweg aan.. Dat maakt
de reistijd uiteraard veel langer. Wat is de reistijd van Bishop naar Yosemite? En kunnen we die dag Bodie nog aandoen?
Groetjes.
Ik heb een vraag en kan nergens op dit forum een antwoord vinden, sorry als die er wel ergens staat!
Wij rijden eind juni van Bishop naar Yosemite en gaan ervan uit dat de pass gewoon open is.. Maar aangezien hij nu nog niet open is geeft Google maps nu de omweg aan.. Dat maakt
de reistijd uiteraard veel langer. Wat is de reistijd van Bishop naar Yosemite? En kunnen we die dag Bodie nog aandoen?
Groetjes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reistijd Bishop - Yosemite
Je kunt in plaats van Google Maps ook http://www.mapquest.com gebruiken. Je kunt ook op deze tabel zien wat de afstanden en reistijden vanuit Yosemite Valley naar verschillende plaatsen in en buiten het park zijn.
Zonder Bodie is het ruim 3 uur, met Bodie bijna 2 uur langer. Je moet voor een bezoek ongeveer een uur uittrekken. Ik neem aan dat je langs de Tioga Road ook wel iets wilt doen, en ik zou ook even een kijkje nemen bij Mono Lake. Maar qua reistijd kan het prima.
Met een camper kost het wel wat meer tijd vermoedelijk, zeker de weg naar Bodie.
Marianne
Zonder Bodie is het ruim 3 uur, met Bodie bijna 2 uur langer. Je moet voor een bezoek ongeveer een uur uittrekken. Ik neem aan dat je langs de Tioga Road ook wel iets wilt doen, en ik zou ook even een kijkje nemen bij Mono Lake. Maar qua reistijd kan het prima.
Met een camper kost het wel wat meer tijd vermoedelijk, zeker de weg naar Bodie.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 mar 2015, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Is dit allemaal te doen in 1 dag als we vroeg vertrekken uit Bishop?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je ervoor zorgt dat je om 9 uur bij Bodie bent (eerder is het niet open) dan kun je om ongeveer 12 of 13 uur bij de Tioga Pass zijn. Dat geeft je op zich voldoende tijd voor dat deel van Yosemite als je tegen een uur of 6 in de vallei wilt zijn.
Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor de rit van Mammoth Lakes naar Yosemite Village en in ons 2013-verslag voor ML- Mono Lake - Bodie. Wij waren toen ongeveer 4,5 uur kwijt tussen aankomst Mono Lake en vertrek uit Bodie.
Marianne
Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor de rit van Mammoth Lakes naar Yosemite Village en in ons 2013-verslag voor ML- Mono Lake - Bodie. Wij waren toen ongeveer 4,5 uur kwijt tussen aankomst Mono Lake en vertrek uit Bodie.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je snelle reactie Marianne, heb al veel van je reisverslagen gelezen en er veel interresante dingen uit gehaald!
Ook dit neem ik mee!

Ook dit neem ik mee!
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
wij hadden hetzelfde probleem, bedankt voor de tip om mapquest te gebruikenMartin & Marianne schreef:Je kunt in plaats van Google Maps ook http://www.mapquest.com gebruiken. Je kunt ook op deze tabel zien wat de afstanden en reistijden vanuit Yosemite Valley naar verschillende plaatsen in en buiten het park zijn.

Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 26 mar 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat leesbaar gemaakt
Reden: Citaat leesbaar gemaakt
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Zeker met de camper moet je wat langere reistijd rekenen. Wij kwamen vanuit Lee Vining en reden naar Yosemite Valley. Oh....lekker kort stukje dachten we nog, gaan we na de koffie rijden (rond 10 uur/half 11). Het viel nog tegen hoe lang we aan het rijden zijn geweest en natuurlijk hoeveel stops we hebben gemaakt
. Het was toch echt dik in de loop van de middag dat we op Lower Pines aankwamen, dus vergis je er niet in.
En vanuit Bishop is het ook nog wel even rijden. Je gaat een heel stuk berg op en dat gaat toch ook iets trager met de camper.

En vanuit Bishop is het ook nog wel even rijden. Je gaat een heel stuk berg op en dat gaat toch ook iets trager met de camper.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben ook via Tioga Pass van Bishop naar Yosemite gereden. Wij zijn met zonsopgang vertrokken. Onderweg hebben wij zowel Mono Lake als Bodie aangedaan. Op Tioga Pass hebben wij nog 3-4 keer gestopt voor een kleine pauze en/of wandeling. Tegen 's avonds waren wij in Curry Village in Yosemite. Dus reken een volle dag met stops bij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht