Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iriis: West Amerika 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Iriis: West Amerika 2016

Bericht door Iriis »

Ik maak alvast een topic aan. Dan kan ik kijken en schuiven. Eventueel wat aanpassen.
Planning staat voor 2016. Datum zijn we nog niet uit.

Hieronder heb ik dag 1 tot 16 en er kunnen dus nog 3 dagen bij. We hebben 19 dagen in de planning staan.
Los Angeles heb ik een extra dag ingepland omdat we graag naar een pretpark daar willen.
Ook zijn we nog niet uit welke, maar goed we hebben nog even.

Jullie tips en/of opmerkingen.

1. Amsterdam – San Fransisco
2. San Fransisco
3. San Fransico – Yosemite National Park
4. Yosemite National Park – Sequoia National Park
5. Sequoia National Park – Death Valley
6. Death Valley – Las Vegas
7. Las Vegas – Zion National Park
8. Zion National Park – Bryce Canyon
9. Bryce Canyon – Page
10. Page – Monument Valley
11. Monument Valley – Grand Canyon
12. Grand Canyon – San Diego
13. San Diego – Los Angeles
14. Los Angeles
15. Los Angeles – Amsterdam
16. Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: West Amerika 2016

Bericht door PSVwally »

Je moet eens goed kijken wat je vanaf dag 3 t/m dag 12 allemaal wilt doen. Elke dag flink rijden en weinig tijd om bezienswaardigheden te zien.

Neem zo'n rit Grand Canyon - San Diego, dat is al bijna 8,5u rijden zonder stops... Wanneer wil je dan iets van San Diego zien?

Ik zou zeggen, sequoia eruit, dagje yosemite erbij. Dan via de tioga pass en death valley ik 2 dagen naar Las Vegas. Ook daar een dag erbij. Eigenlijk zou je een extra dag bij Zion ook kunnen gebruiken, maar daar heb je geen dagen voor. Ik zou in dit geval ook Monument Valley overslaan. En San Diego eruit, dat heeft helemaal geen nut op deze manier.
Je wilt, incl Sequoia, Monument Valley en San Diego eigenlijk een minimaal 25 dagen route in 18-19 dagen stoppen en dat kan niet.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: West Amerika 2016

Bericht door Hinko »

Vergeet Sequioa.
Met 19 dagen zou ik het zo doen

2. San Fransisco
4. Yosemite National Park
5. Yosemite National Park - Mammoth Lakes
6. Mammoth Lakes - Death Valley
7. Death Valley – Las Vegas
8. Las Vegas – Zion National Park
9. Zion
10. Zion - Bryce Canyon
11. Bryce Canyon – Page
12. Page
13. Page – Monument Valley
14. Monument Valley – Grand Canyon
15. Grand Canyon – San Diego ??
16. San Diego – Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - Amsterdam

San Diego misschien ook schrappen en daarvoor naar Joshua Tree NP?
Ik ben in beide, San Diego en Joshua Tree nog niet geweest. Dus over dat stuk heb ik niet echt tips. een extra dagje San Francisco, Las Vegas en Yosemite kan ook geen kwaad eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Hinko op 10 mei 2015, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Iriis: West Amerika 2016

Bericht door Marcopstal »

Dat er geen juiste datum is is op zich niet erg, doch op zijn minst is een idee van de periode toch noodzakelijk. Er zijn immers wegen die niet het ganse jaar door toegankelijk zijn en die heel bepalend zijn voor je schema.

Voor "slechts" 19 dagen willen jullie vrij veel doen. Je zal toch echt wel iets moeten laten vallen, maar ik zou dit laten afhangen van de periode. Zo is de keuze voor Sequioa bij een gesloten Tioga pass logischer dan bij een open pass.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Iris,

Lees je vooral goed in, en kijk wat je overal wilt doen.
In jouw schema rij je elke dag weer verder en heb je nergens echt tijd om iets te bekijken.

Dit stuk bijvoorbeeld:
4. Yosemite National Park – Sequoia National Park
5. Sequoia National Park – Death Valley

... betekent dat je alleen maar aan het rijden bent, terwijl je je zowel in Yosemite als in Sequoia en Kings Canyon meerdere dagen kunt vermaken (kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag daarvoor).
Zet het eens uit in GoogleMaps. Gebruik voor Yosemite dan Yosemite Village, en voor Sequoia bijvoorbeeld General Sherman Tree, en voor Death Valley Furnace creek. Kijk dan eens naar de reistijden. Je hebt ook niet de mooiste route, want je mist de Tioga Pass (ik ga er even van uit dat je in de zomer gaat). Verwijder in je route de General Sherman; je ziet dat het 5 uur scheelt.
Het voorstel van Hinko is geweldig voor een reis van 19 dagen; alleen zou ik daarin San Diego vervangen door Williams of Kingman; dan onderbreek je die lange rit en heb je meer tijd voor de Grand Canyon.

Succes met de planning!

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Vast bedankt voor alweer wat tips. Ik ga eens even verder pluizen.

Nee niet in de zomer. Geen kids en dus niet gebonden aan het hoogseizoen.
Vriendlief zou graag september willen omdat dit eigenlijk onze vaste vakantiemaand is. Anders is het zo dicht op elkaar namelijk.
Marcopstal
Amerika-expert

September is op zich een heel goede maand voor het zuidwesten. Je hebt nog aangename temperaturen en het wordt inderdaad iets minder druk. Sommige locaties zijn in de week-ends wel altijd druk.

In het geval van september is de Tioga Pass open en dan is de route doorheen Yosemite eigenlijk wel een must. Ik kom dan ook in de richting van de route van Hinko.

2. San Fransisco
4. Yosemite National Park
5. Yosemite National Park - Mammoth Lakes
6. Mammoth Lakes - Death Valley
7. Death Valley – Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas – Zion National Park
10. Zion
11. Zion - Bryce Canyon
12. Bryce Canyon – Page
13. Page – Monument Valley
14. Monument Valley – Grand Canyon
15. Grand Canyon – Kingman
16. Kingman – Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - Amsterdam

Ik voorzie wel een dag extra in Vegas. Dit valt nagenoeg in het midden van de trip en is ook mooi om even twee nachten te blijven, er is zoveel te zien. San Diego zou ik vergeten, daar is onvoldoende tijd voor.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Wij hebben vorig jaar in september een reis van 18 dagen gemaakt en vonden deze route perfect:

Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam

Niet te traag, niet te gehaast, ideaal. Wij hebben dus wel LA laten vallen in functie van meer natuur. Achteraf gezien zou ik 1 ding veranderen: ik zou de volle dag Grand Canyon schrappen en bij Las Vegas of San Francisco plaatsen.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Wat een keuze mogelijkheden.

Los Angeles wil ik er wel graag bij hebben aangezien we wel een pretpark op de planning hebben staan.
Kingman ken ik niet. En aan reacties over Mammoth Lake te lezen dacht ik juist dat het niet bijzonder was?

Mag ik vragen waarom je een volledige dag zou willen schrappen bij de Grand Canyon?

En betreft San Diego. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het echt een mooi plaatsje is vandaar dat die erin gezet is.
Marcopstal
Amerika-expert

In de route die ik aangaf is er ruim voldoende tijd voor LA
Kingman is op zich niets speciaals, doch het breekt de rit tussen GC en LA (met slechts één overnachting in de GC heb je anders onvoldoende tijd) en is goed gelegen om de volgende dag via een stukje route 66 (Oatman) richting LA te rijden.
Mammoth Lakes is op zich niet speciaal, doch het gaat hier terug om de ligging. Je hebt ruim de tijd voor de Tioga Pass, Mono Lake en Bodie. Mammoth lakes heeft als gekende wintersportplaats ook veel hotels.
Twee overnachtingen en dus een volle dag GC is goed als je lange wandelingen plant. Als je alleen voor de viewpoints gaat heb je geen volle dag nodig.
San Diego is inderdaad mooi, maar dan moet je minstens twee volle dagen ter plaats hebben. Vanuit de GC is het een 8 uur rijden. Vanuit Kingman via route 66 (Oatman) 6,5 uur, zonder stops uiteraard. Met slechts één overnachting is er dan ook te weinig tijd voor. Mocht het op de route liggen, ja, maar er voor rond rijden is een beetje gek als je zo weinig tijd hebt.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Iriis schreef:
Mag ik vragen waarom je een volledige dag zou willen schrappen bij de Grand Canyon?
Omdat twee halve dagen uiteindelijk ruim voldoende bleken voor wat wij wilden doen. We hebben het ene deel van de rim met de auto bezocht en de volgende dag het andere deel van de rim met de shuttlebusjes. En dat is dus perfect te doen in 2 halve dagen ;)
Als je van plan bent om (een stuk) af te dalen in de canyon, is die volledige dag wel aangewezen.

Succes met beslissen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Iriis schreef: En aan reacties over Mammoth Lake te lezen dacht ik juist dat het niet bijzonder was?
De omgeving is prachtig, maar daar gaat het niet om. Een tussenstop is echter wel handig, anders heb je te weinig tijd voor de Tioga Road. Kijk voor de route van Death Valley via Mammoth lakes naar Yosemite eens in ons 2004- en 2006-verslag.
Iriis schreef: En betreft San Diego. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het echt een mooi plaatsje is vandaar dat die erin gezet is.
Is zeker mooi. Maar dat geldt voor veel meer dingen. Als je wel naar SD gaat moet je ergens anders iets schrappen.

Voor de Grand Canyon vind ik 2 nachten wel mooi, maar zoals gezegd hangt het heel erg af vna wat je er wilt doen. Zie bijvoorbeeld ons 2011- en 2013-verslag.

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Marcopstal schreef:In de route die ik aangaf is er ruim voldoende tijd voor LA
Kingman is op zich niets speciaals, doch het breekt de rit tussen GC en LA (met slechts één overnachting in de GC heb je anders onvoldoende tijd) en is goed gelegen om de volgende dag via een stukje route 66 (Oatman) richting LA te rijden.
Mammoth Lakes is op zich niet speciaal, doch het gaat hier terug om de ligging. Je hebt ruim de tijd voor de Tioga Pass, Mono Lake en Bodie. Mammoth lakes heeft als gekende wintersportplaats ook veel hotels.
Twee overnachtingen en dus een volle dag GC is goed als je lange wandelingen plant. Als je alleen voor de viewpoints gaat heb je geen volle dag nodig.
San Diego is inderdaad mooi, maar dan moet je minstens twee volle dagen ter plaats hebben. Vanuit de GC is het een 8 uur rijden. Vanuit Kingman via route 66 (Oatman) 6,5 uur, zonder stops uiteraard. Met slechts één overnachting is er dan ook te weinig tijd voor. Mocht het op de route liggen, ja, maar er voor rond rijden is een beetje gek als je zo weinig tijd hebt.
Wij gaan dus geen lange wandelingen maken bij de GC. We gaan daar voor de viewpoints. We zijn beide niet van die mensen die van hele lange wandelingen houden.
Is het ook een idee om LV later op de route te plannen? Bijvoorbeeld na de GC?
Marcopstal
Amerika-expert

Niet echt, je moet Las Vegas voorbij rijden onderweg naar Zion en het gaat je extra kilometers kosten.

Een eventuele optie is Death valley - Grand Canyon - MV - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - LA, maar in jullie geval zou ik dat niet doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het beter uitkomt met de weekenden zou je Zion na Death Valley kunnen doen. En dan op het laatst GC - Las Vegas - LA.
Wij gaan dus geen lange wandelingen maken bij de GC. We gaan daar voor de viewpoints. We zijn beide niet van die mensen die van hele lange wandelingen houden.
Er is ook nog een tussenvorm. :wink: Een paar korte wandelingen zo hier en daar maken je bezoek toch wel leuker. Met een stuk naar beneden ziet de GC er heel anders uit. Of loop van het ene viewpoint naar het andere op het stuk naar Hermits Rest. Je kunt dat afwisselen met de shuttlebus.

Marianne
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Mijn eerste bezoek aan de GC was ook enkel wat viewpoints. Ik had er te weinig tijd voor ingeruimd. Ik vond het mooi maar was niet mega enthousiast.

Afgelopen januari had ik iets meer tijd in de GC. Ben toen helemaal naar beneden gelopen, daar overnacht en de volgende dag weer omhoog gelopen.
Nu hoeven jullie dit niet te doen maar een stuk naar beneden lopen is echt te gek. Ik heb toen echt genoten van de GC! De uitzichten, de rust. Prachtig!
De South Kaibab trail zou ik dan een stuk naar beneden lopen.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Ik heb gelezen dat je ook een stukje naar beneden kunt lopen.
Tot een Rest House. Heeft iemand dit ooit gedaan?

Hoelang zou je daar over doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, langs de Bright Angel Trail heb je een aantal resthouses. Kijk eens hier voor de verschillende mogelijkheden: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/day-hiking.htm. Of kijk eens op mijn wandelsite.
Ik heb de BAT niet zo ver gelopen, als je niet van wandelen houdt is het eerste Resthouse al best ver. Ik vond zelf de South Kaibab Trail mooier, zeker als je niet heel veel wilt lopen. Bij de BAT blijf je dan erg lang zigzaggen in een kom. Wij deden de SKT in 2013 - ik had al naar ons verslag verwezen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan er ook nog een helicopter tour doen.
Vergeet ook in Las Vegas niet een avond ( een paar uur iig) naar Fremont street te gaan.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Neem het mee. Ga van de week even verder met puzzelen. Is nog niet zo makkelijk hihi.
Die helikopter vlucht zijn we nogal van de prijs verschoten. En dat voor 10 tot 15 minuten..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer