Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld op het forum om informatie in te winnen over mijn reisplannen voor aankomend zomer. Na lange tijd dingen uitzoeken en verschillende topics te hebben gelezen (waaronder ''All About LA'') heb ik erg leuke tips gekregen en heb ik het volgende plan ontwikkeld. Ik zou graag jullie advies willen vragen om te beoordelen in hoeverre mijn reisplan realistisch is binnen het tijdsbestek. Op advies van enkele vrienden ben ik bij Kilroy Travel geweest en zij kunnen tegen gereduceerde tarieven o.a. vliegtickets en overnachtingen boeken, zij achten de reis dus haalbaar. De route die ik heb uitgestippeld is als volgt:
Amsterdam - LA (één week overnachten in Santa Monica of Venice Beach, daarna start rondreis)
LA - Santa Barbara
Santa Barbara - Las Vegas
Las Vegas - Zion National Park
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Lake Powell (overnachten in Page)
Page - Grand Canyon (overnachten in Flagstaff)
Flagstaff - Palm Springs
Palm Springs - San Diego
San Diego - LA
LA - Amsterdam
Mijn interesse ligt met name in het ontdekken van LA en diens bezienswaardigheden. Een tour door Bel Air om de huizen van de rich and famous te zien interesseert mij niet, mijn plan is om een week uit te trekken om LA te ontdekken en de tips uit het topic ''All about LA'' te gebruiken. Dus bezoek aan Runyon Canyon, Griffith Park etc. Ik wil dan een week aan de kust verblijven om daar 's avonds de gezelligheid op te zoeken. Na een week LA begin ik dan aan de reis zoals hierboven beschreven. Een andere optie, en tevens qua tickets voordeliger, is om niet in LA te starten maar in Las Vegas en vervolgens te eindigen in LA.
Hoe denken jullie over bovenstaand reisschema? Is dit realistisch in een periode van 4 weken? NB. Ik ga in mijn eentje reizen..
Daarnaast loop ik tegen het probleem aan dat het boeken van een hotel voorafgaand aan de reis erg duur is. Ik heb al vele sites bezocht en gemiddeld betaal je makkelijk 150 á 200 euro per nacht. Via AirBNB of een hostel kan ik de kosten drukken, maar een hostel voor een week spreekt mij niet erg aan. Hebben jullie nog tips?
Tot slot, ik heb me veelal in LA verdiept en daarnaast ken ik Las Vegas en Grand Canyon al van een bezoek in 2009. Palm Springs, Flagstaff, Page en San Diego zijn voor mij onbekend. Zijn deze steden de moeite waard om langer dan één nacht te blijven?
Zo, het zijn nogal wat vragen dus alvast bedankt voor jullie reacties