Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Justin86: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Justin86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Justin86: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Bericht door Justin86 »

Beste AllesAmerika leden,

Ik had me onlangs al voorgesteld op het forum. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... he6xC.dpbs Nu het definitief is dat ik ga heb ik een aparte topic aangemaakt, misschien dat jullie nog een leuke aanvulling hebben of tips om ergens te stoppen.

Deze week ga ik mijn eerste reis naar Zuidwest Amerika boeken. Ik vertrek begin Juli en ga de reis alleen maken zonder alles vooraf te plannen voor een periode van 5 weken. Ik heb de route van PSVwally als leidraad gebruikt en in Google Maps uitgewerkt met alle plekken die ik graag wil bezoeken. (zie link)

Google Maps link: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Ik kreeg al een goede tip van Mrvanilla om eventueel Yellowstone, Grand Teton en Arches NP toe te voegen aan het lijstje. (bedankt daarvoor) :clap: Over Yellowstone lees ik alleen maar positieve ervaringen maar ik vind het erg buiten de route liggen. Omdat ik 5 weken ga twijfel ik nog een beetje om hier ook naartoe te gaan. Het lijk met wel heel erg gaaf!

Omdat ik nog onbekend ben met het verkeer in Amerika wil ik graag uitgerust aankomen. Ik overweeg om de reis op te splitsen en een tussenstop te maken in New York. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een suggestie voor een andere tussenstop?

Groeten, Justin
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Bericht door Mrvanilla »

Persoonlijk zou ik NY er niet aan toevoegen. Ik denk ook niet dat je daar echt uitgerust van raakt ;). Over het verkeer in de VS hoef je je echt geen zorgen te maken, dat is namelijk een stuk rustiger dan in NL/België. Alleen LA is wat drukker, maar daar staat zoveel file dat je vaker stil staat dan rijd :lol:

Zoals ik al eerder zei is je route heel mooi. Yellowstone ligt uit de route maar kan zeker wel. Hier een kleine opzet waarbij ik dat park heb toegevoegd:

1. AMS - LA
2. LA - Pismo Beach
3. Pismo Beach - Monterey
4. Monterey - San Francisco
5. SF
6. SF - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - Bishop
9. Bishop - Death Valley
10. Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Valley of Fire - Zion
13. Zion
14. Zion - Bryce
15. Bryce - UT 12 - Torrey
16. Torrey - Capitol Reef - Salt Lake City
17. Salt Lake City - Grand Teton NP
18. Grand Teton NP - Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellwostone
21. Yellowstone - Grand Teton
22. Grand Teton - Vernal
23. Vernal - Moab
24. Moab (Arches)
25. Moab (Canyonlands/Dead Horse Point)
26- Moab - Monument Valley
27. Monument Valley - Page
28. Page
29. Page - Grand Canyon
30. Grand Canyon - Kingman
31. Kingman - Joshua Tree - Palm Springs
32. Palm Springs - LA
33. LA
34. LA
35. LA - Huis

Kijk maar of je er iets aan hebt. Ik zou deze route morgen rijden :)
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Justin86: Alleen op reis in ZuidWest Amerika voor 5 weken

Bericht door PSVwally »

Omdat ik nog onbekend ben met het verkeer in Amerika wil ik graag uitgerust aankomen....
en uit je voorsteltopic
Omdat het een lange vliegreis is overweeg ik om een tussenstop te maken in New York voor 2 dagen en daarna door te vliegen naar LA. Ik heb nog nooit in Amerika gereden dus zal het verkeer even wennen zijn, door de tussenstop kan ik goed uitgerust de weg op.
Ik zou sowieso altijd kiezen voor minimaal 3 dagen NY, maar 4 is eigenlijk nog beter. Want in 2 dagen moet je door New York racen en met de vibe in die stad ga je daar echt niet uitgerust raken. NY is the city that never sleeps he?
Je kan best een keuze maken tussen NY en Yellowstone/Grand Teton, maar doe NY niet pakken om uit te rusten, want dat gaat je niet lukken.

Verder ben ik ook wel voor op de bonnefooi, maar bereid je dan wel voor op veel extra kilometers. Vooral in de parken zal je, zeker als je in hotels wilt, of de hoofdprijs betalen als er überhaupt nog kamers vrij zijn. Tevens kun je van de route van MrVanilla vrij weinig echt afwijken. Je kan daar her en der hele kleine stukjes van afwijken, maar ik denk dat als je realistisch telt er hooguit een dag of 3 a 4 anders kan. Voor de rest moet je die afstanden wel afleggen en is het meer een kwestie van langs een park rijden of een paar dorpen verder zitten.
De standaardroute die ik op het forum heb gezet is een route van 3 weken wat echt de minimale tijden zijn. Ik zou met 5 weken daar ook op enkele plekken veel langer blijven, maar zeker ook zaken toevoegen. Maar je hebt puur alleen in het zuidwesten (grofweg het 4-kant San Diego - San Francisco - Moab - Tucson) ook genoeg dingen te bezoeken om er 5 weken rond te hangen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het is wel kort dag, maar je zou ook eens kunnen kijken naar beginnen in Salt Lake City en eindigen in Los Angeles. Ruwweg krijg je dan SLC-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Capitol Reef-Bryce-Zion-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Las Vegas-Death Valley-Yosemite-San Francisco-Kustweg-Los Angeles.
Een route die ik overmorgen zou rijden. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Bedankt voor de reacties.

Op basis van de reacties is het inderdaad misschien verstandiger om in 1x te vliegen naar LA zonder tussenstop. Als ik zou moeten kiezen tussen NY en Yellowstone zeg ik zonder te twijfelen Yellowstone! :)

Ik vind het geen probleem om veel kilometers te maken, in tegendeel juist omdat ik dan veel van Amerika kan zien. Een korte tussenstop in SLC is natuurlijk ook niet verkeerd. ;) Ik realiseer me dat de beschikbaarheid van hotels erg laag zal zijn en de prijzen hoger. Ik moest voor mijzelf de keuze maken tussen op de bonnefooi gaan wat duurder uitvalt en een vaste route wat ongetwijfeld goedkoper zal zijn. Op de bonnefooi heeft toch de grote voorkeur omdat ik nergens aan gebonden ben. Daarnaast heeft het ook wel weer iets spannends. ;)

Starten is SLC is inderdaad een goed idee, maar voorlopig hou ik de route zoals hij is met als toevoeging Capitol Reef NP, Canyonlands NP, Moab en Yellowstone. Het lijkt me toch echt de moeite waard om te bezichtigen.

Wat betreft de overnachtingen. Ik ben van plan om (los van de basis planning) 1 a 2 dagen van te voren vanuit het hotel een nieuw hotel te boeken. Ik kan natuurlijk ook naar de stad rijden waar ik wil overnachten en daar op zoek gaan naar een hotel. Weet iemand of dit invloed heeft op de prijzen? is het bijvoorbeeld voordeliger om op dezelfde dag te boeken?

En nog een ander kort vraagje, is het verplicht om een retour te boeken als je naar Amerika gaat? Bij een enkele reis heb ik namelijk iets meer vrijheid en zou ik er eventueel voor kunnen kiezen om langer te blijven.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet een retourticket hebben ja. Dat wil niet persé zeggen dat je vanuit Amerika moet terugvliegen, maar ze moeten kunnen zien dat je teruggaat. Of je moet bv teruggaan met een cruise, maar dan moet je daar ook tickets voor kunnen overleggen. Verder is een enkeltje vergeleken met een retour enorm duur. Je weet toch wel dat je een Esta moet hebben en niet meer dan 89 dagen mag blijven he?
Los Angeles is een uur of 3 langer vliegen dan New York als je een directe vlucht hebt, dat is idd best lekker.

Ik boekte regelmatig 's ochtends een hotel voor 's avonds of zelfs een uur vooraf bij een Starbucks of Mac Donalds. Er zijn ook mensen die gewoon wat hotels binnenlopen en vragen om kamerprijzen. Dan willen ze er soms ook nog wel eens één goedkoop geven. Maar dat is geen garantie. Lees het reisverhaal van Martin en Marianne van gisteren maar eens, die waren ineens meer dan 200 dollar kwijt voor een kamer die normaal 80 dollar kost. Je reist in het hoogseizoen, dat is toch anders dan, bv zoals ik, in het voor of naseizoen qua beschikbaarheid.

Je mist in de route van Mr Vanilla op deze manier wel de UT12 tussen Bryce en Capitol Reef, die zou ik er wel proberen in te krijgen.
Ik vind het geen probleem om veel kilometers te maken, in tegendeel juist omdat ik dan veel van Amerika kan zien.
Ik heb in 2013 meer dan 7000km gereden in mijn eentje en eerlijk gezegd vond ik er op het einde steeds minder aan om te gaan rijden. Je rijdt stiekem ook best veel voorbij waar je of te weinig of geen tijd hebt om echt goed te bezoeken. Ik dacht ook dat ik daar geen problemen mee zou hebben, maar ik zou een volgende keer het niet helemaal meer zo doen. Een lange rijdag ertussen is wat anders dan elke dag honderden km rijden.
Ik denk dat ik alleen in Yellowstone al bijna 1000km heb gereden, maar dat was ook wat extreem. Maar je kan makkelijk 1000km bij je routekm's tellen die je extra aflegt in de steden en parken.
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Dank je Paul.

Ik wist dat een enkele reis veel duurder is en een Esta moet ik nog aanvragen. Ik heb nog geen creditcard maar die is aangevraagd en verwacht ik deze week.

Het verhaal van Martin en Marianne heb ik ook gelezen. Leuk verslag overigens! Ze hadden natuurlijk wel een beetje pech omdat het tijdens een 3-daags feest was. In mijn kostenberekening ben ik uitgegaan van gemiddeld €125,-- per nacht. Ik dacht eigenlijk dat dit al ruim genomen was. :P

Ik heb ook nog even goed nagedacht over Yellowstone. Het lijkt me echt supergaaf en hoe verleidelijk het ook is, lijkt het me toch net te ver weg om mee te pakken. Ik heb heb het gevoel dat ik me dan teveel moet haasten in 5 weken.

Ik heb de route wel aangepast. In rij ik nu vanuit Bryce over de UT12 langs Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Page en Grand Canyon. Is dit een goede route om te rijden?
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja dat is een mooie route en 5 weken is tijd genoeg. Je hebt zelfs genoeg tijd om een of meerdere dagen aan het zwembad te liggen als je daarvan houdt. Wij komen al 25 jaar in de USA en reserveren zelden iets maar wij komen dan ook niet in het hoogseizoen. De kans dat je iets in de NPs vindt op de bonnefooi is klein.
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Iedereen bedankt voor de tips en suggesties.

Ik heb de reis inmiddels geboekt en vertrek 8 juli :D :D

Onderstaand een ruwe indeling van de dagen. In ieder NP heb ik minimaal 1 volle dag ingepland. Hebben jullie nog tips om ergens langer te blijven of om het juist in te korten?

1 Aankomst LAX - Santra Monica
2 Santa Monica - Santa monica
3 Santa Monica - Pismo Beach
4 Pismo Beach - Montery
5 Montery - Montery
6 Montery - San Fransisco
7 San Fransisco - San Fransisco
8 San Fransisco - San Fransisco
9 San Fransisco - Yosemite NP
10 Yosemite NP - Yosemite NP
11 Yosemite NP - Yosemite NP
12 Yosemite NP - Las Vegas
13 Las Vegas - Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
15 Las Vegas - Zion NP
16 Zion NP - Zion NP
17 Zion NP - Zion NP
18 Zion NP - Bryce Canyon
19 Bryce Canyon - Bryce Canyon
20 Bryce Canyon - Canyonlands
21 Canyonlands - Canyonlands
22 Canyonlands - Arches NP
23 Arches NP - Arches NP
24 Arches NP - Monument Valley
25 Monument Valley - Monument Valley
26 Monument Valley - Page
27 Page - Page
28 Page - Grand Canyon
29 Grand Canyon - Grand Canyon
30 Grand Canyon - Kingsman
31 Kingsman - Palm Springs
32 Palm Springs - Carlsbad
33 Carlsbad - Los Angeles
34 Los Angeles - Los Angeles
35 Los Angeles - Los Angeles
36 Vertrek

Alvast bedankt.!!

Gr; Justin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou tussen Yosemite en Las Vegas nog een of liever nog twee stops maken. Je kunt daarvoor een dag minder Monument Valley doen en Kingman of Palm Springs overslaan.
In plaats van twee nachten Bryce zou je ook een nacht Bryce en een nacht Capitol Reef kunnen doen.
Misschien is het een idee om een tent aan te schaffen. In de parken kun je dan heel goedkoop overnachten - als er nog iets vrij is.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Eens met Marianne. Tussen Yosemite en Las vegas zou je bv in Lone Pine kunnen logeren en tussen Bryce en Moab in Torrey.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Het is een mooie route geworden.

Helemaal eens met de post van Marianne.

Bryce is een kleiner park dus 1 overnachting volstaat. Het nauwelijks 2 u rijden vanaf Zion. Gezien je 2 volle dagen in Zion hebt, kan je dus 's ochtends al gelijk gaan rijden. Net na de tunnels bij Zion het Canyon Overlook Trail en dan naar Bryce.

Monument Valley kost je 3à4 u (als je de Valley Drive zelf rijdt of met een gids). Wandelen mag er maar op 1 plaats (Wildcat Trail). Voor al de rest moet je een permit van Navajo Nation hebben.
Op de dag dat je van Arches komt, heb je nog meer dan voldoende tijd voor Monument Valley. (Het Wildcat Trail zou je ook op de volgende dag in de ochtend kunnen doen en daarna naar Page rijden)
Hier volstaat 1 overnachting dus ook.

Stops tussen Yosemite en Las Vegas:
ideaal zijn 2 stops:
Yosemite - Tioga Pass - Bodie - (Mono Lake) - Lee Vining/Mammoth Lakes
Lee Vining/Mammoth Lakes - (Mono Lake) - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Met maar 1 stop op dit stuk is Lone Pine een goede optie.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Justin86
Amerika-ontdekker

Bericht door Justin86 »

Dank jullie wel voor de reacties en tips! :thumbup:

Ik heb het schema aangepast.
1 overnachting in Lone Pine toegevoegd
1 overnachting minder in Bryce om 1 nacht in Capitol Reef te overnachten.
Overnachting uit MV gehaald, ik vertrek dan in de ochtend vanuit Arches NP en overnacht in Page.

De tussenstop in Kingsman en Palm Springs laat ik er liever in. Van Grand Canyon naar Kingsman is ca. 300km en naar Palm Springs al 700km. Ik vind dit net iets teveel om op 1 dag te rijden. Ik heb ooit eens 800km aan een stuk gereden naar Frankrijk en was erg vermoeid bij aankomst.

In de nieuwe planning hou ik 1 extra nacht over. Hij staat nu ingepland in Page. Hebben jullie nog een goed idee om ergens te overnachten?

De route ziet er nu als volgt uit:

1 Aankomst LAX -Santra Monica
2 Santa Monica - Santa monica
3 Santa Monica - Pismo Beach
4 Pismo Beach - Montery
5 Montery - Montery
6 Montery - San Fransisco
7 San Fransisco - San Fransisco
8 San Fransisco - San Fransisco
9 San Fransisco - Yosemite NP
10 Yosemite NP - Yosemite NP
11 Yosemite NP - Yosemite NP
12 Yosemite NP - Lone Pine
13 Lone Pine - Las Vegas
14 Las Vegas - Las Vegas
15 Las Vegas - Las Vegas
16 Las Vegas - Zion NP
17 Zion NP - Zion NP
18 Zion NP - Zion NP
19 Zion NP - Bryce Canyon
20 Bryce Canyon - Captitol Reef/Torrey
21 Capitol Reef/Torrey - Canyonlands
22 Canyonlands - Canyonlands
23 Canyonlands - Arches NP
24 Arches NP - Arches NP
25 Arches NP / Monument Valley - Page
26 Page - Page
27 Page - Page
28 Page - Grand Canyon
29 Grand Canyon - Grand Canyon
30 Grand Canyon- Kingsman
31 Kingsman - Palm Springs
32 Palm Springs - Carlsbad
33 Carlsbad - Los Angeles
34 Los Angeles - Los Angeles
35 Los Angeles - Los Angeles
36 Vertrek

Op Google Maps: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een nacht in Monument Valley is toch wel erg mooi hoor. Zou toch proberen daar een nacht toe te voegen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Even mijn gedachten over je planning.

Je start met ruim drie dagen in LA. Maar je eindigt er ook nog met drie dagen. Nu is er veel te doen in LA, maar wellicht is dit te veel van het goede, zeker als ik zie dat je focus toch vooral bij natuur, en niet bij de stad ligt (je prefereerde Yellowstone boven NYC. Je bent er 5 weken dus alle opties liggen open, zeker als je open staat voor twee of drie echte "rijdagen". Die heb je er nu geen enkele! Ter vergelijking, het rondje zuidwest dat je nu doet heb ik ooit in net iets meer dan 2 weken gedaan, zonder enig gevoel van haast. Oke, toen zonder Bryce en Moab en zonder JTNP, maar dat scheelt maar een paar dagen.

Je brengt ook best wel veel tijd voor in alle parken. Dat is op zich prima, er is genoeg te doen, maar het ligt er wel aan hoe avontuurlijk je bent. Er zijn erg veel mooie hikes, maar als je niet de backcountry in gaat dan heb je het toch best snel gezien. Je bent ook alleen, dus enigzins beperkt (niet klimmen, backcountry alleen is wellicht niet altijd even verstandig). Houd er ook rekening mee dat hotelkamers in national parks schaars en duur zijn. Het kan erg lastig zijn om zo kort van te voren plekjes te regelen. Ter plekke kun je het vrijwel vergeten. Je gaat volgende week al weg. Ik zou je de tip geven om je de aankomende dagen echt te verdiepen in de accommodaties in de parken.

Zeker omdat je alleen gaat zou het wellicht verstandig zijn om camping gear mee te nemen. Een plekje om te kamperen is over het algemeen eenvoudiger te vinden en op sommige campsites ook erg gezellig als er wat andere solo hikers zijn. Maar dan nog zou ik je adviseren om nu een paar dagen te gaan besteden aan serieuze reis- en hotelplanning. Anders ben je je hele vakantie bezig om plekjes te vinden om te overnachten. Zeker voor steden en drukke NP's. Je zit midden in het hoogseizoen!

Dat geldt bijvoorbeeld al voor je eerst dag, in Santa Monica, op 8 juli. Je wilt daar 2 nachten verblijven. Ik zie op hotwire nog twee locaties rond de $140-150 ex tax. De rest is veel duurder. Wellicht dat je op Airbnb nog iets kunt vinden, maar het is wel erg kortdag midden in het hoogseizoen. Ik neem aan dat je direct een auto ophaalt? Die heb je ook in LA zeker nodig. Vanuit Santa Monica (of Venice, Marina del Rey, etc) is het erg lastig om zonder auto ergens te komen. Heb je al een auto gereserveerd? Ook daar loont het om je even te verdiepen in de verschillende opties. Alamo brits, alamo lufthansa, National met Emerald club, etc. Maar wat je ook doet, reserveer vooraf een auto! Anders ben je ter plekke een klein kapitaal kwijt. Een IFAR (mid size SUV) geeft je wellicht de beste opties rondom de national parks in Utah, je hebt dan net iets meer mogelijkheden dan met een sedan en kunt nog eens ergens komen waar geen asfalt ligt. IFAR kost je $1300 met Alamo Lufthansa. Dat is maar $200 meer dan de goedkoopste auto. Voor $300 meer rij je een SFAR, maar goed, die drinkt ook meer.

Je blijft een volle dag in Monterey en twee nachten. Dat is wellicht wat veel van het goede. Je kunt racefietsen huren en de 7 mile drive met de fiets doen. Op zich wel grappig, maar met twee uurtjes heb je dat ook wel gehad, inclusief pauzes. Zeker alleen ben je toch veel sneller dan met z'n tweeen.

Rij je motor? Dan kun je wellicht in SF nog een motor huren (vooraf regelen!, usareisen oid) en een dagje gaan toeren door de omgeving (Santa cruz mts of juist door de wijngebieden ten N).

Twee volle dagen + uitlopers in SF, drie dagen dus. Zie hierboven, met uitstapjes prima. Blijf je alleen in de stad dan is het in je eentje wellicht wat lang. Hou je van wijn? Ga dan vooral ook een dagje de wijngebieden in en overnacht daar ook. Proeflokalen bezoeken, wat rondleidingen, etc.

Dan rij je naar Yosemite. Mooi park, wel erg toeristisch. High sierra hikes zijn erg mooi, maar dat moet je echt vooraf regelen. Geef je nu niet veel kans meer. Dan rij je vanaf daar in een keer naar Vegas. Dat zou ik niet doen. Er zijn aan de oostkant van de Sierra's ook erg mooie gebieden als je de Tioga pass neemt en vanaf daar afzakt. Rij je onderlangs dan kun je door Kings Canyon en Sequioa heen, en eventueel de Sherman Pass nemen of gewoon onderlangs via de 178 of de 58.

Dan Vegas. Volgens je planning van 19-22 juli. Ik zou daar /nu/ een kamer reserveren. Het is toch allemaal refundable, je kunt het altijd nog cancellen. Maar dat is verstandiger dan andersom. Het is in Las Vegas nu erg heet, dus goedkoop. Ik zou je adviseren om een strip hotel met goed zwembad te boeken: Bellagio, Ceasars, MGM Grand (of signature), Aria of Venetian. Overal nu tarieven tussen de $80 en $100 per nacht.

De properties van Harrahs vind je op totalrewards.com. MGM properties op mgmmirage.com. Venetian op venetian.com

Dan alle parken in UT. Veel en veel dagen per park. Op zich prima, maar met twee rijdagen (een heen, een terug) rij je op en neer naar Yellowstone. Wellicht dat je dan zelfs vanaf Yosemite in een ruk naar Yellowstone kunt rijden en vanaf daar terug kunt scharrelen, via Moab, Bryce, Zion, Page, GCNP naar Las Vegas en vanaf daar weer richting LA. Als ik jou was zou ik het wel weten..

edit: ik zie dat je pas net een credit card hebt. Realiseer je dat kaarten een bestedingslimiet hebben en dat direct grote bedragen uitgeven in het buitenland wellicht vraagtekens oproept bij de verstrekker. Als ik je reis zo zie dan denk ik dat je ongeveer zo'n $5000 tot $6000 gaat uitgeven aan hotelkamers, autohuur en brandstof. Ik zou dat gewoon alvast storten op je kaartrekening, je verhoogt daarmee ook direct je bestedingslimiet.

Have fun!
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Met de reactie van Roelb ben ik het niet helemaal eens. Volgens mij gaat het gewoon om een andere aanpak, maar ik wilde toch even aangeven dat er nog andere opvattingen zijn :). Ja, de overnachtingen in de parken kun je best op voorhand vastleggen. Maar ook net erbuiten is een mogelijkheid, en daar hoef je vaak niks vast te leggen.

Wij gaan dan wel niet in het hoogseizoen, maar wel heel vaak op de bonnefooi. De enige hotels die wij op voorhand boeken, zijn in de grote steden (LA/SF) en de nachten die we echt ìn de parken willen doorbrengen. Daar is het niet handig om nog veel te zoeken. Voor de rest zien we het ginds allemaal wel. Ik ben het er niet mee eens dat dat duurder zou zijn dan op voorhand zoeken, omdat wij pas net na of net voor het avondeten naar een kamer op zoek gaan, en dan krijg je aardige kortingen. Dat gaat ook weleens niet goed, maar dan rijd je gewoon wat verder door. Dat win je de volgende dag dan weer. Maar 's ochtends of 's middags boeken op een plek waar er gratis internet is, is ook een goeie manier.

Gesteld dat er geen conventie aan de gang is in Las Vegas, is daar door de week altijd nog plaats. In zowat elk hotel. Wij hebben zelfs al telefonisch vanuit de ene hotelkamer een andere geboekt, in een ander hotel.

Dat je te veel dagen in de parken zou hebben, vind ik ook niet echt juist. Je hebt in de meeste parken tijd genoeg, maar als je wel graag een wandeling maakt, zul je die tijd ongetwijfeld meer dan vol krijgen. En daarvoor hoef je echt niet backcountry te gaan, of te gaan klimmen. In Yosemite neemt de Panorama Trail een dagje in beslag (probeer daarvoor nog de shuttle naar Glacier Point te boeken, als dat gaat!), in de Grand Canyon kun je zo ver naar beneden als je aandurft, in Zion kun je de hele dag kwijt zijn aan de Narrows of Observation Point en de uitzichtpunten...
Yellowstone erbij is natuurlijk heel leuk, maar zelfs als je het daar beknopter zou houden, dan zou ik toch nooit minder dan 2 volle dagen aanraden. Voor mezelf zou drie dagen het minimum zijn. Met 2 rijdagen erbij, moet je ineens wel erg gaan snoeien. Niet dat het niet kan, maar dat zijn de keuzes van een route :)

Zoals gezegd, ik zou zo'n route meteen zien zitten :)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Deels ben ik het wel met je eens hoor. Maar het vergt wel een andere manier van reizen. En vergis je niet in de drukte van het hoogseizoen! Om maar het voorbeeld van Yosemite te nemen, 16 tot 19 juli (volgens planning) is een weekend van do-zo.

Als walk-in (of late same-day reservering) heb je gewoon niet veel te vertellen, zeker bij weinig beschikbaarheid. Je kunt zomaar geconfronteerd worden met kamers die opeens het dubbele of driedubbele moeten kosten. In dit itinerary zitten vrijwel uitsluitend populaire plaatsen. Wil je in de parken zelf verblijven dan is er feitelijk geen andere optie dan vooraf regelen. Er komt vaak veel vrij in de laatste twee weken door annuleringen, maar dat is ook net zo snel weer geboekt. Zaak dus om dagelijks een paar keer op F5 drukken en/of Xanterra te bellen en kamers die vrij komen /direct/ te boeken.

Het pint je overigens ook nergens op vast. Als je plannen wijzigen kun je altijd nog gaan annuleren. Maar wijzigen de plannen niet dan kun je lekker genieten van de vakantie en leuke dingen doen, in plaats van elke dag verplicht iets te moeten gaan regelen voor de nacht. Maar goed, dat is inderdaad mijn houding tegenover "op de bonnefooi" reizen. Zeker ook omdat ik juist ook vaak avonden gebruik om nog lekker wat mijlen te maken. En vergeet het maar dat je nog een onderhandelingspositie hebt (of zin hebt om meer hotels langs te gaan) als je 's avonds om 22.00 of 23.00 ergens aankomt en gewoon lekker wilt gaan slapen. Dan is het toch veel fijner om gewoon binnen te wandelen en 3 minuten later neer te ploffen?

Voor wat betreft de tijd in de parken, dat is denk ik persoonlijk. Maar ik kan me zo voorstellen dat je je, zeker alleen, na een paar dagen echt gaat vervelen in Zion. The narrows is mooi, maar als je vroeg begint zeker niet een hele dag (of je moet permits regelen voor de afdaling, maar dat lijkt me op deze termijn niet meer aan de orde). Angels Landing kost je ook maar een uurtje of 2,5 tot 3. Dan nog een paar korte loop hikes en ik heb pas anderhalve dag, misschien twee gevuld. In het schema staan er nog een paar extra. Ik kan me voorstellen dat de TS, zeker omdat hij alleen is, aan het einde van dag 2 denkt: ik heb het wel gezien hier. Maar goed, dat is inderdaad persoonlijk.

Voor wat betreft GC, natuurlijk kun je zo ver omlaag als je wilt, maar als de TS nu gaat bellen met Xanterra (en dagelijks opnieuw belt) dan zit er misschien nog wel een overnachting in de Phantom Ranch in door een annulering daar. Op de dag zelf acht ik die kans vrijwel nihil. Vooraf plannen geeft dus wel extra opties.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan natuurlijk ook gewoon eens een dag aan het zwembad van je hotel liggen of ergens gewoon heel weinig doen?

Ik zou iig wel zeker ergens een dag minder verblijven om 1 dag meer San Diego/Carlsbad aan te doen, want dat is erg beperkt. En inderdaad een nacht rond Monument Valley blijven. Je kan die dag tussen Moab en Monument Valley goed opvullen met de moki dugway muley point, valley of the gods, goosenecks sp of natural bridges en zelfs een stukje richting 4 corners NM (al is dat echt een foute tourist trap).

Ik zou TS wel een beetje aanraden om de plaatsnamen fatsoenlijk te schrijven, want Montery, San Fransisco,

Laat je niet afschrikken omdat je alleen gaat. Je bent zelden alleen. Bijna overal zijn andere mensen en uit eigen ervaring zijn de meeste (vooral Amerikanen) altijd in voor een praatje. Een tentje is inderdaad soms een goed idee, maar vergis je niet dat dat in de hitte ook niet altijd even leuk hoeft te zijn. Maar hou idd rekening met het feit dat je soms echt nog een stuk moet rijden voor een accommodatie.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Precies, als je in een park wilt slapen, ga je best zo vlug mogelijk op zoek. Volkomen mee eens!
En die onderhandelingspositie... Wij rijden 's avonds ook nog graag een eindje, dat verkort het de volgende dag. Als zelfs om 20u een kamer nog vrij staat, weten zij ook dat ze waarschijnlijk niets aan de kamer zullen verdienen. Laat staan om 22u. Maar je moet natuurlijk bereid zijn om gewoon te vertrekken als het niet zo is. Ze kijken vaak ook op hun horloge voor ze 'n kamerprijs noemen. En het voordeel is dan natuurlijk dat je gewoon kunt vertrekken als je het inderdaad vroeger beu bent dan je had gedacht, zonder iets te annuleren of wat dan ook.

Ik bedoel niet dat de ene aanpak beter is dan de andere, maar ik wil alleen maar aangeven dat het een valabele optie is. Net zoals het er maar van afhangt wat je insteek is hoe lang je je kunt vermaken in zo'n park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat van 2 nachten MV naar 0. Dat is jammer. Ik zou er zeker een overnachting plannen. Kijk eens naar een cabin op Gouldings campground of een yurt bij de San Juan Inn.
Reserveer zo veel mogelijk nu al. Annuleren kan altijd nog. Als er bijvoorbeeld bij de Grand Canyon iets vrij is zou ik dat zeker vastleggen. Zie www.grandcanyonlodges.com daarvoor. De Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge zijn heel betaalbaar. Laat eens weten wat je van het kampeer-idee vindt. Dan kunnen we daarvoor ook tips geven.
ik vind het aantal dagen per park mooi. Je hebt zo voldoende tijd overal ook als je wat verder van het park overnacht.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer