Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nieuwenoord: 2016 California, Arizona, NM, Nevada
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reis Nieuwenoord: 2016 California, Arizona, NM, Nevada
We gaan wel, we gaan niet, we gaan wel, we gaan niet .... Ik denk dat we wel gaan! Na 5 jaar zonder USA-reis, een emigratie, een grote reis naar Australië, een appartement erbij in Nederland, kriebelt het ineens weer enorm.
We hebben hele mooie tickets gevonden, Business Class van Madrid naar Amsterdam, dan met KLM naar San Francisco en weer dezelfde reis terug, maar dan met een lange stopover in Nederland in ons eigen appartement, zodat we de voorjaarsreis (traditie inmiddels) naar Nederland, koppelen aan deze trip. Het bijzondere is dat deze tickets met de extra legs van Madrid - Amsterdam v.v. zomaar bijna 2000 euro p.p. goedkoper zijn dan alleen de leg Amsterdam - San Francisco. Op selecte data, maar toch!
De laatste dag die mogelijk is voor deze tickets is vertrekdatum 3 april. Erg vroeg, dus we hebben ons vizier meteen op het zuiden gericht, mede omdat we in welk jaargetijde dan ook zoveel mogelijk kou en regen willen vermijden vanwege Alberts gezondheid. En voor de oude bekenden: we willen met een grote SUV, niet met de camper. Het is ons in Australië erg goed bevallen om meer bewegingsvrijheid te hebben en willen dit ook in de USA graag proberen.
Het idee voor de route, waarbij alle tips welkom zijn, maar in elk geval vertrek- en aankomstplaats gelijk blijven en de twee nachten Chowchilla niet mogen worden opgegeven, want onze vrienden daar willen we natuurlijk graag zien. De oudjes zijn rond de 80, dus wie weet ...
Voorstel route:
3-4: Madrid - Amsterdam - San Francisco - auto ophalen en tot Livermore (net de drukte van de stad uit)
4-4: Livermore - Chowchilla
5-4: Chowchilla
6-4: Chowchilla - Palm Springs
7-4: Palm Springs -
8-4: Palm Springs - Phoenix
9-4: Phoenix (Apache Trail al eens gedaan, nu meer richting Tucson)
10-4: Phoenix - Tucson (o.a. Tombstone, wat meer in die omgeving?)
11-4: Tucson
12-4: Tucson
13-4: Tucson - White Sands - Alamogordo
14-4: Alamogordo - Albuquerque
15-4: Albuquerque (bezoek Santa Fe, shoppen, relaxen)
16-4: Albuquerque
17-4: Albuquerque
18-4: Albuquerque - Payson (Kohl´s Ranch)
19-4: Payson
20-4: Payson - Sedona
21-4: Sedona
22-4: Sedona - Las Vegas
23-4: Las Vegas
24-4: Las Vegas - Mammoth Lakes
25-4: Mammoth Lakes -Bodie - South Lake Tahoe
26-4: South Lake Tahoe - /evt. bezoek nieuwe ranch van vrienden in de buurt
27-4: South Lake Tahoe - San Francisco (liefst mooie plek buiten de stad, wat toeren in Napa Valley en een dagje de stad in met OV of auto)
28-4: San Francisco
29-4: San Francisco
30-4: San Francisco - Amsterdam -
We zijn niet vies van kilometers maken, maar willen graag wat langer op één plek blijven en in de buurt rondtoeren en dingen bekijken. Geen lange hikes, wel graag scenic drives en wat goed begaanbare dirt roads zijn zeker welkom.
Jullie input is zeer welkom!
We hebben hele mooie tickets gevonden, Business Class van Madrid naar Amsterdam, dan met KLM naar San Francisco en weer dezelfde reis terug, maar dan met een lange stopover in Nederland in ons eigen appartement, zodat we de voorjaarsreis (traditie inmiddels) naar Nederland, koppelen aan deze trip. Het bijzondere is dat deze tickets met de extra legs van Madrid - Amsterdam v.v. zomaar bijna 2000 euro p.p. goedkoper zijn dan alleen de leg Amsterdam - San Francisco. Op selecte data, maar toch!
De laatste dag die mogelijk is voor deze tickets is vertrekdatum 3 april. Erg vroeg, dus we hebben ons vizier meteen op het zuiden gericht, mede omdat we in welk jaargetijde dan ook zoveel mogelijk kou en regen willen vermijden vanwege Alberts gezondheid. En voor de oude bekenden: we willen met een grote SUV, niet met de camper. Het is ons in Australië erg goed bevallen om meer bewegingsvrijheid te hebben en willen dit ook in de USA graag proberen.
Het idee voor de route, waarbij alle tips welkom zijn, maar in elk geval vertrek- en aankomstplaats gelijk blijven en de twee nachten Chowchilla niet mogen worden opgegeven, want onze vrienden daar willen we natuurlijk graag zien. De oudjes zijn rond de 80, dus wie weet ...
Voorstel route:
3-4: Madrid - Amsterdam - San Francisco - auto ophalen en tot Livermore (net de drukte van de stad uit)
4-4: Livermore - Chowchilla
5-4: Chowchilla
6-4: Chowchilla - Palm Springs
7-4: Palm Springs -
8-4: Palm Springs - Phoenix
9-4: Phoenix (Apache Trail al eens gedaan, nu meer richting Tucson)
10-4: Phoenix - Tucson (o.a. Tombstone, wat meer in die omgeving?)
11-4: Tucson
12-4: Tucson
13-4: Tucson - White Sands - Alamogordo
14-4: Alamogordo - Albuquerque
15-4: Albuquerque (bezoek Santa Fe, shoppen, relaxen)
16-4: Albuquerque
17-4: Albuquerque
18-4: Albuquerque - Payson (Kohl´s Ranch)
19-4: Payson
20-4: Payson - Sedona
21-4: Sedona
22-4: Sedona - Las Vegas
23-4: Las Vegas
24-4: Las Vegas - Mammoth Lakes
25-4: Mammoth Lakes -Bodie - South Lake Tahoe
26-4: South Lake Tahoe - /evt. bezoek nieuwe ranch van vrienden in de buurt
27-4: South Lake Tahoe - San Francisco (liefst mooie plek buiten de stad, wat toeren in Napa Valley en een dagje de stad in met OV of auto)
28-4: San Francisco
29-4: San Francisco
30-4: San Francisco - Amsterdam -
We zijn niet vies van kilometers maken, maar willen graag wat langer op één plek blijven en in de buurt rondtoeren en dingen bekijken. Geen lange hikes, wel graag scenic drives en wat goed begaanbare dirt roads zijn zeker welkom.
Jullie input is zeer welkom!
Re: Reis Nieuwenoord: 2016 California, Arizona, NM, Nevada
Algemeen, ik weet niet of ik in April voor New Mexico zou kiezen.
Het voorjaar in het Zuidwesten heeft vaak last van harde woei en aangezien 't in New Mexico nog niet echt opgewarmd is lijkt mij dat niet echt lekker.
Zou 't eerder zoeken (maar daar zijn jullie waarschijnlijk al geweest) in aanvulling op Las Vegas/Palm Springs/Tucson/Phoenix/etc.:
- Death Valley
- Joshua Tree
- Organ Pipe Cactus National Monument
- omgeving Yuma
- Zion/Springdale
- Anza-Borrego Desert State Park
- San Diego
- etc.
Daar is de woei wellicht wat warmer.
Tombstone ligt na Tucson, en zou eerder op dag 13-4 geplaatst moeten worden, maar dan hou je wel een hele lange dag over. In die hoek heb je ook nog (rit naar) Bisbee, Kartchner Caverns SP en veel ghost towns.
Tucson:
Saguaro West / Titan Missile / Sabino Canyon / Saguaro East / Catalina Highway / Colossal Cave / Mission San Xavier del Bac / Tumacácori National Historical Park / etc.
(kan je de dag Phoenix - Tucson meer dan meer opvullen). En b.v. Casa Grande Ruins National Monument.
ABQ/Santa Fe: Taos Pueblo, high road to Taos, Sandia Peak, Turquoise Trail (niet echt wat aan wat mij betreft), Salinas Missions (Abo / Gran Quivira / Quarai) / Coronado SM, etc.
Payson. Ook nog niet heel warm, gok ik. Maar veel mooie scenic byways: Salt River Canyon Scenic Drive / White Mountain Scenic Road / White River Scenic Road / Coronado Trail National Scenic Byway / Desert to Tall Pines Scenic Road, etc.
Las Vegas - Mammoth Lakes. Buiten Death Valley om, denk ik? Anders wel heel lang.
Daar zou ik zelfs denken aan (prachtig bij een besneeuwde Sierra Nevada). Las Vegas - overnachting Death Valley - overnachting Lone Pine (Alabama Hills!) - Mammoth Lakes (of dan kan je zelfs wat verder doorrijden).
Het voorjaar in het Zuidwesten heeft vaak last van harde woei en aangezien 't in New Mexico nog niet echt opgewarmd is lijkt mij dat niet echt lekker.
Zou 't eerder zoeken (maar daar zijn jullie waarschijnlijk al geweest) in aanvulling op Las Vegas/Palm Springs/Tucson/Phoenix/etc.:
- Death Valley
- Joshua Tree
- Organ Pipe Cactus National Monument
- omgeving Yuma
- Zion/Springdale
- Anza-Borrego Desert State Park
- San Diego
- etc.
Daar is de woei wellicht wat warmer.
Tombstone ligt na Tucson, en zou eerder op dag 13-4 geplaatst moeten worden, maar dan hou je wel een hele lange dag over. In die hoek heb je ook nog (rit naar) Bisbee, Kartchner Caverns SP en veel ghost towns.
Tucson:
Saguaro West / Titan Missile / Sabino Canyon / Saguaro East / Catalina Highway / Colossal Cave / Mission San Xavier del Bac / Tumacácori National Historical Park / etc.
(kan je de dag Phoenix - Tucson meer dan meer opvullen). En b.v. Casa Grande Ruins National Monument.
ABQ/Santa Fe: Taos Pueblo, high road to Taos, Sandia Peak, Turquoise Trail (niet echt wat aan wat mij betreft), Salinas Missions (Abo / Gran Quivira / Quarai) / Coronado SM, etc.
Payson. Ook nog niet heel warm, gok ik. Maar veel mooie scenic byways: Salt River Canyon Scenic Drive / White Mountain Scenic Road / White River Scenic Road / Coronado Trail National Scenic Byway / Desert to Tall Pines Scenic Road, etc.
Las Vegas - Mammoth Lakes. Buiten Death Valley om, denk ik? Anders wel heel lang.
Daar zou ik zelfs denken aan (prachtig bij een besneeuwde Sierra Nevada). Las Vegas - overnachting Death Valley - overnachting Lone Pine (Alabama Hills!) - Mammoth Lakes (of dan kan je zelfs wat verder doorrijden).
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wauw, Arno, jij geeft ons huiswerk! Heel fijn, hier kan ik mee vooruit om eens wat meer invulling te geven. Na acht reizen zijn we nog nooit in New Mexico geweest, vandaar die keuze. De omgeving van San Diego kennen we wat beter. Joshua Tree staat zeker op de planning!
Echt warm hoeft ook niet, daar hebben we hier het hele jaar genoeg van, het is vooral de hoge luchtvochtigheid die Albert vaak nekt. En echte kou ...
Leuk om te horen dat er zoveel te doen is rond Payson, die houden we er denk ik wel in. Waarschijnlijk een dag San Francisco of Albuquerque inleveren voor Death Valley, dat hebben we eigenlijk nog nooit goed gedaan.
Nu uit eten en morgen weer aan het huiswerk. Alvast heel hartelijk bedankt.
Echt warm hoeft ook niet, daar hebben we hier het hele jaar genoeg van, het is vooral de hoge luchtvochtigheid die Albert vaak nekt. En echte kou ...
Leuk om te horen dat er zoveel te doen is rond Payson, die houden we er denk ik wel in. Waarschijnlijk een dag San Francisco of Albuquerque inleveren voor Death Valley, dat hebben we eigenlijk nog nooit goed gedaan.
Nu uit eten en morgen weer aan het huiswerk. Alvast heel hartelijk bedankt.
Ik zou eerder in Santa Fe verblijven dan ABQ, vond ik een iets leuker stadje.
Persoonlijk mis ik in Arno's (zeer mooie) opsomming nog Kasha Ketuwe Tent Rocks NM en Bandelier NM. Vooral die eerste heeft een indrukwekkend mooie hike door een slot canyon.
Daarnaast is The Very Large Array voor de liefhebber erg interessant, deze kun je tussen Alamogordo en ABQ bezoeken.
Persoonlijk mis ik in Arno's (zeer mooie) opsomming nog Kasha Ketuwe Tent Rocks NM en Bandelier NM. Vooral die eerste heeft een indrukwekkend mooie hike door een slot canyon.
Daarnaast is The Very Large Array voor de liefhebber erg interessant, deze kun je tussen Alamogordo en ABQ bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Verhip, die zag ik niet aankomen!
En dan niet met een camper?? Ik val van mijn stoel...
Maar alle gekheid op een stokje, onwijs gaaf joh, toch weer naar de States!
Veel plezier met de voorbereidingen!

Maar alle gekheid op een stokje, onwijs gaaf joh, toch weer naar de States!
Veel plezier met de voorbereidingen!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In 2012 zijn wij in regio Tucson geweest, misschien haal je nog iets uit ons verslag.
(en in april zullen jullie het er zoveel minder warm hebben dan wij in juli)
Mooi lijstje van Arno trouwens.
Groetjes,
Ingrid
(en in april zullen jullie het er zoveel minder warm hebben dan wij in juli)
Mooi lijstje van Arno trouwens.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Huiswerkdag is begonnen. We hebben bezoek uit Nederland, maar omdat het vandaag 35 graden wordt, kiezen ze voor lekker luieren en lezen en kan ik dus ook op mijn gemakje mijn ding doen
@Gypsygirl: ja ja, jij en ik waren ooit de vurigste (nou ja, met nog wel een paar) aanhangers van de camper. Omdat ze in Australië zo duur waren en ze de grote A-klasse gewoon niet verhuurden, werd het de auto en hotels. En laat ik er nou echt van genoten hebben, elke keer weer een verrassing, vaak ook mooie plekken in de natuur en het comfort van een auto om toch nog snel een boodschap te doen of een scenic tourtje te maken. Dus gaan we voor een full size SUV (of premium).
@Ingrid14: ik had je reisverslag al gevonden. Leuk! Ik ga er zeker tips uithalen, dat heb ik al wel gezien.
Met de tips van Arno ben ik ook wel een tijdje zoet. We waren in 2002 in Palm Springs (2 tot en met 5 mei) en toen was het erg heet (plus 40 graden) en in 2007 in Yuma en Phoenix met ook rond de 30 graden eind april. Van ons mag het ook best wat minder, zo rond de 20 tot 25 graden doe je toch wat meer dan bij heel heet weer. San Diego hebben we al een paar keer gedaan, dus dat slaan we nu over. Al vanaf 2007, toen Phoenix ons erg goed is bevallen, roepen we dat we toch nog eens die hoek in willen en nu komt het heel mooi uit. En New Mexico is de enige staat in het zuidwesten die we nog niet bezocht hebben, dus we trotseren dan toch de woei maar. Als het echt té erg is, kunnen we altijd nog vertrekken.
Ik ga me nu eens wat meer inlezen in de tips van Arno en dan de route aanpassen.
Ondertussen wacht ik op twee verzekeraars om onze reisverzekering rond te krijgen voor ik tickets ga boeken. Wij lopen tegen een probleem aan wat ik hier niet eerder gezien heb, maar daar zal ik een ander draadje voor openen. Wie weet komen er nog tips.

@Gypsygirl: ja ja, jij en ik waren ooit de vurigste (nou ja, met nog wel een paar) aanhangers van de camper. Omdat ze in Australië zo duur waren en ze de grote A-klasse gewoon niet verhuurden, werd het de auto en hotels. En laat ik er nou echt van genoten hebben, elke keer weer een verrassing, vaak ook mooie plekken in de natuur en het comfort van een auto om toch nog snel een boodschap te doen of een scenic tourtje te maken. Dus gaan we voor een full size SUV (of premium).
@Ingrid14: ik had je reisverslag al gevonden. Leuk! Ik ga er zeker tips uithalen, dat heb ik al wel gezien.
Met de tips van Arno ben ik ook wel een tijdje zoet. We waren in 2002 in Palm Springs (2 tot en met 5 mei) en toen was het erg heet (plus 40 graden) en in 2007 in Yuma en Phoenix met ook rond de 30 graden eind april. Van ons mag het ook best wat minder, zo rond de 20 tot 25 graden doe je toch wat meer dan bij heel heet weer. San Diego hebben we al een paar keer gedaan, dus dat slaan we nu over. Al vanaf 2007, toen Phoenix ons erg goed is bevallen, roepen we dat we toch nog eens die hoek in willen en nu komt het heel mooi uit. En New Mexico is de enige staat in het zuidwesten die we nog niet bezocht hebben, dus we trotseren dan toch de woei maar. Als het echt té erg is, kunnen we altijd nog vertrekken.
Ik ga me nu eens wat meer inlezen in de tips van Arno en dan de route aanpassen.
Ondertussen wacht ik op twee verzekeraars om onze reisverzekering rond te krijgen voor ik tickets ga boeken. Wij lopen tegen een probleem aan wat ik hier niet eerder gezien heb, maar daar zal ik een ander draadje voor openen. Wie weet komen er nog tips.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naar aanleiding van het huiswerk van Arno en de reisverslagen van o.a. Ingrid14 en Vana:
Het wordt waarschijnlijk: Palm Springs (met Joshua Tree als dagtrip daar vandaan), dan via Anza Borrege State Park naar Yuma. Volgende dag via Orange Pipe Cactus SP naar Tucson.
Is Tucson wel handig als uitvalsbasis voor alles wat daar te zien is of kunnen we beter kiezen voor Tombstone of Bisbee? Wat is er eigenlijk in en rondom Bisbee te zien/doen?
Het wordt waarschijnlijk: Palm Springs (met Joshua Tree als dagtrip daar vandaan), dan via Anza Borrege State Park naar Yuma. Volgende dag via Orange Pipe Cactus SP naar Tucson.
Is Tucson wel handig als uitvalsbasis voor alles wat daar te zien is of kunnen we beter kiezen voor Tombstone of Bisbee? Wat is er eigenlijk in en rondom Bisbee te zien/doen?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat leuk
Maar niet met de camper
Ben benieuwd naar de voorbereidingen en wie weet komen we elkaar nog wel tegen daar

Maar niet met de camper

Ben benieuwd naar de voorbereidingen en wie weet komen we elkaar nog wel tegen daar

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk, mini-meeting
Wat zijn jullie plannen voor 2016?
Het is allemaal nog onzeker vanwege onze problemen om een reisverzekering te kunnen afsluiten, zie mijn andere topic hierover.

Het is allemaal nog onzeker vanwege onze problemen om een reisverzekering te kunnen afsluiten, zie mijn andere topic hierover.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij weten het nog niet precies. Is nog afhankelijk van een aantal factoren oa of Ko volgend jaar wel of niet met pensioen moet.
Maar er is kans dat we volgend voorjaar een nieuwe. camper gaan wegbrengen en dan route 66 gaan rijden
Maar er is kans dat we volgend voorjaar een nieuwe. camper gaan wegbrengen en dan route 66 gaan rijden

Ziet er alvast wel een leuke route uit, zeker voor een eerste draft. Een paar dingen die me zo te binnen schieten.
Tucson:
- Arizona-Sonora Desert Museum schijnt een echte aanrader te zijn. Wij hebben het niet gedaan omdat we de Botanical Garden in PHX al hadden gedaan, die trouwens ook wel leuk is.
- Het Pima Air & Space Museum was erg fijn om te zien, als je geïnteresseerd bent in vliegtuigen en zo.
- Saguaro NP: Dit park heeft een oost- en een westkant. Kijk goed uit, volgens mij was de westkant de meest bezochte, met ook het meeste te zien. Beide parken hebben wel alleen een grindbaan, amper verharde wegen.
- Old Tucson Studios: De set voor heel wat westernfilms. Je kunt er zo op, krijgt een show... Of het wat is, weet ik niet, want toen wij er waren, was het gesloten. Beperkte openingsuren.
Wat meer in de omtrek:
- Tumacacori Ntl Historic Park,
- Nabij Tombstone is er ook het Chiracahua Ntl Monument, waar je alleen via het noordwesten fatsoenlijk in kunt
- Bisbee voor een mijntour, of een kort bezoekje aan een hippiestad
Voor het bezoek aan Santa Fe zou ik ABQ ook niet als uitvalsbasis houden. ABQ is toch echt nog iets meer een echte werkstad, Santa Fe is wat leuker. Je zou van ABQ naar Santa Fe kunnen rijden (over de Turquoise Trail), daar een nachtje blijven, en dan ook ineens Bandelier NM, maar ook zeker Los Alamos en misschien zelfs Taos/Taos Pueblo meenemen.
Tucson:
- Arizona-Sonora Desert Museum schijnt een echte aanrader te zijn. Wij hebben het niet gedaan omdat we de Botanical Garden in PHX al hadden gedaan, die trouwens ook wel leuk is.
- Het Pima Air & Space Museum was erg fijn om te zien, als je geïnteresseerd bent in vliegtuigen en zo.
- Saguaro NP: Dit park heeft een oost- en een westkant. Kijk goed uit, volgens mij was de westkant de meest bezochte, met ook het meeste te zien. Beide parken hebben wel alleen een grindbaan, amper verharde wegen.
- Old Tucson Studios: De set voor heel wat westernfilms. Je kunt er zo op, krijgt een show... Of het wat is, weet ik niet, want toen wij er waren, was het gesloten. Beperkte openingsuren.
Wat meer in de omtrek:
- Tumacacori Ntl Historic Park,
- Nabij Tombstone is er ook het Chiracahua Ntl Monument, waar je alleen via het noordwesten fatsoenlijk in kunt
- Bisbee voor een mijntour, of een kort bezoekje aan een hippiestad

Voor het bezoek aan Santa Fe zou ik ABQ ook niet als uitvalsbasis houden. ABQ is toch echt nog iets meer een echte werkstad, Santa Fe is wat leuker. Je zou van ABQ naar Santa Fe kunnen rijden (over de Turquoise Trail), daar een nachtje blijven, en dan ook ineens Bandelier NM, maar ook zeker Los Alamos en misschien zelfs Taos/Taos Pueblo meenemen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
We willen graag wat langer op één plek blijven en van daaruit dingen bezoeken, dus de tips voor Tucson komen zeker goed! Old Tucson en het vliegtuigmuseum staan zeker op de verlanglijst, evenals een scenic drive door Saguaro NP.
Sante Fe lijkt inderdaad leuker dan Albuquerque, dus dat zullen we wisselen. Toas lijkt te ver in deze route, zeker ook omdat we toch vanwege het weer graag zuidelijk willen blijven. Los Alamos is leuk voor een tripje vanuit Sante Fe, toch? Is Bandelier NM interessant als je niet te veel wilt lopen? Wij zijn zeker geen hikers.
Chiracahua NM staat op de lijst voor de rit van Tucson naar Alamagordo en Bisbee lijkt een leuke combi voor een combinatie met Tombstone als dagtrip, toch?
Mijnen en grotten zullen we niet doen, dat laat Alberts gezondheid niet toe. Luchtvochtigheid is zijn grootste probleem.
Sante Fe lijkt inderdaad leuker dan Albuquerque, dus dat zullen we wisselen. Toas lijkt te ver in deze route, zeker ook omdat we toch vanwege het weer graag zuidelijk willen blijven. Los Alamos is leuk voor een tripje vanuit Sante Fe, toch? Is Bandelier NM interessant als je niet te veel wilt lopen? Wij zijn zeker geen hikers.
Chiracahua NM staat op de lijst voor de rit van Tucson naar Alamagordo en Bisbee lijkt een leuke combi voor een combinatie met Tombstone als dagtrip, toch?
Mijnen en grotten zullen we niet doen, dat laat Alberts gezondheid niet toe. Luchtvochtigheid is zijn grootste probleem.
Helemaal juist
Begrijp me niet verkeerd, we hadden in ABQ ook genoeg te doen. Maar voor zo'n grote stad, is er niet veel meer te doen dan bijvoorbeeld in Santa Fe. De tours die Two Guys And A Trolley daar aanbieden zijn trouwens een echte aanrader. Wij hebben de BreakingBad Tour gedaan, en dat was echt fijn, maar er is ook een gewone stadstour.
Los Alamos is inderdaad ideaal als tripje vanuit Santa Fe. In Bandelier zijn wij niet geweest, geen tijd meer voor, maar op de blog van Mr Vanilla heb ik gelezen dat zij er wel zijn geweest. Het zag er wel mooi uit, maar volgens mij wel wandelen. En Tombstone en Bisbee zijn inderdaad te combineren als dagtrip, maar ik zou gerust wat langer in Tombstone kunnen blijven. Afhankelijk van hoe druk het is in die periode, kan ik me wel voorstellen.

Los Alamos is inderdaad ideaal als tripje vanuit Santa Fe. In Bandelier zijn wij niet geweest, geen tijd meer voor, maar op de blog van Mr Vanilla heb ik gelezen dat zij er wel zijn geweest. Het zag er wel mooi uit, maar volgens mij wel wandelen. En Tombstone en Bisbee zijn inderdaad te combineren als dagtrip, maar ik zou gerust wat langer in Tombstone kunnen blijven. Afhankelijk van hoe druk het is in die periode, kan ik me wel voorstellen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Leuk dat jullie weer naar de USA gaan (en groot gelijk dat jullie nu de auto nemen dat is veel leuker
)
Je hebt mijn reisverslag al gelezen zie ik. Santa Fe is inderdaad leuker dan Albuquerque, veel knusser en kleinschaliger, Albuquerque is meer een "stad"
Ik zou ook kiezen voor Tucson als uitvalsbasis, in Bisbee is niet veel te beleven.

Je hebt mijn reisverslag al gelezen zie ik. Santa Fe is inderdaad leuker dan Albuquerque, veel knusser en kleinschaliger, Albuquerque is meer een "stad"
Ik zou ook kiezen voor Tucson als uitvalsbasis, in Bisbee is niet veel te beleven.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Marjon, daar kan ik wat mee. Tucson en Santa Fe dus 
Ons grootste probleem is nog die reisverzekering, zodra dat rond is, wil ik tickets boeken. De tips die ik al gekregen heb, zullen zeker invloed hebben op de route nog.
Ha, die auto, wat een verrassing he? En weet je wat we zelfs willen gaan doen? Niet vooraf alles boeken, maar ter plekke kijken of we een dag vooruit boeken of gewoon zelfs op de bonnefooi gaan. Het wordt nog weleens wat met ons.

Ons grootste probleem is nog die reisverzekering, zodra dat rond is, wil ik tickets boeken. De tips die ik al gekregen heb, zullen zeker invloed hebben op de route nog.
Ha, die auto, wat een verrassing he? En weet je wat we zelfs willen gaan doen? Niet vooraf alles boeken, maar ter plekke kijken of we een dag vooruit boeken of gewoon zelfs op de bonnefooi gaan. Het wordt nog weleens wat met ons.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Op de bonnefooi is heel goed te doen in de USA, als je maar niet naar de parken of heel toeristische plekken zoals Page gaat.
In Europa is het een stuk lastiger hebben we deze vakantie gemerkt.
In Europa is het een stuk lastiger hebben we deze vakantie gemerkt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat denken wij dus ook en zeker in april. In 2007 hebben we ook met de camper steeds maar een paar dagen vooruit gekeken en dat ging prima.
Je vergeet gewoon een meet met Dude op je verlanglijst !!nieuwenoord schreef:We willen graag wat langer op één plek blijven en van daaruit dingen bezoeken, dus de tips voor Tucson komen zeker goed! Old Tucson en het vliegtuigmuseum staan zeker op de verlanglijst, evenals een scenic drive door Saguaro NP.

Tucson is natuurlijk een mooie uitvalsbasis voor de dingen die al opgesomd zijn. Als jullie graag met de locale bevolking willen gaan uit eten, wij houden ons aanbevolen LOL
Mr Kactus, het west park van Saguaro heeft enkel een dirt road, de oostkant daarentegen is volledig verhard.
Verder kan je in Tucson, als het te heet wordt, altijd verkoeling zoeken op Mount Lemon, ook zonder verkoeling zeker de moeite waard om die mooie weg te rijden, en regelmatig uitkijk te hebben over Tucson in de vallei.
Ik heb begin dit jaar voor men ouders deze mail gemaakt zodat ze kunnen opzoeken wat ze willen zien en doen als ze ons komen bezoeken dus ik heb die even gekopieerd en geplakt, al is alles al bijna vernoemd, maar nu heb je wat linken om te bekijken :
In Tucson zelf is al veel te doen, dus ik maak er een lijstje van:
Met stip op nummer 1
- Sonoran desert museum : https://www.desertmuseum.org
De rest in willekeurige volgorde:
- Saguaro NP West : http://www.nps.gov/sagu/index.htm
- Saguaro NP East : http://www.nps.gov/sagu/index.htm
- Pima air museum and boneyard : http://www.pimaair.org
- Sabino Canyon : http://www.sabinocanyon.com
- Biosphere : http://b2science.org
- Catalina State Park : http://azstateparks.com/Parks/CATA/
- Mount Lemmon : http://nl.wikipedia.org/wiki/Mount_Lemmon (engelse uitgebreide versie http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Lemmon)
- Colosal Cave mountain park : http://www.colossalcave.com/welcome.html
- San Xavier Del Bac Mission : http://www.sanxaviermission.org
- Titan Missile Museum : http://www.titanmissilemuseum.org
- reid park ZOO : http://reidparkzoo.org
- Old Tucson Studios : http://oldtucson.com
- Tucson Botanical Garden : http://www.tucsonbotanical.org
Buiten Tucson :
- Tombstone : http://www.tombstoneweb.com
- Kartchner Caverns : http://azstateparks.com/Parks/KACA/
- Bisbee : http://www.discoverbisbee.com
- Tubac : http://www.tubacarizona.com
- Casa Grande Ruins National monument : http://www.nps.gov/cagr/index.htm
- Kitt Peak National observatory : http://www.noao.edu/kpno/
- Picacho peak State Park : Picacho Peak State Park
- Chiricahua National Monument : http://www.nps.gov/chir/index.htm
- ……
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
He he, ik dacht dat je het nooit zou vragen
Maar zo'n etentje zou er best eens in kunnen zitten, we hebben dat altijd erg gezellig gevonden.
Bedankt voor al je tips, ik ga weer op onderzoek uit!

Bedankt voor al je tips, ik ga weer op onderzoek uit!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1333 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 15 Reacties