Na het lezen van weer talloze reisverslagen toch maar even een topic geopend.
Planning ben ik langzaam mee begonnen maar we hebben nog een beetje twijfels of we het rondje linksom of rechtsom moeten pakken maar vooral, WAT we allemaal moeten pakken. Ik ben fan van hikes en scenic drives, vriendin is fan van beide maar die wil niet alleen maar 'aan de slag moeten in parken' zoals ze het zelf noemt.
Heb wat recentere verslagen gelezen van Martin & Marianne (inventarisatie nog bezig) en ook van PSVWally, tevens nog wat informatie liggen van Harriesch in de mail.
Voorlopige planning is nog helemaal open. Data 3 t/m 24 juni 2016. Huurauto wordt een Premium SUV en tickets worden morgen geboekt.
Ik ben nog niet op zoek naar een detailplanning maar ik merk dat ik veel goede tips over het hoofd zie soms dus op deze manier probeer ik alles te verzamelen.
Wensen (ik ga niet zover om het eisen te noemen

- Mooie scenic drives (niet alleen los in de parken maar ook de onderliggende stukken (million dollar highway om maar eens wat te noemen).
- Leuke stadjes
- Mooie hikes (mogen fors zijn)
- Paardrijden (waar kan dit het beste?, monument valley vorige trip was echt een geweldige ervaring)
- Denver zelf bezoeken (wilde ik evt aan het einde van de vakantie doen), is dat het waard?
- Belangrijke tip -> wij zoeken geen goedkope hotels, zijn niet bang om ver en veel te rijden om ergens te komen en zijn erg flexibel.
Vooralsnog is de planning van mij niet verder dan dag 1 en dag 2:
Dag 1: Vlucht naar Denver, Hyatt House (Aurora) Denver Airport, plus boodschappen doen in Walmart Supercenter vlakbij (Aurora) en Best Buy.
Dag 2: Rit naar Custer State Park (rechtsom langs Denver, 631km) (vertrek erg vroeg ivm verwachtte jetlag) en dan mount rushmore bekijken.
Dag 3: Custer State Park gevolgd door Black Hills (dag 4/5?) (hier twijfels of wederom een groot stuk rijden in 1 klap verstandig is richting Yellowstone. Vooral rond Moab willen we ook nog dingen gaan zien/doen namelijk en dat staat relatief hoog op het verlanglijstje.
Wat staat/komt er verder nog op de planning?
Yellowstone NP, Grand Teton, deel bij Moab (nog te bepalen), Great Sand Dunes, RMNP / Estes Park, Mesa Verde en zo'n beetje alles wat er tussenin zit.
Naar dat 'alles wat er tussenin zit' zijn we vooral nog op zoek naar tips & tricks. We hoeven niet overal per se accomodatie in een park te hebben (yellowstone uitgezonderd) want de vorige keren reden we die stukken erheen (30-40-50km) ook zonder problemen.
Alvast bedankt voor de ad hoc tips!