Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis miranda_a1: SF - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
miranda_a1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis miranda_a1: SF - LV

Bericht door miranda_a1 »

Over een paar weken gaan we weer richting Amerika!

Dag 1 AMS - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF (Alcatraz)
Dag 4 SF - Yosemite Parc
Dag 5 Yosemite Parc (Fiets huren bij Curry Village?)
Dag 6 Yosemite Parc - LA
Dag 7 LA
Dag 8 LA (Disney Adventure Parc?)
Dag 9 LA
Dag 10 LA (Universal VIP)
Dag 11 LA - LV
Dag 12 LV
Dag 13 LV (Neon Graveyard & Mob Museum)
Dag 14 LV - AMS

In SF gaan we natuurlijk alle high lights bekijken, helaas was de avond tour naar Alcatraz al volgeboekt dus doen we de dag tour. Wat is het beste vervoersmiddel in SF? (We halen de auto pas op dag van vertrek op)

Yosemite zitten we in een hotel langs de rand van het Parc, is het gebied rondom Curry Village voor de tijd dat we er zijn, de beste keus? Heb gezien dat je daar een fiets tocht kunt maken, lijkt mij een leuke en mooie manier om het park te verkennen.

Wij houden enorm van films, series, tv en alles wat daar me te maken heeft dus Hollywood gaat voor ons een feestje worden. Jullie nog tips hoe we hier optimaal van kunnen genieten? We gaan al een dag VIP naar Universal, en willen natuurlijk alle high lights van Hollywood zien, maar wat zijn de beste manieren? Iemand ervaring met de hike trails die richting het Hollywoord sign lopen? Mooiste plekken om foto's te maken van LA/Hollywood?
Hoe leuk zijn eventueel de tours langs de huizen e.d. van de sterren? De moeite waard?
En is het Adventure Parc van Disney daar aan te raden? Het lijkt mij dat Disneyland vooral hetzelfde is als in Parijs en Orlando.

Naar Vegas gaan we inmiddels voor de 4de keer, dus daar gaan we gewoon wat nieuwe dingetjes doen en herinneringen ophalen! :)
2010 Las Vegas Circus Circus
2011 Las Vegas Luxor
2012 Las Vegas Vdara Wedding Graceland Wedding Chapel
2014 Florida = Miami-KeyWest-Naples-FortMyers-Orlando-CocoaBeach-Miami
2015 San Francisco - Yosemite - LA - Las Vegas Vdara
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: SF - LV

Bericht door PSVwally »

Wat is het beste vervoersmiddel in SF? (We halen de auto pas op dag van vertrek op)
Je kan de bus pakken. Ik vond zelf overigens de hoponoff bustour ook erg handig. Je kan echt bij alle highlights uitstappen. En natuurlijk de cablecar en evt. de bus/tram. Verder veel lopen. Je kan ook fietsen huren in San Francisco.

In LA kan Hollywood zelf wat tegenvallen. Stel je er niet teveel van voor en het valt mee :wink: Ik doel daarmee vooral op Hollywood boulevard/ de walk of fame. Wij hebben daar in de ochtend een startour (open jeep) geboekt, gewoon op straat. Je word bij de walk of fame wel aangesproken, zeggen dat je het wat te duur vind en verder kijkt en ze zakken wrs direct iets met de prijs. Wel zorgen dat je in zo'n open jeep komt en niet in een bus. Die mogen namelijk Bel-Air niet in en kunnen ook niet overal in Beverly Hills komen. Wij hadden een rit van iets meer dan 2u waarvan 20 min uitstappen rond Rodeo Drive. Je kan daarnaast ook zelf een kaart kopen en rondrijden, maar je mag niet altijd overal rijden en zeker niet overal stilstaan. Wij vonden het zeker de moeite waard. Wij hadden gelukkig ook een jeep die niet helemaal vol zat, maar een gezellige chauffeur en hele leuke Australiërs. En we kwamen papa Hilton nog tegen.

Vroeger kon je via N Beachwoord drive tot vlakbij de Sunset Ranch komen. Net buiten het hek een klein parkeerplaatsje voor de Holly RIdge trail. Gisteren had iemand het op dit forum erover dat het afgesloten was (alleen is het niet helemaal duidelijk waar het afgesloten is). Maar je mag daar nergens op straat parkeren. Je moet dus naar Camp Hollywood op Canyon drive rijden. Of naar Griffith Park bij het observatory. Vanaf daar is de wandeling naar het Hollywoodsign wel een uur heen en iets korter terug.

Misschien heb je nog iets aan mijn LA 'citytrip' verslag, al ben ik helemaal nog niet in de buurt van pretparken en filmstudio's geweest. 5 dagen LA en nog meer een miniscuul stuk van de stad gezien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: SF - LV

Bericht door Martin & Marianne »

Waar overnacht je precies voor Yosemite? Je kunt inderdaad bij Curry Village fietsen huren, maar daarmee kun je maar een heel klein deel van het park bekijken. Willen jullie er niet wandelen? Of de tIoga road rijden, of naar Glacier Point? Lees je eerst eens in over het park, bijvoorbeeld op http://www.nps.gov/yose (bekijk daar ook de kaart van het park onder park tools, aan de linkerkant) en bekijk het plan your visit deel. Je kunt ook kijken op http://www.ontdek-amerika.nl. En kijk eens n onze reisverslagen om een idee te krijgen, bijvoorbeeld dat van 2013.

Je hebt nu veel tijd voor LA. Ik zou zelf die eerste nacht LA vervangen door een overnachting aan de oostkant van Yosemite, bijvoorbeeld in Bishop of Lone Pine. Dan heb je de mooie route via de Tioga Pass en je hebt meer tijd voor Yosemite.

Wij hebben dit jaar alles lopend gedaan in SF, zie daarvoor ons 2015-verslag. Het hangt er natuurlijk van af wat je wilt doen en waar je hotel is of dat voor jullie werkbaar is. Het ov is prima in SF.

Er loopt een topic over de wandeling naar het Hollywood Sign. Persoonlijk zou ik dat jammer van de tijd vinden, maar goed. Waarom geen studiotour bij Warner Bros of Paramount? Of rij naar de Paramount Ranch. Is leuk om te bekijken en het is een leuke rit ernaartoe, zie ons 2011/2012-verslag.

Marianne
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Re: Reis miranda_a1: SF - LV

Dank voor jullie reacties!!

@PSV Wally, bedankt voor de tip over Hollywood! Ik heb er inderdaad een heel bijzonder beeld bij maar ik zal het in gedachte houden dat het dan misschien niet zo spectaculair is als altijd voor gedaan word haha... Dat op straat een tour boeken is allemaal wel vertrouwd en oke dus, dat is ook goed om te weten!

@Marianne, thanks voor de tips over Yosemite! We hebben een hotel in Oakhurst. Waarschijnlijk dan een goed idee om de dag van SF naar Yosemite via Glacier Point te laten lopen. Alles is inmiddels geboekt al dus we gaan niks meer wijzigen dus we gaan denk ik daar te plekke bedenken of we een stuk van de tIoga road gaan rijden of toch naar Curry Village gaan voor een fiets tour.

Ik had inderdaad al gelezen dat je vanaf Griffith Parc de wandeling kon gaan maken, dit was ook ons plan. We zijn in totaal 4 hele dagen in LA waarvan we er 1 naar de Universal Studio's gaan, heb me ook verdiept in de andere studio tour maar deze sprak ons het meest aan, en helaas hebben we ook geen geld boom anders had ik ze allemaal gedaan haha... Daarbij zijn we ook fan van Disney en twijfelen we nog heel erg of we daar niet ook nog een dag heen willen, met de vraag dan Disneyland of Adventure Park! Dan blijven er nog 2 over voor de rest! :)

Dag LA - LV willen we op tijd weg gaan omdat we graag ook veel tijd in LV willen doorbrengen haha... Iemand ook een idee hoelang van te voren bekend word gemaakt dat je kan gaan boeken in Oktober bij de Neon Graveyard?
2011 Las Vegas Luxor
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In SF kan je een multi dag pas kopen voor het openbaar vervoer (3 dagen = 26 dollar) en daar kan je zo vaak mee de bus , tram of kabelcar nemen als je wil) Als je de enkele prijs voor een ritje kabelcar (7 dollar) in gedachten neemt is 26 dollar helemaal niet veel. Je kan de pas in bvb de Walgreens kopen.

Hopelijk haal je de auto op de luchthaven op. In het centrum is de keuze soms echt beperkt.

Oakhurst is niet echt de rand van het park hoor. Tot aan Curry Village is het een rit van 1,5 uur !!! Veel tijd blijft er dus niet echt over aangezien je op dag 6 naar LA gaat zal je die dag niet echt meer iets doen in Yosemite. (4 uur rijden vanuit Oakhurst, maar als je naar de vallei nog wil moet je daar al 3 uur bij optellen) Misschien is het eerder een optie om die dag Glacier Point te doen.

Zit je in LA op één en dezelfde plaats op hotel ? Een ritje van Hollywood naar Disney kan door de verkeersdrukte makkelijk oplopen tot 1,5 a 2 uur !! Verschillende locaties voor hotel zijn aangewezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Thanks voor de tips!!
Zo'n multipass klinkt goed! 26 dollar is zeker niet duur dan!
Ben bang dat we inderdaad in de stad de auto gaan ophalen, we zien wel wat het word. Vorig jaar in Miami was onze type auto ook niet meer beschikbaar, gratis upgrade konden we alsnog maar kiezen uit 1 soort auto, wit of zwart ;) Zolang hij maar rijd :)

Ik weet inderdaad dat het 1,5 uur is naar Curry Village, dat staat dan denk ik ook gepland op de dag dat we er de hele dag zijn. Of is er iets wat we op die dag dan beter kunnen gaan doen/bekijken?
Als ik op google maps kijk is het niet zo'n gekke gedachte toch om van SF naar Glacier Point te rijden, dan naar Oakhurst.
Ik zat ook nog te denken om op de dag van Yosemite naar LA via Seqoia te rijden. Ik weet dat we weinig tijd hebben om echt alles goed te kunnen zien, maar de omgeving alleen lijkt me al mooi om gewoon te zien.

We zitten in LA inderdaad in 1 hotel, ook al gezien inderdaad dat het nog een behoorlijk stuk rijden kan zijn naar Disney. Dat is opzich niet zo'n probleem, we twijfelen ook nog erg of we dat zullen gaan doen. Je moet er tenslotte wat voor over hebben natuurlijk :P Maar ik begrijp je punt, we zijn luxe reizigers, hou erg van 1 plek, ipv steeds iets anders, vandaar ook een hotel bij Yosemite ipv een hutje :mrgreen:
2011 Las Vegas Luxor
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer