Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Droescera2: Amerikareis 5 t/m 18 okt 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Droescera2
Amerika-ontdekker

Reis Droescera2: Amerikareis 5 t/m 18 okt 2015

Bericht door Droescera2 »

Beste forum leden,
Momenteel zitten we eigenlijk een beetje met de handen in de haren aangezien we binnen 4 weken naar Amerika vertrekken en ons reisschema nog lang niet vast ligt. Kan iemand ons uit de knoop helpen aub...
Volgende opties hadden we in gedacht, rekening houdend met enkele zaken die reeds geboekt zijn.
...................................... OPTIE 1............................................................. OPTIE 2
Maand 5 okt. Brussel - San Francisco (via NY), vluchten liggen vast, aankomst om 20.00 uur
Dinsdag 6 okt.................. VM Early bird de ophalen camper bij Cruise America , verblijf Marin RV
Woensd 7 okt........................... SF - Yosemity NP, 300 km (camping North Pines is geboekt)
Dond 8 okt.................................'............. Yosimety - Mammoth Lakes, 256 km
Vrijd 9 okt. Mammoth Lakes - Furnace Creek, 330 km
Zaterdag 10 okt............Furnace Creek - Zion, 434 km.............................. Furnace Creek - Las Vegas, 323 km
..................................... (Watchman Campground in Zion is zowel geboekt voor 10 als voor 14 okt !!!)
Zond 11 okt. ...............Zion - Bryce, 140 km ..........................................Las Vegas - Grand Canyon, 434 km
Maand 12 okt................Bryce - Page, 266 km. ..........................................Grand Canyon - Page, 212 km
Dinsd 13 okt.................Page - Grand Canyon, 212 km...........................................Page - Bryce, 266 km
Woensdag 14 okt......Grand Canyon - Las Vegas, 434 km. ......................................... Bryce - Zion, 140 km
Dond 15 okt. .......................Las Vegas ......................................................... Zion - Las Vegas, 260 km
...................................................... (Op 15 okt. voor 15 uur in Las Vegas inleveren camper)
Vrijd 16 tot zond 18 okt, terugreis ...
Volgende bemerkingen hebben we ons zelf gemaakt ...
1. SF (we hadden gedacht van Marin RV te boeken vwg handige Ferry naar SF). Wat is mogelijk in deze korte tijd ?
2. Bryce evt. weg laten vallen waardoor er enige ruimte zal zijn om elders wat meer tijd te besteden.
(In Bryce is nog geen campground geboekt)
3. We zouden graag nog een heli vlucht over de GC boeken, evt vanuit Las Vegas
Op voorhand bedankt voor jullie hulp en opmerkingen...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amerikareis 5 tem 18 okt 2015

Bericht door PSVwally »

Ik raad je aan om je route even (al dan niet door knippen en plakken) leesbaar uit te tikken, want het is erg onduidelijk op deze manier. Ik denk dat je een documentje geknipt en geplakt hebt. Anders kun je het misschien als een afbeelding opslaan en bijvoegen?

Wat me opvalt, als ik de route goed lees, is hoe druk je route is. Ik zie hier helemaal geen voordeel van een camper als ik eerlijk ben. Erg weinig tijd voor Yosemite en ook van Death Valley naar Vegas, of je het rondje links of rechtsom maakt, geeft je geen dag rust. Ik zou dus idd die dag Bryce eruit halen en die extra bij Zion zetten om eens 2 dagen op 1 plek te blijven.
Je kan vanuit Tusayan een helivlucht over de grand canyon maken. Dit kan je bv via pappilion online of ter plekke boeken. Ik zou dat met de weinig tijd die jullie hebben overigens online doen.

Je terugreis duurt 3 dagen? Wat een rare constructie, meestal ben je 1 of 2 dagen?

Je had ook in je oude topic al heel wat tips over je drukke reis.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Droescera2: Amerikareis 5 t/m 18 okt 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien even samenvoegen Paul? Er zijn daar al voldoende mogelijkheden en bedenkingen geopperd, dat hoeft niet opnieuw.

Een helikoptervlucht naar de GC vanuit Las Vegas lijkt me veel te tijdrovend. Bovendien kom je al in het park, dus waarom zoals Paul zegt, niet daar een vlucht maken? Maar vergeet ook niet om eens uit de camper te stappen en een wandeling te maken. Een stukje naar beneden lopen in de GC geeft je al heel snel een heel goed beeld van de grootte van de canyon.
Ik zou ook Bryce overslaan. Erg jammer, maar je hebt te weinig tijd. En het kan daar al erg koud zijn, en wellicht krijg je met sneeuw te maken. Zorg ook dat je flexibel blijft; check de weersverwachting en pas zo nodig je route daarop aan.
Ik zou zelf SF vergeten. Je haalt de camper op - wat tijd kost -, je moet boodschappen doen, wennen aan de camper, uitzoeken hoe je naar SF komt, etc. Rij na het ophalen al een stuk richting Yosemite. Maak een lijst met campings op de route en kijk hoe ver je komt. Groveland is wellicht te ver, maar als je dat ziet zitten (zorg wel dat je er dan niet later dan 5 uur aankomt zodat je tijd hebt om je te installeren voordat het donker wordt) is dat wel een mooi uitgangspunt voor de volgende dag. El Portal kan ook, of Mariposa. Daar zit een KOA als ik me niet vergis.

Route 2 zou ik niet doen, maak een dag wat meer kilometers en rij naar Zion vanuit DV en pak daar dan 2 nachten.

Je eerste optie zou ik zo aanpassen:

ma 5-okt Brussel SF
di 6-okt SF - ? (b.v. langs de 120 of 140)
wo 7-okt ? - Yosemite
do 8-okt Yosemite - Mammoth Lakes
vr 9-okt Mammoth Lakes - Furnace creek
za 10-okt Furnace creek - Zion
zo 11-okt Zion
ma 12-okt Zion - Page
di 13-okt Page - Grand Canyon
wo 14-okt Grand Canyon
do 15-okt Grand Canyon - Las Vegas (camper inleveren)
vr 16-okt Las Vegas

Misschien op de 14e al naar Williams of Kingman rijden, maar op zich kan het ook vanuit de GC als je op tijd vertrekt. Bekijk dat ter plekke. Je weet dan hoe snel en handig je bent met de camper.
Ik kan me ook voorstellen dat je 2 nachten zion te veel vindt; zeker als je gewend raakt ana een hoog reistempo. Dan kun je latijd nog besluiten om naar Bryce te gaan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer