We zijn er nog nooit geweest en hebben een aantal maanden terug ons reisschema uitgeschreven met behulp van dit forum.
Nu willen we alvast wat hotels gaan boeken en lopen we tegen een hoop vragen rond Yosemite aan.
Onze planning:
vr 10-6: San Fransisco - Yosemite
Za 11-6: Yosemite
Zo 12-6: Yosemite - Mammoth Lakes
Er is zo ontzettend veel over Yosemite te vinden dat we door de bomen het bos niet meer zien.
We vinden het leuk om wandelingen te maken tot max 3-4 uur, maar we willen geen hele dag wandelen.
Wat zouden we volgens jullie moeten zien en doen in het park in de beschikbare tijd?
Daarnaast heb ik geen idee waar we nu goed aan doen qua overnachtingen.
Veel accommodaties zijn al niet meer beschikbaar voor het weekend dat wij er zijn. Na een avond zoeken gisteren kwam ik op 2 opties:
Cedar Lodge in El Portal ziet er ietwat shabby uit op de foto's (rond de 300 euro voor 2 nachten)
Yosemite Lodge at the falls gelegen in het park en ziet er netjes verzorgd uit (rond de 640 euro voor 2 nachten, is dit het waard?)
Een accommodatie zonder eigen badkamer is geen optie voor ons. We zijn wel gesteld op enige luxe. De tenten in Curry Village vallen daarmee af.
In Curry Village hadden we graag verbleven maar de cabins met badkamer zijn niet meer beschikbaar. Ook in het Wawona Hotel is geen kamer met eigen badkamer meer beschikbaar.
In Mariposa zijn volgens vele websites ook voldoende hotels te vinden, maar op Google maps lijkt dit wel erg ver van het park af te liggen. Hebben jullie hier ervaring mee, valt het in praktijk mee?
Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van bovenstaande hotels, zie ik nog andere enigzins betaalbare opties over het hoofd?