Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis broekie007: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis broekie007: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..
Goedemiddag,
Wij zijn druk bezig om onze droomreis te plannen. We gaan met het gezin ( 2 volwassenen en 2 kindjes, 4 jaar en 1,5 jaar) rondreizen. De vliegtickets zijn al geboekt. We vliegen 14-04-16 van AMS naar LAX en 07-07-16 weer van LAX naar AMS. We hebben een camper (Road Bear 27-30ft) geboekt in Los Angeles vanaf 15-04.
Mijn ouders reizen de eerste 2 weken mee omdat we gaan trouwen in LV op 28-04. 30-04 vliegen mijn ouders weer naar huis vanaf LV. Verder staat er niets vast en merk ik dat ik het erg moeilijk vind om een globale planning te maken voor deze drie maanden. Ik heb geen idee of ik mooie dingen vergeet, of dat er plaatsen instaan waar eigenlijk niks aan is. Ik heb via google maps geprobeerd een route uit te stippelen. Maar nu heb ik nogal veel dagen over (luxe probleem> i know...). Mij lijkt het wel mooi om af te sluiten met de kustroute SF naar LA.
We vinden 2 dingen belangrijk: we willen op het gemak reizen, dus geen lange reisdagen i.v.m. de kinderen en we willen zoveel mogelijk mooi weer.
Willen jullie eens een blik werpen op wat ik tot nu toe heb gemaakt?
Dag datum
1 Do 14 apr Amsterdam > Los Angeles
2 Vrij 15 apr Los Angeles > Malibu
3 Za 16 apr Malibu > Palm Springs
4 Zo 17 apr Palm springs > Joshua Tree
5 Ma 18 apr Joshua Tree
6 Di 19 apr Joshua Tree > Needles
7 Wo 20 apr Needles > Seligman
8 Do 21 apr Seligman > Grand canyon south rim
9 Vrij 22 apr Grand Canyon
10 Za 23 apr Grand canyon
11 Zo 24 apr Grand Canyon> Kingman
12 Ma 25 apr Kingman > Clark County shooting complex
13 Di 26 apr Clark County shooting complex> Las Vegas
14 Wo 27 apr Las Vegas
15 Do 28 apr Las Vegas
16 Vrij 29 apr Las Vegas
17 Za 30 apr Las Vegas> Zion
18 Zo 1 mei Zion
19 Ma 2 mei Zion
20 Di 3 mei Zion > Bryce canyon
21 Wo 4 mei Bryce canyon
22 Do 5 mei Bryce canyon > Page
23 Vrij 6 mei Page
24 Za 7 mei Page > Monument Valley
25 Zo 8 mei Monument valley
26 Ma 9 mei Monument valley
27 Di 10 mei Monument valley > Moab
28 Wo 11 mei Moab > Arches
29 Do 12 mei Arches
30 Vrij 13 mei Arches
31 Za 14 mei Arches > Canyonlands
32 Zo 15 mei Canyonlands
33 Ma 16 mei Canyonlands > dead horse point state park
34 Di 17 mei dead horse point state park > Vernal
35 Wo 18 mei Vernal
36 Do 19 mei Vernal > Grand teton
37 Vrij 20 mei Grand teton
38 Za 21 mei Grand teton > Yellow Stone
39 Zo 22 mei Yellow stone
40 Ma 23 mei Yellow stone
41 Di 24 mei Yellow stone
42 Wo 25 mei Yellow stone > Idaho falls
43 Do 26 mei Idaho falls
44 Vrij 27 mei Idaho falls > Twin falls
45 Za 28 mei Twin falls
46 Zo 29 mei Twin Falls > Ely, Nevada
47 Ma 30 mei Ely, Nevada > Reno
48 Di 31 mei Reno
49 Wo 1 jun Reno > Carnelian Bay
50 Do 2 jun Carnelian bay
51 Vrij 3 jun Carnelian bay > Sacramento
52 Za 4 jun Sacramento
53 Zo 5 jun Sacramento > Yosemite
54 Ma 6 jun Yosemite
55 Di 7 jun Yosemite
56 Wo 8 jun Yosemite> San Francisco
57 Do 9 jun San Francisco
58 Vrij 10 jun San Francisco
59 Za 11 jun San Francisco> Fresno
60 Zo 12 jun Fresno> San Francisco
61 Ma 13 jun San Francisco
62 Di 14 jun San Francisco
63 Wo 15 jun San Francisco > Santa Cruz
64 Do 16 jun Santa Cruz > Montery
65 Vrij 17 jun Montery > Pismo Beach
66 Za 18 jun Pismo Beach
67 Zo 19 jun Pismo Beach > Santa Barbara
68 Ma 20 jun Santa Barbara
69 Di 21 jun Santa Barbara > Bakersfield
70 Wo 22 jun Bakersfield > Seqouia NP
71 Do 23 jun Seqouia NP
72 Vrij 24 jun Seqouia NP > Kings canyon
73 Za 25 jun Kings canyon
74 Zo 26 jun
75 Ma 27 jun
76 Di 28 jun
78 Wo 29 jun
79 Do 30 jun
80 Vrij 1 jul
81 Za 2 jul
82 Zo 3 jul
83 Ma 4 jul
84 Di 5 jul
85 Wo 6 jul
86 Do 7 jul Los Angeles Amsterdam
87 Vrij 8 jul Amsterdam huis
We hebben (nog) helemaal geen ervaring met het reizen in de USA met een camper. voor ons is alles nog nieuw en onbekend.
Alvast super bedankt voor jullie tijd en tips!
Wendy
Wij zijn druk bezig om onze droomreis te plannen. We gaan met het gezin ( 2 volwassenen en 2 kindjes, 4 jaar en 1,5 jaar) rondreizen. De vliegtickets zijn al geboekt. We vliegen 14-04-16 van AMS naar LAX en 07-07-16 weer van LAX naar AMS. We hebben een camper (Road Bear 27-30ft) geboekt in Los Angeles vanaf 15-04.
Mijn ouders reizen de eerste 2 weken mee omdat we gaan trouwen in LV op 28-04. 30-04 vliegen mijn ouders weer naar huis vanaf LV. Verder staat er niets vast en merk ik dat ik het erg moeilijk vind om een globale planning te maken voor deze drie maanden. Ik heb geen idee of ik mooie dingen vergeet, of dat er plaatsen instaan waar eigenlijk niks aan is. Ik heb via google maps geprobeerd een route uit te stippelen. Maar nu heb ik nogal veel dagen over (luxe probleem> i know...). Mij lijkt het wel mooi om af te sluiten met de kustroute SF naar LA.
We vinden 2 dingen belangrijk: we willen op het gemak reizen, dus geen lange reisdagen i.v.m. de kinderen en we willen zoveel mogelijk mooi weer.
Willen jullie eens een blik werpen op wat ik tot nu toe heb gemaakt?
Dag datum
5 Ma 18 apr Joshua Tree
14 Wo 27 apr Las Vegas
15 Do 28 apr Las Vegas
16 Vrij 29 apr Las Vegas
18 Zo 1 mei Zion
19 Ma 2 mei Zion
21 Wo 4 mei Bryce canyon
22 Do 5 mei Bryce canyon > Page
23 Vrij 6 mei Page
24 Za 7 mei Page > Monument Valley
25 Zo 8 mei Monument valley
26 Ma 9 mei Monument valley
27 Di 10 mei Monument valley > Moab
28 Wo 11 mei Moab > Arches
29 Do 12 mei Arches
30 Vrij 13 mei Arches
31 Za 14 mei Arches > Canyonlands
32 Zo 15 mei Canyonlands
33 Ma 16 mei Canyonlands > dead horse point state park
34 Di 17 mei dead horse point state park > Vernal
35 Wo 18 mei Vernal
36 Do 19 mei Vernal > Grand teton
37 Vrij 20 mei Grand teton
38 Za 21 mei Grand teton > Yellow Stone
39 Zo 22 mei Yellow stone
40 Ma 23 mei Yellow stone
41 Di 24 mei Yellow stone
42 Wo 25 mei Yellow stone > Idaho falls
43 Do 26 mei Idaho falls
44 Vrij 27 mei Idaho falls > Twin falls
45 Za 28 mei Twin falls
46 Zo 29 mei Twin Falls > Ely, Nevada
47 Ma 30 mei Ely, Nevada > Reno
48 Di 31 mei Reno
49 Wo 1 jun Reno > Carnelian Bay
50 Do 2 jun Carnelian bay
51 Vrij 3 jun Carnelian bay > Sacramento
52 Za 4 jun Sacramento
53 Zo 5 jun Sacramento > Yosemite
54 Ma 6 jun Yosemite
55 Di 7 jun Yosemite
56 Wo 8 jun Yosemite> San Francisco
57 Do 9 jun San Francisco
58 Vrij 10 jun San Francisco
59 Za 11 jun San Francisco> Fresno
60 Zo 12 jun Fresno> San Francisco
61 Ma 13 jun San Francisco
62 Di 14 jun San Francisco
63 Wo 15 jun San Francisco > Santa Cruz
64 Do 16 jun Santa Cruz > Montery
65 Vrij 17 jun Montery > Pismo Beach
66 Za 18 jun Pismo Beach
67 Zo 19 jun Pismo Beach > Santa Barbara
68 Ma 20 jun Santa Barbara
69 Di 21 jun Santa Barbara > Bakersfield
70 Wo 22 jun Bakersfield > Seqouia NP
71 Do 23 jun Seqouia NP
72 Vrij 24 jun Seqouia NP > Kings canyon
73 Za 25 jun Kings canyon
74 Zo 26 jun
75 Ma 27 jun
76 Di 28 jun
78 Wo 29 jun
79 Do 30 jun
80 Vrij 1 jul
81 Za 2 jul
82 Zo 3 jul
83 Ma 4 jul
84 Di 5 jul
85 Wo 6 jul
We hebben (nog) helemaal geen ervaring met het reizen in de USA met een camper. voor ons is alles nog nieuw en onbekend.
Alvast super bedankt voor jullie tijd en tips!
Wendy
Laatst gewijzigd door broekie007 op 03 nov 2015, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..
Wat willen jullie in Fresno en Bakersfield gaan doen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 3 maanden road trip > hulp gevraagd..
:jaloersmodus aan
Wow, dat is een mooie en vooral lange vakantie
Even die eerste dagen tot je ouders weer terugvliegen. Het is goed dat je eerst naar het oosten gaat, want de passen van de Sierra Nevada zijn grote kans nog allemaal gesloten.
Verder moet je op sommige plekken echt nog wel rekening houden met in ieder geval koude nachten.
Je hebt in vergelijking met bv Yellowstone ook wel erg veel dagen Monument Valley, Arches en Canyonlands. Ik zou overigens ook echt wel minimaal 1 dag Salt Lake City toevoegen in de reis. Maar Monument Valley is een park dat je in een uur of 3 wel hebt gezien. Prachtige zonsopkomst, maar niet echt een park om zoveel dagen te staan.
Verder zou ik ook van Yosemite eerst naar Sequoia en Kings Canyon NP rijden en dan vanuit daar naar San Francisco. Dan heb je die rare oversteek ook niet met bv Bakersfield. Wat wil je daar doen? Als je op google maps kijkt zie je dat het niet veel uitmaakt of je van Yosemite of Sequoia naar San Francisco rijd. Fresno en Bakersfield zijn geen goede overnachtingsplekken. Daar heb je niets te zoeken in principe. Ik snap eerlijk gezegd ook de dag SF - Fresno en de dag erna weer terug naar SF niet helemaal??
Je hebt toch de tijd, ik zou proberen om bv op het einde een aantal dagen langs het strand te staan tussen LA en San Diego. In San Diego is Seaworld of de Zoo misschien leuk voor de kids en je hebt er bv ook legoland. Of natuurlijk Disney in LA.
Je zou ook kunnen kijken of je eventueel tussen Moab en Yellowstone niet richting Denver en de Black Hills (mt rushmore) wilt. Qua tijd is dat allemaal makkelijk in te plannen in principe zonder de route echt heel veel drukker te maken (ja, je rijd meer in die 11 dagen die nog open staan).
Ook zou je kunnen kijken om bv tussen Moab en Vernal de million dollar highway, durango, silverton en die omgeving erin te kunnen zetten. Of om juist tussen Yellowstone en Twin Falls nog Glacier NP erbij te zetten.
Je kan met zoveel tijd zoveel kanten op
:jaloersmodus uit
Wow, dat is een mooie en vooral lange vakantie
Even die eerste dagen tot je ouders weer terugvliegen. Het is goed dat je eerst naar het oosten gaat, want de passen van de Sierra Nevada zijn grote kans nog allemaal gesloten.
Ik snap dat je rustig wilt reizen. Maar willen je ouders misschien niet ook nog wat meer zien. Eerlijk gezegd zien ze nu zo ongeveer het saaiste deel van de reis die jullie gaan maken. Zeg maar het gebied tussen Joshua Tree en de Grand Canyon. Al die dagen bij de Grand Canyon met alle respect lijkt me wat onzinnig. Ga vanuit Needles via Route66 bv. naar Sedona en ga daar 2 nachten staan. 2 nachten GC (of je moet naar beneden willen wandelen) is meer dan genoeg. Eerlijk gezegd zou ik de route Joshua Tree - Needles al doortrekken naar Kingman en de dag erna dus bv Sedona doen. Ook om even uit het woestijngebied te komen. En terug van de Grand Canyon gewoon in 1 rit (bv via de hoover dam) naar Las Vegas rijden.1 Do 14 apr Amsterdam > Los Angeles
5 Ma 18 apr Joshua Tree
14 Wo 27 apr Las Vegas
15 Do 28 apr Las Vegas
16 Vrij 29 apr Las Vegas
Verder moet je op sommige plekken echt nog wel rekening houden met in ieder geval koude nachten.
Je hebt in vergelijking met bv Yellowstone ook wel erg veel dagen Monument Valley, Arches en Canyonlands. Ik zou overigens ook echt wel minimaal 1 dag Salt Lake City toevoegen in de reis. Maar Monument Valley is een park dat je in een uur of 3 wel hebt gezien. Prachtige zonsopkomst, maar niet echt een park om zoveel dagen te staan.
Verder zou ik ook van Yosemite eerst naar Sequoia en Kings Canyon NP rijden en dan vanuit daar naar San Francisco. Dan heb je die rare oversteek ook niet met bv Bakersfield. Wat wil je daar doen? Als je op google maps kijkt zie je dat het niet veel uitmaakt of je van Yosemite of Sequoia naar San Francisco rijd. Fresno en Bakersfield zijn geen goede overnachtingsplekken. Daar heb je niets te zoeken in principe. Ik snap eerlijk gezegd ook de dag SF - Fresno en de dag erna weer terug naar SF niet helemaal??
Je hebt toch de tijd, ik zou proberen om bv op het einde een aantal dagen langs het strand te staan tussen LA en San Diego. In San Diego is Seaworld of de Zoo misschien leuk voor de kids en je hebt er bv ook legoland. Of natuurlijk Disney in LA.
Je zou ook kunnen kijken of je eventueel tussen Moab en Yellowstone niet richting Denver en de Black Hills (mt rushmore) wilt. Qua tijd is dat allemaal makkelijk in te plannen in principe zonder de route echt heel veel drukker te maken (ja, je rijd meer in die 11 dagen die nog open staan).
Ook zou je kunnen kijken om bv tussen Moab en Vernal de million dollar highway, durango, silverton en die omgeving erin te kunnen zetten. Of om juist tussen Yellowstone en Twin Falls nog Glacier NP erbij te zetten.
Je kan met zoveel tijd zoveel kanten op
:jaloersmodus uit
-
- Amerika-ontdekker
Re: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..
Niets bijzonders eigenlijk... ik heb ze ertussen gezet zodat de reisafstanden wat minder lang zijn. maar ze kunnen ook rustig vervangen worden door andere plaatsen. Het is ook nog maar een eerste opzet, die zeker met jullie meedenken nog aangepast gaat worden.Hockey schreef:Wat willen jullie in Fresno en Bakersfield gaan doen?

-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis broekie007: roadtrip van 3 maanden > hulp gevraagd..
Super bedankt Paul!
hier heb ik veel aan! Ik was me er niet van bewust dat mijn ouders nu niet echt veel mooie dingen zien (of i.i.g. veel van t zelfde). Ik ga jouw tips meenemen en deze week ze proberen te verwerken in het schema. Dan zal ik het opnieuw posten hier.
Ook het aantal dagen inderdaad verkorten in de parken 'die dat niet waard zijn'.
Ik zou ook graag afsluiten met de kustroute van SF naar beneden, maar ik kwam niet helemaal lekker uit om dan ook bv Death Valley, Seqouia NP en Kings Canyon mee te nemen. Daarom zat ik met Bakersfield en Fresno, maar die ga ik eruit halen.

Ook het aantal dagen inderdaad verkorten in de parken 'die dat niet waard zijn'.
Ik zou ook graag afsluiten met de kustroute van SF naar beneden, maar ik kwam niet helemaal lekker uit om dan ook bv Death Valley, Seqouia NP en Kings Canyon mee te nemen. Daarom zat ik met Bakersfield en Fresno, maar die ga ik eruit halen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal straks eens een rustige opzet plaatsen, misschien kan je er wat mee. Want je kan met de tijd die jullie hebben met gemak 2 of 3 reizen van anderen samenvoegen in deze ene reis. Zonder het echt druk te maken.
Let wel op dat je met je camper (volgens mij mag dat alleen met cruiseamerika) tussen 15 juni en 15 september niet in Death Valley komen. Je komt met jouw route ook niet in death valley. Als je dat wel wilt zou ik dat doen of als dagtocht (evt met overnachting) als je ouders vertrokken zijn, of tussen Joshua Tree en Needles. Dan kost het je wel minimaal 2 dagen denk ik qua afstand. Hou er wel rekening mee dat het ook dan al enorm heet kan zijn in zowel Death Valley als Joshua Tree NP. Wij hadden in April 2012 al 43 graden in Death Valley.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is of je niet totdat je ouders vertrekken je evt iets dubbel zou willen doen en iets meer afstand afleggen. Ik denk namelijk dat je ouders het wel zouden kunnen waarderen (geen idee hoe oud en hoe goed ze ter been zijn natuurlijk) als Page en Bryce. Ik tikte hiervoor iets over Sedona, met bv slide rock sp, maar dat zal ook nog wel frisjes zijn, iig het water. Net als Page. Dat is in die tijd nog niet bepaald zwembaar. Je zou bij mooi weer evt. wel een bootje kunnen huren voor op het water (wel prijzig). Het voordeel om Page al met je ouders mee te pakken is dat je nadat ze vertrokken zijn dit niet meer hoeft te bekijken en je van Bryce via de UT12 naar Capitol Reef zou kunnen gaan. En de Ut95 naar Monument Valley kunt rijden. Dit zijn 2 vd mooiste wegen van het zuidwesten. En nadeel is dat je dan de relatief langere rit van Page naar Las Vegas zou hebben.
Ik snap dat je niet te grote afstanden wilt afleggen, maar dagen als Johua Tree - Needles en Needles - Seligman kan je m.i. juist beter wat meer doorrijden. Daar is onderweg niet enorm veel te beleven namelijk.
Let wel op dat je met je camper (volgens mij mag dat alleen met cruiseamerika) tussen 15 juni en 15 september niet in Death Valley komen. Je komt met jouw route ook niet in death valley. Als je dat wel wilt zou ik dat doen of als dagtocht (evt met overnachting) als je ouders vertrokken zijn, of tussen Joshua Tree en Needles. Dan kost het je wel minimaal 2 dagen denk ik qua afstand. Hou er wel rekening mee dat het ook dan al enorm heet kan zijn in zowel Death Valley als Joshua Tree NP. Wij hadden in April 2012 al 43 graden in Death Valley.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is of je niet totdat je ouders vertrekken je evt iets dubbel zou willen doen en iets meer afstand afleggen. Ik denk namelijk dat je ouders het wel zouden kunnen waarderen (geen idee hoe oud en hoe goed ze ter been zijn natuurlijk) als Page en Bryce. Ik tikte hiervoor iets over Sedona, met bv slide rock sp, maar dat zal ook nog wel frisjes zijn, iig het water. Net als Page. Dat is in die tijd nog niet bepaald zwembaar. Je zou bij mooi weer evt. wel een bootje kunnen huren voor op het water (wel prijzig). Het voordeel om Page al met je ouders mee te pakken is dat je nadat ze vertrokken zijn dit niet meer hoeft te bekijken en je van Bryce via de UT12 naar Capitol Reef zou kunnen gaan. En de Ut95 naar Monument Valley kunt rijden. Dit zijn 2 vd mooiste wegen van het zuidwesten. En nadeel is dat je dan de relatief langere rit van Page naar Las Vegas zou hebben.
Ik snap dat je niet te grote afstanden wilt afleggen, maar dagen als Johua Tree - Needles en Needles - Seligman kan je m.i. juist beter wat meer doorrijden. Daar is onderweg niet enorm veel te beleven namelijk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Erg goede tips van Paul! Ik zou inderdaad die eerste twee weken wat hoger tempo in de reis brengen om je ouders wat mooie hoogtepunten te laten zien. Het kan nog fris zijn, maar aan de andere kant is dat ook wel lekker, dat doe je vaak wat meer. Wij gaan zelf ook de hele maand april en vinden dat zelf altijd wel lekker, al gaan we nu wel heel bewust vrij zuidelijk vanwege het weer.
Ik zou ook proberen om juist in het laatste deel van je reis naar Yellowstone te gaan, want het kan daar in mei nog erg koud zijn. Wij hadden begin juni nog een flink pas sneeuw. Ik zou vanuit Yellowstone via Idaho en Oregon terug gaan. Wij reden de Lewis & Clark-trail richting Yellowstone, maar de andere kant op is hij natuurlijk net zo mooi! Oregon vonden wij een geweldig mooie staat en met zoveel tijd kan je dat gemakkelijk doen. Kijk eens in ons verslag van 2008 om te zien wat we deden. Ook South Dakota zit daarin, supermooi!
Wij hebben 8 camperreizen gemaakt, waarvan 6 in het zuid- en noordwesten van de USA en van alle reizen zijn verslagen. Klik hier voor al onze verslagen, veel leesvoer, maar ook veel camperervaring en mooie plekken!
Ik zou ook proberen om juist in het laatste deel van je reis naar Yellowstone te gaan, want het kan daar in mei nog erg koud zijn. Wij hadden begin juni nog een flink pas sneeuw. Ik zou vanuit Yellowstone via Idaho en Oregon terug gaan. Wij reden de Lewis & Clark-trail richting Yellowstone, maar de andere kant op is hij natuurlijk net zo mooi! Oregon vonden wij een geweldig mooie staat en met zoveel tijd kan je dat gemakkelijk doen. Kijk eens in ons verslag van 2008 om te zien wat we deden. Ook South Dakota zit daarin, supermooi!
Wij hebben 8 camperreizen gemaakt, waarvan 6 in het zuid- en noordwesten van de USA en van alle reizen zijn verslagen. Klik hier voor al onze verslagen, veel leesvoer, maar ook veel camperervaring en mooie plekken!
-
- Amerika-ontdekker
Super als je dat wilt doen Paul!
Mt Rushmore lijkt me ook wel leuk om mee te nemen inderdaad.
Mijn ouders zijn nog (relatief) jong en behoorlijk fit. Ik denk dat wij eerder beperkt zullen zijn door de leeftijd van de kinderen om activiteiten te ondernemen.
Ik zou het niet erg vinden om wat 'dubbel' te doen. Als het ergens leuk of mooi is, is het niet erg om er nog eens naartoe te gaan. we hebben immers tijd genoeg. Dat laatste maakt het ook een beetje moeilijk met plannen als je weinig kennis hebt van de mogelijkheden.
Ben dus erg blij met de hulp
Mt Rushmore lijkt me ook wel leuk om mee te nemen inderdaad.
Mijn ouders zijn nog (relatief) jong en behoorlijk fit. Ik denk dat wij eerder beperkt zullen zijn door de leeftijd van de kinderen om activiteiten te ondernemen.

Ik zou het niet erg vinden om wat 'dubbel' te doen. Als het ergens leuk of mooi is, is het niet erg om er nog eens naartoe te gaan. we hebben immers tijd genoeg. Dat laatste maakt het ook een beetje moeilijk met plannen als je weinig kennis hebt van de mogelijkheden.

Ben dus erg blij met de hulp

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een opzet. Ik zeg er even bij dat ik voor mezelf bepaalde keuzes zou maken, maar dat anderen die weer anders zouden doen. Zo wil ik bv de tioga pas meepakken en daardoor krijg je in dit geval dat ik eerst voorbij Lake Tahoe rij en daarna weer terug. Maar dat kan op een aantal manieren. En als de tioga pass je niet interesseerd om vanuit Mono Lake te rijden, of gewoon een keer vanuit Yosemite Valley of en neer rijden kan je bv Reno - Lake Tahoe - Sacramento - Yosemite doen. Met het toevoegen van de Black Hills (en de rit erheen en er weer vandaan) krijg je natuurlijk wel veel meer kilometers. Ik weet niet of dat bij je camper net zo onbeperkt is als met een huurauto?
2 Vrij 15 apr Los Angeles > Palm Springs (camper halen, boodschappen doen en direct 2 dagen op 1 plek wat relaxt bijkomen)
3 Za 16 apr Palm Springs
5 Ma 18 apr Joshua Tree - Kingman
6 Di 19 apr Kingman - Sedona
7 Wo 20 apr Sedona
8 Do 21 apr Sedona > Grand canyon south rim
10 Za 23 apr Grand Canyon - Page
11 Zo 24 apr Page
12 Ma 25 apr Page - Valley of Fire SP
13 Di 26 apr Valley of Fire SP - Clark County shooting complex - Las Vegas
14 Wo 27 apr Las Vegas
15 Do 28 apr Las Vegas
16 Vrij 29 apr Las Vegas
Dit is op zich een vrij relaxt schema en je ouders krijgen ook nog wat meer te zien dan alleen woestijn
18 Zo 1 mei Zion
19 Ma 2 mei Zion
21 Wo 4 mei Bryce canyon
22 Do 5 mei Bryce canyon > Capitol Reef (via Ut12 Fruita Campground)
23 Vrij 6 mei Capitol Reef
24 Za 7 mei Capitol Reef > Monument Valley
25 Zo 8 mei Monument valley - Moab
26 Ma 9 mei Moab
27 Di 10 mei Moab
28 Wo 11 mei Moab
29 Do 12 mei Moab
30 Vrij 13 mei Moab - (ut128) - ?
31 Za 14 mei
32 Zo 15 mei
33 Ma 16 mei
34 Di 17 mei ** ? - RMNP
35 Wo 18 mei **RMNP?
36 Do 19 mei RMNP? - Cheyenne
37 Vrij 20 mei Cheyenne - Black Hills
38 Za 21 mei Black Hills
39 Zo 22 mei Black Hills
40 Ma 23 mei Black Hills - Badlands NP (wall??)
41 Di 24 mei Wall - Bighorn NF (evt via devils tower)
42 Wo 25 mei Bighorn NF
43 Do 26 mei Bighorn NF - Cody
44 Vrij 27 mei Cody - Yellowstone
45 Za 28 mei Yellowstone
46 Zo 29 mei Yellowstone
47 Ma 30 mei Yellowstone
48 Di 31 mei Yellowstone
49 Wo 1 jun Yellowstone - Grand Teton NP
50 Do 2 jun Grand Teton NP
51 Vrij 3 jun Grand Teton - Craters of the Moon/Idaho Falls
52 Za 4 jun Craters of the Moon/Idaho Falls
53 Zo 5 jun Idaho Falls/CotM- Salt Lake City
54 Ma 6 jun Salt Lake City
55 Di 7 jun Salt Lake City - Ely
56 Wo 8 jun Ely - Reno
57 Do 9 jun Reno
58 Vrij 10 jun Reno -Sacramento
59 Za 11 jun Sacramento
60 Zo 12 jun South Lake Tahoe
61 Ma 13 jun South Lake Tahoe - Mono Lake
62 Di 14 jun Mono Lake - Yosemite NP
63 Wo 15 jun Yosemite NP
64 Do 16 jun Yosemite NP
65 Vrij 17 jun Yosemite NP
66 Za 18 jun Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon NP
67 Zo 19 jun Sequoia & Kings Canyon NP
68 Ma 20 jun Sequoia & Kings Canyon NP
69 Di 21 jun Sequoia & Kings Canyon NP - San Francisco
70 Wo 22 jun SF
71 Do 23 jun SF
72 Vrij 24 SF
73 Za 25 jun SF - Santa Cruz
74 Zo 26 jun San Francisco - Carmel by the Sea/Monterey
75 Ma 27 jun Big Sur
76 Di 28 jun Big Sur
78 Wo 29 jun Pismo Beach - Santa Barbara
79 Do 30 jun Santa Barbara - LA
80 Vrij 1 jul LA
81 Za 2 jul LA
82 Zo 3 jul San Diego/LA
83 Ma 4 jul San Diego/LA
84 Di 5 jul San Diego/LA
85 Wo 6 jul San Diego/LA
Zeg maar dat ik van dag 74 tot de dag voor terugkomt veel stranddagen bedoel die je zelf op een bepaalde manier moet indelen. Of je dan 1 dag Big Sur of 2 dagen Pismo doet en 1 of 2 Santa Barbara wat een 1.5u verder ligt maakt weinig uit. Maar het is dan gewoon een rustige laatste 1 1/2e week met weinig grote afstanden. Ik weet niet wanneer je de camper moet inleveren, maar als dat dag 85 is gewoon bij LAX overnachten.
Om eerder in de reis evt. ergens beter uit te komen zouden dit wel de dagen zijn waar er enkelen af zouden kunnen.
** nog niet klaar met de post, maar anders wordt het zo'n berg ineens **
Ik zou op de dag dat je de camper haalt (heb je early bird??) zo snel mogelijk LA voorbij willen zijn. Je kan bv ook in palm springs pas je boodschappen doen?
Ik heb vanaf dag 30 een paar dagen kruisjes staan. Ik was in 2013 een week later in Rocky Mountain NP en alles was open behalve de trail ridge road. Ga er dus vanuit dat je eerst onderlangs moet en dan bv de peak to peak highway (119-72-7) via Nederland naar Estes Park moet nemen. Maar heb je pech dan ligt er veel meer sneeuw en kan je in het park zelf weinig doen. Al is het misschien juist ook wel leuk voor de 4-jarige om eens echte sneeuw mee te maken. Maar het kan dus ook zijn dat het daar heel zonnig is en hartstikke leuk. Maar de beste weg om in 2 dagen naar RMNP te rijden weet ik zo even niet. En of je 1 of 2 volle dagen daar moet nemen (en dus 3 nachten ertussen moet zetten) lijkt me afhankelijk van het weer.
Je moet bij Yellowstone en Grand Teton zeker nog rekening houden met afsluitingen ivm de winter. Zo zal je in Yellowstone waarschijnlijk niet van Roosevelt naar Canyon kunnen rijden over de Dunraven Pass.
Mocht je nou het 1e deel te veel vinden met je ouders erbij en bv Page niet meepakken in dat stuk. Dan moet je daar wel een flinke aanpassing in doen door of van Zion eerst naar Page te rijden en dan terug naar Bryce, of om van Zion naar Bryce te gaan. Dan naar Page en vanaf daar naar Monument Valley. Alleen heb je dan dus wel de 2 mooiste wegen (ut12 en ut95 niet in je route zitten)
Je 1.5jarige zal normaal gesproken van veel dingen nog niet al te veel meekrijgen. Maar je 4 jarige moet je wat meer rekening mee houden denk ik. Maar daarom is een camper denk ik ook wel handig. Zet af en toe dat ding gewoon een half uur aan de kant en ga bij wijze van spreken in de berm of een stuk van de weg even picknicken. Lakentje met speelgoed erop en hij/zij zal zich wel vermaken.
2 Vrij 15 apr Los Angeles > Palm Springs (camper halen, boodschappen doen en direct 2 dagen op 1 plek wat relaxt bijkomen)
3 Za 16 apr Palm Springs
5 Ma 18 apr Joshua Tree - Kingman
6 Di 19 apr Kingman - Sedona
7 Wo 20 apr Sedona
8 Do 21 apr Sedona > Grand canyon south rim
10 Za 23 apr Grand Canyon - Page
11 Zo 24 apr Page
12 Ma 25 apr Page - Valley of Fire SP
13 Di 26 apr Valley of Fire SP - Clark County shooting complex - Las Vegas
14 Wo 27 apr Las Vegas
15 Do 28 apr Las Vegas
16 Vrij 29 apr Las Vegas
Dit is op zich een vrij relaxt schema en je ouders krijgen ook nog wat meer te zien dan alleen woestijn

18 Zo 1 mei Zion
19 Ma 2 mei Zion
21 Wo 4 mei Bryce canyon
22 Do 5 mei Bryce canyon > Capitol Reef (via Ut12 Fruita Campground)
23 Vrij 6 mei Capitol Reef
24 Za 7 mei Capitol Reef > Monument Valley
25 Zo 8 mei Monument valley - Moab
26 Ma 9 mei Moab
27 Di 10 mei Moab
28 Wo 11 mei Moab
29 Do 12 mei Moab
30 Vrij 13 mei Moab - (ut128) - ?
31 Za 14 mei
32 Zo 15 mei
33 Ma 16 mei
34 Di 17 mei ** ? - RMNP
35 Wo 18 mei **RMNP?
36 Do 19 mei RMNP? - Cheyenne
37 Vrij 20 mei Cheyenne - Black Hills
38 Za 21 mei Black Hills
39 Zo 22 mei Black Hills
40 Ma 23 mei Black Hills - Badlands NP (wall??)
41 Di 24 mei Wall - Bighorn NF (evt via devils tower)
42 Wo 25 mei Bighorn NF
43 Do 26 mei Bighorn NF - Cody
44 Vrij 27 mei Cody - Yellowstone
45 Za 28 mei Yellowstone
46 Zo 29 mei Yellowstone
47 Ma 30 mei Yellowstone
48 Di 31 mei Yellowstone
49 Wo 1 jun Yellowstone - Grand Teton NP
50 Do 2 jun Grand Teton NP
51 Vrij 3 jun Grand Teton - Craters of the Moon/Idaho Falls
52 Za 4 jun Craters of the Moon/Idaho Falls
53 Zo 5 jun Idaho Falls/CotM- Salt Lake City
54 Ma 6 jun Salt Lake City
55 Di 7 jun Salt Lake City - Ely
56 Wo 8 jun Ely - Reno
57 Do 9 jun Reno
58 Vrij 10 jun Reno -Sacramento
59 Za 11 jun Sacramento
60 Zo 12 jun South Lake Tahoe
61 Ma 13 jun South Lake Tahoe - Mono Lake
62 Di 14 jun Mono Lake - Yosemite NP
63 Wo 15 jun Yosemite NP
64 Do 16 jun Yosemite NP
65 Vrij 17 jun Yosemite NP
66 Za 18 jun Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon NP
67 Zo 19 jun Sequoia & Kings Canyon NP
68 Ma 20 jun Sequoia & Kings Canyon NP
69 Di 21 jun Sequoia & Kings Canyon NP - San Francisco
70 Wo 22 jun SF
71 Do 23 jun SF
72 Vrij 24 SF
73 Za 25 jun SF - Santa Cruz
74 Zo 26 jun San Francisco - Carmel by the Sea/Monterey
75 Ma 27 jun Big Sur
76 Di 28 jun Big Sur
78 Wo 29 jun Pismo Beach - Santa Barbara
79 Do 30 jun Santa Barbara - LA
80 Vrij 1 jul LA
81 Za 2 jul LA
82 Zo 3 jul San Diego/LA
83 Ma 4 jul San Diego/LA
84 Di 5 jul San Diego/LA
85 Wo 6 jul San Diego/LA
Zeg maar dat ik van dag 74 tot de dag voor terugkomt veel stranddagen bedoel die je zelf op een bepaalde manier moet indelen. Of je dan 1 dag Big Sur of 2 dagen Pismo doet en 1 of 2 Santa Barbara wat een 1.5u verder ligt maakt weinig uit. Maar het is dan gewoon een rustige laatste 1 1/2e week met weinig grote afstanden. Ik weet niet wanneer je de camper moet inleveren, maar als dat dag 85 is gewoon bij LAX overnachten.
Om eerder in de reis evt. ergens beter uit te komen zouden dit wel de dagen zijn waar er enkelen af zouden kunnen.
** nog niet klaar met de post, maar anders wordt het zo'n berg ineens **
Ik zou op de dag dat je de camper haalt (heb je early bird??) zo snel mogelijk LA voorbij willen zijn. Je kan bv ook in palm springs pas je boodschappen doen?
Ik heb vanaf dag 30 een paar dagen kruisjes staan. Ik was in 2013 een week later in Rocky Mountain NP en alles was open behalve de trail ridge road. Ga er dus vanuit dat je eerst onderlangs moet en dan bv de peak to peak highway (119-72-7) via Nederland naar Estes Park moet nemen. Maar heb je pech dan ligt er veel meer sneeuw en kan je in het park zelf weinig doen. Al is het misschien juist ook wel leuk voor de 4-jarige om eens echte sneeuw mee te maken. Maar het kan dus ook zijn dat het daar heel zonnig is en hartstikke leuk. Maar de beste weg om in 2 dagen naar RMNP te rijden weet ik zo even niet. En of je 1 of 2 volle dagen daar moet nemen (en dus 3 nachten ertussen moet zetten) lijkt me afhankelijk van het weer.
Je moet bij Yellowstone en Grand Teton zeker nog rekening houden met afsluitingen ivm de winter. Zo zal je in Yellowstone waarschijnlijk niet van Roosevelt naar Canyon kunnen rijden over de Dunraven Pass.
Mocht je nou het 1e deel te veel vinden met je ouders erbij en bv Page niet meepakken in dat stuk. Dan moet je daar wel een flinke aanpassing in doen door of van Zion eerst naar Page te rijden en dan terug naar Bryce, of om van Zion naar Bryce te gaan. Dan naar Page en vanaf daar naar Monument Valley. Alleen heb je dan dus wel de 2 mooiste wegen (ut12 en ut95 niet in je route zitten)
Je 1.5jarige zal normaal gesproken van veel dingen nog niet al te veel meekrijgen. Maar je 4 jarige moet je wat meer rekening mee houden denk ik. Maar daarom is een camper denk ik ook wel handig. Zet af en toe dat ding gewoon een half uur aan de kant en ga bij wijze van spreken in de berm of een stuk van de weg even picknicken. Lakentje met speelgoed erop en hij/zij zal zich wel vermaken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga het nu even niet aanpassen, maar ik zie 3 dagen Sacramento, daar kunnen er al 2 vanaf. 1 voor BadlandsNP en 1 elders.
Ik pas dat straks na het kokkerellen wel even aan.

Ik pas dat straks na het kokkerellen wel even aan.
-
- Amerika-ontdekker
Super!! Ennuh... doe rustig aan
ik heb helaas vanavond nog andere afspraken staan...dus kan er nu toch even niet aan verder.
Maar zoals jij het opzet ziet er super leuk uit! Ik ga me nog verder verdiepen in afstanden etc. Maar ga zeker jouw opzet als uitgangspunt gebruiken

Maar zoals jij het opzet ziet er super leuk uit! Ik ga me nog verder verdiepen in afstanden etc. Maar ga zeker jouw opzet als uitgangspunt gebruiken
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn geliefde Oregon zit er niet in, maar ik kan wel heel goed leven met de opzet van Paul hoor, prachtig! En wij hadden gewoon pech met zo laat nog sneeuw in Yellowstone dacht ik. Als je aardig tegen de kou kan, is het ook wel weer erg mooi als het een keer sneeuwt.
En inderdaad, wegwezen uit het drukke LA en lekker boodschappen doen in Palm Springs! Zoek wel in Palm Springs van tevoren al een camping waar je met kinderen op mag. Er zijn daar nogal wat 55+ resorts. Wij mochten in 2002 (da´s wel héél lang geleden) pas na 1 mei op Happy Travellers RV Park, daarvoor was het alleen voor senioren
Een alternatief is Palm Desert of eventueel La Quinta.
Het lijkt me sterk dat ze bij Road Bear voor iemand die maar liefst 3 maanden huurt, geen early pick-up kunnen doen. Even een mailtje aan wagen dat je graag vroeg opgehaald wordt, zeker omdat je met twee kleine kinderen reist en je door de jetlag vast al vroeg wakker bent. Is ons nog nooit geweigerd, wij zijn bijna altijd al om 7 uur ´s morgens opgehaald.Ik zou op de dag dat je de camper haalt (heb je early bird??) zo snel mogelijk LA voorbij willen zijn. Je kan bv ook in palm springs pas je boodschappen doen?
En inderdaad, wegwezen uit het drukke LA en lekker boodschappen doen in Palm Springs! Zoek wel in Palm Springs van tevoren al een camping waar je met kinderen op mag. Er zijn daar nogal wat 55+ resorts. Wij mochten in 2002 (da´s wel héél lang geleden) pas na 1 mei op Happy Travellers RV Park, daarvoor was het alleen voor senioren

Een alternatief is Palm Desert of eventueel La Quinta.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben nog nooit in Oregon geweest, dus dat is voor mij lastig in te plannen
Maar ga je gang om het in te voegen? Misschien trekt het hun wel meer aan? Ik moet wel zeggen dat ik het voor mijn doen erg rustig heb ingepland, mede ook omdat het in de 1e post zo enorm rustig was. Ik zou zelf op een paar plekken toch wel langere ritten of iets minder tijd nemen. Maar met bijna de volledige ESTA tijd maakt dat allemaal geen drol uit
Verder heb ik binnen Amerika geen ervaring met Campervakanties. Ik weet wel dat ik er regelmatig een aantal in heb gehaald en dat je echt (behalve rob en misschien Ko
) een stuk trager bent dan met een auto. Dus daarom is meer tijd soms ook wel goed.
Sneeuw of geen sneeuw. Ik had in Yellowstone op mijn vertrekdag na daar echt geweldig weer. Overdag korte broek en t-shirt. 's Avonds vest en lange broek aan. In de Black Hills juist veel regen.
Lees je ook eens in op http://www.allesamerika.com en www.ontdek-Amerika.nl

Verder heb ik binnen Amerika geen ervaring met Campervakanties. Ik weet wel dat ik er regelmatig een aantal in heb gehaald en dat je echt (behalve rob en misschien Ko

Sneeuw of geen sneeuw. Ik had in Yellowstone op mijn vertrekdag na daar echt geweldig weer. Overdag korte broek en t-shirt. 's Avonds vest en lange broek aan. In de Black Hills juist veel regen.
Lees je ook eens in op http://www.allesamerika.com en www.ontdek-Amerika.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoor het wel als er interesse is in Oregon Paul, want jouw plan zit gewoon erg goed in elkaar.
En ja, met een camper ben je trager, maar dat maakt niet uit als je zo lekker veel tijd hebt, toch?
En ja, met een camper ben je trager, maar dat maakt niet uit als je zo lekker veel tijd hebt, toch?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker niet. Ik kan de jaloersmodus wel weer aanzetten hoor haha
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, daar ben ik zelfs jaloers op en ik hoef niet eens vakantiedagen aan te vragen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route zo, en wat heerlijk om zo'n lange periode te kunnen gaan!
In de route van Paul kun je ook Sacramento laten vallen of vanuit Lake tahoe eerst naar Yosemite gaan want nu rij je daar wel wat heen en weer.
Voordat je naar RMNP gaat zou je misschien nog naar Great Sand Dunes kunnen gaan, wij vonden dat erg leuk toen wij daar in mei waren (zie ons 2013-verslag). Als je wat sneller reist dan in het schema van Paul zou je vanaf Grand Teton nog via Oregon kunnen rijden. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag.
Marianne
In de route van Paul kun je ook Sacramento laten vallen of vanuit Lake tahoe eerst naar Yosemite gaan want nu rij je daar wel wat heen en weer.
Voordat je naar RMNP gaat zou je misschien nog naar Great Sand Dunes kunnen gaan, wij vonden dat erg leuk toen wij daar in mei waren (zie ons 2013-verslag). Als je wat sneller reist dan in het schema van Paul zou je vanaf Grand Teton nog via Oregon kunnen rijden. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga de verslagen zeker lezen om jullie bezochte plaatsen wat meer eigen te maken. Oregon heb ik me ook nog niet in verdiept. Als jullie dat zo mooi vonden is het wel het overwegen waard. ik ga eerst even die verslagen lezen komende week.
Black Hills had ik nog nooit van gehoord ook. dus ook daar maar eens in verdiepen. Dan kan ik daarna keuzes maken welk onderdeel we erin houden.
Ik heb gezien dat de route van Paul al globaal 6500 Mijl is. Ik had in totaal 5000 mijl bijgeboekt (bij de camper) voor € 1900,-. Dit zal ik toch nog even moeten verhogen. Hebben jullie enig idee hoeveel extra miles ik ongeveer extra moet rekenen voor het rijden in de parken, naar de winkels, verkeerd rijden etc. over 3 maanden gezien? (we hebben navigatie bijgeboekt, dus wellicht valt t verkeerd rijden mee)
Ook handig de tip van early pick-up van de camper (niet aan gedacht) en de vele senioren campings in Palm Springs.
Echt tof dat jullie zo meedenken! fijne avond!
groetjes Wendy
Black Hills had ik nog nooit van gehoord ook. dus ook daar maar eens in verdiepen. Dan kan ik daarna keuzes maken welk onderdeel we erin houden.
Ik heb gezien dat de route van Paul al globaal 6500 Mijl is. Ik had in totaal 5000 mijl bijgeboekt (bij de camper) voor € 1900,-. Dit zal ik toch nog even moeten verhogen. Hebben jullie enig idee hoeveel extra miles ik ongeveer extra moet rekenen voor het rijden in de parken, naar de winkels, verkeerd rijden etc. over 3 maanden gezien? (we hebben navigatie bijgeboekt, dus wellicht valt t verkeerd rijden mee)
Ook handig de tip van early pick-up van de camper (niet aan gedacht) en de vele senioren campings in Palm Springs.
Echt tof dat jullie zo meedenken! fijne avond!
groetjes Wendy
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik zou met zoveel tijd ook zeker Oregon in het verhaal meenemen. Voor wat foto's en wat route ideeën kan je ook nog op onze reisblog kijken; www.albertenlyan-opreis.nl en dan de reis 2015.
Veel plezier met plannen
Lyan
Veel plezier met plannen

Lyan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 5000 mijl ga je echt grof tekort komen. Wij boekten voor een reis van 5 weken altijd al zo´n 3500 mijl. We rekenen altijd 25 procent extra mijlen voor alles buiten de geplande route om, maar ik denk dat je misschien met 15 procent ook wel toekomt. Met kleine kinderen zal je toch ook best weleens een dagje kalm aan doen en wat minder extra mijlen draaien.
Ik weet niet of bij wie je geboekt hebt, maar ik zou toch eens kijken of er niet een korting op je mijlen kan omdat je zolang de camper hebt. Tenslotte hebben zij in die tijd gewoon hun huur en hebben ze tussendoor geen omkijken naar de camper, geen schoonmaak, geen krantenwissel, niks.
Ik weet ook niet wat je tegenwoordig betaalt voor navigatie, maar vaak is het veel goedkoper om je eigen navigatiesysteem te kopen.
Ik weet niet of bij wie je geboekt hebt, maar ik zou toch eens kijken of er niet een korting op je mijlen kan omdat je zolang de camper hebt. Tenslotte hebben zij in die tijd gewoon hun huur en hebben ze tussendoor geen omkijken naar de camper, geen schoonmaak, geen krantenwissel, niks.
Ik weet ook niet wat je tegenwoordig betaalt voor navigatie, maar vaak is het veel goedkoper om je eigen navigatiesysteem te kopen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 111 Reacties
- 17335 Weergaves
-
Laatste bericht door EstherJ
-
- 6 Reacties