Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis robg: Rondreis 21 dagen Zuidwest USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
robg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis robg: Rondreis 21 dagen Zuidwest USA

Bericht door robg »

Na al wat opzoekingswerk gedaan te hebben op de website en forum van AA, heb ik onderstaande trip samengesteld voor onze eerste rondreis in de US. Het wordt wel ons tweede bezoek aan de Verenigde Staten (in 2012 zijn we een weekje naar New York geweest). Momenteel zijn we met 2 (mijn vriendin en ik), maar mogelijk zullen nog een aantal vrienden ons vergezellen. Onze vliegtickets zijn al geboekt. We gaan van 8 tot 29 juli 2016. Helaas in de drukste en heetste periode, maar wij zijn helaas ook gebonden aan het bouwverlof. Onze trip ziet er momenteel alsvolgt uit:

Dag 1: Aankomst Santa Ana - LA
Dag 2: LA - Kingman
Dag 3: Kingman – Tusayan/Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon – Monument Valley/Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyon)
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10:Las Vegas – Sequioa NP/King Canyon
Dag 11: Sequioa NP/King Canyon - Fresno
Dag 12: Fresno - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF
Dag 17: SF – Monterey (whale spotting)
Dag 18: Monterey - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Santa Monica
Dag 20: Santa Monica
Dag 21: Vlucht naar huis

De rit ziet er ongeveer zo uit: http://mapq.st/1OMRR8k

De reis is grotendeels samengesteld op basis van de voorbeeldreis van AA (maar dan in de andere richting). Aangezien wij graag city trips doen, willen we vnl. in San Francisco wat meer tijd doorbrengen. Las Vegas willen we wel bezoeken, maar interesseert ons dan weer minder. De volledige dag die we nu gerekend hebben voor Las Vegas kunnen we mogelijk beter op een andere plaats gebruiken. In LA zijn we van plan om op dag 2 of op dag 20 's morgens een free walking tour te doen in LA. We hebben dit al meerdere malen gedaan in andere steden en dit is ons altijd goed bevallen. Hebben jullie suggesties en ervaringen wat dit betreft? Daarnast had ik nog willen weten of we LA best in het begin of op het einde van onze reis bezoeken?

Hoewel onze interesse vaak eerder bij de steden ligt, willen we uiteraard de magnifieke natuur van de westkust niet links laten liggen. Daarom willen we ook voldoende tijd spenderen in vnl. Yosemite en Zion. Op dag 4 of 5 willen we eventueel Monument Valley bezoeken, maar dit ligt ietwat uit de richting. Is het de moeite om hiervoor extra kms te doen of niet? De reis wordt sowieso vermoeiend en we spenderen liever wat meer tijd aan de dingen die we "echt" willen zien, waardoor we onze planning liever wat ruimer maken dan dat we ons overal moeten haasten.

Aangezien we in de heetste periode van het jaar gaan, kiezen we er ook voor om Death Valley over te slaan en rechtstreeks via de interstate 15 en highway 58 naar Sequioa NP/Three Rivers te rijden. Dit wordt echter wel een lange, zware rit. Heeft iemand hiervoor een ander idee?
Omwille van dezelfde reden (hitte) twijfelen we ook nog of we Joshua Tree zouden bezoeken of niet.

Zouden jullie na Sequioa/Kings Canyon halt houden in Fresno of doorrijden naar Yosemite (Mariposa/Oakhurst)? Is Fresno een leuke stad of weinig te zien?

Alle tips omtrent leuke plaatsjes e.d. zijn meer dan welkom!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis robg: Rondreis 21 dagen Zuidwest USA

Bericht door michelly »

Het is altijd een puzzel om van Las Vegas naar San Francisco te gaan via Yosemite en Sequoia.
Nu ga je onderlangs over een saaie weg. Je kunt overwegen om toch via Death Valley te gaan en dan te overnachten in bijv. Ridgecrest. Vervolgens via Lake Isabella door een mooi Joshua Tree bos en via Sequoia National Forest naar Sequoia NP te gaan. Dat is zeker een mooie route.
Een alternatief is om via Death Valley en de Tioga Pass eerst naar Yosemite te gaan en daarna naar Sequoia. Dat wordt hier meestal aangeraden.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

LA aan het begin of einde? Ik zou opteren voor het einde. De eerste dag(en) ben je heel vroeg wakker omwille van het tijdsverschil. Deze tijd benut je beter als je al aan je rondreis bent begonnen. Zo kan je al heel wat km doen voordat de dag voor de mensen begint. Vroeg wakker zijn heeft in een stad vaak minder zin, omdat alles nog dicht is. Terwijl natuur dan net beter te bewonderen valt, want het is overal nog lekker rustig.

Aan het einde van de vakantie is het ook wat rustiger want je op je laatste bestemming blijf je toch nog 2 nachten. Anders rij je de hele tijd tegen de exacte deadline van de vertrektijd van je vlucht aan. Maar goed, dat is mijn mening. Voor wie in SF start, zou ik het omgekeerde aanraden owv uitsparen huurdagen/parkeergeld auto.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch via Death Valley rijden; je hebt airco in de auto dus je zult geen last hebben van de hitte. Het is wel heel bijzonder om even wat korte uitstapjes buiten de auto te maken. Je rijdt dan na DV via de Tioga Road naar Yosemite; je hebt zo een veel mooiere route dan de route onderlangs. Na Yosemite kun je naar Sequoia en vandaar naar SF. Kijk voor DV, Yosemite en Sequoia eens in ons 2013-verslag en ons 2006-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 dec 2015, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

michelly schreef:Het is altijd een puzzel om van Las Vegas naar San Francisco te gaan via Yosemite en Sequoia.
Nu ga je onderlangs over een saaie weg. Je kunt overwegen om toch via Death Valley te gaan en dan te overnachten in bijv. Ridgecrest. Vervolgens via Lake Isabella door een mooi Joshua Tree bos en via Sequoia National Forest naar Sequoia NP te gaan. Dat is zeker een mooie route.
Een alternatief is om via Death Valley en de Tioga Pass eerst naar Yosemite te gaan en daarna naar Sequoia. Dat wordt hier meestal aangeraden.
Bedankt voor de tip! Dan is het misschien best om op dag 9 het bezoek aan Las Vegas wat in te korten en 's avonds een tussenstop te houden in Ridgecrest om van daaruit de volgende dag via Lake Isabella naar Kings Canyon/Sequoia te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fresno heeft geen meerwaarde lijkt me, ik zou proberen in de parken te overnachten of zo dicht mogelijk bij de parken, anders hou je te weinig tijd over voor de parken zelf. Mariposa en Oakhurst liggen nog ver van Yosemite Vally, zie hier voor een tabel met afstanden en reistijden.

Marianne
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

Martin & Marianne schreef:Ik zou toch via Death Valley rijden; je hebt airco in de auto dus je zult geen last hebben van de hitte. Het is wel heel bijzonder om even wat korte uitstapjes buiten de auto te maken. Je rijdt dan na DV via de Tioga Road naar Yosemite; je hebt zo een veel mooiere route dan de route onderlangs. Na Yosemite kun je naar Sequoia en vandaar naar SF. Kijk voor DV, Yosemite en Sequoia eens in ons 2013-verslag en ons 2006-verslag.

Marianne
Bedankt voor de info Marianne!
Ik heb wel gehoord dat je tijdens de heetste periodes in Death Valley niet met airco mag rijden (oververhitting?), maar daarover moet ik mij nog informeren. Als dit niet aangeraden wordt, kiezen we mogelijk toch voor een alternatieve route.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

robg schreef: Bedankt voor de tip! Dan is het misschien best om op dag 9 het bezoek aan Las Vegas wat in te korten en 's avonds een tussenstop te houden in Ridgecrest om van daaruit de volgende dag via Lake Isabella naar Kings Canyon/Sequoia te rijden.
Wij reden van Barstow via Lake Isabella naar Sequoia in 2 dagen. Hier ons verslag daarvan.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je kunt gewoon door Death Valley hoor. Er zijn alleen restricties als je in de zomer met een camper rijdt.
Zelfs dat hebben wij gewoon gedaan afgelopen zomer. Was geen enkel probleem (met Cruise America mag dit op eigen risico)
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

Martin & Marianne schreef:Fresno heeft geen meerwaarde lijkt me, ik zou proberen in de parken te overnachten of zo dicht mogelijk bij de parken, anders hou je te weinig tijd over voor de parken zelf. Mariposa en Oakhurst liggen nog ver van Yosemite Vally, zie hier voor een tabel met afstanden en reistijden.

Marianne
Nogmaals bedankt voor de info :thumbup:
Ik zou graag willen camperen in Yosemite, maar dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn. Alle campings zouden vrij snel volzet zijn. Een andere optie zou Curry Valley zijn, maar ook hier moet je er blijkbaar snel bij zijn. Het is nog wel vroeg dus mogelijk lukt dit nog wel. Heb jij misschien nog een goede uitvalsbasis voor Yosemite (betaalbaar en niet te ver)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn al meerdere keren met de auto door DV gereden in julie en augustus (zie onze reisverslagen) en hebben nog nooit de airco uitgedaan. Het kan zijn dat de motor oververhit raakt en dan kun je alsnog de airco uitzetten (kan gebeuren op het laatste stuk alsje uit het dal klimt) maar met de auto's van tegenwoordig is het echt geen probleem.

Voor Yosemite is Curry Village inderdaad niet zo gek, of kijk naar Housekeeping Camp. Je kunt ook kamperen, maar boek alvast iets anders via www.yosemitepark.com, dan heb je iets. Annuleren kan altijd nog. En wellicht lukt het wel om een plekje op een camping te vinden. Lees je daarvoor goed in en oefen een maand van te voren.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je een tent neemt in Curry Village, neem dan een heated tent; dan heb je een stopcontact in de tent. Wij hadden dit jaar een tent in CV, maar Houskeeping Camp vind ik leuker, zie daarvoor ons 2006-verslag. IS echter wel vaak helemaal volgeboekt.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is een kwestie van snel reageren en weten wat je moet doen bij het boeken van één van de Pines campgrounds in Yosemite.
Als je dit een maand van tevoren oefent dan is de kans heel groot dat dit gewoon lukt hoor.
Het liefst regel je nog wat meer mensen om te proberen te boeken zodat de kans vergroot wordt.
Zorg wel dat je al een account hebt.

Edit: wil je hier trouwens met een tent kamperen of in Curry Village iets boeken?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is nog wel vroeg dus mogelijk lukt dit nog wel.
Klinkt misschien vreemd, maar voor Yosemite ben je voor niet campings juist al vrij laat.

SF is redelijk beloopbaar en verder met het OV prima te doen. LA walking ben ik heel benieuwd na. Hoe zie je dat voor je? Van de Hollywood walk of fame naar Santa Monica Pier is al 20km....LA is een autostad. Je kan makkelijk tussen Santa Monica en Venice/marina del rey wandelen of fietsen, maar het is geen stad die aanvoelt als 1 stad. Ook niet 1 gezellig centrum, maar alles gespreid over 100km2

Vegas is m.i. ook wel minimaal 2 nachten waard. 1 avond strip en 1 avond downtown/fremont street. Nu komt het je qua route met 1 nacht misschien beter uit, maar er is meer te beleven dan alleen gokkasten.
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

Note mod: Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:

1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.

Paul,

Ik had deze gratis tour alvast gevonden: http://www.freelatour.com/index.html
Je kan dus kiezen tussen Downtown LA of Hollywood. Kan wel interessant zijn lijkt me en heeft een goeie rating op tripadvisor.
Het interessants om een overzicht te krijgen van LA lijkt me een hop on hop off bus tour, maar hier betaal je al gouw wat geld voor en als kan je misschien beter zelf met de huurwagen doen.

Over Vegas moeten we nog eens nadenken. Om de een of andere reden heeft Vegas ons nooit echt aangesproken, maar ik hoop dat we aangenaam verrast zullen zijn :)

Wat Yosemite betreft, gaan we asap proberen te boeken. Onze planning lag nog niet vast en vrienden kunnen pas later beslissen om mee te gaan, vandaar dat we momenteel enkel de vluchten voor onszelf nog maar geboekt hebben. Volgende dagen gaan we zoveel mogelijk proberen vast te leggen uitgaande dat we slechts met 2 gaan. Nadien kunnen we dan evt. nog altijd annuleren.

Bedankt voor de info!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die hopoff bussen in LA is wat anders dan in veel andere steden. Er zijn volgens mij iets van 5 routes. Als je een goede dag hebt en het meevalt met de drukte op de weg is dat een goede manier om wat van LA te zien. Maar die bussen staan ook wel in dezelfde files als iedereen daar.

Ik heb even op die link gekeken en ik moet wel zeggen dat ik het er leuk uit vind zien. Ik heb overigens alleen bij downtown gekeken. Het is me wel onduidelijk hoe het precies zit, want hoe ik het zie zijn het allemaal losse tours. bv van Union square naar Persing square, van Angels Flight naar de Bieb en van LEVEL Furnished Living naar het Music Center.

Maar dit vind ik dan altijd wat verneukeratief:
Cost: You must register for this tour. There’s no upfront cost. If you enjoy it, a $15 contribution made at the end of the tour enables us to keep offering it. It's a great deal!

Waarom het 'free' noemen als er daarna verwacht wordt dat je 15 dollar (pp) doneert. Ik snap dat je een geste kunt geven als iemand een goede rondleiding geeft, maar dit vind ik dan altijd zo'n afknapper dat ze dus achteraf letterlijk met de pet rondgaan.

Ik heb in iets meer dan 2u zelf een rondje gemaakt die aangeprezen werd in het all about LA topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 80#p812404
Mijn verslag van die wandeling in het midden van deze pagina: https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/

Ik moet dan wel zeggen dat het met een gids wel wat levendiger wordt waarschijnlijk. Maar als je zonder gids loopt kan je weer makkelijker even stoppen om bv echt even rustig de grand market place te bekijken en dergelijke.
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

Bedankt Elly, Marianne en Paul voor jullie nuttige reacties!
Ik heb ondertussen het reisschema ietwat aangepast en ook reeds een aantal hotels geboekt.
Het reisverslag van Elly van 2005 was heel leuk en handig, aangezien dit voor een groot deel gelijkloopt met het onze.

Ons reisschema ziet er nu dus zo uit:

8/07 - Dag 1: Aankomst Santa Ana - LA
9/07 - Dag 2: LA – Grand Canyon
10/07 - Dag 3: Grand Canyon – Page (Horseshoe Bend)
11/07 - Dag 4: Page (Antelope Canyon/Lake Powell) - Monument Valley – Kanab (Buckskin Gulch)
12/07 – Dag 5: Kanab – Bryce – Kanab
13/07 - Dag 6: Kanab – Zion – Kanab
14/07 - Dag 7: Kanab/Zion - Las Vegas
15/07 - Dag 8: Las Vegas – Lone Pine/Alabama Hills (via Death Valley)
16/07 - Dag 9: Lone Pine – Yosemite
17/07 - Dag 10: Yosemite
18/07 - Dag 11: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
19/07 - Dag 12: Sequoia – SF
20/07 - Dag 13: SF
21/07 - Dag 14: SF
22/07 - Dag 15: SF
23/07 - Dag 16: SF – Monterey
24/07 - Dag 17: Monterey (whale spotting) - Pismo Beach
25/07 - Dag 18: Pismo Beach – Ventura (Channel Islands – West Santa Cruz Island)
26/07 - Dag 19: Ventura - Santa Monica
27/07 - Dag 20: Santa Monica/LA
28/07 - Dag 21: Santa Monica/LA
29/07 - Dag 22: Vlucht naar huis

Hotels zijn ondertussen gereserveerd in de Grand Canyon (Bright Angel Lodge), Kanab, Yosemite (Curry Village), Kings Canyon (Cedar Grove Lodge) en San Francisco. Toch had ik ook nog een paar extra vragen.
De eerste dag was ik van plan om een hoteletje vlakbij de luchthaven van Santa Ana te boeken. We komen aan rond half 5 in de namiddag en ik veronderstel dat we wel moe gaan zijn van de lange reis. Anderzijds is het misschien beter om toch al tot bvb Barstow te rijden, zodat de rit de dag nadien toch iets korter is. Wat vinden jullie?

In Page/Kanab twijfelen we nog of we nu of Antelope Canyon of Buckskin Gulch bezoeken. Antelope is duurder en toeristischer, maar ook mooier dan Buckskin Gulch?

Aangezien we meerdere dagen in San Francisco verblijven, had ik jullie mening nog willen weten omtrent het al dan niet inleveren van onze huurwagen. Vermoedelijk gaan we de huurwagen niet erg veel nodig hebben die dagen en anders moeten we nog extra uitgeven aan een parkeerplaats. Kunnen we hiermee geld besparen of te lastig en niet de moeite?

Wat de huurwagen betreft: best een SUV huren (indien we maar met 2 zouden zijn) of is een fullsize (bvb type Ford Fusion) voldoende?

Tenslotte, waren we nog van plan om West Santa Cruz Island (1 van de Channel Islands) te bezoeken. Is dit de moeite?

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt bijzonder weinig tijd voor de GC op deze manier. Je zult er laat aankomen en je moet ook al weer redelijk op tijd vertrekken las je doorrijdt naar Page. Als je naar MV wilt zou ik dar na de GC nar toe gaan en dan daar overnachten; je rijdt nu heel erg heen en weer. Ook bij Bryce zou ik bij het park overnachten. Dan heb je ook de gelegenheid om het park tijdens de mooiste uren te zien. In Tropic heb je prima en betaalbare accommodatie. En van Kanab naar Zion heen en weer is ook niet handig: je rijdt echt veel onnodige kilometers zo. Bedenk ook dat het druk kan zijn omdat de tunnel vaak afgesloten is in één richting als er een camper doorheen moet.
Ik zou zelf een dag minder SF of LA doen om op het eerste stuk iets meer rust te hebben. Maar ik zou zeker die overnachtingen in Kanab aanpassen.

De auto inleveren in SF en dan weer ophalen lijkt me erg veel gedoe. Zoek een hotel met gratis parking (zoals een van de Motor Inns) of kijk naar een goedkope parking in de buurt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mbt tot de auto inleveren. Gewoon testen wat het verschil is qua huurbedrag en of je parkeerkosten bij je hotel hebt. Scheelt het een paar tientjes dan zou ik de auto lekker laten. Scheelt het 100-den euro's dan inleveren.

Ik vraag me alleen af hoe je dag 2,3,4 allemaal ziet. Dag 2 zit je nog met die vliegreis en tijdsverschil in je knar en dan ga je minimaal 800km rijden en de dag erop ga je al naar Page. Als je rond 1630 aankomt betekend het dat je midden in de avondspits vertrekt met je auto. Dan kan je zomaar 4u doen over de rit naar Barstow. Dat is echt niet gezond om te doen na zo'n reis. Ik zou hooguit tot Riverside oid rijden.

Verder Bryce en Zion vanuit Kanab. Sja... het kan wel, maar het is echt niet handig. Let vooral in het donker goed op op de 89, daar zijn veel ongelukken met overstekend wildlife. Ze zijn daar overal hekken, tunnels en afzettingen aan het bouwen, maar dat is allemaal nog niet klaar. Het is fijn om een aantal dagen op 1 plek te zitten, maar je zit wel 3u op en neer van de ingang van Bryce en zonder oponthoud bij de zion tunnel 2u op en neer van zion. Verder lijkt het me ook niet handig om Monument Valley en Buckskin Gulch op 1 dag te doen.

Ik zou die whale watching op dag 16 in de middag doen. Anders is dag 17 echt een eind met alle stops onderweg. Daar wil je echt veel uitstappen.
robg
Amerika-ontdekker

Bericht door robg »

Ik vraag me alleen af hoe je dag 2,3,4 allemaal ziet.
Paul,

Ik moet toegeven dat we de eerste dagen vrij vol gezet hebben. Dit omwille van de hitte die in die periode verwachten. Vanaf Bryce vermoed ik dat de warmte ons minder parten gaat spelen en we iets meer van het landschap kunnen genieten.
Mogelijk ga ik toch de 2e dag een extra overnachting in de Grand Canyon boeken, aangezien het zonde zou zijn om hier vlug over te gaan. De lange rit op de 2e dag ga ik voorlopig laten staan. Dit zal een lange dag worden, maar we kunnen tijdig wisselen van chauffeur. Joshua Tree slaan we over en tussen Santa Ana en de Grand Canyon lijkt mij ook niet bijster veel te zien (al kan ik mij daarin wel vergissen). Op dag 4 zouden we dan van de GC naar Monument Valley rijden. Dit zou op een goeie 3u rijden liggen. Is dit te combineren met Horseshoe Bend en evt. nog Antelope Canyon?

De whale watching in Monterey start om 10u30 en duurt een goeie 3u. We hebben dus nog bijna een ganse namiddag om HW 1 tot Pismo Beach af te rijden.

Marianne,

De reden waarom ik niet in MV zou overnachten is omdat we vervolgens naar Bryce gaan en we daarvoor opnieuw langs Page passeren. In ons reisschema ligt MV idd een beetje onhandig en dit zorgt idd voor extra kilometers. Voor Bryce ga ik proberen je raad op te volgen; voor Zion twijfel ik nog. Kanab ligt op een half uurtje, maar als je tijdig vertrekt zou dit toch moeten lukken lijkt mij. Op de terugweg is even aanschuiven ook weer niet zo erg.

Nogmaals bedankt voor de hulp en de tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer