Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Barbo: Graag tips voor ons reisschema...
Reis Barbo: Graag tips voor ons reisschema...
Wij gaan in juli naar West USA met onze kinderen van 14 en 17 jaar. Is dit een haalbaar schema zonder al te veel het gevoel te hebben "alleen maar in de auto te zitten"? En is het de moeite waard 2 nachten in Monterey te verblijven? Is Zion inderdaad niet heel erg de moeite waard en wat is leuker: eindigen in Venice Beach, Santa Monica of in Marina del Rey??
Alvast bedankt voor jullie tips!
DATUM Bestemming
ma 11 juli USA
di 12 juli Los Angeles
wo 13 juli Los Angeles
do 14 juli Kingman
vr 15 juli Tusayan Grand Canyon
za 16 juli Page bezoek Monument Valley, Lake Powell en Horseshoe Bend
zo 17 juli Page "
ma 18 juli Page Bryce Canyon en evt. Zion
di 19 juli Las Vegas Voor Las Vegas naar Hoover Dam
wo 20 juli Las Vegas - -
do 21 juli Bakersfield
vr 22 juli El Portal Yosemite
za 23 juli San Francisco
zo 24 juli San Francisco
ma 25 juli San Francisco
di 26 juli San Francisco
wo 27 juli Monterey whale watching, aquarium
do 28 juli Monterey
vr 29 juli Morro Bay
za 30 juli Marina del Rey
zo 31 juli Marina del Rey
ma 1 aug Marina del Rey
di 2 aug LAX
2 - 3 aug Amsterdam
Alvast bedankt voor jullie tips!
DATUM Bestemming
ma 11 juli USA
di 12 juli Los Angeles
wo 13 juli Los Angeles
do 14 juli Kingman
vr 15 juli Tusayan Grand Canyon
za 16 juli Page bezoek Monument Valley, Lake Powell en Horseshoe Bend
zo 17 juli Page "
ma 18 juli Page Bryce Canyon en evt. Zion
di 19 juli Las Vegas Voor Las Vegas naar Hoover Dam
wo 20 juli Las Vegas - -
do 21 juli Bakersfield
vr 22 juli El Portal Yosemite
za 23 juli San Francisco
zo 24 juli San Francisco
ma 25 juli San Francisco
di 26 juli San Francisco
wo 27 juli Monterey whale watching, aquarium
do 28 juli Monterey
vr 29 juli Morro Bay
za 30 juli Marina del Rey
zo 31 juli Marina del Rey
ma 1 aug Marina del Rey
di 2 aug LAX
2 - 3 aug Amsterdam
Re: Graag tips voor ons reisschema...
Uhhhh... Ik vond Zion juist 1 van de mooiste parken van onze vakantieIs Zion inderdaad niet heel erg de moeite waard

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis Barbo: Graag tips voor ons reisschema...
Ik lees net hier voor aan onze (inmiddels volwassen) kinderen die toevallig allemaal thuis zijn:

Ze beginnen meteen alle drie gekke, ongelooflijke gezichten te trekken. Dat was juist het leukste park van allemaal!Is Zion inderdaad niet heel erg de moeite waard

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Laten we die discussie hier maar niet weer opnieuw aanzwengelen.
Of je Zion de moeite gaat vinden kan ik niet bepalen voor je, maar ik zou je wel aanraden een bezoekje in te plannen, zeker als je er nagenoeg langs komt.
De nadruk van jullie vakantie ligt erg op de steden. Dat kan een keuze zijn maar daardoor heb je slechts geringe tijd voor de parken. Misschien kun je wat toelichting geven wat jullie plannen zijn; wat vinden jullie leuk, wat niet...zijn jullie wandelaars?
Voor Yosemite heb je nu echt geen tijd en je mist de schitterende Tioga Pass omdat je onderlangs via Bakersfield rijd.
Overigens denk ik dat Marina del Rey leuker is dan Venice Beach om een paar dagen te vertoeven, wat rustiger. Malibu zou ook nog mooi zijn, Zuma Beach is heerlijk om te luieren.

De nadruk van jullie vakantie ligt erg op de steden. Dat kan een keuze zijn maar daardoor heb je slechts geringe tijd voor de parken. Misschien kun je wat toelichting geven wat jullie plannen zijn; wat vinden jullie leuk, wat niet...zijn jullie wandelaars?
Voor Yosemite heb je nu echt geen tijd en je mist de schitterende Tioga Pass omdat je onderlangs via Bakersfield rijd.
Overigens denk ik dat Marina del Rey leuker is dan Venice Beach om een paar dagen te vertoeven, wat rustiger. Malibu zou ook nog mooi zijn, Zuma Beach is heerlijk om te luieren.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Je kan ook veel beter van vegas via death Valley naar Yosemite gaan ipv Bakersfield. Doe een overnachting ergens rond mammoth lakes. Bovendien is een extra (of 2 zelfs) overnachting in Yosemite geen overbodige luxe. Ook bij Zijn zou ik een durven bij doen. Ik snap niet helemaal waarom je 3 dagen marina del Rey doet? Dat heb ik volgens mij nog niemand zien doen. Neem er 2 max en zet de extra nacht bij zion/yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
GoogleMaps stuurt je nu onder de Sierra's langs, maar in de zomer kun je de Tioga Pass nemen. Sleep de route maar eens naar de 120 (ten westen van Lee Vining). Kijk eens in ons 2006-verslag voor de route van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite en voor Yosemite zelf.
Zion vonden onze kinderen ook de moeite waard. Een wandeling door de Narrows mag eigenlijk niet ontbreken.
Wat wil je 4 dagen in SF doen? Het lijkt mij dat 2 dagen ook al mooi is.
Lees eens wat reisverslagen van mensen die ook met kinderen naar het zuidwesten zijn geweest zoals die van ons en van Michelly.
Marianne
Zion vonden onze kinderen ook de moeite waard. Een wandeling door de Narrows mag eigenlijk niet ontbreken.
Wat wil je 4 dagen in SF doen? Het lijkt mij dat 2 dagen ook al mooi is.
Lees eens wat reisverslagen van mensen die ook met kinderen naar het zuidwesten zijn geweest zoals die van ons en van Michelly.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 jan 2016, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik moet er niet aan denken dat we Zion tijdens onze reis niet hadden aangedaan!
Ik vond het echt een heel bijzonder park! Zeker als je van wandelen houdt zit je hier goed!
Wij verbleven 1 nacht in Monterey, deden de volgende ochtend de whalewatchtour en reden vervolgens door naar Morro Bay. Dat was goed te doen.
We kwamen vanuit SF al best vroeg aan in Monterey, ik ben niet in het Aquarium geweest dus weer niet hoeveel tijd je daar voor nodig hebt maar lijkt mij dat je dit best smiddags bij aankomst al kunt doen.
Ik vond het echt een heel bijzonder park! Zeker als je van wandelen houdt zit je hier goed!
Wij verbleven 1 nacht in Monterey, deden de volgende ochtend de whalewatchtour en reden vervolgens door naar Morro Bay. Dat was goed te doen.
We kwamen vanuit SF al best vroeg aan in Monterey, ik ben niet in het Aquarium geweest dus weer niet hoeveel tijd je daar voor nodig hebt maar lijkt mij dat je dit best smiddags bij aankomst al kunt doen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ga weer het gebruikelijke tegengas geven. Zion is heel persoonlijk. Toeval of niet maar wij en alle mensen die wij hebben gesproken (familie, collega's en vrienden) die er geweest zijn vonden Zion niet bijzonder. Hier loopt iedereen er mee weg, ik begrijp dat zelf niet.
Toch even aanstippen want ik zou het echt zonde vinden als je nachten en dagen op andere plekken opoffert omdat iedereen hier het zo'n mooi park vindt en dat dan tegen valt. Dus even een kleine kanttekening lijkt mij op zijn plaats.
Toch even aanstippen want ik zou het echt zonde vinden als je nachten en dagen op andere plekken opoffert omdat iedereen hier het zo'n mooi park vindt en dat dan tegen valt. Dus even een kleine kanttekening lijkt mij op zijn plaats.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
MisluktMrvanilla schreef:Laten we die discussie hier maar niet weer opnieuw aanzwengelen.Of je Zion de moeite gaat vinden kan ik niet bepalen voor je, maar ik zou je wel aanraden een bezoekje in te plannen, zeker als je er nagenoeg langs komt.

Overigens denk ik ook dat Zion zeker niet tegen gaat vallen...staat niet voor niets hoog in de allesamerika top 8 op het forum en op Facebook lijkt mij
Bedankt voor al jullie snelle en duidelijke reacties!
Het is duidelijk dat we, evt. via Tioga, een extra nacht moeten plakken aan Yosemite. Zion gaan we nog even overwegen en Monterey doen we maar 1 nacht.
Het is duidelijk dat we, evt. via Tioga, een extra nacht moeten plakken aan Yosemite. Zion gaan we nog even overwegen en Monterey doen we maar 1 nacht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3401 Weergaves
-
Laatste bericht door nico.q
-
- 20 Reacties