Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis manonb: helikoptervlucht Grand Canyon of Lake Powell?
Van Yosemite naar Death Valley stops
Hallo iedereen.
Deze zomer gaan ik en mijn familie voor het eerst naar het Zuidwesten.
We hebben een volledige dag ingepland voor onze tocht van Yosemite naar Death Valley via de Tioga Pass.
We verblijven in de Cedar Lodge en in Death Valley in de Furnace Creek Ranch.
Onderweg zouden we graag enkele dingen bezichtigen.
Op dit moment denken we vooral aan Tenaya Lake en we twijfelen nog tussen andere mogelijkheden.
Ook Mono Lake, Mammoth Lakes en Bodie lijken we wel wat.
Hebben jullie al ervaring met één van deze of welke vonden jullie het mooist?
Alvast bedankt! Manon
Deze zomer gaan ik en mijn familie voor het eerst naar het Zuidwesten.
We hebben een volledige dag ingepland voor onze tocht van Yosemite naar Death Valley via de Tioga Pass.
We verblijven in de Cedar Lodge en in Death Valley in de Furnace Creek Ranch.
Onderweg zouden we graag enkele dingen bezichtigen.
Op dit moment denken we vooral aan Tenaya Lake en we twijfelen nog tussen andere mogelijkheden.
Ook Mono Lake, Mammoth Lakes en Bodie lijken we wel wat.
Hebben jullie al ervaring met één van deze of welke vonden jullie het mooist?
Alvast bedankt! Manon
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Van Yosemite naar Death Valley stops
Mammoth Lakes is een ski dorp. Er zijn heel veel wandelingen in de omgeving, maar daar heb je helemaal geen tijd voor.
Bodie is leuk, maar je bent toch 2u op en neer aan het rijden vanaf Lee Vining en dan heb je nog de tijd die je ter plekke nodig hebt.
Het is sowieso al een rit van 5.5u ofzo van Yosemite Valley naar Furnace Creek. Dus Bodie lijkt me echt teveel om er ook nog bij te doen.
Je kan behalve op langs tioga pass ook nog stoppen bij de south tufa bij Mono Lake, bij de Nederlandse bakker in Bishop, Bij de Alabama Hills in Lone Pine, bij Father Crowleys Point en de Mesquite Sand Dunes/Stovepipe Wells in Death Valley en dan denk ik dat de dag al voor een groot deel erop zit.
Bodie is leuk, maar je bent toch 2u op en neer aan het rijden vanaf Lee Vining en dan heb je nog de tijd die je ter plekke nodig hebt.
Het is sowieso al een rit van 5.5u ofzo van Yosemite Valley naar Furnace Creek. Dus Bodie lijkt me echt teveel om er ook nog bij te doen.
Je kan behalve op langs tioga pass ook nog stoppen bij de south tufa bij Mono Lake, bij de Nederlandse bakker in Bishop, Bij de Alabama Hills in Lone Pine, bij Father Crowleys Point en de Mesquite Sand Dunes/Stovepipe Wells in Death Valley en dan denk ik dat de dag al voor een groot deel erop zit.
Heel erg bedankt voor de informatie. Deze stops lijken me wel wat.
Ik zal ze nog eens allemaal bekijken, maar alvast bedankt voor de ideeën!
Ik zal ze nog eens allemaal bekijken, maar alvast bedankt voor de ideeën!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe de rest van je route er uit ziet, maar een extra stop in Mammoth Lakes of Lee Vining zou wel mooi zijn.
Je hebt nu erg weinig tijd voor de TIoga Road (Olmsted Point, Tuolumne Meadows, Tenaya Lake) en voor de overige bezienswaardigehden onderweg. Wij deden dit stuk onder andere in 2013 en 2015. Kijk eens naar die verslagen voor de Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines Forest, Manzanar, Alabama Hills, Mosaic canyon,Sand Duens.
Als je maar 1 tussenstop hebt is Bishop of Lone Pine een betere stop.
Marianne
Je hebt nu erg weinig tijd voor de TIoga Road (Olmsted Point, Tuolumne Meadows, Tenaya Lake) en voor de overige bezienswaardigehden onderweg. Wij deden dit stuk onder andere in 2013 en 2015. Kijk eens naar die verslagen voor de Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines Forest, Manzanar, Alabama Hills, Mosaic canyon,Sand Duens.
Als je maar 1 tussenstop hebt is Bishop of Lone Pine een betere stop.
Marianne
Het is inderdaad een erg lange rit van Cedar Lodge naar Furnace Creek op 1 dag.
Het mooist zou dus een extra overnachting zijn ergens rondom Mammoth Lakes of Bishop.
Wil je het toch in 1 dag doen, dan kun je denk ik hooguit wat 'kleinere' dingen doen.
Tenaya Lake en Mono Lake zijn daar wel mooie punten voor! (meer gaat denk ik niet passen in je schema dan...)
Het mooist zou dus een extra overnachting zijn ergens rondom Mammoth Lakes of Bishop.
Wil je het toch in 1 dag doen, dan kun je denk ik hooguit wat 'kleinere' dingen doen.
Tenaya Lake en Mono Lake zijn daar wel mooie punten voor! (meer gaat denk ik niet passen in je schema dan...)
Onze overnachtingen staan inderdaad al vast, dus een overnachting bij de Mammoth Lakes zal niet meer lukken.
Maar als ik online kijk naar Tenaya Lake en Mono Lake, lijkt het me al erg leuk dat onderweg nog te bezoeken.
Maar als ik online kijk naar Tenaya Lake en Mono Lake, lijkt het me al erg leuk dat onderweg nog te bezoeken.
Reis manonb: helikoptervlucht Grand Canyon of Lake Powell?
We trekken deze zomer naar Zuidwest Amerika.
Na een dagje Monument Valley hebben een overnachting gepland in Page.
De volgende dag hebben we rond 11:30 een tour in de Upper Antelope Canyon.
We zouden daarvoor nog naar de Horseshoe Bend gaan als het nog niet te warm is.
Na de Antelope Canyon zouden we ofwel naar Lake Powell kunnen gaan, voor een boottocht of zo of direct doorrijden naar de Grand Canyon, waardoor we nog tijd hebben voor een helikoptervlucht boven de South Rim. Heeft iemand hier al ervaring mee? Wat zouden jullie aanraden?
Na een dagje Monument Valley hebben een overnachting gepland in Page.
De volgende dag hebben we rond 11:30 een tour in de Upper Antelope Canyon.
We zouden daarvoor nog naar de Horseshoe Bend gaan als het nog niet te warm is.
Na de Antelope Canyon zouden we ofwel naar Lake Powell kunnen gaan, voor een boottocht of zo of direct doorrijden naar de Grand Canyon, waardoor we nog tijd hebben voor een helikoptervlucht boven de South Rim. Heeft iemand hier al ervaring mee? Wat zouden jullie aanraden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Helikoptervlucht Grand Canyon of Lake Powell?
Hoevel tijd heb je voor de Grand Canyon? Kun je daar de volgende dag ook nog iets doen? Het is wel handig als je je hele route eens plaatst, nu zitten we alleen maar naar kleine stukjes te kijken en dat is lastig omdat we niet weten hoeveel tijd je verder hebt.
Marianne
Marianne
Dag Marianne, dat is inderdaad wel waar. Dit is op dit moment onze planning.
Dag 1: Vlucht naar San Francisco (aankomst rond 17u)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: Alcatraz (voormiddag) en rijden naar Yosemite (bezoek aan sequoia's)
Dag 4: Yosemite Valley
Dag 5: Via Tioga Pass rijden naar Death Valley
Dag 6: Death Valley en in de namiddag naar Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Zion
Dag 9: Halve dag Zion en naar Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Naar Moab (bezoek aan Canyonlands)
Dag 12: Arches
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend) en naar Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Rijden naar Palm Springs (Route 66)
Dag 17: Joshua Tree en naar Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Zoals je ziet hebben we dus daarna nog een volledige dag in de Grand Canyon, maar we hebben al vaak gelezen dat een helikoptervlucht echt het allermooist is. Aangezien we in die volledige dag al heel wat uitkijkpunten en een stukje van de afdaling zouden willen doen, is er dan niet echt tijd meer voor een helikoptervlucht (of wel?).
Dag 1: Vlucht naar San Francisco (aankomst rond 17u)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: Alcatraz (voormiddag) en rijden naar Yosemite (bezoek aan sequoia's)
Dag 4: Yosemite Valley
Dag 5: Via Tioga Pass rijden naar Death Valley
Dag 6: Death Valley en in de namiddag naar Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Zion
Dag 9: Halve dag Zion en naar Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Naar Moab (bezoek aan Canyonlands)
Dag 12: Arches
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend) en naar Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Rijden naar Palm Springs (Route 66)
Dag 17: Joshua Tree en naar Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Zoals je ziet hebben we dus daarna nog een volledige dag in de Grand Canyon, maar we hebben al vaak gelezen dat een helikoptervlucht echt het allermooist is. Aangezien we in die volledige dag al heel wat uitkijkpunten en een stukje van de afdaling zouden willen doen, is er dan niet echt tijd meer voor een helikoptervlucht (of wel?).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een volle dag Grand Canyon hebt zou je ook die dag een helikoptervlucht kunnen doen. Maar ik zie die volle dag niet. Of heb je geen overnachting in Page? Rij je op dag 14 van MV via Page naar de GC?
Met 1 overnachting in Page en 2 nachten GC zou ik de tijd in Page gebruiken.
Als je na Antelope Canyon nog naar Tusayan moet rijden voor de vlucht wordt het wat gehaast denk ik. Je hebt dan geen tijd om op je gemak de east rim te bekijken. Je kunt natuurlijk altijd ter plekke nog kijken wat je doet, mcht je wel vroeg anakomen bij de GC. Waar overnacht je?
Ik heb geprobeerd de route in een van/naar schema te zetten, maar ik loop vast daar.
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce - Moab
Dag 12 Moab (of rij je deze dag al naar MV?)
Dag 13 Moab - Monument Valley
Dag 14 Monument Valley - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Palm Springs
Dag 17 Palm Springs - LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Je hebt relatief veel tijd voor Bryce. In plaats van de tweede nacht Bryce zou een overnachting in Capitol Reef ook mooi zijn. Dat vereelt de route naar Moab wat beter. En is er niets meer aan te passen? Ik zou toch ook eens kijken naar een overnachting in Bishop in plaats van in DV.
Overweeg eens om Alcatraz in de avond te bezoeken, dan kun je de volgende dag op tijd naar Yosemite rijden. Of doe de allereerste tour op dag 3. maar een avondtour is erg leuk om te doen.
Marianne
Met 1 overnachting in Page en 2 nachten GC zou ik de tijd in Page gebruiken.
Als je na Antelope Canyon nog naar Tusayan moet rijden voor de vlucht wordt het wat gehaast denk ik. Je hebt dan geen tijd om op je gemak de east rim te bekijken. Je kunt natuurlijk altijd ter plekke nog kijken wat je doet, mcht je wel vroeg anakomen bij de GC. Waar overnacht je?
Ik heb geprobeerd de route in een van/naar schema te zetten, maar ik loop vast daar.

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce - Moab
Dag 12 Moab (of rij je deze dag al naar MV?)
Dag 13 Moab - Monument Valley
Dag 14 Monument Valley - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Palm Springs
Dag 17 Palm Springs - LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Je hebt relatief veel tijd voor Bryce. In plaats van de tweede nacht Bryce zou een overnachting in Capitol Reef ook mooi zijn. Dat vereelt de route naar Moab wat beter. En is er niets meer aan te passen? Ik zou toch ook eens kijken naar een overnachting in Bishop in plaats van in DV.
Overweeg eens om Alcatraz in de avond te bezoeken, dan kun je de volgende dag op tijd naar Yosemite rijden. Of doe de allereerste tour op dag 3. maar een avondtour is erg leuk om te doen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik volg het ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ben je al op dag 13 in Page of pas op dag 14? Een van en naar schema zoals Marianne neerzet is inderdaad veel duidelijker! En het is ook van groot belang de aankomst- en vertrektijden te kennen om goed advies te kunnen geven. Bij een volle dag Grand Canyon zou de helikoptervlucht best op die volle dag kunnen inderdaad. De dag dat je van Grand Canyon naar Palm Springs rijdt, kan je dat er in ieder geval niet meer bijnemen. Dan heb je namelijk al een flinke rit voor de boeg!
We hebben inderdaad geen overnachting in Page, dus wel 2 overnachtingen in de Grand Canyon. Het zou dus inderdaad beter zijn langer in Page te blijven en dan de volgende dag een eventuele helikoptervlucht in te plannen. We verblijven in Tusayan.
Dankjewel voor het schema, het klopt volledig, behalve volgende aanpassing:
Dag 14 Monument Valley - Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
We kunnen de hotels volgens mij niet meer aanpassen, maar in Bryce hebben we een beetje meer tijd ingepland, om een beetje uit te rusten na de vele parkbezoeken. We wilden ons ook niet teveel haasten om te kunnen genieten van Bryce, want we hebben van vrienden gehoord dat het echt heel erg mooi is. Over de overnachting in Bishop en de Alcatraz night tour zal ik nog eens nadenken. Bedankt voor alle tips
Dankjewel voor het schema, het klopt volledig, behalve volgende aanpassing:
Dag 14 Monument Valley - Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
We kunnen de hotels volgens mij niet meer aanpassen, maar in Bryce hebben we een beetje meer tijd ingepland, om een beetje uit te rusten na de vele parkbezoeken. We wilden ons ook niet teveel haasten om te kunnen genieten van Bryce, want we hebben van vrienden gehoord dat het echt heel erg mooi is. Over de overnachting in Bishop en de Alcatraz night tour zal ik nog eens nadenken. Bedankt voor alle tips

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Dan zou ik persoonlijk toch wel een overnachting van Bryce en Grand Canyon inruilen voor een volle dag Page. Zo breng je wat meer rust erin en kan je de boottocht toch nog maken. Of eventueel wat relaxen aan het strand of dergelijke. Als je toch geen overnachting zou inplannen, vergeet dan de boottocht. Hou het dan enkel bij Horseshoe Bend en de Upper Antelope Canyon.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis manonb: helikoptervlucht Grand Canyon of Lake Powell?
Als je geen overnachting hebt in Page, dan wordt dat wel een drukke dag. Ik zou dan die dag zoveel mogelijk tijd in en rond Page besteden.
Kunnen jullie echt niets meer wijzigen? Het stuk Bryce-Moab zou een tussenstop kunnen gebruiken in bv Torrey.
Groetjes,
Ingrid
Kunnen jullie echt niets meer wijzigen? Het stuk Bryce-Moab zou een tussenstop kunnen gebruiken in bv Torrey.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2450 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-