Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sophie L: Route LV - LA Juni 2016
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Sophie L: Route LV - LA Juni 2016
Hallo allemaal,
Na dagen heel veel tips van jullie op dit forum te hebben gelezen heb ik onderstaand reisschema opgesteld. We willen rond 13 juni vertrekken en in Las Vegas beginnen. Omdat we gebonden zijn aan onze vakantiedagen hebben we ongeveer 17/18 dagen en dacht ik zelf aan een route LV - LA. We willen graag met de camper rondreizen en beginnen in LV met 2 nachten hotel.
Ik hoor graag of jullie tips voor mij hebben obv onderstaand schema.
Dag 1: Aankomst LV
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: LV - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Monterey
Dag 14: Monterey - Pismo Beach
Dag 15: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Terugvlucht
Omdat we waarschijnlijk niet door Death Valley kunnen met de camper, ben ik daarvoor eigenlijk nog opzoek naar een alternatief.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Na dagen heel veel tips van jullie op dit forum te hebben gelezen heb ik onderstaand reisschema opgesteld. We willen rond 13 juni vertrekken en in Las Vegas beginnen. Omdat we gebonden zijn aan onze vakantiedagen hebben we ongeveer 17/18 dagen en dacht ik zelf aan een route LV - LA. We willen graag met de camper rondreizen en beginnen in LV met 2 nachten hotel.
Ik hoor graag of jullie tips voor mij hebben obv onderstaand schema.
Dag 1: Aankomst LV
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: LV - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Monterey
Dag 14: Monterey - Pismo Beach
Dag 15: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Terugvlucht
Omdat we waarschijnlijk niet door Death Valley kunnen met de camper, ben ik daarvoor eigenlijk nog opzoek naar een alternatief.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Laatst gewijzigd door PSVwally op 20 jan 2016, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: plaatsen de juiste naam gegeven
Reden: plaatsen de juiste naam gegeven
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Sophie L: Route LV - LA Juni 2016
Best een mooie route. Je zit niet heel ruim in je tijd maar volgens mij wel te doen. Afgelopen zomer hebben wij een iets kleiner rondje vanuit Las Vegas gedaan. Hier ons verslag daarvan. Misschien heb je er iets aan.
Wij zijn overigens in augustus wel met de camper door Death Valley gereden. Met Cruise America mag dat op eigen risico.
Wij zijn overigens in augustus wel met de camper door Death Valley gereden. Met Cruise America mag dat op eigen risico.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Death Valley - Yosemite met de camper in 1 dag is ook wel een hele grote rit hoor.
De vraag is ook welke dag je je camper zou willen ophalen. Als dat dag 3 is, dan is ook de Grand Canyon misschien wel te ver voor die dag. Ophalen , boodschappen doen en installeren ben je zo een halve dag mee kwijt. Dus als je niet meer dagen kunt zou ik in dit geval gaan voor een een huurauto als ik eerlijk ben.
De vraag is ook welke dag je je camper zou willen ophalen. Als dat dag 3 is, dan is ook de Grand Canyon misschien wel te ver voor die dag. Ophalen , boodschappen doen en installeren ben je zo een halve dag mee kwijt. Dus als je niet meer dagen kunt zou ik in dit geval gaan voor een een huurauto als ik eerlijk ben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou kunnen overwegen om in LV te beginnen en in SF te eindigen. Je mist dan de kust, maar het geeft je meer tijd voor de andere parken. Je hebt dan meer tijd om de camper op te halen, en je zou een extra dag Grand Canyon of Page kunnen doen, of Monument Valley toevoegen. Ook voor Yosemite is een extra dag niet gek, zeker in juni. En denk er aan dat je voor Yosemite op 15 februari klaar moet zitten om een plek in de vallei te reserveren.
Als je niet door DV mag kun je van Las Vegas of Pahrump via Tonopah naar bijvorobeeld Lee Vining, Mammtoh Lakes of June Lake rijden.
Marianne
Als je niet door DV mag kun je van Las Vegas of Pahrump via Tonopah naar bijvorobeeld Lee Vining, Mammtoh Lakes of June Lake rijden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt voor jullie reacties.
15 februari 16.00uur staat al in mijn agenda!
We willen graag ook LA aandoen, dus tot SF is eigenlijk voor ons geen optie.
Ik ben me er inderdaad van bewust dat het best een krap schema is. Ik reken nu op 300-400 km per dag. Dat is wel haalbaar met een camper?
We willen inderdaad op de 2e dag in LV de camper al ophalen en boodschappen doen. Kun je bij veel hotels parkeren?
We willen graag met de camper vanwege vrijheid, natuur en niet het gesleep elke dag met je bagage.
15 februari 16.00uur staat al in mijn agenda!
We willen graag ook LA aandoen, dus tot SF is eigenlijk voor ons geen optie.
Ik ben me er inderdaad van bewust dat het best een krap schema is. Ik reken nu op 300-400 km per dag. Dat is wel haalbaar met een camper?
We willen inderdaad op de 2e dag in LV de camper al ophalen en boodschappen doen. Kun je bij veel hotels parkeren?
We willen graag met de camper vanwege vrijheid, natuur en niet het gesleep elke dag met je bagage.
Met een camper ga je natuurlijk een stuk langzamer, en zullen je rijdagen langer worden dan de tijd die op google maps staat aangeven (nu is die tijd natuurlijk sowieso zonder stops, dus je moet er altijd al iets bij optellen ) In de parken zijn ook genoeg overnachtingsplekken (hotels, lodges) die zo goed als midden in de natuur zijn.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet met de camper ook je overnachtingen vastleggen (en waar dat niet nodig zou zijn hoef je ook geen hotel te boeken van te voren), dus die vrijheid is niet groter dan met een auto. Het slepen met bagage is echt wel te overzien hoor.Sophie L schreef: We willen graag met de camper vanwege vrijheid, natuur en niet het gesleep elke dag met je bagage.

Ik zou hoe dan ook proberen er nog 1 of 2 dagen bij te doen, dan heb je net waar meer tijd overal. Als LA een must is, is 1 dag daar wel erg weinig! Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
Je route is volgens mij perfect haalbaar met een camper. Jullie reis is een onderdeel van de reis die wij afgelopen zomer met een camper hebben gemaakt en dat lukte prima (zie ons reisverslag). Alleen over dag 8 en dag 9 kan ik geen mening geven, want wij zijn niet door Death Valley gereden omdat dat niet mocht van de verhuurmaatschappij.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat dag 9 de grootste bottleneck gaat zijn. Als je niet door DV mag dan zou ik van Zion naar Tonopah rijden. En de dag erna via de Tioga pass naar Yosemite. Ik ben alleen niet bekend met wat voor campgrounds er rond Tonopah zitten. Ik denk dat in 1 ruk richting Lee Vining misschien wat ver is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 657 Weergaves
-
Laatste bericht door Giraffe89
-
- 33 Reacties