Mijn man en ik gaan in augustus 23 dagen naar de VS! Het is de tweede keer dat we zo'n lange reis maken, we zijn al eerder in Zuid-Afrika geweest, maar de VS is echt de eerste keer.
Ik probeer alles een beetje uit te pluizen via o.a. dit forum, vele websites, google maps en reisgidsen.
Maar ik vind het lastig in te schatten wat er allemaal haalbaar is in 3 weken.
Hieronder het schema wat ik nu in gedachte heb. Hierin zit het meeste in van wat we graag willen zien. Yellowstone is nogal een uitschieter naar boven, maar ik verwacht niet dat we heel snel terug komen en wil het heel erg graag zien.
En oh ja onze voorkeur gaat uit naar kamperen omdat dat goedkoper is en we dat leuk vinden, en in de grote steden Las Vegas en San Francisco hotels.
Hier komt 'ie:
6 augustus vliegen naar SF
7 augustus aankomt 17.00 SF
8 augustus SF
9 augustus SF > Yellowstone, onderweg overnachten, misschien bij craters of the moon
10 augustus aankomst Yellowstone
11 augustus Yellowstone
12 augustus Yellowstone
13 augustus Yellowstone / Grand Teton
14 augustus Yellowstone > Zion
15 augustus Zion+(namiddag Bryce) (misschien een beetje optimist
16 augustus Bryce (vroeg opstaan) > Page
17 augustus Page
18 augustus Page
19 augustus PAge > Monument Valley
20 augustus Monument Valley > Grand Canyon
21 augustus Grand Canyon
22 augustus Grand Canyon > Las Vegas
23 augustus Las Vegas
24 augustus Las Vegas > Death Valley
25 augustus Death Valley (vroeg op pad) > Sequoia > 'smiddags aankomst in Yosemite (ik denk ook misschien optimistisch)
26 augustus Yosemite
27 augustus Yosemite > San Simeon
28 augustus Big Sur > overnachten in Carmel of doorrijden naar SF
29 augustus SF, 18.00 vliegen
Over het laatste stuk twijfel ik het meest. Plan ik voor sommige stukken teveel tijd in of waar te weinig? Ik hoor het graag.
We houden van stukken rijden en zo hier en daar een wandeling.
Ik zat zelf nog te denken aan op de laatste dag de Big Sur te rijden, dus een extra dag Yosemite of Sequoia en dan de laatste dag vroeg op en dan nog de Big Sur rijden. Maar is dat haalbaar qua tijd? We vinden het vooral leuk om langs de kust te rijden, hoeven niet overal uit.
Laatste stuk zou dan meer zo worden:
26 augustus Yosemite
27 augustus Yosemite
28 augustus Yosemite > San Simeon
29 augustus via Big Sur terug naar SF
Alvast bedankt voor alle reacties, we zijn onervaren Amerikagangers