Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Travelaar: route augustus Zuidwest-Amerika + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Travelaar
Amerika-ontdekker

Reis Travelaar: route augustus Zuidwest-Amerika + Yellowstone

Bericht door Travelaar »

Hoi allemaal,

Mijn man en ik gaan in augustus 23 dagen naar de VS! Het is de tweede keer dat we zo'n lange reis maken, we zijn al eerder in Zuid-Afrika geweest, maar de VS is echt de eerste keer.
Ik probeer alles een beetje uit te pluizen via o.a. dit forum, vele websites, google maps en reisgidsen.
Maar ik vind het lastig in te schatten wat er allemaal haalbaar is in 3 weken.
Hieronder het schema wat ik nu in gedachte heb. Hierin zit het meeste in van wat we graag willen zien. Yellowstone is nogal een uitschieter naar boven, maar ik verwacht niet dat we heel snel terug komen en wil het heel erg graag zien.
En oh ja onze voorkeur gaat uit naar kamperen omdat dat goedkoper is en we dat leuk vinden, en in de grote steden Las Vegas en San Francisco hotels.

Hier komt 'ie:
6 augustus vliegen naar SF
7 augustus aankomt 17.00 SF
8 augustus SF
9 augustus SF > Yellowstone, onderweg overnachten, misschien bij craters of the moon
10 augustus aankomst Yellowstone
11 augustus Yellowstone
12 augustus Yellowstone
13 augustus Yellowstone / Grand Teton
14 augustus Yellowstone > Zion
15 augustus Zion+(namiddag Bryce) (misschien een beetje optimist
16 augustus Bryce (vroeg opstaan) > Page
17 augustus Page
18 augustus Page
19 augustus PAge > Monument Valley
20 augustus Monument Valley > Grand Canyon
21 augustus Grand Canyon
22 augustus Grand Canyon > Las Vegas
23 augustus Las Vegas
24 augustus Las Vegas > Death Valley
25 augustus Death Valley (vroeg op pad) > Sequoia > 'smiddags aankomst in Yosemite (ik denk ook misschien optimistisch)
26 augustus Yosemite
27 augustus Yosemite > San Simeon
28 augustus Big Sur > overnachten in Carmel of doorrijden naar SF
29 augustus SF, 18.00 vliegen

Over het laatste stuk twijfel ik het meest. Plan ik voor sommige stukken teveel tijd in of waar te weinig? Ik hoor het graag.
We houden van stukken rijden en zo hier en daar een wandeling.
Ik zat zelf nog te denken aan op de laatste dag de Big Sur te rijden, dus een extra dag Yosemite of Sequoia en dan de laatste dag vroeg op en dan nog de Big Sur rijden. Maar is dat haalbaar qua tijd? We vinden het vooral leuk om langs de kust te rijden, hoeven niet overal uit.
Laatste stuk zou dan meer zo worden:
26 augustus Yosemite
27 augustus Yosemite
28 augustus Yosemite > San Simeon
29 augustus via Big Sur terug naar SF

Alvast bedankt voor alle reacties, we zijn onervaren Amerikagangers :mrgreen: maar heb er heel veel zin in!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Planning route augustus Zuidwest-Amerika + Yellowstone

Bericht door Marcopstal »

Ik snap niet direct hoe je vliegt op 6/8 en pas om 17:00 op 7/8 aankomt in SF. Doorgaans kom je toch dezelfde dag reeds aan door de 9 uur tijdswinst die je maakt.

De rit van SF naar Yellowstone is meer dan pittig ! Reken toch maar op 14 uur rijden. Profiteer van het tijdsverschil en vertrek de dag na aankomst reeds uit SF en hou de volle dag voor het einde. Je kan de saaie route via de interstate nemen, of proberen om toch iets mee te pakken onderweg. IK zou opteren om via Lake Tahoe te rijden. Dat is een 3 uur van SF en een goed moment om wat te verpozen. Verder kan je eventueel via Reno. Verder dan Elko kom je denk ik de eerste dag niet. Idaho Falls lijkt me al te ver weg te zijn. Vanuit Elko is het 4 uur naar Craters of the Moon en vervolgens nog een 3 uur tot West yellowstone.

Grand Teton dien je te voorzien in een overnachting nabij. Overigens als je alles nog moet boeken, veel zal nu reeds vol zitten.

In één dag van Grand Teton naar Zion is ook wat ambitieus. Dat haal je volgens mij niet. Je hebt in het huidige schema die dag gene tijd meer voor Zion en met enkel een halve dag is het wat zinloos. Ik denk dat je dan beter een dag Page opoffert, niet tot Zion rijdt op de eerste dag, maar bvb Salt Lake City even meeneemt en tot Provo gaat. De volgende dag ben je dan in de middag in Zion.

Voor de Grand Canyon heb je aan één overnachting genoeg als je enkel gaat voor viewpoints. Twee nachten zou ik alleen doen als je ook een flinke wandeling, bvb in de canyon wil doen. Komende van MV is het immers niet zo erg ver.

Death Valley - Sequoia - Yosemite is zinloos. Dit is te ver, je hebt gene tidj voor Sequoia, het is daarenboven een saaie route. In de zomer neem je langs de oostzijde de 395 richting Mono Lake om via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan. Dit kan vanuit Death valley in één dag, maar als je nog tijd wil besteden in Death Valley, onderweg iets wil zien , en Mono lake en Bodie (toch best een aanrader) wil bezoeken dan overnacht je best in bvb Mammoth Lakes en ga je pas de volgende dag de bergen over.

Als je een stuk van de kustweg wil doen, zou ik het laten staan zoals het er nu staat. Overnachten zou ik doen in Carmel/Monterey.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Travelaar: route augustus Zuidwest-Amerika + Yellowstone

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika.

Ik weet niet of de vliegtickets al besproken zijn, zo niet, is het dan misschien een idee om te vliegen naar bijvoorbeeld Salt Lake City, UT, of naar Jackson, WY, of naar Bozeman, MT, dan hoef je niet direct na aankomst al dat eind naar Yellowstone te rijden.
Mocht je dit doen, houd er dan wel rekening mee, dat je voor de auto achterlatingskosten (drop off-kosten) hebt tussen de aanvliegluchthaven en het inleveren in San Francisco. De extra kosten hiervoor zal je op de website van de autoverhuurder kunnen vinden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb een vrij lange overstap tijdens de vliegreis, en we vliegen pas om 23.30. Vandaar de lange vliegtijden.
Ondertussen weet ik wat Tiogaroad is en dat lijkt mij ook een betere optie.
Is het dan wel mogelijk om onderweg van Yosemite naar San Simeon nog in het Sequoia NP te kijken? Of een nacht slapen in Sequoia in plaats van in San Simeon en dus vanaf Sequoia de Big Sur rijden. Wel wat langer rijden (5 uur zonder stops) maar misschien ook wel goed te doen. Wat is wijsheid?

De vliegtickets zijn al geboekt. Voor Yellowstone inderdaad niet de meest praktische keuze, maar was wel een stuk goedkoper om een retour SF te doen.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

ik heb ook enkele opmerkingen / adviezen.
- ik zou de dag na aankomst direct naar Yellowstone gaan rijden. Je bent vast en zeker vroeg wakker en kunt dus op tijd vertrekken.
- ik zou zeker een volle dag Zion inplannen en niet Bryce er even bij doen. Schrap dan een dag in page.
- je kunt ook sequoia bomen in Yosemite park zien. Niet zoveel als in Sequoia park maar ook hele grote. Hiervoor omrijden is zonde van de tijd.
- ik zou de volledig dag bij de GC schrappen. Die heb je niet nodig. (tenzij je naar beneden wilt wandelen)
- een dag extra in Yosemite is ook fijn om te hebben.

Succes met keuzes maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het wordt echt puzzelen als je Yellowstone er bij doet, en lange afstanden zo nu en dan.
Maar in 1 dag naar Craters of the Moon is te ver, net als de dag van Grand Teton naar Zion. Van Jackson naar Zion is al bijna 9 uur rijden, en als je in het park kampeert is het nog verder.
Je zou op weg naar Zion de rit kunnen onderbreken door via Capitol reef te rijden. Dan heb je ook een veel mooiere route. Maar dat gaat wel ten koste van iets anders.
Een voorbeeld:
6-aug naar SF
7-aug SF - Reno
8-aug Reno - Craters of the Moon
9-aug Craters of the Moon - Yellowstone
10-aug Yellowstone
11-aug Yellowstone
12-aug Yellowstone - Grand Teton
13-aug Grand Teton - Torrey
14-aug Torrey - Bryce
15-aug Bryce - Zion
16-aug Zion
17-aug Zion - Page
18-aug Page - Monument Valley
19-aug Monument Valley - Grand Canyon
20-aug Grand Canyon - Las Vegas
21-aug Las Vegas
22-aug Las Vegas - Death Valley
23-aug Death Valley - Mammoth Lakes
24-aug Mammoth Lakes - Yosemite
25-aug Yosemite
26-aug Yosemite - Cambria
27-aug Cambria - SF
28-aug SF
29-aug SF

In 2008 reden wij van Yosemite naar Craters of the Moon; dat is ook nog een mogelijkheid, om eerst Yosemite te doen. Wel met nog twee stops.
Kijk alvast eens naar campings in Yellowstone. Voor Yosemite moet je op 15 april boeken, om 16:00 uur. Het is handig om een maand eerder te oefenen, dat moet dan om 15:00 uur. Zie hier voor meer informatie.

Marianne
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe en de tijd die jullie ervoor nemen!
Goede tips waar ik zeker wat mee kan.

Ik laat Craters of the moon vallen (hoef ik niet per se heen) en deel het stuk naar Yellowstone in tweeën.
Het stuk van Grand Teton naar Bryce is 10 uur rijden, met stops reken ik op 12 a 13 uur. We rijden beide en vertrekken vroeg (rond 6) . Met om de 2 uur wisselen en dus vroeg vertrekken moet het denk ik wel lukken, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Page wordt een dag minder, Grand Canyon ook, dan hebben we wat tijd over voor Yosemite (en ik hoop ook Sequoia, want lees overal dat dat wel heel mooi is). Vanaf Mammoth Lakes is het niet meer zo ver rijden naar Yosemite denk ik he? Volgens maps een uurtje. Dus dan heb ik bijna 2 volle dagen Yosemite.

6 augustus vertrek
7 augustus aankomst SF
8 augustus SF > Jackpot of omgeving
9 augustus Jackpot > Yellowstone
10 augustus Yellowstone
11 augustus Yellowstone
12 augustus Yellowstone / Grand Teton
13 augustus Grand Teton > Bryce
14 augustus Bryce > Zion
15 augustus Zion
16 augustus Zion > Page
17 augustus Page
18 augustus Page > Monument Valley
19 augustus Monument Valley > Grand Canyon
20 augustus Grand Canyon > Las Vegas
21 augustus Las Vegas
22 augustus Las Vegas > Death Valley
23 augustus Death Valley > Mammoth lakes
24 augustus Mammoth lakes > Yosemite
25 augustus Yosemite
26 augustus Yosemite > Sequoia
27 augustus Sequoia > Big sur > Carmel by the sea
28 augustus Carmel by the sea > SF
29 augustus SF

Hoe is dit? In SF hebben we wel iets minder tijd, maar we vliegen pas de 29e 's avonds, dus we hebben denk ik wel genoeg tijd. Natuur trekt ons meer. Maar misschien past Sequoia gewoon net niet, dan moeten we keuzes gaan maken. :mrgreen:
Voor campings in Yellowstone had ik inderdaad al gekeken. Ik dacht zelf aan 2 nachtjes bij de geisers in de buurt en dan nog bij de canyon en de lamar valley. Goeie om even te oefenen voor Yosemite, dank je!
Alvast bedankt weer!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Van mammoth lakes naar yosemite is niet maar een uurtje rijden. Ik neem aan dat je via de prachtige Tioga Pass gaat. Zonder stops is het van Mammoth Lakes naar Yosemite Valley 2,5 uur rijden. Maar je zult ongetwijfeld meerdere stops maken langs de Tioga Pass. Als je Mono Lake ook nog meepakt onderweg zul je nog weer iets langer onderweg zijn. Je hebt dan dus niet bijna 2 volle dagen in Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het kan. Ik blijf het persoonlijk wat gehaast vinden met de toch korte tijd voor Yellowstone en Grand Teton icm de ritten erheen en terug naar bryce. Maargoed, dat is een keuze natuurlijk. Ik denk dat je rit voor 8 augustus al wel erg ver is hoor. Ook al ga je vroeg weg, je kan best nog wat vermoeid zijn ivm de reis en het wennen aan het tijdverschil. Het is sowieso al 9u pure rijtijd naar Jackpot. Vergis je ook niet in de ritten van 13 en 27 augustus. Dat zijn ook echt flinke dagtochten in de auto.
2 nachtjes bij de geisers in de buurt en dan nog bij de canyon en de lamar valley
Ik zou wel snel de campgrounds in het park reserveren.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Even een hele andere kant op geredeneerd...

Schijnbaar willen jullie koste wat het kost naar Yellowstone: jullie hebben meer dan gelijk, mooier park is er niet ;). Maar waarom dan in 23 dgn proberen om de hele zw-hoek ook mee te nemen?

Je zou ook kunnen kiezen voor: SF- Yosemite - Nevada - Craters of the Moon - Grand Teton - Yellowstone - Idaho - Oregon (Crater Lake) - keuze tussen Highway 101 naar Redwood Np en SF/ Lassen Volcanic naar Tahoe en SF.

Het is maar een eerste (compleet anders, dat wel) voorstel...

Ter info over het stuk SF-Yellowstone: vorig jaar hebben we deze rit van Yosemite Valley naar Yellowstone gedaan via overnachting Elko, overnachting Craters, twee dagen in de Sawtooth mts en daarna Yellowstone. Ik denk dat je toch minimaal 3 dagen moet rekenen voordat je werkelijk vanuit SF middenin Yellowstone staat, vergis je niet in de afstanden.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Sequoia is zeker de moeite waard. Het is de vraag of je daar tijd voor hebt. Op de manier zoals je het nu ingepland hebt zou ik het niet doen.
Ik zou persoonlijk een dag Page minder doen en deze bij Sequoia plaatsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

SanFran schreef:Van mammoth lakes naar yosemite is niet maar een uurtje rijden.
Toch wel, Yosemite begint bij de Tioga Pass. :wink: En dat is al een heel mooi - en relatief rustig - stuk van Yosemite.

Je hebt het over 4 campings in Yellowstone, maar ik zie maar 3 overnachtingen in je schema. Of wil je niet in Grand Teton overnachten? Dan wordt de rit naar Bryce nog veel langer.
Die rit naar Bryce is echt lang (van waar vertrek je precies?), maar niet alleen dat, je laat ook veel moois letterlijk links liggen. Ik zou een nacht Page inruilen voor een tussenstop in Torrey. Kijk voor dat stuk van de route eens in ons 2015-verslag. wij deden het in omgekeerde richting, van Bryce via Torrey naar de omgeving van Salt Lake city. Dus met twee tussenstop tussen Jackson en Bryce.
Je zou ook nog Monument Valley over kunnen slaan en die dag gebruiken voor Sequoia. Of zoals Elly zeg, een nacht Page minder ten gunste van Sequoia. Maar dan blijf je wel die lange ritten naar en van Yellowstone houden.

Marianne
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

@marianne, ja ik ging uit van de vallei haha :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, je hebt ook wel gelijk, dat is de hoofdbestemming, en eigenlijk doe ik dat ook vaak, dan tel ik de dag ML - Yosemite niet mee bij het aantal dagen in Yosemite.

Marianne
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

In Page willen we graag de Antelope Canyon zien en Horseshoe bend en ook wel even zwemmen, dus 1 nachtje is dan misschien wel heel kort of niet?
en wat denken jullie van de kustroute laten schieten, wel naar het schijnt erg mooi, maar scheelt wel weer minstens een dag.
alvast bedankt weer!
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

In de campins van Grand Teton had ik me nog niet zo verdiept. De vierde nacht in Grand Teton lijkt me inderdaad wel het handigst, scheelt al zo'n 2 uur richting Zion.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ja, die keuze moet je voor jezelf maken. Ik vind zelf de kustroute echt geweldig, maar je hebt nu gewoon een volle route. Het is verstandig om dan keuzes te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Travelaar schreef:In Page willen we graag de Antelope Canyon zien en Horseshoe bend en ook wel even zwemmen, dus 1 nachtje is dan misschien wel heel kort of niet?
Op zich kan dat prima. Wij reden in 2008 van MV naar Antelope Canyon. We hebben toen Horseshoe Bend niet gedaan, maar wel een rondleiding bij de Glen Canyon dam. En gezwommen bij het hotel.
Ook in 2013 hadden we 1 nacht Page; toen deden we tussen Page en de GC zowel Horseshoe Bend als Waterholes Canyon (die meer tijd kost dan Antelope Canyon). Als je van Bryce naar Page rijdt kun je in de middag stoppen bij Lake Powell. Dan de volgende dag Antelope Canyon en Horseshoe bend. Of daarna nog zwemmen; bij MV hoef je niet vroeg aan te komen als je gen tour gaat doen (maar als je uit eten gaat wel letten op het tijdverschil).

Marianne
Karin1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Karin1989 »

Wij wilden ook perse naar het zuidwesten en Yellowstone vorig jaar. Wij hadden 30 dagen dat was goed te doen.
Gaan jullie met de auto of camper? Sorry als het er al in staat, dan heb ik er over heen gelezen..
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Ik zou onderstaande planning doen. Je verliest hier wel de kustweg, maar je wint wat ademruimte. Je blijft wel twee vakantiedagen verliezen door op SF te vliegen. Yellowstone schijnt het mooiste NP te zijn (wij gaan voor het eerst in juni), maar het klassieke rondje zal je anders ook al serieus van je sokken blazen hoor. Denk er eens goed over na om toch Yellowstone te laten vallen.

Google Arches NP, Capitol Reef, Canyonlands. Denk dan eens rustig na, wil ik deze parken zien en geen vakantiedagen verliezen aan autozitten of neem ik de rijdagen erbij en toch Yellowstone.

Kies je voor Yellowstone, dan zou ik het onderstaande doen. Dan heb je 4 dagen Yellowstone:

6 augustus vlucht
7 augustus aankomst SF 17h00, ik zou hier geen overnachting boeken en al aan je rit richting Jackson beginnen als je fit genoeg bent. Al rij je maar een uurtje. Je ziet hoever je komt en blijft daar overnachten
8 augustus rijden naar Jackson
9 augustus rijden naar Jackson, kampeervoorraad inkopen, overnachten in Jackson
10 augustus Grand Teton bezoeken– Overnachten Colter Bay
11-13 augustus Yellowstone (de loop tegen de klok inrijden South Entrance, dus aan west Thumb naar rechts, de verdeling van je dagen kies je zelf)
14 augustus Yellowstone: geisers regio Old Faithfull voor deze dag houden (je kan het park bezoeken tot bv 17u00 en dan zo ver mogelijk richting SLC rijden, park verlatend via West-Yellowstone. Probeer 2-3u te rijden
15 augustus Salt Lake City bezoeken – rijden tot Salina, UT
16 augustus Capitol Reef - Torrey, UT
17 augustus Bryce – Tropic, UT
18 augustus Zion –Springdale, UT
19 augustus Zion - Page
20 augustus Page
21 augustus Monument Valley
22 augustus Monument Valley - Grand Canyon
23 augustus Grand Canyon – Las Vegas
24 augustus Las Vegas
25 augustus Las Vegas – Death Valley - Bishop
26 augustus Bishop – Bodie – Mono Lake – Yosemite
27 augustus Yosemite
28 augustus Yosemite > SF
29 augustus SF (hele dag, vertrek 's avonds)

Je kan Capitol Reef altijd laten vallen en deze dag elders toevoegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer