Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Daan!: 4 Volw. (twintigers) - Camper - SF>LA - 27 dagen - Sept-Okt 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Daan!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Daan!: 4 Volw. (twintigers) - Camper - SF>LA - 27 dagen - Sept-Okt 2016

Bericht door Daan! »

Hallo allemaal,
Ik heb hier de afgelopen 2 maanden een beetje rondgeneusd en heb samen met mijn vriendin en een ander stel een rondje bedacht door het zuidwesten van amerika. Wij hebben de tickets en camper (30ft) al vastliggen, maar nog geen enkel hotel/camping.
Wij zijn 2 stellen van in de twintig, de nadruk van onze reis zal op de natuur liggen, maar SF, Vegas en LA pakken we ook graag mee.

Graag hoor ik van jullie alle tips over dingen die in de reis missen, aangeraden campings/hotels en andere dingen waarvan jullie denken dat ze belangrijk zijn!

Dit is wat we tot zover een beetje hebben: (We vertrekken eind september)

dag 1 Aankomst SFO 18u > Slapen
dag 2 SFO
dag 3 Camper ophalen
dag 4 SFO /Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Naar sequoia
dag 8 sequoia
dag 9 Naar Vegas
dag 10 Vegas (Goede dingen gelezen over Vallay of Fire state park)
dag 11 Vegas
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Bryce
dag 15 Bryce
dag 16 Arches
dag 17 Arches
dag 18 Monument Valley
dag 19 Antelope Canyon
dag 20 Grand canyon
dag 21 Grand Canyon
dag 22 ?
dag 23 ?
dag 24 Lake havasu
dag 25 Lake havasu
dag 26 Calico Ghost town
dag 27 Universal studios
dag 28 Camper inleveren
dag 29 's ochtends vertrek naar schiphol

(Wat betekent het voor ons dat mariposa grove dicht is? Waar kunnnen we mooie wandelingen maken tussen de grote sequoia bomen?)

Hebben jullie tips voor mooie camping in national of state parks?
Over alle plekken die hierin staan hebben we goede dingen gehoord of mooie foto's gezien. Alle hulp is welkom, geen van ons heeft ooit eerder een reis naar amerika gepland/geboekt.

Groetjes,

Daan
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Daan!: 4 Volw. (twintigers) - Camper - SF>LA - 27 dagen - Sept-Okt 2016

Bericht door Marcopstal »

Allereerst: probeer steeds routes in van - naar te zetten dan is duidelijk wanneer je reist en wanneer je ergens ter plaatse bent.

Je plant naar Sequoia National park te gaan, daar zal je zonder probleem tussen grote sequoia's kunnen lopen, de Mariposa Grove heeft voor jullie geen meerwaarde.

Wat jullie voorlopige route betreft:

Ik veronderstel dat jullie niet een paar dagen op de luchthaven blijven ? SFO = de code voor de internationale luchthaven, de stad = SF.
Met de huidige route mis je de Tioga Pass en de kans om ook Mono Lake en Bodie te bezoeken. Bodie = ghosttown, veel interessanter dan Calico (wat een klein beetje ene tourist trap is). Je gaat beter eerst naar Sequoia en dan naar Yosemite
Death Valley ontbreekt echt in deze route. Dat is toch een must vind ik.
Als je Valley of Fire wil doen, dan doe je dit onderweg naar Zion en niet vanuit Vegas heen en terug.
2 nachten Bryce is niet direct nodig
Capitol Reef ontbreekt
2 dagen voor Arches heb je niet nodig, 1 volstaat, maar er is natuurlijk nog Canyonalnds en Dead Horsepoint.
Wat zou je in godsnaam 2 dagen in Lake Havasu gaan zoeken ?
Tijd voor La en omgeving ontbreekt wat, hoe ga je je verplaatsen als de camper is ingeleverd ?

Rekening houdende met bovenstaande kom ik op volgende route:

dag 1 Aankomst SFO 18u > Slapen
dag 2 SF
dag 3 SF - Camper ophalen
dag 4 SF - Sequoia
dag 5 Sequoia / King's Canyon
dag 6 SEKI - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Mammoth lakes
dag 9 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 10 Death Valley - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Valley of Fire (rustig vertrekken uit Vegas)
dag 13 Valley of Fire - Zion
dag 14 Zion
dag 15 Zion - Bryce (in de voormiddag naar Bryce)
dag 16 Bryce - Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef - Moab
dag 18 Moab (Arches)
dag 19 Moab (Canyonlands)
dag 20 Moab- Monument Valley
dag 21 Monument Valley - Page
dag 22 Page - Grand Canyon
dag 23 Grand Canyon
dag 24 Grand Canyon - Needles (via route 66)
dag 25 Needles - Joshua Tree
dag 26 Joshua Tree - LA
dag 27 LA (Camper inleveren en auto huren)
dag 28 LA (Universal studios)
dag 29 's ochtends vertrek naar schiphol

Joshua Tree zou ik bijkomend meenemen, het is een prima seizoen hiervoor.

De camper zou ik een dag eerder inleveren en dan een auto huren voor de laatste twee dagen. Dan kan je tenminste nog iets van LA zien, want met het openbaar vervoer is dat geen evidentie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Daan!: 4 Volw. (twintigers) - Camper - SF>LA - 27 dagen - Sept-Okt 2016

Bericht door Anneleen »

Prachtig voorstel van Marcopstal! Daar zou ik onmiddellijk voor tekenen.
Alle campings in de staats- en nationale parken zijn de moeite. Voor ons met stip bovenaan die in Valley of Fire State Park.
Wij hebben niet bij Mammoth Lakes overnacht, maar iets noordelijker, bij June Lake, op de Oh Ridge Campground. Prachtig gelegen camping. Sommige plaatsen hebben zicht op het meer. Er is een strandje aan het meer.
Voor Monument Valley zou ik niet de camping aanraden waar wij hebben gestaan, maar wel de View. Ik spreek dus niet uit ervaring, maar toen we er waren, vonden we de View beter gelegen dan Goulding's.
In Page stonden wij op Wawheap CG, bij Lake Powell. Ook een fijne plaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik zou ook de route van Marcopstal aanhouden. Misschien een stop minder op het laatste stuk, maar dat kun je ook ter plekke nog bekijken.
Check wel even of je met de camper door Death Valley mag rijden.

En kijk hoe de reserveringen voor Yosemite in z'n werk gaan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet inderdaad wel zorgen dat je na 15 september door Death Valley komt, anders kan je beter een wat langere rit van Lee Vining/Mammoth Lakes boven death valley langs naar Las Vegas maken.

Het is mij ook wat onduidelijk wat je 2 dagen bij Lake Havasu zou willen doen. Als je ergens aan een meer wilt liggen kan je dat goed bij Lake Mead buiten Las Vegas of bij lake Powell bij Page doen.

Mocht het nog goed weer zijn dan zou je dag 22 dus nog bij page kunnen doorbrengen.
Met 2 nachten Grand Canyon kan je goed naar Needles rijden, omdat je dan wrs 's ochtends al vertrekt. Als je maar 1 nacht GC doet dan zou ik iets minder ver tot bv Kingman rijden, dat is al ver genoeg voor die dag.
Daan!
Amerika-ontdekker

Bericht door Daan! »

Ha wat een snelle reacties!

Ja Marcopstal, jouw format is inderdaad handiger.

Is Mono Lake de moeite waard?
Death valley had ik niet genoemd maar we zijn wel van plan om er doorheen te rijden (Gecheckt; dit mag wanneer wij er zijn). Raden jullie het aan hier ook ergens te overnachten? Wij hadden bedacht hier doorheen te rijden op de weg naar Vegas.
Ik had 2 nachten Bryce ingeroosterd, omdat ik gehoord had dat het mooier was dan Zion?
Capitol Reef ligt mooi op de route!
Canyonlands en Dead Horsepoint zijn genoteerd!
Wij hadden van anderen gehoord dat we echt MOESTEN gaan jetskiën bij Lake Havasu. Misschien is 2 dagen inderdaad wat te veel.
Van alle mensen die naar de USA zijn geweest hebben we gehoord dat LA ongelooflijk tegenviel, daarom hadden we 1 dag sightseeing bedacht en 1 dag Universal Studios (De disney in LA is erg oud).
We nemen een transfer van CruiseAmerica naar downtown LA en dan kunnen we daar onze bagage droppen in een hotel (Misschien al van tevoren) en dan de volgende dag vroeg naar het vliegveld.
Voor de rest een mooie reis! Bedankt!

Hoe kijkt de rest aan tegen Joshua Tree en Mono Lake?
Hebben mensen ervaring met de Upper/Lower Antelope canyon? Welke is leuker/mooier?
Nog andere tips voor plekken die hier niet tussen staan?

Daan
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Mono Lake is zeker leuk voor een bezoek. Een overnachting in Death Valley is eigenlijk een must. Dat moet je gewoon een keer meegemaakt hebben. De sterren, het landschap. Wij hebben er inmiddels twee keer met de camper overnacht en vonden het geweldig.
Jetski's huren kun je ook bij Lake Powell bij Page.
Verder is de route van Marcopstal een prima route voor met de camper.
Misschien kun je nog tips halen uit onze reisverslagen, en onze campground reviews.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mono Lake is zeker de moeite waard, het kost je niet veel tijd, dus stop er zeker even (aan de zuidkant, via de 120).
Je kunt in DV overnachten of net voor of na het park. Als het niet te heet is zou ik in het park overnachten, en dan zeker de zon zien opgaan bij Zabriskie Point.
Bryce is misschien wel mooier dan Zion maar het is een heel klein park. Afhankelijk van wat je er wilt doen zou een middag en ochtend dar ook voldoende kunnen zijn. Het kan er in september/oktober al aardig koud zijn. Als je wilt wandelen kun je in Zion je hart ophalen.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor onder anders DV, Zion en Bryce in september. En voor de Lower Antelope Canyon. Zie http://www.ontdek-amerika.nl voor een beschrijving van beide Antelope Canyons.

Marianne
Daan!
Amerika-ontdekker

Bericht door Daan! »

Dank voor de reacties :)

Mono Lake en Death Valley gaan we verder induiken!

Lake havasu gaan we dan ook nog even over denken of dat wel zo nodig is.

Daan
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van alle mensen die naar de USA zijn geweest hebben we gehoord dat LA ongelooflijk tegenviel, daarom hadden we 1 dag sightseeing bedacht en 1 dag Universal Studios (De disney in LA is erg oud).
Dat oud heeft ook zn charme? Toch? En wat betreft LA is dat geen echte stad maar het zijn velen aan elkaar gebouwde steden en dorpen en wijken, wat vooral een enorm logistieke nachtmerrie kan zijn. Veel files dus. Megagroot, en inderdaad misschien qua charme niet zo warm als bv New York, Chicago en San Francisco. Maar de meesten blijven dus 1 of 2 dagen in die stad, waarin dan ook 1 dag pretpark wordt gedaan en vergeten dan dat een standaardrondje noord LA (downtown, griffith observatory(of getty center), hollywood blvd, santa monica pier, venice, downtown) al een route is van 65km...in één stad.
Hollywood blvd vond ik zelf ook een beetje een afknapper, maar als je op de juiste tijden op bepaalde plekken bent is het ontzettend leuk. Ben niet voor de middag in Venice en Santa Monica (buiten de stranden en shopping malls) bij de stranden want dan is er nog niet veel te beleven, dat zijn de beste tijden voor Hollywood en downtown. Verder is LA eigenlijk gewoon te groot om op 1 dag te doen. Het is qua oppervlakte het op 2 na grootste stedelijke agglomeratie ter wereld. https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/

Ik denk dat Lake Powell bij Page een mooiere omgeving is om watersport te doen dan Lake Havasu. Maar ipv Kingman kan je natuurlijk ook naar Lake Havasu City rijden, vraag jezelf wel af qua planning hoe laat je daar denkt aan te komen. Je kan op veel plekken makkelijk 20% of meer bij de google maps rijtijden tellen als je met een camper rijdt.
Daan!
Amerika-ontdekker

Bericht door Daan! »

A oké, nou het wordt toch keuzes maken...

Maar als ik het dus goed begrijp is het dus beter om vanuit San fransisco eerst naar Sequoia NP te gaan en daarna pas naar Yosemite NP?

Iemand nog tips over leuke campings in Sequoia en Yosemite?
Marcopstal
Amerika-expert

Ja, want je doet er maar een klein beetje langer over en vanuit Yosemite kan je de Sierra's oversteken via de Tioga Pass naar de oostzijde, wat vanuit Sequoia National Park niet mogelijk is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Daan! schreef:Iemand nog tips over leuke campings in Sequoia en Yosemite?
Zie de NPS-sites voor de mogelijkheden in de parken; http://www.nps.gov/seki voor Sequoia en http://www.nps.gov.yose voor Yosemite (onder plan your visit).

In Yosemite zou ik voor een van de campings in de vallei gaan (North Pines, Lower Pines of Upper Pines). Voor Sequoia/Kings Canyon ligt Lodgepole of Dorst Creek goed.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Marcopstal schreef:Ja, want je doet er maar een klein beetje langer over en vanuit Yosemite kan je de Sierra's oversteken via de Tioga Pass naar de oostzijde, wat vanuit Sequoia National Park niet mogelijk is.

Ik kan het zelf niet helemaal beoordelen, maar die route door Sequoia National Forest richting Kernville schijnt ook enorm mooi te zijn. Ik heb maar een klein deel gelezen. Maargoed, het stuk tussen Lake Isabella en Olancha is niet enorm bijzonder.
Marcopstal
Amerika-expert

Maar dan zit je zowiezo al een heel stuk lager dan SEKI en vele 100den kilometers lager dan via de Tioga Pass. Je komt dan ook lager dan Death Valley op de 395.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer