Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mustiesen: Las Vegas-Las Vegas 27 dagen (route ?) eerste keer !
Reis mustiesen: Las Vegas-Las Vegas 27 dagen (route ?) eerste keer !
Hallo allemaal !
We (2 jongens van 25) gaan in de maand juli een roadtrip maken in Amerika. Het is de eerste keer dat we reizen naar Amerika.
We beginnen in Las Vegas en eindigen daar ook. Na heel wat lezen op het forum heb ik een route gemaakt die gebaseerd is op de voorbeeldroute.
We willen graag veel natuurparken zien , maar strandliggen , surfen en uitgaan mag zeker voor ons. Het moet dus een goede mix zijn van natuur en stad/strand/uitgaan.
In mijn route zijn er nog enkele dagen die ingevuld moeten worden , maar we zijn er nog niet uit hoe we deze gaan invullen.. Het is allemaal nieuw voor ons dus jullie tips zijn zeker welkom !
Maandag 4/7 (dag 1) : FRA-LV 18:30 aankomst
Dinsdag 5/7 (Dag 2) : LV - Zion
Woensdag 6/7 (Dag 3): Zion
Donderdag 7/7 (Dag 4) : Zion – Bryce Canyon
Vrijdag 8/7 (Dag 5) : Bryce Canyon - Page
Zaterdag 9/7 (Dag 6) : Page – Grand Canyon
Zondag 10/7 (Dag 7): Grand Canyon - Kingman
Maandag 11/7 (Dag 8): Kingman - LA
Dinsdag 12/7 (Dag 9): LA
Woensdag 13/7 (Dag 10): LA
Donderdag 14/7 (Dag 11): LA
Vrijdag 15/7 (Dag 12) : LA- Pismo beach
Zaterdag 16/7 (Dag 13): Pismo beach - Monterey
Zondag 17/7 (Dag 14) : Monterey - SF
Maandag 18/7 (Dag 15): SF
Dinsdag 19/7 (Dag 16): SF - Yosemite
Woensdag 20/7 (Dag 17): Yosemite
Donderdag 21/7 (Dag 18): Yosemite – Mammoth Lakes
Vrijdag 22/7 (Dag 19): Mammoth Lakes – Death Valley ( death valley hoeft niet perse voor ons
Zaterdag 23/7 (Dag 20): ?
Zondag 24/7 (Dag 21): ?
Maandag 25/7 (Dag 22): ?
Dinsdag 26/7 (Dag 23): ?
Woensdag 27/7 (Dag 24): LV
Donderdag 28/7 (Dag 25): LV
Vrijdag 29/7 Dag 26: LV
Zaterdag 30/7 (Dag 27): LV-FRANKFURT 08:30 VLUCHT
Raden jullie deze route aan of zouden we eerst van Vegas naar Mammoth Lakes, Yosemite,... trekken? Dus de andere richting uit?
Death Valley vervangen door Sequioa Np en Monument Valley zouden we ook willen doen
Zoals eerder aangeraden op het forum proberen we de overnachtingen in yosemite en in de steden op voorhand te booken.
Bedankt !
MVG
Musti Esen
We (2 jongens van 25) gaan in de maand juli een roadtrip maken in Amerika. Het is de eerste keer dat we reizen naar Amerika.
We beginnen in Las Vegas en eindigen daar ook. Na heel wat lezen op het forum heb ik een route gemaakt die gebaseerd is op de voorbeeldroute.
We willen graag veel natuurparken zien , maar strandliggen , surfen en uitgaan mag zeker voor ons. Het moet dus een goede mix zijn van natuur en stad/strand/uitgaan.
In mijn route zijn er nog enkele dagen die ingevuld moeten worden , maar we zijn er nog niet uit hoe we deze gaan invullen.. Het is allemaal nieuw voor ons dus jullie tips zijn zeker welkom !
Maandag 4/7 (dag 1) : FRA-LV 18:30 aankomst
Dinsdag 5/7 (Dag 2) : LV - Zion
Woensdag 6/7 (Dag 3): Zion
Donderdag 7/7 (Dag 4) : Zion – Bryce Canyon
Vrijdag 8/7 (Dag 5) : Bryce Canyon - Page
Zaterdag 9/7 (Dag 6) : Page – Grand Canyon
Zondag 10/7 (Dag 7): Grand Canyon - Kingman
Maandag 11/7 (Dag 8): Kingman - LA
Dinsdag 12/7 (Dag 9): LA
Woensdag 13/7 (Dag 10): LA
Donderdag 14/7 (Dag 11): LA
Vrijdag 15/7 (Dag 12) : LA- Pismo beach
Zaterdag 16/7 (Dag 13): Pismo beach - Monterey
Zondag 17/7 (Dag 14) : Monterey - SF
Maandag 18/7 (Dag 15): SF
Dinsdag 19/7 (Dag 16): SF - Yosemite
Woensdag 20/7 (Dag 17): Yosemite
Donderdag 21/7 (Dag 18): Yosemite – Mammoth Lakes
Vrijdag 22/7 (Dag 19): Mammoth Lakes – Death Valley ( death valley hoeft niet perse voor ons
Zaterdag 23/7 (Dag 20): ?
Zondag 24/7 (Dag 21): ?
Maandag 25/7 (Dag 22): ?
Dinsdag 26/7 (Dag 23): ?
Woensdag 27/7 (Dag 24): LV
Donderdag 28/7 (Dag 25): LV
Vrijdag 29/7 Dag 26: LV
Zaterdag 30/7 (Dag 27): LV-FRANKFURT 08:30 VLUCHT
Raden jullie deze route aan of zouden we eerst van Vegas naar Mammoth Lakes, Yosemite,... trekken? Dus de andere richting uit?
Death Valley vervangen door Sequioa Np en Monument Valley zouden we ook willen doen
Zoals eerder aangeraden op het forum proberen we de overnachtingen in yosemite en in de steden op voorhand te booken.
Bedankt !
MVG
Musti Esen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis mustiesen: Las Vegas-Las Vegas 27 dagen (route ?) eerste keer !
Hallo, welkom op het forum!
Mooie route. En lekker om nog wat ruimte te hebben.
Wat de richting betreft; ik zou het omdraaien, dus eerst naar Yosemite. Hoe eerder je daar bent, hoe mooier de watervallen. En bovendien heb je dan meer kans dat er nog geraft kan worden. Je zou daar ook een extra dag kunnen doen, zeker als je bijvoorbeeld een wandeling als de Panorama Trail wilt doen, en als je sequoia's wilt bekijken etc.
DV zou ik zeker niet overslaan; het is bijzonder om daar te overnachten. Verder hoef je er niet veel tijd door te brengen.
Je hebt tijd om Monument Valley nog toe te voegen. Sequoia kun je ook toevoegen, maar dat zou ik dan doen tussen Yosemite en SF zodat je wel de Tioga Pass in je route houdt.
Marianne
Mooie route. En lekker om nog wat ruimte te hebben.
Wat de richting betreft; ik zou het omdraaien, dus eerst naar Yosemite. Hoe eerder je daar bent, hoe mooier de watervallen. En bovendien heb je dan meer kans dat er nog geraft kan worden. Je zou daar ook een extra dag kunnen doen, zeker als je bijvoorbeeld een wandeling als de Panorama Trail wilt doen, en als je sequoia's wilt bekijken etc.
DV zou ik zeker niet overslaan; het is bijzonder om daar te overnachten. Verder hoef je er niet veel tijd door te brengen.
Je hebt tijd om Monument Valley nog toe te voegen. Sequoia kun je ook toevoegen, maar dat zou ik dan doen tussen Yosemite en SF zodat je wel de Tioga Pass in je route houdt.
Marianne
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
zion of page
Hallo Hoe lang moeten we uittrekken voor een bezoek aan Zion NP en Bryce canyon? We willen vanuit Las Vegas naar Bryce rijden en onderweg Zion NP bezoeken. We zouden 2 nachten in Bryce blijven om de dag erna Bryce canyon te bezoeken. Is dit haalbaar? Is 2 nachten in Bryce een goed idee of zouden jullie voor 2 nachten in Page kiezen? We plannen dit in eind maart met 2 volwassenen en 2 kinderen. groeten, Sabine
Hallo Sabine. Je kunt het beste zelf even een topic openen en daar je hele route plaatsen. Dan kunnen we met je meekijken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Monument Valley plaats je best tussen Page en de Grand Canyon in.
SF zou ik een dagje meer voorzien, daar is veel te zien en te beleven.
Death Valley hoeft niet per sé ? Dat vind ik nu persoonlijk een must als je in die regio bent.
Als je Sequoia erbij wil dan doe je best SF - Sequoia - Yosemite of omgekreerd. Voorzie in Sequoia ook twee overnachtingen.
Je 4 ? dagen zijn bij deze ook gevuld: 1 voor MV, 1 voor SF en 2 voor SEKI
SF zou ik een dagje meer voorzien, daar is veel te zien en te beleven.
Death Valley hoeft niet per sé ? Dat vind ik nu persoonlijk een must als je in die regio bent.
Als je Sequoia erbij wil dan doe je best SF - Sequoia - Yosemite of omgekreerd. Voorzie in Sequoia ook twee overnachtingen.
Je 4 ? dagen zijn bij deze ook gevuld: 1 voor MV, 1 voor SF en 2 voor SEKI
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je zou naast Monument Valley ook kunnen kijken naar Moab en Capitol Reef, hoewel je daar eigenlijk 5 dagen voor zou moeten hebben (MV-1.Moab-3 en CR-1).
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals Marianne al aangaf, een overnachting in Death Valley heeft iets bijzonders. Ik zou het dus wel in de route laten.
Verder zou ik zeker Monument Valley toevoegen, hoort toch wel echt thuis in deze route. (tussen Page en Grand Canyon, of GC en Page als je de route omdraait)
Een mooie uitdaging in Yosemite is het Panorama Trail, je reserveert dan best vooraf de hikers bus naar Glacier Point (vertrekt om 8u30 bij Yosemite Lodge at the Falls). Rond 10u kan je dan aan de dagtocht beginnen.
Met maar 2 nachten Yosemite heb je dan wel niet veel tijd meer om de rest in de vallei te bezoeken, dus ik zou 1 extra nacht Yosemite doen.
(en wacht niet te lang met een overnachtingsplaats te zoeken want het is daar snel vol)
Als je de route omdraait zou je op donderdag en vrijdag in Yosemite zijn, dan valt het nog wat mee met de drukte, met een extra nacht ben je er ook nog op zaterdag (en dan is het vaak veel drukker). Dan zou ik op vrijdag de vallei ontdekken en op zaterdag het Panorama Trail doen (gezien de lengte van deze wandeling zijn er niet zoveel mensen die deze wandeling doen)
De overige 2 nachten die je nog vrij hebt, zou je voor Sequoia en Kings Canyon kunnen gebruiken. (tussen Yosemite en SF) Het is daar prachtig en een heel stuk minder druk dan in Yosemite.
Zelf zou ik 1 dag Las Vegas (of LA) minder doen en 1 dag SF meer.
Tussen Kingman en LA zou je langs Joshua Tree NP kunnen rijden. Het is ook een woestijn maar wel helemaal anders dan Death Valley.
Je schrijft dat jullie eventueel willen surfen.
Mijn zoon heeft het in 2013 gedaan in Santa Monica. Hij vond het super fijn.
Misschien heb je iets aan ons verslag (zie onderschrift). Ook in 2013 deden wij het Panorama Trail en bezochten we Sequoia NP.
Groetjes,
Ingrid
Verder zou ik zeker Monument Valley toevoegen, hoort toch wel echt thuis in deze route. (tussen Page en Grand Canyon, of GC en Page als je de route omdraait)
Een mooie uitdaging in Yosemite is het Panorama Trail, je reserveert dan best vooraf de hikers bus naar Glacier Point (vertrekt om 8u30 bij Yosemite Lodge at the Falls). Rond 10u kan je dan aan de dagtocht beginnen.
Met maar 2 nachten Yosemite heb je dan wel niet veel tijd meer om de rest in de vallei te bezoeken, dus ik zou 1 extra nacht Yosemite doen.
(en wacht niet te lang met een overnachtingsplaats te zoeken want het is daar snel vol)
Als je de route omdraait zou je op donderdag en vrijdag in Yosemite zijn, dan valt het nog wat mee met de drukte, met een extra nacht ben je er ook nog op zaterdag (en dan is het vaak veel drukker). Dan zou ik op vrijdag de vallei ontdekken en op zaterdag het Panorama Trail doen (gezien de lengte van deze wandeling zijn er niet zoveel mensen die deze wandeling doen)
De overige 2 nachten die je nog vrij hebt, zou je voor Sequoia en Kings Canyon kunnen gebruiken. (tussen Yosemite en SF) Het is daar prachtig en een heel stuk minder druk dan in Yosemite.
Zelf zou ik 1 dag Las Vegas (of LA) minder doen en 1 dag SF meer.
Tussen Kingman en LA zou je langs Joshua Tree NP kunnen rijden. Het is ook een woestijn maar wel helemaal anders dan Death Valley.
Je schrijft dat jullie eventueel willen surfen.
Mijn zoon heeft het in 2013 gedaan in Santa Monica. Hij vond het super fijn.
Misschien heb je iets aan ons verslag (zie onderschrift). Ook in 2013 deden wij het Panorama Trail en bezochten we Sequoia NP.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties
- 8294 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-