Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Andys: 3e trip naar de vs, las Vegas - SLC

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Andys: 3e trip naar de vs, las Vegas - SLC

Bericht door Andys »

Beste amerikavrienden,

Zit te brainstormen, voor ons derde reis naar USA, na onze eerste reis in 2013, kom ik als we gaan bedenken: waar gaan we deze zomervakantie maar altijd op 1 land uit........ De vs :lol:

Nu heb ik de laatste 2 jaar uren en uren besteed op dit forum, ok tussendoor om anderen die voor het eerst gaan tips te geven , leuk is dat :clap:

Ik heb nog geen route bepaald en moet vanaf 0 beginnen. Maar ik wilde toch al een onderwerp openen.

Op de Bucket list voor dit jaar staan:
Las Vegas
Zion
Monument valley
Arches
Canyonlands
Grand teton
Yellowstone

Er zijn verder nog andere plaatsen zoals dinosaur, capitol reef, crators of the mono etc. Die we ook graag willen zien.
Maar de grote les wat ik heb geleerd van jullie allen, niet te veel willen.

We gaan ca. 18 dagen (excl. De reiswagen), ik zie en hoor graag al tips van jullie kant.
Bijvoorbeeld, vliegen op SALT lake en terug Vegas, of juist rondje maken..... Zijn er drop off kosten...

Thx
Andy
2013; westkust USA
2015; Florida
angeliquem
Amerika-ontdekker

Re: 3e trip naar de vs, las Vegas - SLC

Bericht door angeliquem »

Wij gaan in juni een reis maken waar al je wensen in zitten.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=60387
Misschien kun je er inspiratie uit halen!
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Wij hebben afgelopen zomer een reis gemaakt die veel plaatsen heeft aangedaan die jullie op je wensenlijst hebben staan. Verslag is te vinden op mijn blog (zie onderschrift). Misschien hebben jullie er iets aan! Hierbij de link naar ons topic
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 07#p899707
Loves Vegas!
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

18 dagen is alleszins niet heel lang om nog veel extras buiten je bucketlist toe te voegen. ik zal proberen een rondje op te stellen.
Ik weet niet wat je tijdens je eerste rondreis gedaan hebt dus het kan zijn dat ik sommige zaken erbij noteer die je al gedaan hebt)
1. BRU/AMS - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
3. Zion
4. Zion - Kanab (na Zion kan je al naar Kanab rijden om wat tijd te winnen voor volgende dag)
5. Kanab - Monument Valley (Misschien tussenstopje in Page als je er nog niet bent geweest)
6. Monument Valley - Moab
7. Moab
8. Moab
9. Moab - Salt Lake City
10. SLC - Craters of the Moon - Idaho Falls (ik weet niet hoeveel tijd je nodig hebt daar dus misschien is dit te optimistisch?)
11. Idaho Falls - Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone
15. Yellowstone - Jackson Hole
16. Jackson Hole - SLC
17 SLC
18. SLC - BRU/AMS

Je zou nog een dagje extra LV kunnen doen bv door een dag Yellowstone te skippen. Ik vond naar eigen mening 2 volledige dagen en 2 halve dagen Yellowstone voldoende maar bijna iedereen zegt altijd om 3 volledige dagen te nemen :)

Capitol Reef lukt in deze route niet echt. Als Monument Valley nu niet op het lijstje stond kon je via de UT12 vanuit Zion richting daar en zo verder naar Moab :) nu kan je vanuit MV richting Moab wle de Moki Dugway nemen, Valley of the Gods en Mulie Point :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route van Jerre. Wel weinig tijd voor Las Vegas.
In plaats van Kanab zou je naar Capitol Reef kunnen gaan en vandaar naar MV. Dan heb je een prachtige route, maar een dag extra op dat stuk zou wel mooi zijn.
In de route van Jerre zou je van Moab via Vernal naar Jackson kunnen rijden. Craters of the Moon kun je doen tussen Yellowstone en SLC.
Wanneer zou je willen gaan, deze zomer? Accommodatie vinden in Yellowstone zelf zal dan heel lastig worden.
Jerre schreef: Ik vond naar eigen mening 2 volledige dagen en 2 halve dagen Yellowstone voldoende maar bijna iedereen zegt altijd om 3 volledige dagen te nemen :)
Ik ben benieuwd waar precies het verschil in zit. :wink:

Marianne
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Bedankt voor eerste reacties, was zelf ondertussen aan het puzzelen geslagen.

Hier de eerste opzet:
Bewust beginnen bij de kant van Yellowstone daar het al "winter" wordt tegen de tijd dat we gaan.(vertrek eind augustus)

1 Thuis - Salt Lake City
2 Salt Lake City - jackson hole
3 Jackson hole- Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone - Idaho falls
7 Idaho falls - Crators of THE Moon- SLC
8 SLC - Moab
9 Moab
10 Moab - Monument Valley
11 Monument Valley - Capitol Reef
12 Capitol Reef
13 Capitol Reef - Zion
14 Zion
15 Zion - Las Vegas (via valley of fire)
16Las Vegas
17Las Vegas
18 las Vegas - thuis

Oh jerre, ter info, zo zag onze eerste reis uit:
. Düsseldorf - la
2. La- buurt van pismo
3. Pismo - Monterey
4. Monterey - SF ( walvistocht:/aquarium)
5. SF - SF
6. SF - yosemite(housekeeping camp)
7. Yosemite - yosemite(housekeeping camp)
8. Yosemite - dv (stovepipe Wells')
9. Dv - LV (elara Hilton)
10. LV - LV
11. LV - Zion
12. Zion (quinta inn&suites)
13. Zion - bryce - page
14. Page - GC(antilope c en horseshoe bend)
15. GC - barstow
15. Barstow - LA
16. la - la
17. La - Düsseldorf
18. Düsseldorf - thuis

Hier had ik page echt niet willen missen, antelope canyon onder andere
2013; westkust USA
2015; Florida
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Andys: 3e trip naar de vs, las Vegas - SLC

Bericht door ingrid14 »

Ik zou niet 2x naar SLC gaan. Je verspeelt er ook tijd mee.

Iets aangepast:
dag 01 thuis - Salt Lake City
dag 02 Salt Lake City - Idaho Falls
dag 03 Idaho Falls - West-Yellowstone
dag 04 West-Yellowstone - Yellowstone
dag 05 Yellowstone - Yellowstone
dag 06 Yellowstone - Jackson
dag 07 Jackson - Vernal
dag 08 Vernal - Moab
dag 09 Moab - Moab
dag 10 Moab - Monument Valley
dag 11 Monument Valley - Capitol Reef
dag 12 Capitol Reef - Capitol Reef
dag 13 Capitol Reef - Zion
dag 14 Zion - Zion
dag 15 Zion - Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Las Vegas
dag 18 Las Vegas - ?
dag 19 thuis

Ik vind hier wel te weinig tijd voor Grand Teton en Yellowstone (op dag 6 zou je al dadelijk 's ochtends richting Jackson moeten vertrekken om nog Grand Teton te kunnen bezoeken. Ook is er te weinig tijd voor Moab. Daar heb je beter 3 nachten (naast Arches heb je er ook Canyonlands en Dead Horse Point)

Ik zou dus of 2 dagen langer gaan ofwel Craters of the Moon uit de route en 1 nacht Capitol Reef of LV minder doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Ik heb weer iets gesleuteld en zit te twijfelen of ik capitol reef er niet helemaal eruit laat om zo meer tijd te hebben voor de rest.... Wat vinden jullie, hoe mooi is het daar ivm de andere parken die we aandoen... Must see?
Ik zou dan van MV direct naar Zion gaan en die dag extra elders kunnen gebruiken.

Op basis van route Ingrid komt dan volgende

Iets aangepast:
dag 01 thuis - Salt Lake City
dag 02 Salt Lake City - Idaho Falls
dag 03 Idaho Falls - West-Yellowstone
dag 04 West-Yellowstone - Yellowstone
dag 05 Yellowstone - Yellowstone
dag 06 Yellowstone - Jackson
dag 07 Jackson - Vernal
dag 08 Vernal dinosaur nat. Monument- Moab
dag 09 Moab - Arches
Dag 10. Moab- Canyon lands
dag 11. Moab - Monument Valley
dag 12. Monument Valley - Capitol Reef
dag 13. Capitol Reef - Capitol Reef
dag 14. Capitol Reef - Zion
dag 15. Zion - Zion
dag 16. Zion - Las Vegas (valley of fire)
dag 17. Las Vegas - Las Vegas
dag 18. Las Vegas - Las Vegas
dag 19. Las Vegas - thuis
2013; westkust USA
2015; Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je op dag 1 naar Craters of the Moon gaat dan kun je de volgende dag nog wel naar Yellowstone rijden. Maar je tijd daar is toch wel wat beperkt. Kijk eens wat je er wilt doen en hoeveel tijd je daarvoor uit moet trekken. Heb je al gekeken of er nog iets in het park te vinden is? Zeker met de korte dagen in september is het wel prettig als je niet te ver hoeft te rijden elke dag.
Voor Capitol Reef zou je ook 1 nacht kunnen doen. Je hebt dan wel de mooie route via de 95 en de 12. Maar veel tijd blijft er niet over als je vandaar naar Zion gaat rijden. Zijn die 2 nachten Zion een must?
Misschien kun je nog een dag toevoegen?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 feb 2016, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Hi Marianne,

Allereerst wil ik jou nogmaals bedanken voor alle tips bij onze eerste reis in 2013. Die waren echt in praktijk goud waard(net als je wandelsite). Op dag 1 bedoel je dag van aankomst in vs? Bij onze vorige 2 reizen waren we gesloopt bij aankomst en behalve eten en supermarkt bezoek doen we ons bedje zsm opzoeken.

Wat betreft slaapplaatsen nog niks geboekt, daar ik eerst mijn route wil bepalen.
Zion vonden wij het park waar wij na onze eerste reis gezegd hebben, hier willen wij heen terug (angels landing was ons hoogtepunt de eerste reis), en wij willen hier narrows oa ook gaan doen.
2013; westkust USA
2015; Florida
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Je zet de route nu op 19 dagen, dat wil zeggen dat je op dag 20 terug thuis bent. Klopt dat?

Je tijd voor Yellowstone en Grand Teton blijft kort.
Ik zou de volle dag Capitol Reef dan weglaten en die bij Yellowstone of Grand Teton zetten.
Idaho Falls - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone (overnachten bij Old Faithful)
Yellowstone - Grand Teton - Jackson
Jackson - Vernal
of:
Idaho Falls - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone (nog tot ver in de namiddag en dan naar) - Grand Teton (geen tijd voor een bezoek) of Jackson
Grand Teton (overnachten Grand Teton of Jackson)
Grand Teton of Jackson - Vernal

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Hi Ingrid,

Dag 19 vertrekken we naar huis, dus dit is geen volke dag, maar hebben we nog een beetje tijd in Vegas.
Is 2,5 dag in Yellowstone te weinig? Ik begrijp dat je in de meeste parken makkelijk 1 week kan verblijven, mij kun je zo 1 week in yosemite of Zion laten, verveel me er geen seconde. Al lijkt me Yellowstone 1 van de grootste/indrukwekkendste parken van heel de vs, maar ook er druk/ toeristisch natuurlijk....
2013; westkust USA
2015; Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alleen de 2 rondjes, zeg maar de 8, is al meer dan 250km. 2.5e dag, dus 3 nachten was voor mij echt niet genoeg, al heb ik best wel veel gezien. Ik zou zeggen dat dat het minimale is. Ik ben zelf niet bekend met het stuk vanuit Idaho Falls, dus weet niet wat je die dag allemaal nog zou kunnen doen. Maar ik had achteraf gezien graag nog minimaal 2 dagen meer gehad voor een dag extra in Yellowstone en Grand Teton. Je kan met de minimale tijd in Yellowstone niet veel meer doen dan de standaard mooie plekken die iedereen bezoekt en zal dus veel in de drukte lopen.
In GT zou je met de boot over Jenny Lake kunnen gaan en daar de trail achter kunnen lopen (weet nu ineens even de naam niet meer uit mijn hoofd), iets andere wandeling dan Angels Landing, maar ook een erg leuke wandeling.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tussen Idaho Falls en vb West Yellowstone is niet echt iets te doen. Het is een rit van nog geen 2 u.
Ik zou hier dus echt al verder doorrijden naar vb Mammoth Hot Springs. (tot Gardiner is het 3 u 30' rijden) Onderweg kan je dan al de geyser plateaus bij Norris bezoeken.

Wandeling bij Jenny Lake naar Hidden Falls en Inspiration Point is zeer de moeite waard.

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Andys schreef:Hi Marianne,

Allereerst wil ik jou nogmaals bedanken voor alle tips bij onze eerste reis in 2013. Die waren echt in praktijk goud waard(net als je wandelsite). Op dag 1 bedoel je dag van aankomst in vs? Bij onze vorige 2 reizen waren we gesloopt bij aankomst en behalve eten en supermarkt bezoek doen we ons bedje zsm opzoeken.
Leuk dat je er iets aan hebt gehad!
Sorry, ik bedoelde de eerste rijdag, dus dag 2. Zoals Ingrid ook al aangeeft kun je na Idaho Falls wel meer doen. Je kunt wel in West Yellowstone overnachten, maar dan rij je heen en weer. Is afhankelijk van wat er beschikbaar is in het park.

Wij waren vorig jaar 4 dagen in Yellowstone. We hebben toen ook wat wandelingen gemaakt. Zonder die wandelingen is een dag minder ook wel mogelijk. Wij waren er wel in juni, dus we hadden langere dagen. Maar ik denk dat je in september meer rust hebt, en minder files.
Zie ons verslag voor ons bezoek en voor de planning.
De wandeling in GT die Paul bedoelt is die naar Hidden Falls, die deden wij ook vorig jaar (eindelijk; we hadden al in twee vorige vakanties vergeefs naar een parkeerplaats gezocht).

Ik zou toch alvast eens kijken naar de mogelijkheden in het park en iets vastleggen. Je kunt altijd weer annuleren. De route in het park kun je dan af laten hangen van de accommodaties.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer