Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bakersfield - Mariposa (via Sequoia) ??

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wesley77
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bakersfield - Mariposa (via Sequoia) ??

Bericht door Wesley77 »

Beste mede-reis-fanaten,

Graag jullie mening...

Mijn partner wil heel graag grote/hoge bomen aanschouwen en aangezien de Mariposa Grove in Yosemite komende april helaas nog gesloten is, wil ik best even een klein "ommetje" maken voor Sequoia.

Maar door ons strakke schema hebben wij helaas maar 1 dag om te rijden (met de auto) van Bakersfield naar Mariposa/Fresno. Is dit te doen in 1 dag (maps geeft aan 263 mijl, 6 uur rijden). Maar twijfel gezien het bochtige karakter van deze rit of dit haalbaar en de moeite waard gaat zijn (alleen een picknick-lunch bij General Sherman zou al voldoende zijn :D ).

Ik ben zelf al een keer in het Big Bassin Redwoods SP geweest, maar daar komen we nu helaas ook niet in de buurt. Alle tips over de weg door Sequoia en/of andere opties om de mooie bomen te aanschouwen zijn welkom!

Thanks voor het meedenken en jullie reacties :clap:
Wesley77
Amerika-ontdekker

Re: Bakersfield - Mariposa (via Sequoia) ??

Bericht door Wesley77 »

Mmmm, excuses...

Deze post had waarschijnlijk niet bij reisschema's/routeplanning gemoeten, maar bij het andere topic over het Zuidwesten. Weet iemand hoe ik dit kan verplaatsen??

Nogmaals sorry.... :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen zorgen; als een moderator vindt dat het hier niet thuishoort zal het wel verplaatst worden. Je kunt het ook zelf melden via de ! in het bericht.
Misschien kun je je route nog wat meer toelichten? Ligt alles al vast? Hoeveel tij heb je voor Yosemite? Overnacht je in Mariposa en niet in het park?
Weet je dat je in Yosemite op meer plaatsen dan alleen de Mariposa grove sequoia's kunt zien?

Het is wel een eind omrijden, en reken toch op een drie kwartier om naar de General Sherman toe te lopen.

En als je niet naar sequoia gaat, wat zou je dan gaan doen die dag?

Marianne
Wesley77
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesley77 »

Bedankt Marianne voor je reactie...

Nog niet alles ligt vast gelukkig. Maar doordat wij een rondje LA-LA doen met de camper is er helaas weinig tijd voor dit mooie deel van California... Wij moeten de camper woensdagochtend inleveren in LA, dan kan ik die middag in LA blijven en dan de volgende dag naar Mariposa rijden. Maar dacht als ik nou na het inleveren van de camper richting Bakersfield rij, dan kan ik de volgende dag eventueel een stukje Sequoia meepakken.

Ook voor Yosemite hebben wij helaas erg weinig tijd (2 nachten Mariposa, 1,5 dag park), maar aangezien er nog redelijk wat gesloten is in April, komen wij voor de rest een andere keer graag terug :wink: )

Ik had al ergens gelezen dat je in Yosemite op meer plaatsen die bomen kan zien, maar dit lag volgens mij een stukje noordelijker (gesloten?) in het park...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp het niet, je levert de camper in en rijdt dan naar sequoia?
Plaats de route eens zoals je hem nu hebt, van dag tot dag, in een van/naar schema.
Met een camper is het stuk via de 198 niet echt aangeraden.
De Merced grove ligt wel iets noordelijker in Yosemite maar wel aan het stuk van de 120 dat open is.
Waarom zou je in Mariposa overnachten als je met de camper bent? Is er niets in of dichter bij het park beschikbaar?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik snap die Mariposa/Fresno niet. Mariposa ligt 1,5 uur verder dan Fresno.

Maar op zich is het goed te doen om vanaf Bakersfield via Sequoia naar Mariposa te rijden als je die dag niets anders doet. Je tijd in Sequoia is beperkt, maar onderweg is er toch niet echt iets anders te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wesley77
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesley77 »

Bedankt voor je reactie Marco!
Met Mariposa/Fresno bedoelde ik: Het liefst rij ik door tot Mariposa, maar eventueel zou ik ook kunnen overnachten in Fresno. Maar dan "moet" ik volgende dag weer een stuk verder rijden om in Yosemite te komen.

@Marianne
Wij doen in 14 dagen een standaard rondje met de camper LA-LA (Joshua-GG-Page-Moab-Bryce-Zion-Las Vegas en nog twee of drie "noodzakelijke" tussenstops). Daarna hebben wij nog een week een auto voor de iets noordelijkere delen (Yosemite/San Fransisco/Shoppen), om weer naar huis te vliegen vanaf SFX.

Het liefst hadden wij Yosemite natuurlijk ook met de camper gedaan, maar wij hebben last-minute geboekt, dus campings waren niet meer vrij en via deze constructie was ook de camperhuur een heel stuk voordeliger.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt dus een week om van LA naar SF te gaan. Dan kun je toch wel meer tijd voor Sequoia uittrekken? Je kunt in het park overnachten of in Fresno. Dan de volgende dag in Yosemite (zie www.travelyosemite.com) of in El Portal overnachten. Hoeveel tijd wou je daarvoor uittrekken?
Als je naar SF gaat kun je ook in Yosemite naar de Merced Grove; je rijdt dan via de 120 naar SF, dan komt je langs de Merced Grove. Zie daarvoor ons 2015-verslag, bij 25 juni. Voor Sequoia zie ons 2013-verslag. De sequoia's in Sequoia NP zijn wel groter en talrijker.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vanwaar komen jullie de dag dat je naar Bakersfield rijdt?
Als je van LA komt kan je best wel wat verder doorrijden dan Bakersfield, tot Exeter of Three Rivers. Dan kan je de volgende zag zonder problemen door Sequoia NP naar Mariposa met een stop bij General Sherman maar vergeet ook niet iets vroeger te stoppen bij Giant Forest.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In Three Rivers zit je inderdaad al anderhalf uur dichter bij Sequoia.
Een volgende stop zou Oakhurst kunnen zijn, een half uur minder ver dan Mariposa en iets korter bij Yosemite zelf. Ligt dan ook direct op de route naar Glacier Point.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik het goed begrijp leveren ze eerst de camper in die dag dus dan wordt Three Rivers misschien wat ver. Je kunt kijken hoe ver je komt. Visalia is ook nog een optie. Reserveren zal niet nodig zijn.
Glacier Point zal nog niet bereikbaar zijn maar Oakhurst is wel een goede tip voor de eerste nacht bij Yosemite.

Marianne
Wesley77
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesley77 »

Bedankt voor het meedenken en de tips!! :thumbup:

Ga inderdaad proberen wat verder te rijden dan Bakersfield en Oakhurst staat ook op mijn lijstje...

Het is inderdaad zonde dat we niet meer tijd nemen voor Sequoia en Yosemite, maar wil ook graag 3/4 dagen uittrekken voor San Fransisco. Na bijna drie weken natuurgeweld is gewoon een beetje shoppen en slenteren door een stad ook wel aan ons besteed... :D
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Met 3 dagen heb je ook al ruim de tijd voor SF.
Als je daar nu 4 dagen hebt, zou ik toch echt overwegen om er 1 minder te doen en deze op het stuk LA en Yosemite bij te voegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer