Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hereweare: Tweede keer Zuid West met Yellowstone, 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis hereweare: Tweede keer Zuid West met Yellowstone, 2017

Bericht door hereweare »

In 2015 hebben we een prachtige reis gemaakt door een deel van Zuid West Amerika. We dachten dat het eenmalig zou zijn maar we willen graag nog eens! Een ervaring die de meesten wel kennen.
Dit maal willen we plaatsen bezoeken die we nog niet hebben bezocht en twee plaatsen willen we nog een keer bezoeken, nl Zion en Las Vegas.
In overleg met een reisbureau zijn we gekomen tot de volgende route maar ik zou toch graag jullie mening erover horen.

1. Aankomst Jackson Hole, overnachting Yellowstone
2. Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone- Salt Lake City
5. Salt Lake City - Zion NP
6. Zion NP
7. Zion NP- Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas- Death Valley
10. Death Valley- Mammoth Lakes
11. Mammoth Lakes- Yosemite NP
12. Yosemite NP
13. Yosemite NP-San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco-Monterey
16. Monterey- Morro Bay
17. Morro Bay-Santa Barbara
18. Santa Barbara
19. Santa Barbara- vlucht naar New York
20. New York
21. New York
22. New York
23. New York- trein naar Washington DC
24. Washington DC
25. Washington DC
26. Washington DC- vlucht naar huis.

Ivm de vluchten is er gekozen om eerst naar West te vliegen en daarna pas New York en Washington DC te bezoeken.
We reizen met 3 kinderen die dan 15,16 en 18 jaar zijn.
Mijn twijfels gaan over de lange reisdagen, of zijn ze te doen? Of is het beter Yellowstone eruit te halen en meer aandacht te schenken aan het echte Zuidwesten, of juist meer in het Oosten te doen. New York hebben we tijdens de vorige reis ook al bezocht maar de kinderen willen graag nog eens. Washington DC staat wel hoog op ons lijstje.
En.. De stranddagen ( hier in Santa Barbara) zijn ook een must :) .
Iemand opmerkingen /aanvullingen... Graag!
tomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis hereweare: Tweede keer Zuid West met Yellowstone, 2017

Bericht door tomm »

Verrassend dat een 1e reis naar Amerika smaakte naar meer, zeer herkenbaar gevoel :thumbup:

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

Wat hebben jullie in je vorige reis allemaal gezien? In je huidige route komen een aantal highlights van het zuidwesten niet terug. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Page...
Uiteraard heel persoonlijk, en in deze reis ook niet te doen om al deze punten mee te nemen, maar ik ben benieuwd of deze punten er bewust uitgelaten zijn.

Erg gaaf om New York met het zuidwesten te combineren, heb ik tijdens m'n eerste reis ook gedaan. Persoonlijk zou ik er voor kiezen dit aan het begin te doen, aangezien ik het nogal een "shock" vond om in het drukke New York City rond te lopen na alle rust en grootsheid van de National Parks in het zuidwesten. Maar als dit qua vluchten beter uitkomt is het ook prima natuurlijk.

Als ik zo naar jullie route kijk zou ik me geen zorgen maken over de reisafstanden, dat is allemaal prima te doen. Hebben jullie al enig idee waar jullie gaan overnachten in Yellowstone? Dit maakt qua reistijd naar SLC nog wel iets uit.

Omdat jullie al in New York zijn geweest, zou je kunnen overwegen hier een dag te schrappen en deze nog aan het zuidwesten toe te voegen. Maar ook dit is weer heel persoonlijk natuurlijk.

Ik neem trouwens aan dat het een reis met huurauto/hotels wordt?
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Had je highway 1 al gedaan? Zo ja is het misschien interessant deze te schrappen en wat rustiger van Yellowstone naar SLC te gaan. Zo kan je bv. ook Grand Teton meepakken en een extra dagje in SLC verblijven? Dan moet je ook geen 9 uur rijden op 2 dagen (reken maar 13 ofzo uur met regelmatig een stop).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De oostkust doe je altijd beter eerst, je verliest anders een dag door de reis en het tijdsverschil. Dus eerst NYC en DC en daarna het westen.

Wat de route betreft:

De tijd voor Yellowstone is nu minimaal. Overnachting Yellowstone is ook zeer relatief. Naast Yellowstone is er ook nog Grand Teton waar je nu helemaal geen tijd voor hebt. En, er is nog zoveel meer te zien als je een beetje oostwaarts gaat en zuidwaarts (Badlands, Custer, RMNP, ...)

Niet direct de combinatie dus die ik zou doen of voorstellen. Vluchten naar Jackson Hole zijn overigens doorgaans ook niet de goedkoopste.

Persoonlijk zou ik opteren om ofwel Yellowstone met een aantal andere meer voor de hand liggende zaken te combineren, ofwel naar Vegas te vliegen en van daaruit de route te doen zonder Yellowstone.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die dag 1 is al flink. Je hebt bij een vlucht naar Jackson Hole altijd al wel een overstap. Afhankelijk van waar je in/bij Yellowstone overnacht moet je ook nog eens dwars
door Grand Teton naar Yellowstone wat ook nog wel een ritje gaat zijn. En dus geen tijd voor Grand Teton en idd de minimale tijd voor Yellowstone.

Ik zou een keuze maken en ergens één deel van de trip verwijderen en elders de dagen bijzetten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult inderdaad keuzes moeten maken; dit is te veel voor de beschikbare tijd.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom jullie (weer) naar een reisbureau stappen. Boek nog niets voordat je er zeker van bent dat je een reis hebt die naar je zin is, maar waarom niet zelf iets uitstippelen en zelf boeken?

Wat is de vorige keer goed bevallen en waarom? Waarom weer naar Zion, terwijl je zoveel andere dingen nog niet hebt gedaan?
Ik zou óf NY en Washington laten vallen, óf Yellowstone.
Het is erg jammer om helemaal naar Yellowstone te gaan en daar dan maar 2 dagen te blijven. Grand Teton mis je ook op deze manier. En van Jackson Hole doorrijden naar Yellowstone lijkt me niet aan te raden.
Ik begrijp niet waarom je in verband net de vluchten eerst naar het westen gaat en dan naar de oostkust? Het is juist handiger om het andersom te doen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat van die vluchten snap ik ook niet helemaal. NY kan bv rechtstreeks en is een vlucht van een uur of 7, Jackson Hole is altijd een overstap nodig en ben je dus zeker al veel meer tijd kwijt. En je verliest bijna de hele dag (of je moet een redeye vlucht hebben) om van Santa barbara of Lax naar NY te vliegen. Terwijl je andersom wrs een halve dag kwijt bent. Al denk ik niet dat er rechtstreekse vluchten op Jackson zijn vanuit Washington of NY.

Puur qua route kan het natuurlijk (op dag 1 na, maar dan zou ik toch een dag NY of Santa Barbara eraf halen), maar je mist echt wel wat als je maar voor 2 echte dagen richting Wyoming/Montana gaat.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Helemaal eens met de vorige posters.
Het is allemaal wat veel en ja, eerst het oosten en dan het westen.
Jullie zijn al in NY geweest dus die zou ik nu schrappen. Doe Washington DC en vlieg vandaar verder. Ipv Jackson Hole zou je ook kunnen kijken om naar Billings of Bozeman te vliegen en dan afzakken.
Voor Yellowstone zou ik zeker 1 dag extra voorzien en ook minstens 1 overnachting voor Grand Teton.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Heel erg bedank voor al jullie reacties! Ik kan er zeker wat mee. Allereerst ga ik kijken of we niet via een stoppover in Washington DC naar de westkust kunnen vliegen. Dan slaan we New York over en kunnen dan afhankelijk van de vluchtmogelijkheden ook in Los Angeles/ Santa Barbara beginnen. Via de Highway naar San Francisco en dan via Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley , Las Vegas en Zion omhoog naar Yellowstone.
We hebben dan meer tijd voor Yellowstone en Grand Teton omdat we New York eruit hebben gehaald.
Tijdens de vorige reis hebben we al veel gezien: Las Vegas,Zion( met niet zulk mooi weer. Mijn man en zoon hebben de Angels landing kunnen doen maar er zijn nog zoveel mooie tochten dat we graag weer gaan), Bryce (alleen gezien, niet gelopen), Page, Grand Canyon, Kingsman, Joshua Tree en Los Angeles. En op de terugweg dus New York.
Het was een prachtige reis vooral ook door de mooie accomodaties die het reisbureau had geboekt.
Nu hopen we weer op zo' n mooie reis: eerst de route duidelijk maken en dan evt samen met het reisbureau de accomodaties en vlucht vastleggen. Een reisbureau inschakelen heeft ook voordelen. Maar misschien boeken we nu toch helemaal zelf alhoewel ik opzie tegen alle keuzestress die het oplevert om de goede hotels en vluchten te vinden. Vooral ook omdat we reizen met 5 personen en in het hoogseizoen!
Maar eerst maar de route :) !
Marcopstal
Amerika-expert

Jullie hadden de vorige keer inderdaad wel vrij goede accomodaties op degelijke locaties. Bewaak dit goed als je voor een reisbureau kiest om te boeken want we zien soms echt "slechte" locaties via reisbureaus. Persoonlijk zou ik geen hotels via een reisbureau boeken maar dit lekker zelf bekijken.

Washington DC heeft heel veel te bieden maar is wel een totaal andere stad dan NYC. Hoogbouw zal je er niet vinden (dat mag ook niet) maar je kan je er zonder enig probleem drie volle dagen bezighouden, en zelfs meer. Dat lijkt me dan ook het minimum dat je er nodig hebt.
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Een optie is om een camper te huren? Het is niet altijd goedkoop, maar je kan wel altijd op campings staan, waardoor het ongeveer op dezelfde prijs zou kunnen uitkomen (omdat je met 5 vaak 2 kamer zal nodig hebben). Bovendien kun je dan bijna altijd IN de parken logeren. Hier op het forum vind je heel veel informatie over welke campings/lodges (en minder frequent maar soms ook hotels) de moeite zijn om te bekijken voor je gegeven route, dus gewoon vragen!

Tenzij je erg weinig tijd hebt om voor te bereiden denk ik dat je het door zelf te boeken veel meer gaat appreciëren, en veel meer naar je reis gaat uitkijken dan wanneer alles tevoren geregeld wordt.

Als je NY weg laat zou ik van de 4 nachten die je spaart 1 extra in DC zetten, 1 in Yellowstone, 1 in Grand Teton, en de laatste kan je nog zien, eventueel in Bryce, of als je meer van steden bent, SF of SLC.
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Ik heb inmiddels al veel opgezocht en bedacht en het lijkt erop dat we in ieder geval wel naar Yellowstone willen gaan.
Of we er nu beginnen of eindigen dat weten we nog niet. Dat zal afhankelijk zijn van de vluchten.
Ik heb gekeken naar de overnachtingsmogelijkheden in Yellowstone maar de meeste kamers/ lodges hebben een maximum van 4 gasten. Mijn vraag is of ook iemand ervaring heeft met 3 volwassenen en 2 kinderen in 1 kamer. Of moeten we standaard 2 kamers huren in Yellowstone. We zitten te denken aan Old Faithfull en een andere locatie, bv Mammoth Hot Springs Hotel. Maar suggesties voor andere accomodaties zijn welkom. Het moet wel betaalbaar blijven :wink:
We zijn niet zulke kampeerders en een camper zal het niet worden, alhoewel het zeker handig zal zijn voor een gezin van 5.
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

De afgelopen tijd heb ik intensief het forum gevolgd en heb veel opgezocht.
We hebben besloten om Washington DC EN New York te laten vallen en ons helemaal te richten op Yellowstone, Yosemite, San Francisco en de Coastroad. Deze plaatsen/ parken hebben we nog niet bezocht.
We willen proberen het helemaal zelf te regelen!! en de tijd dringt al ivm het boeken van Yellowstone. We zullen eind juli 2017 die kant op gaan.
We hebben nu de volgende route in ons hoofd:
1. Aankomst Jackson Hole
2. Jackson Hole - Grand Teton
3. Grand Teton- Yellowstone ( Canyon Village)
4. Yellowstone( Canyon Village)
5. Yellowstone ( Old Faithfull)
6. Yellowstone ( West Yellowstone)
7. West Yellowstone- Salt Lake City
8. Salt Lake City- Zion ( of Bryce)
9. Zion ( of Bryce)
10. Zion( of Bryce) - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite- san Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco - Monterey
18. Monterey- Morro bay
19. Morro Bay- Santa Barbara
20. Santa Barbara
21.Santa Barbara.- naar huis.

We kunnen evt nog een paar nachten ertussen plakken.
Vorige keer hebben we Zion bezocht, twee hele dagen. Bryce kennen we alleen van de uitkijkpunten. We zitten nu te twijfelen welk park we het beste kunnen bezoeken op de route van salt Lake City naar Las Vegas. We willen niet tever van de route afwijken. Misschien heeft iemand nog andere suggesties.
Ik hoop op reacties op deze route! Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en de tijd dringt al ivm het boeken van Yellowstone.
Dat valt opzich nog wel mee hoor. Maar vanaf begin Mei 2016 kan je meestal al voor 2017 boeken, lijkt me slim om dan al de mooie plekjes in Grand Teton en Yellowstone vast te leggen.

Bryce of Zion maakt niet zoveel uit. Ik zou gewoon beide doen, eerst naar Bryce en dan naar Zion. Maar bv in Zion dan het wat rustigere Kolob Canyon deel meepakken.

Ik zou als je 1 nacht ertussen kan doen die toch wel tussen Death Valley en Yosemite zetten. Dat geeft zoveel meer rust op die route en dan heb je tijd voor de Alabama hills en mt whitney portal bij lone pine of evt. bristlecone pine forest of mono lake of (evt de volgende ochtend) Bodie ghost town.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eens met PSVwally;
Er is zoveel moois tussen Death Valley en Yosemite en als je dit stuk in 1 rit doet, heb je er geen tijd voor.

Afhankelijk van het uur van je terugvlucht maar Santa Barbara kan te ver zijn als je een vroege vlucht hebt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Bedankt Paul en Ingrid: we gaan inderdaad nog een nacht tussen Death Valley en Yosemite inplannen, waarschijnlijk Mammoth Lakes.
Ik heb nog eenvraag over het vliegen naar Yellowstone en het huren van een auto.
Wat is vaak de voordeligste vliegbestemming in de buurt van Yellowstone. Omdat de prijzen nog niet bekend zijn kan ik daar moeilijk achter komen. Ook is het van belang dat we een bestemming hebben waar we een huurauto kunnen huren die we pas in Los Angeles weer inleveren. In Jackson Hole las ik dat er niet door de grote autoverhuurbedrijven wordt verhuurd op locatie.
Iemand suggesties wat de beste optie is?
Het is lastig plannen maar dan kunnen we alvast ergens vanuit gaan en op 1 mei in ieder geval wat boeken in Old Faithfull.
De andere locaties worden waarschijnlijk Gardiner en West Yellowstone. Ik denk ook wel aan The Lake Cottages, the Grand Village vind ik weer wat prijzig. We moeten overal 2 kamers boeken omdat onze jeugd gerekend wordt als volwassenen.
Daarom is het ook belangrijk dat we niet te duur vliegen :) , alles gaat altijd maal 5!
Ik hoop op suggesties! Gr. Els
Marcopstal
Amerika-expert

Jackson Hole:
The following rental car agencies are located on the airport grounds:

Avis/Budget 307-733-3422 / 800-831-2847 / avis.com
Hertz 307-733-2272 / 800-654-3131 / hertz.com
Enterprise 307-733-7066 / 800-261-7331 / enterprise.com

And the following agencies have locations in downtown Jackson:

Dollar 307-733-9224 / dollar.com
Thrifty 307-734-8312 / 800-367-2277 / thrifty.com
National 307-733-0671 / 800-227-7368 / nationalcar.com
Alamo 307-733-0671 / 800-327-9633 / alamo.com
Leisure Sports 307-733-3040 / www.leisuresportsadventure.com
Keuze genoeg lijkt me. Hou wel rekening met een flinke drop-off kost.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is een camper niets? Of een tent voor de overnachtingen in de parken? De aanschaf van kampeerspullen heb je er zo uit.
Ik zou niet alleen aan de westkant van Yellowstone gaan zitten. Je kunt ook naar Silvergate of Cooke City kijken. Als je kampeert heb je veel meer mogelijkheden centraal in het park.

Marianne
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij zijn in 2014 voor het eerste rondje ZW gegaan met drie tieners, van toen 11,14 en 16 jaar,maar met de camper.
En volgend jaar willen we weer, maar dan een rondje Denver. Wij zijn ook geen kampeerders, maar dit vonden we toch wel fantastisch met de camper, zo midden in de parken, ontbijt op bed als begin van de dag, kampvuurtje en BBQ en geen gesleep met spullen, maar gewoon vier weken ons huis bij ons.
Een dag richting SLC is ook een optie; Bearlake, outlet, Park City waar de winterspelen waren en een Olympisch park is.
Je zou ook naar Capitol Reef kunnen gaan, als tussenstop naar Zion.
Een extra dag Yosemite is ook erg prettig, er is genoeg te doen. Je kunt er paardrijden, fietsen, in de rivier plonsen, hiken, en de Panoramatrail lopen! Dat laatste was de topper, ook vanwege de moederbeer met kleintje die we onderweg zagen.
Veel plezier met plannen!
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Bedankt voor de reacties!
Marianne: liggen Cooke City en Silvergate niet tever van Yellowstone? Op zich liggen ze dicht bij de Noord-Oost entree van het park maar is het niet ver naar de echte attracties van Yellowstone?
We hebben ook al eens over het huren van een camper gedacht. Omdat we na Yellowstone best nog veel gaan rijden gaat onze voorkeur toch uit naar een auto. Misschien is het een idee om het eerste deel van de reis met de camper te gaan voor ongeveer een week. Maar het nadeel lijkt me dat je dan in Yellowstone ook alles met de camper moet gaan doen. Voor elke bezienswaardigheid moet je met de camper.
Een tent is voor ons geen optie, vooral niet in de parken met de beren :D
We puzzelen verder!
Nog een vraagje over Yosemite: weet iemand vanaf wanneer je kunt reserveren voor een hotel in de vallei van Yosemite? Voor de campings kun je volgens mij 5 maanden vooraf reserveren, geldt dit ook voor hotels?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer