Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jur: juni/juli 2017 Las Vegas -Vancouver 41 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jur
Amerikafan

Reis Jur: juni/juli 2017 Las Vegas -Vancouver 41 dagen

Bericht door Jur »

hoi allen,

In 2014 en 2015 heb ik al een keer advies op het forum gevraagd over onze route. We hebben toen voor andere reizen gekozen, maar in 2017 gaat het er wel echt van komen. Inmiddels wel wat veranderd, namelijk gezinsuitbreiding en hij zal dan bijna 2 zijn als we de reis gaan maken.

We zullen de reis in april 2017 gaan maken. We kiezen niet voor de zomer vanwege de temperaturen en de hoge kosten van vliegtickets / camper.

Heb alle tips van toen verwerkt in de reis en routes bekeken van forumleden. Paar vragen aan de hand van onderstaande route:
- Alternatieven voor Salt Lake City?
- Black Canyon of the Gunnison de moeite waard? Alternatieven?
- Ik heb een keer iets op tv gezien en dat was ten noordelijk van Yellowstone park, zou ook iets heel bijzonders zijn. Was een rechte weg naar boven, maar weet niet meer hoe het heet..

dag 1 aankomst Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon 450 km (CAMPER OPHALEN)
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page 210 km
dag 6 Page - Monument Valley 200 km
dag 7 Monument Valley - Moab 230 km
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Arches 10km
dag 10 Arches - Black canyon of the Gunnison 300 km
dag 11 Black Canyon - Denver 420 km
dag 12 Denver
dag 13 Denver
dag 14 Denver - RMNP 280 km
dag 15 RMNP
dag 16 RMNP
dag 17 RMNP - Custer State park 580 km
dag 18 Custer State Park
dag 19 Custer State park - Sheridan 370 km
dag 20 Sheridan - Cody 250 km
dag 21 Cody - Yellowstone park 160 km
dag 22 Yellowstone park
dag 23 Yellowstone park
dag 24 Yellowstone park
dag 25 Yellowstone park - Grand Teton 80 km
dag 26 Grand Teton - Salt Lake City 500 km
dag 27 Salt Lake City
dag 28 Salt Lake city - Bryce Canyon 430 km
dag 29 Bryce Canyon - Zion 140 km
dag 30 Zion - Las Vegas (CAMPER INLEVEREN)
dag 31 Las Vegas
dag 32 Las Vegas (TERUG VLIEGEN)
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: april 2017 Las Vegas - Las Vegas 32 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al op de sites van de parken gekeken welke wegen en campings er open zijn in april? Ik denk dat je erg (te?) vroeg bent voor RMNP en Yellowstone NP. Ik zou een maand later gaan of de route aanpassen.
Wat de route betreft: ik zou een dag meer voor Moab uittrekken, en minder voor Denver. Waarom 2 volle dagen Denver? Voor South Dakota zou een extra dag mooi zijn, zeker als je naar Badlands wilt.
Zion lijkt me in die periode mooi, daar zou ik zeker een extra dag voor uittrekken.

Wij waren in 2013 bij de BC of the G. Ik zou er niet voor omrijden. Misschien is het leuker om onderweg Colorado NM aan te doen. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Jur: april 2017 Las Vegas - Las Vegas 32 dagen

Bericht door Marcopstal »

Een camper ophalen en dezelfde dag nog naar de Grand Canyon reizen lijkt me niet realistisch.

In april onder meer naar Yellowstone ? Je wil temperaturen vermijden maar duikt de vriezer in op deze wijze. Je zal veel sneeuw zien.... en inderdaad met afgesloten wegen te maken krijgen.

Als je zo vroeg op het seizoen gaat blijf je best zuidelijker.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Inderdaad niets plannen op de dag van de camper ophalen. Uitleg, boodschappen doen, koffers uitpakken en jezelf wat wegwijs maken is vaak genoeg. Wil je toch persé al op pad, ga dan zeker niet verder dan Kingman!

En verder voor deze hele route: ik zou niet eerder dan begin mei vertrekken, dat is zelfs nog vroeg genoeg. Wij zaten in 2008 begin juni nog behoorlijk in de sneeuw in Yellowstone, maar ook rond Denver kan je dat nog treffen begin tot half mei.
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Hadden niet gedacht dat in April de meeste wegen noordelijk nog gesloten zouden zijn. :sadcry: :sadcry:
Willen juist deze reis maken vanwege Yellowstone Park.
In april heb ik namelijk altijd 2 weken schoolvakantie, vandaar dat we in April willen. Dan kan ik er makkelijk 2 weken bij aanplakken.

In mei heb ik helaas geen vakantie en de zomer is het gewoon te duur... 5000/6000 euro voor een camper vinden we te duur. :shock:
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2016 NYC
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Om je een beeld te geven: wij waren verleden jaar begin juni in RMNP. Toen was de Trail Ridge Road net een paar dagen open, was Bear Lake nog grotendeels ondergesneeuwd en waren er veel trails nog gesloten. Overigens was het er wel schitterend. In april zal het nog een stuk heftiger zijn.

Misschien eens googlen op ervaringen 'Yellowstone april' , misschien kom je dan nog meer te weten. En bekijk de Facebookpagina van het park eens. Het is nu ook bijna april en als je de plaatjes bekijkt, zie je de hoeveelheid sneeuw nog.

Ben je werkzaam in het onderwijs? Of studeer je nog? Aangezien je meldt dat je twee weken schoolvakantie hebt in april, maar 4 weken op vakantie gaat. Misschien is september dan een mogelijkheid? Dan zijn de prijzen al wat lager. Uit ervaring kan ik zeggen dat ook dat een mooie maand is.
Groetjes,
Daniel
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Bedankt voor de pagina!

Ik ben werkzaam in het onderwijs, alleen in het Internationale waardoor ik gebonden ben aan de internationale vakantieperiodes.
Na de zomer is de eerst volgende vakantie de herfstvakantie (1wk).

Ik kan max 2 weken bij een vakantie aanplakken.

Denk dat we plannen maar moeten aanpassen. :clap: :clap:
april 2016 NYC
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, ga je begin april? Want als je half april gaat dan ben je ergens in mei in Yellowstone. Dat scheelt al iets. Ik geloof dat Paul wel eens in mei in dat gebied was.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat klopt Daniel. Ik was in 2013 midden Mei in die gebieden. In Yellowstone en Grand Teton kan je er zeker vanuit gaan dat er nog sneeuw ligt en dat veel wegen zoals tussen west thumb en old faithful en tussen roosevelt en canyon nog afgesloten zijn. Ook zullen veel parkeerplaatsen en wandelpaden nog onbereikbaar zijn. Je hebt zelfs nog een redelijke kans diverse ingangen nog gesloten zijn en dat je dus niet van GT direct naar Yellowstone kunt, maar dat je via West Yellowstone of misschien zelfs wel alleen via Gardiner het park binnen kunt. Zeker is ook dat veel accomodaties, campgrounds en visitor centers nog gesloten zijn. Ook de boot over Jenny Lake vaart nog niet en de beartooth highway is zeker nog niet open in April.

Ik was tegen 22 Mei in RMNP en ook al was de weg naar Bear Lake wel open, wandelen daar was voornamelijk door een goed pak sneeuw. De trail ridge road was deels gesloten (vanuit het park kon je tot rainbow curve) en boven lag een metershoge wand van sneeuw.

Ook in de Black Hills kan nog sneeuw liggen (en vallen), maar vergis je zeker niet in de wegen (14) rond Bighorn Canyon, tussen Sheridan en Cody. Daar zal de 14A met alle zekerheid nog gesloten zijn.

Eigenlijk worden Yellowstone, Grand Teton en RMNP altijd pas echt geopend voor het jaar rond memorial day. Dan beginnen de grootste delen van deze parken helemaal toegankelijk te zijn. Ik vond het overigens prachtig met de sneeuw en over het algemeen is die rust die er dan nog heerst ook heerlijk. Niet al die massas mensen. Maar in April lijkt me misschien toch wel erg vroeg

Ik zou zeker een dag minder rmnp inplannen en minimaal 1, maar misschien wel 2 dagen meer inplannen rond de Black Hills. Er is daar zoveel meer te doen dan alleen Custer SP. In en vooral ook rond Denver is genoeg te doen om je 2 dagen beZig te houden, maar ik zou daar 1 dag van maken. Rij dan op de dag dat je naar Denver toe gaat al langs Red Rock Amphitheater en Lookout Mountain.

Voor meer info zou je mijn 2013 verslag door kunnen lezen. Het is niet jullie reisvolgorde, maar dan heb je wel een indruk over bepaalde plekken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jur schreef:Hadden niet gedacht dat in April de meeste wegen noordelijk nog gesloten zouden zijn.
Als je een reis plant in april kun je overal nog sneeuw verwachten, niet alleen in het noorden maar zeker op hoger gelegen gebieden.
Ik mag toch aannemen dat je bij een planning voor Yellowstone al wel gekeken hebt op de NPS-site? Zie www.nps.gov/yell onder info, operating hours & seasons. Daar kun je precies zien welke wegen wanneer open gaan en wat je in de verschillende jaargetijden kunt verwachten.
Ik heb geen idee van de kosten van een camper, maar ik weet wel dat je bij vroeg boeken veel voordeliger uit bent. Je kunt eens wat offertes aan gaan vragen voor volgend jaar. De prijzen zullen nog niet bekend zijn maar wellicht kan er wel een indicatie gegeven worden.
Is een auto met hotel/tent geen optie om een vakantie in de zomer betaalbaar te houden?
Als het je vooral om Yellowstone gaat zou je ook kunnen kijken naar een route van 3 weken in september.

Marianne
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Bedankt @Paul, Daniel en Marianne.
heb geprobeerd dit topic te verwijderen en een nieuwe te starten, maar verwijderen lukte niet.
Dus daarom maar gewoon hier. De plannen zijn namelijk aanzienlijk gewijzigd.

Dag 1 Las Vegas (aankomst)
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas (Camper ophalen) - Kingman
dag 4 Kingman - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Zion 400 km
dag 7 Zion - Bryce Canyon 140 km
dag 8 Bryce Canyon - Capitol Reef 200 km (via de UT 12 naar CR)
dag 9 Capitol Reef - Monument Valley 300 km (via de UT 95 naar MV)
dag 10 Monument Valley - Moab 230 km
dag 11 Moab - Arches 10 km
dag 12 Arches - Denver 570 km
dag 13 Denver
dag 14 Denver - RMNP 280 km
dag 15 RMNP
dag 16 RMNP - Cheyenne 150 km
dag 17 Cheyenne - Cody 650 km
dag 18 Cody - Yellowstone park 160 km
dag 19 YSP
dag 20 YSP
dag 21 YSP - Grand Teton 80 km
dag 22 Grand Teton - West Yellowstone 250 km
dag 23 West yellowstone - Glacier NP 610 km
dag 24 GNP
dag 25 GNP - Banff 410 km
dag 26 Banff
dag 26 Banff
dag 27 Banff
dag 28 Banff - Jasper 290 km
dag 29 Jasper
dag 30 Jasper - Well Gray Provincial Park 350 km
dag 31 WGPP - Whistler 460 km
dag 32 Whistler
dag 33 Whistler - Pacific Rim NP 340 km
dag 34 Pacific Rim NP
dag 35 PRNP - Victoria 290 km
dag 36 Victoria
dag 37 Victoria - Vancouver 110 km
dag 38 - 40 Vancouver (familie bezoeken)
dag 41 Vancouver - Seattle 230 km (camper inleveren)
april 2016 NYC
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Topic hier houden is prima, er zijn immers al wat tips gegeven die voor deze route ook gelden.ik zal de titel wel voor je aanpassen. Gedaan inmiddels
dag 6 Grand Canyon - Zion 400 km
dag 7 Zion - Bryce Canyon 140 km
dag 8 Bryce Canyon - Capitol Reef 200 km (via de UT 12 naar CR)
dag 9 Capitol Reef - Monument Valley 300 km (via de UT 95 naar MV)
dag 10 Monument Valley - Moab 230 km
dag 11 Moab - Arches 10 km
Dit is wel een heftig stuk met de camper hoor. Van de GC naar Zion is dik 5.5u rijden met de camper. Dat doe je nooit in 1x dus zeg dat je er 6u over doet om bij Zion te komen. En het is in Zion ook nog een uur later vanwege de tijdzone. Dus je verliest eigenlijk 7u. Je komt onderweg ook nog eens door Page, waar je geen tijd hebt voor Antelope Canyon en Horseshoe bend bijvoorbeeld. Heeft Zion dan nut? Ik zou de 2e dag GC al zeker tot Page rijden. Dat scheelt al zoveel tijd. Let ook even op dat je met de camper niet direct door de tunnel kunt, lees daar hier meer over: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... tunnel.htm Als je nergens anders wat tijd hiervoor kan vinden is het misschien een plan om Zion over te slaan?

Ook dag 8 is misschien qua afstand maar 200km, maar je kan zomaar een halve dag over die rit doen. Je tijd voor Capitol Reef is hiermee ook erg beperkt. Je kan de volgende ochtend ook best nog wel wat doen daar (probeer op de fruita campground te komen), maar zorg dat je tegen een uur of 14 wel bij Monument Valley bent. Het is nog vroeg donker namelijk.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Moab. Je hebt een volle dag 11 voor Arches, dat is prima. Maar ik zou je echt aanraden om gewoon de snelste weg naar Canyonlands Island in the sky te rijden op dag 10, anders heb je daar echt geen tijd voor. Persoonlijk heeft dat park in het zuidwesten de meeste indruk op mij gemaakt. Ik stond daar op een aantal uitkijkpunten (grand view point, green river overlook) zowat alleen in die enorme grote leegte.

De trail ridge road is zeker nog gesloten, dus eerst Denver is prima. Die volle dag RMNP heb je misschien niet eens nodig. Maar anders zou ik die stop in Cheyenne er ook uit halen.

Verder denk ik, als je nog steeds in April gaat, de rest van je route precies hetzelfde probleem met zich mee gaat brengen. En het Canada gedeelte misschien nog wel meer. In je vorige route zat je nog in zuidwest Amerika voor het grootste deel wat wel een kleine kans op winters weer had. Maar je laatste 2 weken in deze route ga je zeker sneeuw tegen komen in April en Mei. En afgesloten wegen.

Je laatste dag moet je ook even goed naar kijken. Vaak moeten campers al voor 11u ingeleverd worden. Dan ga je die 230km niet vooraf die ochtend rijden hoor.
Jur
Amerikafan

Re: Reis Jur: april 2017 Las Vegas -Vancouver 41 dagen

Bericht door Jur »

Dag Paul,

Ik zou in principe Grand Canyon eruit kunnen halen, aangezien we er al geweest zijn.
En Zion heb ik er dan uitgelaten. Ik kom dan op de volgende aanpassingen;
Zou je het zelf zo gedaan hebben?

dag 4 Las Vegas - Page
dag 5 Page
dag 6 Page - Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reeve
dag 8 Capitol Reeve
dag 9 CR - Monument Valley
dag 10 MV - Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Arches
april 2016 NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In welke periode zou je nu willen gaan?

Marianne
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

maandag 19 juni aankomst Las Vegas en dan weer terugvliegen naar NL op maandag 31 juli.
april 2016 NYC
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je zou ook de North rim van de Grand Canyon eens kunnen bezoeken? Vanuit daar zou je dan naar Zion kunnen gaan.
Groetjes,
Daniel
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

De periode is nu in elk geval helemaal goed voor deze reis. Vergis je inderdaad niet in de rijtijden met de camper.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jur: juni/juli 2017 Las Vegas -Vancouver 41 dagen

Bericht door PSVwally »

Ok, ik heb ook de maanden in de titel aangepast. Ik dacht dat je nog op dezelfde tijd ging. Je zou idd de noord rim vd grand canyon kunnen bezoeken, dan is Zion wel mee te pakken. En qua periode zit je idd een stuk beter en zal er veel meer open zijn in het noorden.
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

hoi allen,

mede door alle feedback en speurwerk wat betreft de openingstijden van de NP, de reis toch weer aangepast. We hadden melding van Tiogo tours dat de camper prijzen voor 2017 bekend zijn. Daardoor willen we de route snel definitief hebben.

Dag 1 (3 juli 2017) Las Vegas (aankomst) (hotel)
dag 2 Las Vegas (hotel)
dag 3 Las Vegas (Camper ophalen) - Kingman (blake ranch rv park)
dag 4 Kingman - Page (page lake powell campground)
dag 5 Page (page lake powell campground)
dag 6 Page - Bryce Canyon 250km (sunset campground)
dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef 200 km (via de UT 12 naar CR) (fruita campground)
dag 8 Capitol Reef (fruita campground)
dag 9 Capitol Reef - Monument Valley 300 km (via de UT 95 naar MV) (gouldings campground)
dag 10 Monument Valley - Moab 230 km (moab valley RV resort)
dag 11 Moab (moab valley RV resort)
dag 12 Moab - Arches 10 km (moab valley RV resort)
dag 13 Arches - Denver 570 km (cherry Park)
dag 14 Denver (cherry Park)
dag 15 Denver - RMNP 280 km (moraine park)
dag 16 RMNP (moraine park)
dag 17 RMNP - Riverton 530km (owl creek campground)
dag 18 Riverton - Cody 230km (buffalo bill state park)
dag 19 Cody - Yellowstone park 160 km (yellowstone grizzly rv park and cabins)
dag 20 YSP (yellowstone grizzly rv park and cabins)
dag 21 YSP (yellowstone grizzly rv park and cabins)
dag 22 YSP - West Yellowstone 80km (yellowstone grizzly rv park and cabins)
dag 23 West yellowstone - Grand teton 250km (signal mountain campground)
dag 24 Grand Teton (signal mountain campground)
dag 25 grant teton - salt lake city 500km (pony express rv resort)
dag 26 salt lake city - Zion 500km (watchman campground)
dag 27 Zion (watchman campground)
dag 28 Zion - Las Vegas 270km (camper inleveren) (hotel)
dag 29 Las Vegas (verjaardag vieren) (hotel)
dag 30 (1 augustus) terug naar huis vliegen
april 2016 NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ziet er goed uit. Wat ik echter niet begrijp is waarom je in west Yellowstone gaat staan en niet in het park.
Ik zou toch echt enkele nachten in het park gaan staan.

MArianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer