Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fam de Mol en kids: Los Angeles naar San Francisco.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Fam de Mol en kids: Los Angeles naar San Francisco.
Hallo,
Op 26 juli start onze reis met 3 kinderen 14,14 en 10 jaar oud vanuit Los Angeles naar San Francisco met een camper.
Graag zou ik van ervaringsdeskundigen wat tips en do's en don'ts krijgen voor onze reis.
In grote lijnen ziet onze reis er als volgt uit:
Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 (Palm Springs ?)
Dag 5 (Kingman)
Dag 6 Grand Canyon - Mather Campground
Dag 7 Grand Canyon - Mather Campground
Dag 8 Grand Canyon - Trailer Village RV Park
Dag 9 Page - Page Lake Powell Campground
Dag 10 Bryce - Ruby's Inn RV Park
Dag 11 Zion - Watchman Campground
Dag 12 Zion - Watchman Campground
Dag 13 Las Vegas - KOA at Sam's Town
Dag 14 Las Vegas - KOA at Sam's Town
Dag 15 ?
Dag 16 ?
Dag 17 ?
Dag 18 Yosemite - North Pines Campground
Dag 19 Yosemite - North Pines Campground
Dag 20 ?
Dag 21 ?
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco
Graag tips voor dag 15 t/m 17 en dag 20 en 21
Op 26 juli start onze reis met 3 kinderen 14,14 en 10 jaar oud vanuit Los Angeles naar San Francisco met een camper.
Graag zou ik van ervaringsdeskundigen wat tips en do's en don'ts krijgen voor onze reis.
In grote lijnen ziet onze reis er als volgt uit:
Dag 1 Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 (Palm Springs ?)
Dag 5 (Kingman)
Dag 8 Grand Canyon - Trailer Village RV Park
Dag 15 ?
Dag 16 ?
Dag 17 ?
Dag 20 ?
Dag 21 ?
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco
Graag tips voor dag 15 t/m 17 en dag 20 en 21
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Los Angeles naar San Francisco
Hallo, welkom op het forum!
Wanneer halen jullie de camper op? En wanneer moet hij weer ingeleverd worden?
De nacht bij Trailer Village begrijp ik niet, dat ligt naast Mather. Wat zijn jullie plannen bij de GC? Je bent er al vrij snel vanuit Kingman, dus je hebt er nu 2,5 dag. Ik zou die laatste nacht verruilen voor een stop in Monument Valley of een extra nacht Page.
Ik neem aan dat Yosemite is geboekt en dat er dus niet meer geschoven kan worden. Wel jammer want het valt nu wat ongelukkig. Met eindigen in SF was het handiger geweest om de dagen Yosemite aansluitend aan SF te boeken.
Een paar ideeën:
Je zou van Las Vegas via Sequoia NP naar Yosemite kunnen rijden. Je mist dan de Tioga Pass, maar dat kun je dan doen tussen Yosemite en SF. Je zou dan een stop bij Lake Tahoe kunnen maken. Het is een wat rare route dan, maar je dagen Yosemite liggen nu wat ongelukkig. Een extra dag Yosemite zou ook niet gek zijn. Dan zou je een camping buiten het park moeten zoeken.
Is het nog mogelijk om Bryce en Zion aan te passen zodat je bijvoorbeeld Capitol Reef kunt toevoegen? Tussen Las Vegas en Yosemite heb je aan 1 tussenstop voldoende. Twee of meer tussenstops kan ook, dan kun je een dag doorbrengen bij bijvoorbeeld June Lake of Mammoth Lakes.
Tussen Yosemite en SF kun je nog een stuk van de kust meenemen, of Kings Canyon/Sequoia. Dat hangt er een beetje van af wanneer en hoe laat je de camper in moet leveren.
Misschien valt er nog wat anders te bedenken, maar dat hangt er een beetje van af wat wel en niet nog te veranderen is.
Marianne
Wanneer halen jullie de camper op? En wanneer moet hij weer ingeleverd worden?
De nacht bij Trailer Village begrijp ik niet, dat ligt naast Mather. Wat zijn jullie plannen bij de GC? Je bent er al vrij snel vanuit Kingman, dus je hebt er nu 2,5 dag. Ik zou die laatste nacht verruilen voor een stop in Monument Valley of een extra nacht Page.
Ik neem aan dat Yosemite is geboekt en dat er dus niet meer geschoven kan worden. Wel jammer want het valt nu wat ongelukkig. Met eindigen in SF was het handiger geweest om de dagen Yosemite aansluitend aan SF te boeken.
Een paar ideeën:
Je zou van Las Vegas via Sequoia NP naar Yosemite kunnen rijden. Je mist dan de Tioga Pass, maar dat kun je dan doen tussen Yosemite en SF. Je zou dan een stop bij Lake Tahoe kunnen maken. Het is een wat rare route dan, maar je dagen Yosemite liggen nu wat ongelukkig. Een extra dag Yosemite zou ook niet gek zijn. Dan zou je een camping buiten het park moeten zoeken.
Is het nog mogelijk om Bryce en Zion aan te passen zodat je bijvoorbeeld Capitol Reef kunt toevoegen? Tussen Las Vegas en Yosemite heb je aan 1 tussenstop voldoende. Twee of meer tussenstops kan ook, dan kun je een dag doorbrengen bij bijvoorbeeld June Lake of Mammoth Lakes.
Tussen Yosemite en SF kun je nog een stuk van de kust meenemen, of Kings Canyon/Sequoia. Dat hangt er een beetje van af wanneer en hoe laat je de camper in moet leveren.
Misschien valt er nog wat anders te bedenken, maar dat hangt er een beetje van af wat wel en niet nog te veranderen is.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou na yosemite een nacht Cambria en Monterey doen voor je naar SF gaat. Je zou tussen Vegas en Yosemite 2 nachten Mammoth Lakes kunnen doen en 1 nacht aan de tioga pass misschien? Daar had je wel minimaal 1 nacht minder kunnen doen, maar ik weet niet in hoeverre de andere zaken nog verschoven kunnen worden.
Verder leuke trip hoor
Verder leuke trip hoor
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Op welke dag halen jullie de camper op ?
Als dit op dag 4 is dan zou ik voor de eerste dagen een auto huren om LA te bezoeken.
Dag 4: Palm Springs kan, ofwel Yucca Valley of 29Palms
Dag 5: Kingman kan, maar Needles ook (dan kan je op dag 6 van Needles via Topoc en Oatman naar Kingman en dan naar GC)
Dag 8 : hier zou ik ook Monument Valley doen ipv nog een nacht GC
Dag 15: tussen LV en Sequoia, vb rond Lake Isabella
Dag 16: vb Lake Isabella - Sequoia NP (vb Lodgpole Campground) (wel kijken als je met de camper via de 198 kan of als je langs de andere kant moet)
Dag 17: Sequoia NP - Kings Canyon
Dag 18: Kings Canyon - Yosemite
Dag 20: Yosemite - Tioga Pass - Bridgeport (of Lake Tahoe - afhankelijk van wanneer je de camper dient terug te brengen)
Dag 21: Bridgeport - Lake Tahoe (of Lake Tahoe - SF)
Groetjes,
Ingrid
Als dit op dag 4 is dan zou ik voor de eerste dagen een auto huren om LA te bezoeken.
Dag 4: Palm Springs kan, ofwel Yucca Valley of 29Palms
Dag 5: Kingman kan, maar Needles ook (dan kan je op dag 6 van Needles via Topoc en Oatman naar Kingman en dan naar GC)
Dag 8 : hier zou ik ook Monument Valley doen ipv nog een nacht GC
Dag 15: tussen LV en Sequoia, vb rond Lake Isabella
Dag 16: vb Lake Isabella - Sequoia NP (vb Lodgpole Campground) (wel kijken als je met de camper via de 198 kan of als je langs de andere kant moet)
Dag 17: Sequoia NP - Kings Canyon
Dag 18: Kings Canyon - Yosemite
Dag 20: Yosemite - Tioga Pass - Bridgeport (of Lake Tahoe - afhankelijk van wanneer je de camper dient terug te brengen)
Dag 21: Bridgeport - Lake Tahoe (of Lake Tahoe - SF)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Fam de Mol en kids: Los Angeles naar San Francisco.
Op dag 4 halen we de camper op.
Aangezien we de eerste dag niet te ver willen rijden, camper ophalen om 13.00 uur hadden we palm springs in gedachten.
We hebben de extra nacht RV village GC geboekt, omdat op deze dag onze jongste dochter jarig is en we op deze dag eigenlijk niet willen rijden, maar een helicoptervlucht boven de GC willen doen.
Verder hebben we monument valley niet in de planning, omdat het misschien teveel van het goede is. Een aantal campings liggen al vast.
We twijfelen er aan om via Lone Pine naar Yosemite te rijden of via de andere kant Bakersfield.
Na 2 dagen Yosemite willen we eigenlijk nog 2 dagen op een camping met zwembad staan, aangezien onze jongste dochter heel erg van zwemmen houdt en dat we niet hoeven te haasten als we de camper in moeten leveren
Aangezien we de eerste dag niet te ver willen rijden, camper ophalen om 13.00 uur hadden we palm springs in gedachten.
We hebben de extra nacht RV village GC geboekt, omdat op deze dag onze jongste dochter jarig is en we op deze dag eigenlijk niet willen rijden, maar een helicoptervlucht boven de GC willen doen.
Verder hebben we monument valley niet in de planning, omdat het misschien teveel van het goede is. Een aantal campings liggen al vast.
We twijfelen er aan om via Lone Pine naar Yosemite te rijden of via de andere kant Bakersfield.
Na 2 dagen Yosemite willen we eigenlijk nog 2 dagen op een camping met zwembad staan, aangezien onze jongste dochter heel erg van zwemmen houdt en dat we niet hoeven te haasten als we de camper in moeten leveren
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch geen 3 nachten bij de Grand Canyon nemen, pak dan een extra dag bij Page. Daar kunnen de kids bv nog in het meer zwemmen. Grand Canyon NP is ook weer niet zo groot, of je moet echt naar beneden wandelen.
In LA inderdaad een auto huren, anders kan je op een heleboel plekken niet eens komen.
In LA inderdaad een auto huren, anders kan je op een heleboel plekken niet eens komen.
-
- Amerika-ontdekker
Misschien inderdaad 2 nachten GC
Wij hebben al wat campings geboekt om een houvast te hebben, maar hebben wel zoiets van als we korter verblijven dan is dat zo (zo duur zijn de campings ook weer niet)
Wat adviseren jullie over het vastleggen van campings, voor de overige dagen ?
Misschien hebben we wel teveel vastgelegd, maar aangezien het onze eerste keer USA is, weten we niet wat ons te wachten staat !
Weten jullie een adres om een auto te huren in LA ? Moet je dit van te voren regelen ?
In SF zijn we ook een paar dagen, is het huren van een auto daar ook verstandig ?
Wij hebben al wat campings geboekt om een houvast te hebben, maar hebben wel zoiets van als we korter verblijven dan is dat zo (zo duur zijn de campings ook weer niet)
Wat adviseren jullie over het vastleggen van campings, voor de overige dagen ?
Misschien hebben we wel teveel vastgelegd, maar aangezien het onze eerste keer USA is, weten we niet wat ons te wachten staat !
Weten jullie een adres om een auto te huren in LA ? Moet je dit van te voren regelen ?
In SF zijn we ook een paar dagen, is het huren van een auto daar ook verstandig ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In LA kan je inderdaad het beste vooraf de auto huren. Gewoon bij het vliegveld ophalen na aankomst.
In SF is een prima OV-systeem. Die stad is ook een stuk compacter dan LA, waardoor je meer met de bus en cablecar en te voet kan doen.
Ik zou voor die periode het meeste juist al vastleggen, dan heb je er ter plekke geen omkijken meer naar. Heb je yosemite ook al vastliggen?
In SF is een prima OV-systeem. Die stad is ook een stuk compacter dan LA, waardoor je meer met de bus en cablecar en te voet kan doen.
Ik zou voor die periode het meeste juist al vastleggen, dan heb je er ter plekke geen omkijken meer naar. Heb je yosemite ook al vastliggen?
-
- Amerika-ontdekker
Yosemite hebben wij inderdaad al geboekt.
2 nachten op North Pines campground.
Ook heb ik 2 nachten Upper Pines geboekt.
Een van deze twee wil ik nog annuleren, waarbij ik ook graag jullie advies zou willen vragen welke camping we moeten handhaven in Yosemite ?
Heb jij een adres voor autohuur in Los Angeles ?
Een van deze twee wil ik nog annuleren, waarbij ik ook graag jullie advies zou willen vragen welke camping we moeten handhaven in Yosemite ?
Heb jij een adres voor autohuur in Los Angeles ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik aangaf op het vliegveld. Lees de autohuur topics eens door zodat je weet welke aanbieders je kan bekijken die voor julkie het voordeligst zijn. Als je aankomt is het (als je een directe vlucht hebt), immigrations, koffers halen, douane en dan de bordjes autohuur volgen. Eenmaal buiten heeft elk verhuurbedrijf een soort parkeerplaats waar je door een busje wordt opgepikt die je naar het verhuurbedrijf brengt. Evt zou je voor het ophalen vd camper al met de auto boodschappen kunnen doen
De campings zijn om het even. Ik zou het laten afhangen van de specifieke plek op de camping. Op deze website vind je van elke plek een foto en een uitleg wat de beste plekken op de campings zijn: http://www.campsitephotos.com/.Fam de Mol en kids schreef:Yosemite hebben wij inderdaad al geboekt.
http://www.hertz.nl, http://www.expedia.nl, enz. enz. Je moet de auto hier in Nederland boeken voor de beste deals en de juiste verzekeringen.Fam de Mol en kids schreef:Heb jij een adres voor autohuur in Los Angeles ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt normaal gesproken niet langs Lone Pine als je via de TIoga Pass naar Yosemite rijdt en niet door DV gaat. Kijk eens in googlemaps voor de route Las Vegas - Lee Vining (of Mammoth Lakes). Je kunt wel via Lone Pine rijde, dus oner DV langs. Dan is een stop in Lone Pine wel mooi. Zie voor het stuk van Lone Pine naar Yosemite ons 2015-verslag en bijvoorbeeld ons 2006-verslag (toen waren we er met de kinderen). De route via Bakersfield is niet aantrekkelijk,Fam de Mol en kids schreef: We twijfelen er aan om via Lone Pine naar Yosemite te rijden of via de andere kant Bakersfield.
In Yosemite kun je ook zwemmen; er zijn zwembaden en je kunt in bijvoorbeeld Tenaya Lake zwemmen. Je zou na Yosemite naar de KOA in Mariposa kunnen gaan; dan heb je nog een dag voor het park en een camping met zwembad.
Je kunt ook naar Monterey rijden. Daar heb je het aquarium, en je zou kunnen gaan whalewatchen.
Marianne
De campingzwembaden in Amerika zijn over het algemeen klein.
Je hebt enkele campings, van keten KOA die wat groter zijn en soms een glijbaan hebben.
Daar moet je echt op zoeken.
In Yosemite hebben wij beide dagen in het koude water gedobberd op een zwemband in de river naast de camping,die we van huis meegenomen hadden.
In Zion, op de camping Watchman kun je met de banden ook heerlijk plonsen en zwemmen en daar is het wat minder koud.
Je kunt er dammetjes bouwen zodat je leuke stroomversnellinkjes hebt.
Veel plezier1
Je hebt enkele campings, van keten KOA die wat groter zijn en soms een glijbaan hebben.
Daar moet je echt op zoeken.
In Yosemite hebben wij beide dagen in het koude water gedobberd op een zwemband in de river naast de camping,die we van huis meegenomen hadden.
In Zion, op de camping Watchman kun je met de banden ook heerlijk plonsen en zwemmen en daar is het wat minder koud.
Je kunt er dammetjes bouwen zodat je leuke stroomversnellinkjes hebt.
Veel plezier1
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de voorlopige planning wat aangepast ivm met jullie tips en toch rekening houdende met de campings die al vastliggen.
Kunnen jullie evt. nog wat tips geven wat je anders zou doen, aangezien wij nog geen Amerika ervaring hebben.
Dag 1 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 2 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 3 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 4 Yoshua Tree
Dag 5 (Kingman)
Dag 8 'smorgens rondvlucht GC daarna naar Page of Monument Valley
Dag 15 Barstow
Dag 16 Lone Pine
Dag 17 Mammoth Lakes
Dag 20 Mariposa
Dag 21 Montery Whale watching
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Alcatraz
Dag 24 San Francisco - Fietsen huren
Dag 25 terugvlucht
Kunnen jullie evt. nog wat tips geven wat je anders zou doen, aangezien wij nog geen Amerika ervaring hebben.
Dag 1 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 2 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 3 Los Angeles - evt. auto huren
Dag 4 Yoshua Tree
Dag 5 (Kingman)
Dag 8 'smorgens rondvlucht GC daarna naar Page of Monument Valley
Dag 15 Barstow
Dag 16 Lone Pine
Dag 17 Mammoth Lakes
Dag 20 Mariposa
Dag 21 Montery Whale watching
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Alcatraz
Dag 24 San Francisco - Fietsen huren
Dag 25 terugvlucht
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik zie dat je nog steeds uitgaat van evt een auto te huren in LA. Zonder auto gaat het evenwel heel moeilijk zijn de zaken te bezoeken die je doorgaans wil zien.
Het verbaasd me dat Barstow hier de kop op steekt. Dit ligt op amper 3 uur van Vegas langsheen een erg oninteressante route. op een kleine 6 uur ben je in Lone Pine. Naar mijn gevoel kan je de dag veel beter gebruiken op een andere locatie. Wil je niet zo ver rijden op één dag, kies dan bvb voor Ridgecrest ipv Lone Pine. Dat is dan een dikke 4 uur.
Van Ridgecrest tot Mammoth Lakes is ongeveer een 3,5 uur.
Het verbaasd me dat Barstow hier de kop op steekt. Dit ligt op amper 3 uur van Vegas langsheen een erg oninteressante route. op een kleine 6 uur ben je in Lone Pine. Naar mijn gevoel kan je de dag veel beter gebruiken op een andere locatie. Wil je niet zo ver rijden op één dag, kies dan bvb voor Ridgecrest ipv Lone Pine. Dat is dan een dikke 4 uur.
Van Ridgecrest tot Mammoth Lakes is ongeveer een 3,5 uur.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Barstow zou ook niet mijn keuze zijn. Ik zou er een rijdag van maken en tot Lone Pine rijden.
Onderweg zou je een stop kunnen doen bij Calico Ghost Town. 's Avonds zonsondergang bij Alabama Hills.
Volgende dag naar Mammoth Lakes kan je dan Ancient Bristle Cone Forest en Mono Lake kunnen bezoeken.
Je zou een extra dag bij Mammoth Lakes kunnen plannen en aan die kant van de Sierra Nevada gaan wandelen of neem daar een rustdag.
Naar Bodie lijkt me moeilijk met een camper (maar gezien ik geen camperervaring heb, ben ik hier niet zeker van).
Groetjes,
Ingrid
Onderweg zou je een stop kunnen doen bij Calico Ghost Town. 's Avonds zonsondergang bij Alabama Hills.
Volgende dag naar Mammoth Lakes kan je dan Ancient Bristle Cone Forest en Mono Lake kunnen bezoeken.
Je zou een extra dag bij Mammoth Lakes kunnen plannen en aan die kant van de Sierra Nevada gaan wandelen of neem daar een rustdag.
Naar Bodie lijkt me moeilijk met een camper (maar gezien ik geen camperervaring heb, ben ik hier niet zeker van).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Bodie met een camper.
Als je dat rustig aandoet kan dat wel. De weg is op zich wel vrij vlak, alleen sliert het grind wat.
Als je dat rustig aandoet kan dat wel. De weg is op zich wel vrij vlak, alleen sliert het grind wat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Volgens mij ben je op onverharde wegen , zoals naar Bowie niet verzekerd. Mogelijk dat dit per verhuurder verschilt.
En LA zonder auto met een gezin lijkt mij niet handig. Wat zijn de plannen in LA? Dagje pretpark en wat sightseeing?
Beide zij een aanrader met tieners
En LA zonder auto met een gezin lijkt mij niet handig. Wat zijn de plannen in LA? Dagje pretpark en wat sightseeing?
Beide zij een aanrader met tieners
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook gewoon direct na aankomst in LA de auto ophalen. Kijk bv op drive-usa.de Het is maar voor een paar daagjes, maar je zou voor je de camper haalt bv ook al de boodschappen kunnen doen, dat scheelt weer tijd.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben een hotel vlakbij Los Angeles International AirPort.
Zijn de afstanden naar de verschillende bezienswaardigheden ook te voet te doen ?
Dan kunnen we evt een paar dagen een auto huren en de rest wandelend doen ?
Om boodschappen te doen voordat we de camper krijgen is denk ik niet te doen, aangezien we de auto natuurlijk in moeten leveren voordat we de camper krijgen. Ook moet de auto dan ingeleverd worden op de luchthaven en de camper moeten we ophalen bij Apollo Artesia Boulevard.
Zijn de afstanden naar de verschillende bezienswaardigheden ook te voet te doen ?
Dan kunnen we evt een paar dagen een auto huren en de rest wandelend doen ?
Om boodschappen te doen voordat we de camper krijgen is denk ik niet te doen, aangezien we de auto natuurlijk in moeten leveren voordat we de camper krijgen. Ook moet de auto dan ingeleverd worden op de luchthaven en de camper moeten we ophalen bij Apollo Artesia Boulevard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1599 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 6 Reacties