Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paul B.: Advies reisschema voor reis met negen vrienden

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Paul B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Paul B.: Advies reisschema voor reis met negen vrienden

Bericht door Paul B. »

Hallo,

Graag zou ik gebruik maken van jullie kennis over het rondreizen in Amerika. Ik ben zelf ook al diverse malen in Amerika geweest. Vorig jaar heb ik nog de omgeving boven Denver bezocht met een uitstapje naar Yellowstone en Grand Teton, hoe gaaf was dat!

Nu staat er echter een hele andere reis op het programma. We hebben met 9 jongens 5 jaar gespaard om onze droomreis te maken. Omdat we met een grote groep gaan hebben we al veel dingen vastgelegd. Toch wil ik jullie graag vragen of jullie nog tips hebben voor onderstaande reis.

We beginnen in San Francisco en hebben daar het hotel al vastgelegd en het huren van twee campers is ook al geregeld.

di 24-5-2016 san fransisco - sequoia (slapen Upper Stony Creek)

we hebben ochtend pick up (extra voor betaald) en rijden dus vroeg naar Sequoia. Met boodschappen doen etc. verwacht ik rond 4 uur daar te zijn. Eenmaal op de campground beetje relaxen. Campground is al geboekt.

wo 25-5-2016 sequoia - yosemite (slapen Yosemite Valley)

als ik iedereen wakker krijg, wat nog een uitdaging gaat worden , zou ik vroeg naar Moro Rock willen gaan om de zonsopgang te zien, daarna door naar de grote boom. Dan rustig doorrijden naar Yosemite. Volgens mij moeten we dan ook genoeg tijd hebben om in de middag nog naar Taft Point te lopen of naar Sentinal Dome. We hebben plekken gereserveerd en staan in Yosemite Valley, dus daar hoeven we niet voor te haasten. Goed om te melden dat ik eigenlijk 3 dagen voor Yosemite Valley heb vastgelegd. Ik heb ook nog de 24e geboekt, dat was meer uit zekerheid omdat we het definitieve schema nog niet hadden. Waarschijnlijk gaan we de reservering van de 24e niet gebruiken

do 26-5-2016 yosemite - yosemite (slapen Yosemite Valley)

Hele dag in Yosemite Valley. Ik denk loopje doen bij de watervallen en dan in de middag rustig aan. Ik ben voorstander van een grotere wandeling, maar dat moeten we in overleg met de rest doen en kijken hoe de vorige dag is bevallen. Hebben jullie tips voor een langere wandeling?

vr 27-5-2016 yosemite - yosemite andere kant (Bishop?)

De hele dag besteden aan de Tioga Road en de bezienswaardigheden daar.

za 28-5-2016 yosemite (Bishop?) - death valley

Rijden naar Furnace Creek (volgens mij kan je niet helaas niet reserveren) en onderweg de Flat Dunes bekijken. Het is drie uur rijden en dan zijn we ongeveer tussen 2 en 3 uur op de campground. Daarna rustig aan. (Misschien nog wel iets meer doen en dan de volgende dag minder doen, twijfel)

zo 29-5-2016 death valley - Las Vegas (Hotel MGM 4 dagen geboekt en staat al vast)

Ochtends Badwater, Artist Drive (indien mogelijk met camper), Dante View, Zabr. Point en daarna door naar Vegas. We komen dan in de loop van de middag aan. We kunnen helaas zondag de camper niet inleveren, maar dat is bekend. Hebben we opgelost door het regelen van een parkeerplaats.

Als ik zelf naar bovenstaande kijk twijfel ik over de tweede dag, aangezien het namelijk best veel is op één dag. Aan de andere kant is het aan het begin van de vakantie, we zijn dan nog fit en volgens mij kunnen we beter in het begin veel doen en langzamerhand iets meer relaxen.

Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie van dit schema vinden. Wij hebben er alvast heel veel zin in en met jullie tips gaat het natuurlijk alleen maar mooier worden 8)

Groeten van een vriendengroep uit Heemskerk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies reisschema voor reis met negen vrienden

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat ik meteen naar Yosemite zou gaan. dan kun je in bijvoorbeeld de Merced grove sequoia's bekijken. Helemaal naar Sequoia is een behoorlijk eind. Je zou je ook kunnen beperken tot alleen de Grant Grove.
Een mogelijk probleem is de Tioga Pass; die is wellicht nog niet open eind mei dus hou rekening met een omweg via bijvoorbeeld de Sonora Pass of de CA88. Ik zou proberen iets bij Lee VIning of Mammoth Lakes te vinden.

Voor wandelingen in Yosemite zie mijn wandelsite, en voor ons bezoek eind mei/begin juni zie ons 2013- en 2015-verlsag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Paul B.: Advies reisschema voor reis met negen vrienden

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je je een beetje vergist in de dag dat je de campers ophaalt.
Je krijgt een hele uitgebreide uitleg, dan moeten de campers geïnspecteerd worden natuurlijk en dat soort zaken. Daarnaast moet je naar een winkel om boodschappen te gaan doen om die dingen vol te krijgen. Met beide ben je zo een uur of 4, dus zeg de hele ochtend bezig.
Zeg dat je over de rit van de omgeving SF naar je campground ook eerder een uur of 5 minimaal doet, zonder stops. Zeker het laatste bochtige deel. Als er te veel auto's daar achter je aan rijden moet je overigens ook aan de kant.

Hou er rekening mee dat je gem. tussen de 10 en 20 procent trager bent met de camper dan met de auto. Zeker in de bergen.

Ik denk dat het flink druk zal zijn in Vegas rond Memorial Day weekend. Dus als je daar speciale dingen wilt doen en je kan ze vooraf boeken zou ik dat ook doen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik denk ook dat je wat te optimistisch bent voor die 2de dag.
Het zal al mooi zijn als jullie in Yosemite geraken.

Ik zou ook Sequoia weglaten. Moest je het er toch in laten:
Om bij Moro Rock de zonsopgang te kunnen zien, zal je je vrienden erg vroeg uit hun bed moeten halen want je hebt vanaf Stony Creek nog wel een eindje te rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

Goedemiddag,

Wat prettig om altijd weer nuttige reacties te ontvangen, waarvoor ook ditmaal dank.

- door jullie opmerkingen begin begin ik meer en meer te twijfelen over Sequoia. Hoe het er nu voor staat, rijden we direct door naar Yosemite en laten we Sequoia links liggen. Grootste reden omdat ik die vrienden van mij toch niet wakker krijg in de ochtend :lol:

- In Yosemite twijfel ik nu nog tussen de Four Mile Trail en de Yosemite Falls. Voorkeur gaat iets uit na Yosemite Falls, omdat je daar niet kan komen met de auto. Volgens mij is bij beide het uitzicht adembenemend. Als jullie moeten kiezen, welke hike is dan juist onderweg interessanter?

- Merced Grove lijkt mij inderdaad een mooi alternatief, zien we de grote bomen en rijden we niet onnodige om.

- Ik heb in Amerika al 4x een camper gehuurd, nu voor het eerste bij Cruise America. Duurt het oppikken bij deze maatschappij dan zoveel langer dan bij andere maatschappijen? Ik ben gewend om binnen twee uur weg te zijn.

- We hebben er bewust voor gekozen om niet zaterdag in Vegas aan te komen, want dat zal het inderdaad gekkenhuis zijn en daarnaast was het onbetaalbaar. We komen nu zondag aan en dan zal het vast "iets" rustiger zijn. We zijn wel van plan van te voren kaarten te bemachtigen voor een feest. Is overigens wel lastig met zoveel keuze :P Heeft iemand nog een goed idee voor een mooi feest?

Nogmaals bedankt voor de reacties,

Groeten Paul
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Wil je overnachten in The Furnace Creek Ranch in Death Valley dan zul je wel degelijk moeten reserveren. Dit kan via de volgende website:
http://www.furnacecreekresort.com/lodgi ... ace-creek/

Zelf heb ik met 2 personen overnacht in een cabin.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met de Upper Yosemite Falls, wel met de 4 MT en dat is zeker een aanrader. Dat je ook met de auto naar GP kunt lijkt mij geen reden om die trail niet te doen. Het is ook wel lekker dat je boven een snackbar, water en toiletten hebt. Je kunt ook kiezen voor de 4MT in combinatie met de Panorama Trail. Dan heb je ene vele afwisselende route dan wanneer je de 4MT of Yosemite falls heen en terug loopt.

Ken je http://www.yosemitehikes.com?

Ron: ze zijn met een camper.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Da's waar :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- Ik heb in Amerika al 4x een camper gehuurd, nu voor het eerste bij Cruise America. Duurt het oppikken bij deze maatschappij dan zoveel langer dan bij andere maatschappijen? Ik ben gewend om binnen twee uur weg te zijn.
Ik ga er wel vanuit dat je iets langer bezig zult zijn met boodschappen voor 9 man en het 'ordenen' van de camper. Maar het scheelt natuurlijk wel voor iedereen. Heb je geluk dan ben je binnen 1.5u weg, heb je pech dan sta je er veel langer. Zijn al je vrienden ook vaste camperaars?
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Begrijp ik het goed dat jullie maar een dag of 10 weg gaan en alleen het stuk San Francisco - Las Vegas rijden met voornamelijk natuur en daarna 4 dagen stad? Is het echt jullie droomreis? Omdat ik je al een paar keer zie schrijven dat je vrienden smorgens niet wakker te krijgen zijn. Zijn jullie niet meer het type van lekker stappen, steden bekijken en actiedingen doen? Heb ergens een beetje het gevoel dat jij vooral veel wilt hiken en natuur wilt zien maar dat het niet zo aan je vrienden besteed is..... Klopt dat?
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

Bedankt voor de website Marianne, erg handig dat alles bij elkaar staat. Dacht ik eindelijk een keuze gemaakt te hebben, breng jij me weer op andere gedachte :), het zou nu zomaar 4MT kunnen worden.
Ik ga er wel vanuit dat je iets langer bezig zult zijn met boodschappen voor 9 man en het 'ordenen' van de camper. Maar het scheelt natuurlijk wel voor iedereen. Heb je geluk dan ben je binnen 1.5u weg, heb je pech dan sta je er veel langer. Zijn al je vrienden ook vaste camperaars?
Van de 9 jongens hebben er 6 ervaring met het huren van campers, we zijn dus allemaal redelijk ervaren. Ik ben overigens met je eens dat met een grotere groep het allemaal wat langer kan duren. Laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal meevalt.
Zijn jullie niet meer het type van lekker stappen, steden bekijken en actiedingen doen? Heb ergens een beetje het gevoel dat jij vooral veel wilt hiken en natuur wilt zien maar dat het niet zo aan je vrienden besteed is..... Klopt dat?
We zijn met een groep van negen, dus concessies doen hoort er eenmaal bij. De een wil wat meer natuur, de andere wat minder. Zodoende hebben we er ook voor gekozen om 5 dagen stad (1 dag San Francisco en 4 dagen Vegas) en 5 dagen roadtrip te plannen. We zijn namelijk ook zeker van lekker stappen en actie dingen doen, maar daar hebben we Vegas voor. Ik kan je ook beloven dat dat feesten helemaal goed gaat komen.

En omdat we al eens een week in Vegas zijn geweest, kiezen we nu bewust voor iets meer avontuur. En ik kan je best geruststellen, de jongens kijken ook juist naar dat gedeelte erg uit! En dat vroeg opstaan heeft meer te maken dat we het dan niet over 7 uur hebben, maar opstaan om 4 uur en dat is natuurlijk ook best vroeg. Ik ben dan wel van mening dat je daar iets voor terugkrijgt, maar daar moeten we het nog maar even over hebben. :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Begrijp ik goed dat jullie maar één dag hebben in SF ?

En is de totale duur van de reis slechts 10 dagen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou misschien zelfs de overnachting DV laten vallen, vroeg vertrekken vanuit Bishop door DV en dan door naar LV.
Dan zou je een extra dag hebben in San Francisco, wat erg zonde zou zijn als je daar maar 1 dag hebt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer