Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SjefkeNL: 22 dagen, enkele vragen/tips?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis SjefkeNL: 22 dagen, enkele vragen/tips?
Hallo allemaal
Na New York (2014), en Florida (2015) Is het nu tijd voor het mooie Zuidwesten
De route is al klaar, de hotels staan al vast maar hier en daar toch nog een vraag..
2 Augustus vertrekken we, 24 augustus komen we terug.
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: Auto ophalen Int Airport SF -> Richting Mariposa (Yosemite)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: -> Las Vegas (Via Death Valley)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (Tussen nog naar Hooverdam ?)
Dag 9: -> Kanab (Zion/Bryce)
Dag 10: Zion/Bryce
Dag 11: -> Page
Dag 12: Page (10.30 Antelope Tour, staat al vast)
Dag 13: -> Tusayan (Grand Canyon)
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: -> Lake Arrowhead, Weer een lange rit
Dag 16: -> Los Angeles (Korte rit waardoorr we de hele dag in LA zijn)
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (Dagje naar San Diego?)
Dag 19: -> Santa Barbara
Dag 20: -> Monterey
Dag 21: (Morgens/middags Whale Watch Tour daarna -> San Francisco INT Airport overnachting
Dag 22: -> Terug vliegen
Ik heb een paar vragen.
Dag 8: Word een lange rit, maar we willen sowieso Artist's Drive doen en Zabriskie Point doen
ook nog Dante's View is te veel lijkt mij?!
Dag 9 / 10... Ik zou graag Bryce Canyon s'avonds willen fotograferen (sterren/melkweg), nu kom ik alleen op dit uit ( https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... ograms.htm)
Iemand ervaring mee?
Dag 9 rijden we dus van Las Vegas naar Zion/Bryce, Middags wil ik dan Zion doen (Narrows) en Dag 10 (hele dag) Bryce, ivm bovenstaande (sterren) en dag 10 op een donderdag valt..
Dag 12 Eerste Antelope Canyon, Upper, daarna lower en daarna Monument Valley, is dit haalbaar op 1 dag?
Mvg Jeffrey
Na New York (2014), en Florida (2015) Is het nu tijd voor het mooie Zuidwesten
De route is al klaar, de hotels staan al vast maar hier en daar toch nog een vraag..
2 Augustus vertrekken we, 24 augustus komen we terug.
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: Auto ophalen Int Airport SF -> Richting Mariposa (Yosemite)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: -> Las Vegas (Via Death Valley)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (Tussen nog naar Hooverdam ?)
Dag 9: -> Kanab (Zion/Bryce)
Dag 10: Zion/Bryce
Dag 11: -> Page
Dag 12: Page (10.30 Antelope Tour, staat al vast)
Dag 13: -> Tusayan (Grand Canyon)
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: -> Lake Arrowhead, Weer een lange rit
Dag 16: -> Los Angeles (Korte rit waardoorr we de hele dag in LA zijn)
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (Dagje naar San Diego?)
Dag 19: -> Santa Barbara
Dag 20: -> Monterey
Dag 21: (Morgens/middags Whale Watch Tour daarna -> San Francisco INT Airport overnachting
Dag 22: -> Terug vliegen
Ik heb een paar vragen.
Dag 8: Word een lange rit, maar we willen sowieso Artist's Drive doen en Zabriskie Point doen
ook nog Dante's View is te veel lijkt mij?!
Dag 9 / 10... Ik zou graag Bryce Canyon s'avonds willen fotograferen (sterren/melkweg), nu kom ik alleen op dit uit ( https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... ograms.htm)
Iemand ervaring mee?
Dag 9 rijden we dus van Las Vegas naar Zion/Bryce, Middags wil ik dan Zion doen (Narrows) en Dag 10 (hele dag) Bryce, ivm bovenstaande (sterren) en dag 10 op een donderdag valt..
Dag 12 Eerste Antelope Canyon, Upper, daarna lower en daarna Monument Valley, is dit haalbaar op 1 dag?
Mvg Jeffrey
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis SjekfeNL - 22 Dagen, enkele vragen/tips?
Logeer je op dag 4 en 5 in Mariposa ?
Dag 6 wordt in ieder geval veel, jammer want onderweg mis je ook enkele toffe zaken en je zal dan ook nog laat aankomen in Vegas. Check-inn kan daar soms ook wel eventjes duren. Zabriskie point neemt weinig tijd in beslag, de parking ligt direct aan de weg en het is maar een heel kort stukje te voet. Dante's view kost je een uurtje.
Kanab is geen goede locatie voor Bryce en Zion. Het ligt in het midden en is dus eigenlijk voor geen van beide ideaal. Als je dan ook nog sterren wil fotograferen snap ik deze helemaal niet.
In verhouding met Yosemite, Death Valley, Bryce en Zion heb je voor Page en de GC ruim de tijd genomen. Monument Valley op en af naar page vind ik helemaal geen goed idee. Daar wil je immers bij zonsondergang zijn en 's nachts (om de sterren te fotograferen).
Waarom Lake Arrowhead ?
San Diego als daguitstap heeft weinig zin. Je zit al 3 tot 4 uur in de wagen (als je noord LA zit misschien nog langer) en om San Diego te zien heb je best een dag of twee.
Santa - Barbara - Monterey os eigenlijk te ver voor één dag.
Dag 6 wordt in ieder geval veel, jammer want onderweg mis je ook enkele toffe zaken en je zal dan ook nog laat aankomen in Vegas. Check-inn kan daar soms ook wel eventjes duren. Zabriskie point neemt weinig tijd in beslag, de parking ligt direct aan de weg en het is maar een heel kort stukje te voet. Dante's view kost je een uurtje.
Kanab is geen goede locatie voor Bryce en Zion. Het ligt in het midden en is dus eigenlijk voor geen van beide ideaal. Als je dan ook nog sterren wil fotograferen snap ik deze helemaal niet.
In verhouding met Yosemite, Death Valley, Bryce en Zion heb je voor Page en de GC ruim de tijd genomen. Monument Valley op en af naar page vind ik helemaal geen goed idee. Daar wil je immers bij zonsondergang zijn en 's nachts (om de sterren te fotograferen).
Waarom Lake Arrowhead ?
San Diego als daguitstap heeft weinig zin. Je zit al 3 tot 4 uur in de wagen (als je noord LA zit misschien nog langer) en om San Diego te zien heb je best een dag of twee.
Santa - Barbara - Monterey os eigenlijk te ver voor één dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis SjekfeNL: 22 Dagen, enkele vragen/tips?
Mooi vooruitzicht!
Van Yosemite naar Las Vegas in 1 dag incl. Death Valley is volgens ons niet te doen. Je hebt dan nauwelijks tot geen tijd voor Death Valley. Bovendien mis je Bodie en moet je je haasten over de Tioga Pass. Kan je niet ergens nog een dag afhalen en die inzetten in bijv. Mammoth Lakes of Lone Pine?
Ook denken we dat 2x Antelope Canyon én Monument Valley te veel wordt.
Misschien haal je nog inspiratie uit onze route en reisverslagen: zie de link hieronder

Van Yosemite naar Las Vegas in 1 dag incl. Death Valley is volgens ons niet te doen. Je hebt dan nauwelijks tot geen tijd voor Death Valley. Bovendien mis je Bodie en moet je je haasten over de Tioga Pass. Kan je niet ergens nog een dag afhalen en die inzetten in bijv. Mammoth Lakes of Lone Pine?
Misschien haal je nog inspiratie uit onze route en reisverslagen: zie de link hieronder

-
- Amerika-ontdekker
We logeren inderdaad in Mariposa die 2 nachten.
We hadden graag voor bepaalde dingen (oa yosemite en death valley) wat meer dagen willen hebben, maar dan moet ik ze ergens anders weg halen en kom ik daar te kort..
Langere vakantie gaat niet, en dan word het kwa prijs ook buiten ons budget..
Moet lukken!
Ik heb al eventjes jullie reisverslag gezien, interessant! o.a. de foto's kan ik veel inspiratie uit halen
Dankje voor je link!
Ik zit nog wel met de tijdzones te stoeien... verschillende website's/apps geprobeerd (helaas kun je niet ELKE plaatst invullen)
Volgens mij moet het onderstaande kloppen, kan iemand dit bevestigingen?
Als je van Las Vegas naar Zion/Bryce (UTAH) is het 1 uur later
Van Utah naar Page (AR) is het 1 uur vroeger!
Van Page naar Monument valley is het 1 uur later (Utah tijd)
Van Page naar Grand Canyon blijft gelijk en terug naar Californië ook omdat Arizona de zelfde tijd heeft.
Dus..
Las Vegas: 12:00
Utah: 13:00
Page (AR): 12:00
Monument Valley: 13:00
Terug naar Page & Grand Canyon en alles daarna: 12:00
We hadden graag voor bepaalde dingen (oa yosemite en death valley) wat meer dagen willen hebben, maar dan moet ik ze ergens anders weg halen en kom ik daar te kort..
Langere vakantie gaat niet, en dan word het kwa prijs ook buiten ons budget..
Dan denk ik dat we lower Antelope Canyon op een andere dag plannenPim & Narelle schreef:Mooi vooruitzicht!![]()

Ik heb al eventjes jullie reisverslag gezien, interessant! o.a. de foto's kan ik veel inspiratie uit halen

Ik zit nog wel met de tijdzones te stoeien... verschillende website's/apps geprobeerd (helaas kun je niet ELKE plaatst invullen)
Volgens mij moet het onderstaande kloppen, kan iemand dit bevestigingen?
Als je van Las Vegas naar Zion/Bryce (UTAH) is het 1 uur later
Van Utah naar Page (AR) is het 1 uur vroeger!
Van Page naar Monument valley is het 1 uur later (Utah tijd)
Van Page naar Grand Canyon blijft gelijk en terug naar Californië ook omdat Arizona de zelfde tijd heeft.
Dus..
Las Vegas: 12:00
Utah: 13:00
Page (AR): 12:00
Monument Valley: 13:00
Terug naar Page & Grand Canyon en alles daarna: 12:00
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2015) Orlando & Miami
-
- Amerika-expert
Mocht Yosemite - Death Valley - Las Vegas nog enigszins te doen zijn, dan is dit als je van Mariposa komt al helemaal niet meer realistisch.
Reken op 9 uur zuivere rijtijd, zonder enige stop of korte omweg om iets te zien.
Om bvb in Death Valley Badwater, Zabriskie Point en Dante's view te zien moet je toch al een 2 uur bij gaan tellen. Artist Drive kost je ook al snel een uur.
Via de Tioga Pass doe je niet veel extra kilometers, maar er zijn best wel een aantal stops die je daar ook wil maken.
En ...... dan moet je nog eten, iets drinken, een sanitaire stop maken, tanken, .... !!
Je kan twee keuzes maken: kwaliteit of kwantiteit. Jullie kiezen hier dus duidelijk voor kwantiteit en dat is jammer !!!
Kies voor betere locaties, dichter bij het park dat je bezoekt of erin en schrap een aantal zaken zoals een dagje San Diego, wat op zich toch vrij nutteloos is, een volle dag Page, eventueel een volle dag GC.
Reken op 9 uur zuivere rijtijd, zonder enige stop of korte omweg om iets te zien.
Om bvb in Death Valley Badwater, Zabriskie Point en Dante's view te zien moet je toch al een 2 uur bij gaan tellen. Artist Drive kost je ook al snel een uur.
Via de Tioga Pass doe je niet veel extra kilometers, maar er zijn best wel een aantal stops die je daar ook wil maken.
En ...... dan moet je nog eten, iets drinken, een sanitaire stop maken, tanken, .... !!
Je kan twee keuzes maken: kwaliteit of kwantiteit. Jullie kiezen hier dus duidelijk voor kwantiteit en dat is jammer !!!
Kies voor betere locaties, dichter bij het park dat je bezoekt of erin en schrap een aantal zaken zoals een dagje San Diego, wat op zich toch vrij nutteloos is, een volle dag Page, eventueel een volle dag GC.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je beide Antelope Canyons doen als je al zo weinig tijd hebt? Alleen de Lower is al heel mooi. En wil je dan naar Monument Valley en weer terug naar Page? Ik zou alleen naar MV gaan als je er ook overnacht en dus niet heen en weer hoeft te rijden.
Voor het stuk van Yosemite naar Death Valley zou het beter zijn als je je tweede nacht Mariposa zou verruilen voor een nacht in Mammoth Lakes. Je houdt weinig tijd over voor Yosemite maar dat is met twee nachten Mariposa ook al niet ruim.
Erg jammer dat je niet bij Bryce overnacht.
Je zegt dat je niet meer tijd hebt maar het is vooral een kwestie van de tijd goed indelen. Zoals gezegd heb je bij Page en de Grand Canyon wel ruim de tijd. Daar zou wel een dag minder kunnen
Marianne
Voor het stuk van Yosemite naar Death Valley zou het beter zijn als je je tweede nacht Mariposa zou verruilen voor een nacht in Mammoth Lakes. Je houdt weinig tijd over voor Yosemite maar dat is met twee nachten Mariposa ook al niet ruim.
Erg jammer dat je niet bij Bryce overnacht.
Je zegt dat je niet meer tijd hebt maar het is vooral een kwestie van de tijd goed indelen. Zoals gezegd heb je bij Page en de Grand Canyon wel ruim de tijd. Daar zou wel een dag minder kunnen
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Kunnen jullie echt niets meer wijzigen aan de hotels?
Als je 1 nacht LV minder zou doen en in de plaats een overnachting in Mammoth Lakes of Bishop, dan heb je toch iets meer ademruimte op dag 6 en 7.
Hebben jullie via een reisbureau geboekt? Misschien kunnen zij nog iets voor je regelen? Anders zou ik gewoon voor de avond van dag 6 zelf een hotel boeken. Ter plaatse dan wel je hotel in LV verwittigen dat je 1 dag later zal aankomen.
Dag 12 zou je na Antelope Canyon naar MV kunnen rijden en terug maar dan ben je er niet bij het mooiste licht.
Ook hier zou ik proberen iets te wijzigen. Als het kan 1 nacht Page en 1 nacht MV.
Als je hier niets meer kan wijzigen, dan zou ik niet naar MV rijden.
Groetjes,
Ingrid
Als je 1 nacht LV minder zou doen en in de plaats een overnachting in Mammoth Lakes of Bishop, dan heb je toch iets meer ademruimte op dag 6 en 7.
Hebben jullie via een reisbureau geboekt? Misschien kunnen zij nog iets voor je regelen? Anders zou ik gewoon voor de avond van dag 6 zelf een hotel boeken. Ter plaatse dan wel je hotel in LV verwittigen dat je 1 dag later zal aankomen.
Dag 12 zou je na Antelope Canyon naar MV kunnen rijden en terug maar dan ben je er niet bij het mooiste licht.
Ook hier zou ik proberen iets te wijzigen. Als het kan 1 nacht Page en 1 nacht MV.
Als je hier niets meer kan wijzigen, dan zou ik niet naar MV rijden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
" Dag 4 Auto ophalen SF airport ". Waarom niet auto ophalen in centrum, zoals wij deden bij Alamo/Dollar in de 340 O'farrell St ? Scheelt je ook weer tijd en taxikosten.
-
- Amerika-expert
Omdat het op de luchthaven vlotter gaat en er meer keuze is. Op drukke dagen kan men in het centrum soms niet volgen.
Je leest dan ook klachten over autos die niet proper zijn e.d.
Vanuit het forum raden we steeds aan om naar de luchthaven te gaan.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Totaal niet onze ervaring: in mei 2014 hadden we een midsize gehuurd en kregen een bijna spiksplinternieuwe Chrysler 200 mee met 2200 mile op de teller, 10 min later reden we naar buiten op naar Yosemite.Marcopstal schreef:Omdat het op de luchthaven vlotter gaat en er meer keuze is. Op drukke dagen kan men in het centrum soms niet volgen.
-
- Amerika-expert
Mei is nu niet direct het hoogseizoen.
En jullie hebben misschien geluk gehad, maar velen hebben pech.
En jullie hebben misschien geluk gehad, maar velen hebben pech.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga even uit zoeken naar een hotel in Mammoth Lakes of Bishop.
Die ruil ik dan met 1 nacht in mariposa..
Dit lijkt me toch wel een beter idee, dan hebben we dag 6 meer tijd in Death Valley en kunnen we toch Dante's Vieuw en Bad water doen
Nu is het vanuit Yosemite Valley naar Mammoth Lakes toch nog +/- 2 uur en 3 kwartier RIJDEN, hoeveel extra tijd zal ik hierbij moeten pakken voor de stops onderweg?
Ik heb ook nog even naar een hotel in Monument Valley gekeken, maar dit word me iets toch prijzig!
Ik vroeg me ook al af waarom op het vliegveld, want ook Sunny Cars heeft vestigingen in SF zelf
Alamo was sowieso duurder en we komen om de terug weg niet meer in SF, maar alleen in de buurt van het vliegveld.
Wil je hem toch in het centrum ophalen en terug brengen op vliegveld zaten we met een paar honderd dollar one-way kosten!
Kan iemand me nog bevestigingen of ik het goed heb met de tijdzones? (Paar berichten naar boven)
Dit lijkt me toch wel een beter idee, dan hebben we dag 6 meer tijd in Death Valley en kunnen we toch Dante's Vieuw en Bad water doen

Nu is het vanuit Yosemite Valley naar Mammoth Lakes toch nog +/- 2 uur en 3 kwartier RIJDEN, hoeveel extra tijd zal ik hierbij moeten pakken voor de stops onderweg?
Ik heb ook nog even naar een hotel in Monument Valley gekeken, maar dit word me iets toch prijzig!
Wij hebben de auto gehuurd bij Sunny Cars (ofnja het reis bureau had dit gedaan)Robbie&Irene schreef:" Dag 4 Auto ophalen SF airport ". Waarom niet auto ophalen in centrum, zoals wij deden bij Alamo/Dollar in de 340 O'farrell St ? Scheelt je ook weer tijd en taxikosten.
Ik vroeg me ook al af waarom op het vliegveld, want ook Sunny Cars heeft vestigingen in SF zelf
Alamo was sowieso duurder en we komen om de terug weg niet meer in SF, maar alleen in de buurt van het vliegveld.
Wil je hem toch in het centrum ophalen en terug brengen op vliegveld zaten we met een paar honderd dollar one-way kosten!
Kan iemand me nog bevestigingen of ik het goed heb met de tijdzones? (Paar berichten naar boven)
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2015) Orlando & Miami
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben drie jaar geleden in de Mammoth Mountain Inn geslapen.
http://goo.gl/dNt1SZ
Prima hotel, op bijna 3 km hoogte gelegen en zolang je er niet in het winterseizoen komt is het relatief betaalbaar
http://goo.gl/dNt1SZ
Prima hotel, op bijna 3 km hoogte gelegen en zolang je er niet in het winterseizoen komt is het relatief betaalbaar

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je tijdzones kloppen.
Ik heb ook verschillende verhalen gehoord over de stadslocatie van autoverhuurbedrijven dat er vanaf daar idd wel one way kosten aangegeven worden, waar dit bij de vliegvelden niet zo is. En ook dat er soms hele trage service is en geen keuze, maar aangewezen auto's zijn.
Heb je bij monument valley ook bij mexican hat of kayenta gekeken?
Ik heb ook verschillende verhalen gehoord over de stadslocatie van autoverhuurbedrijven dat er vanaf daar idd wel one way kosten aangegeven worden, waar dit bij de vliegvelden niet zo is. En ook dat er soms hele trage service is en geen keuze, maar aangewezen auto's zijn.
Heb je bij monument valley ook bij mexican hat of kayenta gekeken?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Oh nee, dat zou ik echt niet doen. Dan houd je helemaal geen tijd over voor Yosemite.SjefkeNL schreef:Ik ga even uit zoeken naar een hotel in Mammoth Lakes of Bishop.
Als je iets verandert, zou ik het na Yosemite doen.
Dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Las Vegas (Via Death Valley)
Dag 8: Las Vegas
Als je toch nog kan wijzigen zou ik volgende ook eens bekijken:
Dag 9: LV - Zion (overnachten in Springdale)
Dag 10: Springdale - Bryce
Dag 11: Bryce - Page
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis SjefkeNL: 22 dagen, enkele vragen/tips?
Je hebt gelijk Ingrid. Ik had niet gezien dat er drie nachten Las Vegas waren. Daar zou ik inderdaad een inwisselen voor Mammoth Lakes of Bishop.
Wat betreft de tijd die je nodig hebt van Mariposa via Yosemite Village tot aan Mammoth Lakes; dat is lastig te zeggen. Het is maar net wat je allemaal wilt doen. Een stop bij Olmsted Point en bij Tenaya Lake en bij Tuolumne Meadows zijn wel musts. Zie bijvoorbeeld ons 2015 verslag bij 25 juni daarvoor. Ik zou ook een stop maken bij Mono Lake. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
Wat betreft de tijd die je nodig hebt van Mariposa via Yosemite Village tot aan Mammoth Lakes; dat is lastig te zeggen. Het is maar net wat je allemaal wilt doen. Een stop bij Olmsted Point en bij Tenaya Lake en bij Tuolumne Meadows zijn wel musts. Zie bijvoorbeeld ons 2015 verslag bij 25 juni daarvoor. Ik zou ook een stop maken bij Mono Lake. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nog 8 weken te gaan!
Ik ben nu een roadbook aan het maken met hoe we ergens heen moeten, wat er allemaal precies is te doen enz, zodat ik ter plekke zo min mogelijk hoeft zoeken
Al weken bezig en ik ben nu bij Bryce.. nu is mijn vraag.
In Bryce zelf rijden met de auto of de shuttle bus?
Aan de ene kant lijkt me de bus veel makkelijker, maar als je we met de auto gaan kunnen we tussen door nog wat nieuw drinken uit de koelbox halen (als dat wel koel blijft in een warme auto..)
En anders moeten we s'morgens genoeg drinken mee nemen voor echt de hele dag...
Maar met de auto is het natuurlijk wel veel drukker
Ik ben nu een roadbook aan het maken met hoe we ergens heen moeten, wat er allemaal precies is te doen enz, zodat ik ter plekke zo min mogelijk hoeft zoeken

Al weken bezig en ik ben nu bij Bryce.. nu is mijn vraag.
In Bryce zelf rijden met de auto of de shuttle bus?
Aan de ene kant lijkt me de bus veel makkelijker, maar als je we met de auto gaan kunnen we tussen door nog wat nieuw drinken uit de koelbox halen (als dat wel koel blijft in een warme auto..)
En anders moeten we s'morgens genoeg drinken mee nemen voor echt de hele dag...
Maar met de auto is het natuurlijk wel veel drukker
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2015) Orlando & Miami
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zien de route en de overnachtingsplaatsen er nog hetzelfde uit? Dus Bryce vanuit Kanab? Wat wil je doen in Bryce, alleen de uitzichtpunten of ook een wandeling? En hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken? Ik denk dat je alles prima met de auto kun doen, maar mijn ervaringen zijn van september en juni, dus niet van het hoogseizoen. Hoe meer stop je wilt maken hoe groter de kans is dat je een volle parkeerplaats treft. Het meenemen van water lijkt me niet echt een belangrijke reden om voor de ene optie of de andere te kiezen; ook als je met de bus gaat kun je drinken - en als je gaat wandelen ook eten - meenemen voor onderweg. Wat flesjes in het vriesvak van de koelkast leggen betekent dat je heel lang koel water hebt.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja Bryce doen we nog steeds vanuit Kanab
we willen onderin het park beginnen en zo terug naar boven.
Sowieso de Navajo Loop Trail en de Queens Garden Trail wandelen, voor de rest alleen uitzichtpunten, als we niet alle uitzichtpunten pakken moet dit wel lukken toch?
Er is maar 1 hotel gewijzigd (1 nacht in Mammoth Lakes ipv een van de 2 in Mariposa)
De rest laat ik echt zo als het is, voor sommige dingen hebben we dan weinig tijd (o.a Yosemite en Zion) maar dat is wel een reden om daar nog een keer terug te gaan
we willen onderin het park beginnen en zo terug naar boven.
Sowieso de Navajo Loop Trail en de Queens Garden Trail wandelen, voor de rest alleen uitzichtpunten, als we niet alle uitzichtpunten pakken moet dit wel lukken toch?
Er is maar 1 hotel gewijzigd (1 nacht in Mammoth Lakes ipv een van de 2 in Mariposa)
De rest laat ik echt zo als het is, voor sommige dingen hebben we dan weinig tijd (o.a Yosemite en Zion) maar dat is wel een reden om daar nog een keer terug te gaan

(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2015) Orlando & Miami
Mijn ervaring met Bryce is dat de eerste paar stops (waaronder Sunset Point en Sunrise Point) echt heel erg druk zijn (ervaring gebaseerd op een bezoek in mei en een bezoek in september). Het is een klein park met veel bezoekers. Je kunt natuurlijk prima met de auto proberen, ik zou dan wel zorgen dat je daar erg vroeg bent. Zo ben je wat meer verzekerd van een parkeerplaats bij de trailhead. De combowandeling die jij noemt is erg mooi en niet al te zwaar, een echte aanrader. Maar hoe rustiger het is, hoe fijner het wandelen is. Zeker het eerste deel van de trail kan onaangenaam druk zijn.
Overigens kun je prima alle uitzichtpunten doen inclusief de wandeling hoor.
Overigens kun je prima alle uitzichtpunten doen inclusief de wandeling hoor.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3084 Weergaves
-