Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MEEB: Roadtrip oktober-november 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MEEB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MEEB: Roadtrip oktober-november 2016

Bericht door MEEB »

Hallo allemaal,

Eindelijk mogen wij ook ons reisschema met jullie delen! Het wordt onze eerste keer naar de USA en hebben er ontzettend veel zin in!!
Wij houden er wel van om goed beslagen ten ijs te komen dus willen we de kenners hier eens vragen om jullie licht over ons reisschema te laten schijnen. We hebben al tickets geboekt van Dusseldorf naar LAX en terug, in de periode van 15-10 tot 3-11. De auto is ook reeds geboekt en we zijn nu met de hotels bezig.

DAG 1 – ZA. 15-10
VLUCHT DUS – LAX
VERTEK 13:20 U
AANKOMST 16:10 U

DAG 2 – ZO. 16-10
LA – SANTA BARBARA – SAN SIMEON (390 KM / 4 UUR)
&
DAG 3 – MA. 17-10
SAN SIMEON – MONTEREY – SF (340 KM / 4:30 UUR)
In 2 dagen van LA naar SF lijkt ons te doen. Deze twee dagen zullen bestaan uit het rijden van de Pacific coast HW inc. het uitstappen bij de mooiste plekjes van de route. In St. Barbera & Monterey willen we sowieso stoppen om even te rond te kijken.

DAG 4 – DI. 18-10 + DAG 5 – WO. 19-10
SAN FRANCISCO
2 Volle dagen in SF om alle bezienswaardigheden te zien. We horen dat Alcatraz het meest indrukwekkend is 's avonds? Verder vinden we hotels zoeken in SF heel moeilijk, aangezien deze vrij prijzig zijn. Heeft iemand hier een goede tip voor een hotel (met een goede prijs/kwaliteit en ligging)

DAG 6 – DO. 20-10
SF – YOSEMITE NP - MARIPOSA (320 KM / 4:30 UUR)
&
DAG 7 – VR. 21-10
MARIPOSA - YOSEMITE NP – MARIPOSA (130 KM / 2 UUR)
Yosemite willen we twee dagen voor uittrekken om te wandelen. Wat zijn hier de hotspots die we beslist niet mogen missen?

DAG 8 – ZA. 22-10
MARIPOSA – SEQUOIA NP / KINGS CANYON NP – THREE RIVERS (255 KM / 2:45 UUR)
OF
MARIPOSA – SEQUOIA NP – BAKERSFIELD (395 KM / 4:30 UUR)
Hier vinden we het lastig om te plannen, aangezien we moeilijk kunnen inschatten hoeveel tijd je kwijt bent in dit/deze NP('s). Bakersfield zou al mooi op de route richting LV liggen, three rivers geeft ons meer tijd in de parken.

DAG 9 – ZO. 23-10
THREE RIVERS / BAKERSFIELD – LAS VEGAS (460 KM / 4:30 UUR)
Een overbruggingsdag met weinig tussenstops.

DAG 10 – MA. 24-10 + DAG 11 – DI. 25-10
LAS VEGAS
Hier willen we eens ervaren hoe het echt op de Strip is, we zijn ons er van bewust dat alles nep en over the top is, maar we kunnen niet wachten om in die gekte mee te gaan.

DAG 12 – WO. 26-10
LV – ZION NP – BRYCE NP (400 KM)
Na LV zal het even schakelen en tot rust komen zijn als we door deze parken onze weg zullen vervolgen. Zion & Bryce lijken ons wel in een dag te doen, mede omdat in Bryce onze eindbestemming van die dag gepland ligt. Verder hebben wij het idee dat dit niet de grootste parken zijn, maar we horen graag jullie gedachtegang hierover.

DAG 13 – DO. 27-10
BRYCE CANYON – LAKE POWELL – PAGE (240 KM / 2:30 UUR)
&
DAG 14 – VR. 28-10
PAGE
Op naar Arizona! hier willen we lake powell aan doen op de weg naar Page toe. Aangezien dit een (relatief) korte afstand is, zitten we te denken aan
Antelope canyon, horseshoe bend en monument valley te plannen tijdens ons bezoek van anderhalve dag aan Page. Reëel?

DAG 15 – ZA. 29-10
PAGE – GRAND CANYON – KINGMAN (450 KM / 4 UUR)
van Page naar Kingman via the Grand Canyon.

DAG 16 – ZO. 30-10
KINGMAN – JOSHUA TREE NP – LA (540 KM / 5:30 UUR)
Laatste grote afstand tijdens deze reis met een tussenstop in Joshua Tree.

DAG 17 – MA. 31-10 + DAG 18 – DI. 01-11 + DAG 19 – WO. 02-11
LOS ANGELES
En als afsluiter hebben we nog 3 volle dagen in LA om te relaxen en rond te struinen door Hollywood, Beverley Hills, Santa Monica (met het strand!!) en wellicht Universal Studios..

DAG 20 – DO. 03-11
TERUGVLUCHT LAX – DUS
VERTREK 16:20 U
AANKOMST 11:10 U (04-11)
En dan zit het er helaas weer op!! :(

We willen de Natuurparken afwisselen met de drukte van de grote steden, we denken daarin een aardige mix te hebben gevonden.
Nu zijn wij uiteraard heel erg benieuwd naar jullie feedback op ons schema en onze gedachten over de activiteiten. De Do's en Don't's waar we rekening mee moeten houden op een van onze bestemmingen. Tips voor hotels zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt voor alle reacties!!!

Groetjes,

ME & EB
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MEEB: Roadtrip oktober-november 2016

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Mooie plannen! Sommige stukken zijn wel aardig gehaast. Je overnachtingsplekken liggen wel een eindje van de parken vandaan, maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Op zich ook geen probleem als je voldoende tijd hebt. Je tijd voor Sequoia is erg kort, een extra overnachting of een overnachting in het park zou dan iets beter zijn. Is er een reden dat je eerst naar Yosemite gaat en dan Sequoia? Het mooiste is om vanuit SF naar Sequoia te gaan en daarna Yosemite. Dan pak je vanuit Yosemite mooi de tioga pass als je richting Las Vegas rijdt. Je kunt dan ook via Death Valley (is niet in 1 rijdag te doen). Zion is een echt wandelpark, ik zou dat dus niet aanraden om alleen even een snelle blik te werpen. Het is niet echt een park waar je met je auto langs de uitzichtpunten gaat, zoals bij Bryce wel een optie is. Als je dus echt iets van Zion wilt zien en daar wilt wandelen zou ik er een overnachting doen en anders schrappen. Monument Valley vanuit Page is ook niet aan te raden. De mooiste uren zijn daar tijdens zonsopkomst en zonsondergang dus ook daar is een overnachting aan te raden. Om de Grand Canyon te bezoeken zou ik niet diezelfde dag helemaal in Kingman gaan overnachten. Kijk eens voor iets in het park of bijvoorbeeld Tusayan, of anders Williams.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik mis onderweg van Las Vegas richting Zion de Valley of Fire, die zou ik zeker meenemen, erg mooi State Park, waar je uren kan doorbrengen.

Verder heb je te vervolgens te weinig tijd voor Zion. Als je die dag nog door wilt naar Bryce dan wordt het alleen maar door Zion heenrijden zonder wandelingen, erg jammer! Ik zou toch proberen om daar te overnachten om meer tijd te hebben.

Van Kingman naar LA via Joshua Tree, ook hier heb je te weinig tijd voor Joshua Tree, dat wordt een bliksembezoek!

Hou er rekening mee dat je in de hogere gebieden al sneeuw kan verwachten, ook is het 's avonds vrij vroeg donker, de dagen zijn dan al vrij kort.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hallo Meeb,
Welkom op het forum! Leuke plannen hebben jullie. De eerste keer naar de VS is geweldig en wellicht volgen er nog meer reizen naar dit fantastisch vakantieland!

Jullie route, heb jij die zelf samengesteld of hulp gehad van een reisbureau? Sommige plaatsen zijn echt typisch reisbureau plaatsen.
De kustroute kun je inderdaad doen met 1 overnachting, mooier is twee. Je hebt zo meer tijd voor het mooiste stuk Big Sur. Dit begint na San Simeon en stopt iets voor Monterey.

ik zou voor Yosemite overnachten of in het park of iets buiten het park in bv El Portal.
Voor overnachtingen in het park: http://www.yosemite.com/where-to-stay/

Met Sequoia en Kings heb ik geen ervaring.

Dag 12.
Voor Zion heb je nu haast geen tijd. Ik zou daar toch wel een overnachting inplannen. Een leuke plek daarvoor is Springdale.

Van Page naar MV is het 2 uur rijden. Ben je al 4 uur kwijt aan het rijden. MV bezoeken kost je toch ook 2 uur. Zit al op 6 uur.
Ik zou liever van Bryce via de UT 12 naar MV rijden. Daar in de buurt overnachten en vervolgens door naar Page. Wellicht kun je nog 1 dag ergens winnen.

Misschien een idee om je route eens uit te schrijven. Zo wordt het iets duidelijker.

Voor leuke plekken om te overnachten kun je eens starten met het lezen van de beoordelingen pagina. Geschreven door forumleden.
http://beoordelingen.allesamerika.com/

Succes met de voorbereiding.
MEEB
Amerika-ontdekker

Bericht door MEEB »

Bedankt voor jullie snelle reacties! Er staan zeker goede tips bij (bijv. het rijden van Sequoia naar Yosemite, i.p.v. andersom).
lyan schreef:Ik mis onderweg van Las Vegas richting Zion de Valley of Fire, die zou ik zeker meenemen, erg mooi State Park, waar je uren kan doorbrengen.
Is het te doen hier bijvoorbeeld van uit Las Vegas heen te rijden om daar een aantal uur door te brengen, en dan weer terug? Aangezien we onze dagen vol willen benutten (vroeg opstaan). En LV 's ochtends niet zo boeiend is?
lyan schreef:Verder heb je te vervolgens te weinig tijd voor Zion. Als je die dag nog door wilt naar Bryce dan wordt het alleen maar door Zion heenrijden zonder wandelingen, erg jammer! Ik zou toch proberen om daar te overnachten om meer tijd te hebben.
SanFran schreef: Zion is een echt wandelpark, ik zou dat dus niet aanraden om alleen even een snelle blik te werpen. Het is niet echt een park waar je met je auto langs de uitzichtpunten gaat, zoals bij Bryce wel een optie is. Als je dus echt iets van Zion wilt zien en daar wilt wandelen zou ik er een overnachting doen en anders schrappen.
Hinko schreef:
Dag 12. Voor Zion heb je nu haast geen tijd. Ik zou daar toch wel een overnachting inplannen. Een leuke plek daarvoor is Springdale.
Hier moeten we dan toch nog maar even serieus over nadenken.
Hinko schreef:Van Page naar MV is het 2 uur rijden. Ben je al 4 uur kwijt aan het rijden. MV bezoeken kost je toch ook 2 uur. Zit al op 6 uur.
Ik zou liever van Bryce via de UT 12 naar MV rijden. Daar in de buurt overnachten en vervolgens door naar Page. Wellicht kun je nog 1 dag ergens winnen.
SanFran schreef:Monument Valley vanuit Page is ook niet aan te raden. De mooiste uren zijn daar tijdens zonsopkomst en zonsondergang dus ook daar is een overnachting aan te raden.
Misschien dan Monument Valley maar schrappen.. Lijkt ons, (voor zover je het zo kan noemen) het 'minste' park van de parken die we gaan bezoeken. Tel daar de reistijd bij op kunnen we beter ergens anders langer van genieten.
lyan schreef:Hou er rekening mee dat je in de hogere gebieden al sneeuw kan verwachten, ook is het 's avonds vrij vroeg donker, de dagen zijn dan al vrij kort.
:shock: Oef daar hadden we nog geen rekening mee gehouden. Ik neem aan dat je dan Yosemite en Sequoia bedoeld?

Enfin,

Wij waarderen jullie reacties enorm, jullie zijn immers de experts!! Dus schroom jullie niet.
MEEB
Amerika-ontdekker

Bericht door MEEB »

Hinko schreef:Jullie route, heb jij die zelf samengesteld of hulp gehad van een reisbureau? Sommige plaatsen zijn echt typisch reisbureau plaatsen.
Nee, we hebben 'm zelf samengesteld zonder ook maar in de buurt van een reisbureau te komen. Wat rondstruinen op dit forum en google maps heeft ons dat zo doen besluiten. Zou je st. Barbara, Bakersfield of Monterey skippen? :lol:
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik doelde meer op Mariposa en Bakersfield. En jullie korte bezoek aan Zion. Heb diverse routes van reisbureaus voorbij zien komen die hier behoorlijk op lijken.

Met Monterey is helemaal niks mis mee. Zelf ook overnacht. Je kunt daar een whale watch tour doen en het aquarium bezoeken.

Met Santa Barbara heb ik geen ervaring, ben er alleen doorheen gereden.
Vlak voor Satan Barbara bij Camarillo heb je nog een grote outlet. Kun je prima shoppen.
Ook een bezoekje aan Solvang, Deens dorpje, is aardig.
Verdere info over de highway 1 vind je oa hier: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Santa Barbara is een leuk stadje om even een stop te maken vind ik :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker een leuk stadje.

Ik zou San Simeon (afhankelijk van je accommodatie) misschien omzetten naar Cambria, daar is wat meer te beleven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is jammer dat de tickets al geboekt zijn; met minder dan 3 weken heb je eigenlijk te weinig tijd om een rondje te maken. Ik zou daarom proberen iets te schrappen. Voor Sequoia heb je eigenlijk geen tijd - ik begrijp niet hoe je aan 2:45 uur komt naar Three rivers, als je via het park rijdt ben je zeker alleen al aan reistijd 4:30 uur kwijt. Ook die twee dagen Yosemite zie ik niet, die eerste dag heb je hooguit een paar uur. Hou er rekening mee dat de dagen eind oktober erg kort zijn. Je wint veel tijd door je overnachtingsplaatsen beter te kiezen.
Zonder Sequoia rij je via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas. Je hebt dan een mooiere en kortere route.
Er zijn mooie tips gegeven zoals Valley of Fire, maar daar heb je eigenlijk geen tijd voor. Het lijkt me jammer om dat vanuit LV te doen, je rijdt dan heen en weer terwijl je er nagenoeg langs komt op weg naar Zion.
Ik zou wel proberen om een overnachting bij Zion te doen; juist daar is het in die periode nog aangenaam qua temperatuur. In Bryce kan het sneeuwen en zullen de nachten koud zijn. Page kan met een nacht minder, Monument Valley zou ik overslaan, daar is geen tijd voor. In plaats daarvan zou ik een overnachting bij de Grand Canyon plannen; dat is geen park om even langs te rijden.
Ik zou een dag minder LA doen. Het is geen stad om uit te rusten of rond te struinen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En erg jammer dat je door Death Valley rijdt zonder echt tijd om het wat beter te zien, ik zou zelf een dag LA inleveren, een overnachting boeken in Panamint Springs Resort, en de dag daarop naar LV rijden door DV.

Bakersfield naar LV is prima te doen trouwens, maar DV is zo mooi, dat je er echt wat meer tijd aan zou moeten besteden om althans de bekende plekken te bezoeken.

Je zou zelf op de dag van Bakersfield naar Panamint er nog voor kunnen kiezen om de korte wandeling naar Darwin Falls te maken, of Ballarat te bekijken in de Panamint Valley.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb je route eens anders opgeschreven, want ik staar me anders helemaal blind op die lappen tekst.

DAG 01 - DUS – LAX
DAG 02 - LA – SANTA BARBARA – SAN SIMEON
DAG 03 – SAN SIMEON – MONTEREY – SF
DAG 04 – SAN FRANCISCO
DAG 05 - SAN FRANCISCO
DAG 06 – SF – YOSEMITE NP - MARIPOSA
DAG 07 – MARIPOSA - YOSEMITE NP – MARIPOSA
DAG 08 – MARIPOSA – SEQUOIA NP & KINGS CANYON NP – THREE RIVERS OF BAKERSFIELD
DAG 09 – THREE RIVERS / BAKERSFIELD – LAS VEGAS
DAG 10 – LAS VEGAS
DAG 11 – LAS VEGAS
DAG 12 – LV – ZION NP – BRYCE NP
DAG 13 – BRYCE CANYON – LAKE POWELL – PAGE
DAG 14 – PAGE
DAG 15 – PAGE – GRAND CANYON – KINGMAN
DAG 16 – KINGMAN – JOSHUA TREE NP – LA
DAG 17 – LOS ANGELES
DAG 18 – LOS ANGELES
DAG 19 – LOS ANGELES
DAG 20 – TERUGVLUCHT LAX – DUS
DAG 21 - AANKOMST THUIS

Ik vind eigenlijk tot Yosemite weinig mis met je reis. Dat is allemaal redelijk te doen. Kwestie van smaak en prijs of je San Simeon of Cambria als overnachting doet en hetzelfde in de omgeving van Yosemite, maar ik vind opzich met Mariposa niet zoveel mis.

Sequoia wel of niet is het al veel over gezegd. Het kan op deze manier, al zou ik dan de 2e overnachting van Yosemite misschien niet in Mariposa maar in Oakhurst doen. Maar mooier is inderdaad via de tioga pass. Dan zou ik dag 8 overnachten in Bishop. Dan heb je de dag erna genoeg tijd voor death valley voor je in Vegas aankomt. Als je overnacht in Three Rivers en misschien ook wel in Bakersfield zou ik misschien niet via death valley naar Vegas rijden.

Waar ik eigenlijk de meeste 'problemen' zie zijn dag 12/13 en 15

Voor Antelope Canyon en de Horseshoe bend heb je echt geen volle dag Page nodig. Ik zou het zelf dus zo doen:

DAG 12 – LV – ZION NP
DAG 13 – ZION - BRYCE CANYON
DAG 14 – BRYCE - PAGE
DAG 15 – PAGE – GRAND CANYON
DAG 16 – GRAND CANYON - KINGMAN
DAG 17 - KINGMAN - LA

Je hebt dan 1 dag LA korter. Dat is jammer, maar het geeft je veel meer rust op de trip. Op de stranden in LA kan je overigens prima uitrusten, maar ik denk dat het toch leuker is, zeker voor zo'n dure reis, als je onderweg het relatief wat rustiger kunt doen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

MEEB schreef:Is het te doen hier bijvoorbeeld van uit Las Vegas heen te rijden om daar een aantal uur door te brengen, en dan weer terug? Aangezien we onze dagen vol willen benutten (vroeg opstaan). En LV 's ochtends niet zo boeiend is?
Ik vind van wel. Ik zie dat jullie 2 volle dagen in Las Vegas zijn. Voor mij leeft die stad vooral 's avonds. Overdag liggen mensen er aan het zwembad of gaan ze shoppen. Denk ik toch. Ik zou dan ook liever naar Valley of Fire rijden en daar een deel van de dag doorbrengen. Vooral ook omdat jullie in deze route, zoals Marianne al aangeeft, te weinig tijd hebben om er te stoppen als je van Zion komt.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

PSVwally schreef: DAG 12 – LV – ZION NP
DAG 13 – ZION - BRYCE CANYON
DAG 14 – BRYCE - PAGE
DAG 15 – PAGE – GRAND CANYON
DAG 16 – GRAND CANYON - KINGMAN
DAG 17 - KINGMAN - LA
Deze verdeling van Paul zou ook mijn voorkeur hebben. Eventueel zou ik nog van Grand Canyon richting 29 Palms durven rijden om dan de volgende dag via Joshua Tree naar LA te rijden. Zo heb je nog een hele namiddag voor de highlights van LA of te relaxen op het strand.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had niet gezien dat er 2 dagen Las Vegas gepland waren; dan kan een bezoek aan VoF vanuit LV wel. Maar ik zou dan liever een nacht LV minder doen en een nacht in Zion toevoegen.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

In Las Vegas is ook overdag nog genoeg te zien en te doen, echt niet alleen 's avonds. Doe maar eens een rondje strip met alle themahotels, dat red je echt niet op maar 2 avonden.
Ik vind de route van Paul prima. Je hebt maar beperkt de tijd dus je zult keuzes moeten maken. In jullie korte tijd zou ik zeker niet nog een nacht Zion toevoegen, die tijd kun je beter gebruiken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Vito: Ik weet niet of dat een reactie was op mijn opmerking om een nacht Zion toe te voegen; ik bedoelde dat tov de oorspronkelijke route. :wink:

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dan begreep ik je idd verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde om bij de de route van Paul nog een extra nacht Zion toe te voegen, dus 2 nachten Zion.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vito schreef:In Las Vegas is ook overdag nog genoeg te zien en te doen, echt niet alleen 's avonds. Doe maar eens een rondje strip met alle themahotels, dat red je echt niet op maar 2 avonden.
Dat kan ik best geloven als je echt alle themahotels wil zien. Ik vond de 2 avonden en ene dag die wij er gespendeerd hebben voldoende om de themahotels te doen. Ik heb de neiging om iedereen Valley of Fire aan te raden omdat het er zò mooi is, dus ik zou daar zeker een dag Las Vegas voor willen laten vallen :) . Wat niet wil zeggen dat je geen 2 volle dagen in Las Vegas kan spenderen, zeker wel. Hangt er gewoon van af wat je graag wil zien / doen.
MEEB
Amerika-ontdekker

Bericht door MEEB »

Bedankt allemaal alvast voor alle tips. Wij gaan er even een weekend tussenuit! Daarna gaan we alles eens evalueren. Tips blijven nog steeds meer dan welkom! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer