Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pepito: LA-Yosemite-LA 4,5 dagen met drie-jarige

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Pepito: LA-Yosemite-LA 4,5 dagen met drie-jarige

Bericht door Pepito »

Deze zomer gaan we op familie-bezoek in LA, mijn zwager gaat trouwen en het is ook de bedoeling dat onze dochter van dan 3 jaar en 9 maand veel bij opa en oma kan zijn, dus we zullen veel in en rond LA zijn.
Maar omdat ik graag ook wat meer dan alleen LA wil zien gaan we (mijn vrouw, dochter en ik) 5 dagen de stad uit, en wel naar Yosemite.

Uit de verschillende berichten hier op het forum had ik begrepen dat het toch wel erg prettig is om in de vallei te overnachten, en dat dat ook veel tijd kan schelen, nadeel is uiteraard de prijs, en dat het lastig is om wat te vinden. Maar het is uiteindelijk gelukt om 2 nachten te boeken in de Yosemite Valley Lodge. Ik hoop maar dat dit de extra rust voor onze dochter(en dus voor ons) geeft om er van te kunnen genieten, en zo kan ik eventueel ook mijn vrouw en dochter bij het zwembad achterlaten en zelf nog een kleine wandeling maken (Zij blij, ik blij).

Het enige wat nu vast ligt is het hotel in Mammoth Lakes, dat is via priceline gegaan, ik had ook gebieden aan de west-kant opgegeven maar het lot heeft bepaald dat we dus via de oostkant en de Tioga pass beginnen. Dat is denk ik ook wel een mooie binnenkomer. Alleen roept dit wel twijfel op over Mono Lake en Bodie. Eerst had ik in gedachten om via de Tioga pass te vertrekken, en dan kon ik bij aankomst in Lee Vining nog wel bedenken of er nog energie was voor Bodie of Tufa's. Maar nu is dit wel een lastiger inschatten aan het begin van de dag.

Hieronder heb ik als eerste opzet een aantal dingen al op een rijtje gezet per dag, en ik hoor graag of dit haalbaar lijkt?
Is de dagindeling te doen, ook met een kind van 3 er bij?
Zijn er nog tips, must sees, must do's (met een drie jarige)?

Dag 1 Dinsdag
LA - Mammoth Lakes (503 km 5:20 h),
hotel via priceline, niet annuleerbaar
- Mojave airport, lunch at Voyager Restaurant? Heeft hier iemand ervaring mee, is er wat te zien van de aircraft boneyard en eventuele testvliegtuigen, of is het een stop niet waard? - misschien, ligt aan o.a. aan vertrektijd en stemming op dat moment, zin om door te rijden of toe aan een stop?
- Nog tips tussen Mojave en Mammoth Lakes? ... ja dus:
- of Alabama Hills
- of Ancient Bristlecone Pine Forest
- Misschien via Mono Lake rijden, maar dat is wel een uur extra? ... op dat moment bekijken, ligt ook aan het deel hiervoor, anders woensdagochtend
- Niet te laat aankomen is ook wel fijn, kan onze dochter nog even zwemmen

Dag 2 Woensdag
Mammoth Lakes - Yosemite Valley (170 km 2:40 h)
Via Tioga pas

- Eerst nog naar Mono Lake ? Ja, indien niet op dinsdag gedaan, South Tufa deel lijkt het beste om heen te gaan.
- Eerst nog naar Bodie ? ( 2 uur extra rijden) .... wordt te veel en te ver
- Tuolumne Meadows
- Soda Springs and Parson’s Lodge Trail
- Tenaya Lake
- Olmsted Point
- Tuolumne Grove trail (kan met buggy?) (Kan ook later) ...of sequoias in Sequoia bekijken
- Tunnel View
- Visitor Center (Kan ook later)
- zwemmen
- Lower Yosemite Fall Trail

Dag 3 Donderdag
Yosemite Valley
- Mirror Lake Meadow Trail
- Sentinel & Cooks Meadow Loop?
- Glacier Point? (Schijnt mooier te zijn op het eind van de dag, of toch op vrijdag doen als het logischer in de route past?)... op vrijdag
- Bridal veil Fall?
- + fietsen huren?

Dag 4 Vrijdag
Yosemite Valley - Fresno? (150 km 2:30 h)
- Taft Point
- Sentinel Dome
- Glacier Point

Dag 5 Zaterdag
Fresno? - LA (360 km 3:30 h)
Is er hiertussen nog iets leuks? ....Ja, Sequoia NP
Of beter op vrijdag wat meer richting kust rijden, en dan daarlangs naar LA? ... nee, wordt te ver

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies, alvast bedankt!

Updated: dag indeling en activiteiten na aanleiding van de reacties hieronder.
Laatst gewijzigd door Pepito op 30 mei 2016, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Pepito: LA-Yosemite-LA 4,5 dagen met drie-jarige

Bericht door MDeckers »

Het gaat je 4 uur (minimum) extra reistijd kosten, maar je zou van Yosemite naar Monterey kunnen gaan, en via Highway 1 terug naar LA.
Fresno naar Bakersfield is echt een heel saaie weg tussen de velden, rechtdoor, niets te zien. Je gaat je beter amuseren op een van de mooiste routes van de VS (HW 1). Dit wel als je denk dat je kind het zal kunnen uithouden om 2 dagen na elkaar 4 en 6 uur in de auto te zitten.

Fresno ken ik op zich niet, maar Bakersfield is niet echt een stad die de moeite is om te bezoeken voor toerisme.

Eerste deel van de route (LV - Mammoth Lakes - Yosemite) zit volgens mij wel goed trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills, dat is wel leuk om even rond te kijken. Zie ons 2015-verslag daarvoor. Je hebt op zich ook nog wel tijd denk ik om langs Mono Lake te gaan, en anders doe je dat de volgende dag, dan kom je er langs.
Bodie is twee keer ene uur rijden en voor het bezoek moet je ook minimaal een uur uittrekken. Ik vind het erg de moeite waard, maar of het met een driejarige iets is weet ik niet. Het kan er ook vreselijk heet zijn in de zomer. Je tijd voor de Tioga Road wordt dan ook wel beperkt.
Ik denk dat de Tuolumne Grove met een buggy wat lastig is. Wij deden vorig jaar de Merced grove - die is rustiger. Maar ook hier zal het lastig zijn met een buggy hoewel het eerste deel wel te doen is.

Ik weet niet wanneer jullie er precies zijn; het kan zijn dat de Yosemite Fall al droog staat.
Glacier Point zou ik combineren met Taft Point/Sentinel Dome. Elk tijdstip is mooi voor Glacier Point.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Taft Point en de Merced Grove etc, en ons 2013-verslag voor Mono Lake en Bodie, en Yosemite.
Je kunt bij de Lodge en bij Half Dome Village fietsen huren, misschien is dat ook een idee.

Misschien niet in Yosemite naar de sequoia's gaan, maar via Kings Canyon (Grant Grove) rijden?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zo zie je maar dat priceline ook weer niet alles is.

Lunchen moet je toch, dus waarom niet aan Mojave Airport. (alhoewel je er dan nog maar 2 uurtjes rijden opzitten hebt). Is het de moeite ? Ik denk eerlijk gezegd vandaag de dag niet meer. Op google earth staat een vrij recente foto en daarop zie je dat er nog maar weinig vliegtuigen staan (een 80 tal) Langs de andere kant zou ik eigenlijk ook liever lunchen in Lone Pine, dan ben je toch een 3,5 uur ver van LA. Er blijft dan ook prima tijd over voor de Alabama Hills en Mono Lake.

Bodie vind ik toch echt wel de moeite waard om te bezoeken. Het levert denk ik toch steeds mooie plaatsjes op.

Glacier point vanuit de vallei is best een flink stukje heen en terug. Het past in ieder geval logischer in de route onderweg naar Fresno.

Fresno en Bakersfield betekenen op zich amper iets. De hele Central Valley heeft eigenlijk toeristisch amper iets te bieden. Het idee welke geopperd wordt om via de kustroute te gaan zou ik vergeten, dat vind ik eerder gekkenwerk. De weg naar Monterey is al even saai als de weg naar LA en vanuit Fresno ben je in directe rit op 3,5 uur in LA, waar je er 2,5 uur over doet tot Monterey. Een optie is inderdaad om via Sequoia te rijden en daar een aantal stops te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Je zit met de kustroute inderdaad een heel deel om te rijden en Monterey naar LA is een heel lange dag (zeker met een kindje). Ik stelde het maar voor omdat TS vroeg of het een optie is om meer naar de kust te trekken, en technisch gezien is het dit wel.

Als ben je waarschijnlijk wel beter uit met een stop rond Sequoia.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Mochten ze dit in twee dagen kunnen doen zou ik nog volgen, maar op één dag lijkt me dat toch een beetje teveel van het goede. Het tempo zal hoog liggen en er zijn flinke bochtige stukken wat voor de kleine dan ook niet aangenaam zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Dank voor alle reacties en tips zo ver. Ik verlies me al weer in het lezen van verslagen, vooral van Martin & Marianne. Ik wilde eigenlijk alleen maar de stukjes bekijken waar we zelf nu heen gaan of langskomen, maar voor ik het weet geniet ik van jullie hele reizen... Wat leuk om te lezen!

Voor dag 1 staat Alabama Hills er als optie op, maar ik las ook het stuk van Martin & Marianne over de 'Ancient Bristlecone Pine Forest' , dat lijkt me ook wel heel mooi, maar het is natuurlijk wel net iets van de route af. Ik denk dat ik het van de mood op de achterbank af laat hangen, in slaap in Lone Pine, dan rij ik door, maar als men al toe is aan een stop dan worden het de Alabama Hills.
Martin & Marianne schreef: Misschien niet in Yosemite naar de sequoia's gaan, maar via Kings Canyon (Grant Grove) rijden?
Marianne
Toen ik dit las, dacht ik "ach, sequoia's heb ik in 2013 in Sequoia National Forest al gezien, het Sequoia NP wat de bedoeling was, was toen dicht vanwege de 'government shutdown'. Die sequoias kan ik wel skippen."

Maar met het lezen van jullie verslagen en Martin's onvoorwaardelijke liefde voor deze bomen, begin ik het toch wel een heel goed idee te vinden om via Sequoia NP terug te gaan. Het was tenslotte voor ons ook ooit een doel, en toen konden we er niet heen, dat moet nu maar goed gemaakt worden.
Dag 5 krijgt dus zijn invulling, en de kustroute doen we een andere keer.
(Die kustroute heb ik in 2008 al een keer onvoorbereid en onervaren... in 1 dag van SF naar LA gereden. Had ooit gehoord, dat het een must was, maar daarbij niet opgeslagen dat je dat beter in meerdere dagen kon splitsen. Wat was dat een lange dag. Staat nog wel op de lijst om een keer de tijd voor te nemen. Misschien ook deze zomer nog wel...)

Voor wat betreft de buggy toegankelijkheid vraag ik me überhaupt nog af of ik nog wel een buggy mee wil nemen. Ze kan al best goed lopen, als het maar lukt om d'r gemotiveerd te houden. (En met watervallen en ijsjes, moeten we daarmee toch een heel eind komen.)
Als de buggy mee gaat vrees ik dat het meer is voor onze tassen en aankopen, dan dat de kleine meid er nog in wil zitten. Ze zit toch al liever op mijn schouders. Hoe ervaren anderen dat, is een buggy nog handig, of al snel een blok aan je been? In NL gebruiken we hem bijna nooit meer.

De fietsen huren ga ik even verder uitzoeken, dat vind ik wel een heel leuk idee.

We gaan trouwens eind juni. Lekker snel al.

Ik zal de planning in de openingspost wat updaten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Verander door wat knip en plakwerk de post en plaats het in het topic in een nieuw bericht ipv de openingspost aan te passen, dat is heel irritant, want dan wegen wij soms niet wat wel of niet is aangepast. Om het makkelijk te houden :wink:
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Okee, dat zal ik devolgende keer doen, ik dacht juist niet te veel dubbel te posten...
Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 »

Wij gaan in de zomer ook naar de VS met onze dochter die dan net 3 is. We gaan de buggy wel meenemen, maar ook een draagzak. Ze loopt uiteraard ook prima, maar kan me voorstellen dat ze toch wel snel moe zal zijn. Ze wil hier in Nederland dan vaak bij mama op de arm of bij papa op de schouders, maar dat wordt al snel zwaar vind ik. Een draagzak vind ik daarom ideaal, je hebt speciale peuterdragers waarmee je je kindje fijn op de rug kunt dragen. Misschien een tip voor jullie :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer