Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mrsirish: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mrsirish
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mrsirish: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes.

Bericht door mrsirish »

Na heel veel lezen op het forum kom ik toch niet helemaal uit dit stukje route.

Welke route kunnen we het beste nemen vanaf Las Vegas?

We willen rond 8:00 's ochtends vertrekken uit Las Vegas, zodat we lekker op tijd naar Death Valley kunnen. Nu dacht ik de volgende dingen te bezoeken (in deze volgorde):

Dante's View
Zabriskie Point
Badwater
Visitor Center
Stovepipe Well

Dan naar het hotel (Furnace Creek Ranch) om daar wat te relaxen en dan te slapen. De volgende dag wilde ik graag de zonsopgang gaan bekijken bij de sand dunes. Zonsopgang is om 5:41 dus dat wordt een vroegertje.

Hierna doorrijden naar de Mammoth Lakes. Onderweg langs de Nederlandse bakker (even de naam vergeten) en dan in de buurt van de Mammoth Lakes zwemmen bij een mooi meer.

Iemand tips, ben ik dingen vergeten? Ik hoor ze graag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

In dit topic kun je tips vinden over Death Valley.
In welke tijd van het jaar ben je er? In de zomer zou ik niet zo vroeg vertrekken uit Las Vegas, je hebt voor de uitzichtpunten aan een halve dag genoeg. Als je in Furnace Creek overnacht is het niet handig om eerst nog naar Stovepipe Wells te gaan, je rijdt er de volgende dag langs.
Bij Lone Pine kun je langs de Alabama Hills rijden. Bij Big Pine heb je het Bristlecone Pines Forest. Zie daarvoor, en voor Bodie en Mono Lake ons 2013-verslag. En kijk eens naar ons 2015-verslag voor onder andere de Alabama Hills en Death Valley.

Marianne
mrsirish
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door mrsirish »

We zijn er 27 en 28 juli.. dus bloedheet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dan zou ik pas in het begin van de middag vertrekken. Je zult dan in DV niet veel meer doen dan de uitzichtpunten. Om te wandelen is het te heet. In 2006 waren wij er ook midden in de zomer - kijk anders ook eens in dat verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 jun 2016, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis mrsirish: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes.

Bericht door Pim & Narelle »

Wij zijn via Pahrump en Death Valley Junction het park ingereden en hebben vervolgens de punten bekeken die je noemt. Vergeet ook zeker de Artist's Drive niet, prachtig!

De volgende dag is het leuk om in Lone Pine even te stoppen, een typisch western plaatsje.

Wij zijn vorig jaar in één keer van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden, misschien heb je nog wat aan ons fotoverslag, zie hieronder (dag 18) :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis mrsirish: Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes.

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook gewoon 's ochtends uit Vegas vertrekken. Prima te doen allemaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer