Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maud84: naar het Zuidwesten in september.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maud84
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Maud84: naar het Zuidwesten in september.

Bericht door Maud84 »

We gaan in september (2 personen) met de auto voor de eerste keer rondreizen in Amerika. We hebben onderstaande route in gedachten.
Hebben jullie nog tips voor ons voor deze reis?

1. Aankomst in San Francisco laat in de middag.
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Vertrek vroeg in de ochtend naar Yosemite
5. Yosemite
6. Vertrek in de ochtend naar Death Valley
7. Vertrek naar Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas/ Celebration Tour naar Grand Canyon
10. Vertrek richting Bryce Canyon
11. Bryce Canyon/ misschien al een stukje richting page rijden.
12. Vertrek richting Antelope Canyon/ Page
13/14. Vanuit Page richting Flagstaff. Van daar uit naar Kingman via route 66. Een aantal uren een motor huren.
15.
16.
17.
18.
19.
20. Einde van deze dag overnachting bij het vliegveld.
21. Terugvlucht vanuit San Francisco

We denken erover om op dag 10 eerst nog te stoppen bij Zion en daarna richting Bryce Canyon te gaan, want we hebben dag 11 ook nog daar gepland. Maar ik weet niet of dat allemaal te krap is.

Dag 12 willen we op tijd naar Antelope Canyon gaan, maar hier ben je maar een halve dag bezig. Dus kijken we nog voor een andere bezienswaardigheid.

Dag 15 tot 20 moeten we nog invullen, maar de planning is om nog naar Los Angeles en Santa Monica te gaan. Via Highway 1 gaan we terug richting het vliegveld van San Francisco.

We hebben tot nu toe alleen een slaapplek geregeld in San Francisco en Las Vegas.
We willen kijken om nog te stoppen bij de Grand Canyon (deze zijn we wel al met de helikoptervlucht). Horseshoe Bend lijkt ons ook mooi en Havasu Falls ook. Die laatste heb je geloof ik wel veel tijd voor nodig.

Alvast bedankt! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Maud84: naar het Zuidwesten in september.

Bericht door Marcopstal »

Een eerste probleempje bespeur ik op dag 6. Vanuit Yosemite via de Tioga Pass naar Death Valley is eigenlijk wat te veel voor één dag. Je hebt dan weinig tijd voor alles omheen de Tioga Pass en voor Mono Lake. Een uitstapje naar Bodie (wat toch wel een aanrader is) zit er al helemaal niet in want daar moet je toch een uurtje of 3 voor rekenen.

Aangezien je een rondje doet, waarom dan niet de volle dagen SF op het einde ? Je bent de eerste dag toch vroeg wakker en kan dan al vroeg vertrekken naar Yosemite.

Op dag 9 plan je een Celebration Tour naar de Grand Canyon. Een dure aangelegenheid die je niet eens boven de echte Grand Canyon brengt. Men vliegt immers naar de Grand Canyon West wat toch iets helemaal anders is.

Zion even meepikken onderweg naar Bryce is vrij zinloos. Zion is een park waar je toch wat tijd voor nodig hebt. Voor Bryce daarentegen heb je aan één overnachting genoeg.

Waarom van Page naar Flagstaff ? Je gaat toch veel beter naar de Grand Canyon toe ? Flagstaff ligt daarvoor helemaal niet goed. Het idee om een motor te huren voor enkele uurtjes vind ik wat raar. Zo buitengewoon is de route hier immers niet.

Voor de kustroute zelf neem je toch best twee overnachtingen (Pismo Beach area en Monterey).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Dat is een prima route voor een eerst keer naar het zuidwesten. Het is jammer om Zion te missen. De helikoptervlucht zou ik vanaf Tusayan doen, dat scheelt een een hoop tijd.

Marianne
Davina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Davina »

Hoi,

Ik zou zeker 2 dagen of 1 volle dag Zion erbij doen, dat park is zo vreselijk mooi!! Bryce kan in 1 dag idd.
Wij hebben overigens de vorige keer ook een stop gemaakt tussen Yosemite en Death Valley, een overnachting in Bishop. Maar dat zouden wij nu niet meer doen, als je vroeg vertrekt vanuit Yosemite kun je makkelijk naar Death Valley. Gewoon op je gemakje over de Tioga pass, lekker stoppen om een broodje te eten etc.
In Page, als je naar de Antelope Canyon gaat, zou je die dag kunnen combineren met een middagje zwemmen aan het Powell Lake of je kunt naar Horseshoe bend evt
New York & Florida 2017: http://keyners2017.blogspot.nl
Hong Kong & Bali 2018: https://keynershongkong2018.blogspot.com
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

als je vroeg vertrekt vanuit Yosemite kun je makkelijk naar Death Valley. Gewoon op je gemakje over de Tioga pass, lekker stoppen om een broodje te eten etc.
Daar ben ik het niet mee eens:

- Vanuit Yosemite Valley is het 6 uur rijden tot Furnace Creek.
- Langsheen de Tioga Road zijn verschillende plaatsen welke een stop waard zijn zoals Tuolumne Meadows, Olmsted Point en Tenaya Lake. Zelfs al besteed je maar een half uurtje per stop dan zit je al aan 1,5 uur.
- Wil je naar Bodie, wat een aanrader is dan kost je dat minstens 3 uur extra.
- Wil je aan Mono Lake bvb naar de South Tufas dan kost je dat minstens een uur.
- Wil je in Lone Pine naar de Alabama Hills dan kost je dat een uur extra.
- Stops op het stuk Death Valley tot Furnace Creekkosten je toch makkelijk een 1,5 uur

Ik kom hier op 13 uur. En dan heb ik me gehaast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eens met Marianne, bestudeer de voorbeeld route eens.

En overweeg om de helikopter tour bij de Grand Canyon South Rim zelf te doen, duurt minder lang, kost minder maar brengt je tenminste boven de 'echte' canyon en niet voor een astronomisch bedrag naar een zij-canyon waar je vervolgens nog voor veel services bij moet betalen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wij hebben ook in 1 dag death valley via tioga pass naar oakhurst gereden. We zijn toch echter niet naar bodie en mono lake geweest. Onze reis was geboekt door het reisburo en het was niet anders. De andere keer gaan we hier toch meer tijd aan besteden. Ik zou het afraden, tioga pass is te mooi om zo snel langs te gaan.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Maud84
Amerika-newbie

Bericht door Maud84 »

Dank je voor de tips! Er is zoveel te zien en daarom moet je inderdaad keuzes maken. De reden dat we vanuit Las Vegas willen vliegen is dat je ook nog over de Hoover dam vliegt en land in de Canyon.
We willen niet in het weekend in Las Vegas zijn, vandaar dat we niet kunnen stoppen bij alle bezienswaardigheden op weg naar Death Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou nog eens goed nadenken over die vlucht vanaf Las Vegas; de Hoover dam vanuit de lucht zou voor mij geen reden zijn om daarvoor te kiezen; het is indrukwekkender om de dam van dichtbij te zien. Je zou ook de Glen Canyon Dam bij Page kunnen bezoeken, daar rij je toch langs.
Het probleem van de het weekend in Las Vegas is te ondervangen door de dagen SF op het laatst te doen. als je niet wilt schuiven zou ik de overnachting in DV vervangen door een stop in Bishop of Lone Pine; op die manier heb je de afstand Yosemite-LV beter verdeeld.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Mocht je echt perse in 1 dag van de Yosemite naar Death Valley willen dan is dit te doen als je ervoor kiest bodie niet mee te pakken.

Vertrek dan wel smorgens vroeg al zodat je tijd hebt om alles te bekijken (uurtje of 8 ) en houdt er rekening mee dat je dan niet voor vijfen aankomt bij Death Valley. Op zich kan je dan een deel van de bezienswaardigheden nog mee pakken onderweg naar Furnace Creek (reken dan wel weer iig een uur later aankomen bij het hotel), En de rest de volgende ochtend, de rit naar Vegas is namelijk maar 2 uurtjes dus je kan smorgens nog best wat uurtjes in Death Valley doorbrengen.

Ook zou ik idd aanraden om vanuit Page naar de Grand Canyon te rijden. Zelf vind ik er doorheen hiken toch een stuk leuker dan eroverheen vliegen.Als je rond tienen uit Page vertrekt heb je een hele dag om de Canyon te zien. Zelf rijd ik meestal na de zonsondergang in de canyon door richting Williams (uurtje rijden) omdat overnachten hier gewoon veel goedkoper is. Maar ook voor jou als je een stuk route 66 wil pakken is van Williams naar Kingman best een leuke rit de dag daarna.

Vanaf dag 13 zou ik het dan zo invullen.
13 Page via Grand Canyon naar Williams (of Grand Canyon zelf wat je fijn vind)
14 Williams via Kingman naar Twentynine palms (Joshua Tree National Park)
15 Joshua Tree naar Los Angeles
16 LA
17 LA
18 LA-Pismo
19 Pismo-Monterey
20 Monterey-Vliegveld

en zoals hierboven al gezegd, sla Zion niet over!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Maud84
Amerika-newbie

Bericht door Maud84 »

Super bedankt voor de tips!
We kunnen weer verder met plannen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer