Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Daka11: 1e roadtrip september'16

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Daka11
Amerika-ontdekker

Reis Daka11: 1e roadtrip september'16

Bericht door Daka11 »

Goedemorgen allemaal,

Wij (Kasper en Danielle) gaan van 30 augustus t/m 29 september 2016 met de auto roadtrippen door het zuidwesten van Amerika. Bij Wallmart in Las Vegas schaffen we een tentje + toebehoren aan, zodat we in de Nationale Parken kunnen kamperen. De meeste campings hebben we op voorhand alvast geboekt, op Bryce NP na. Dat was helaas niet mogelijk, maar tips zijn uiteraard welkom. Jullie zien nog een heleboel vraagtekens staan, maar dat is eigenlijk een beetje met opzet. We willen ons langs de westkust niet teveel vastpinnen aan data en het liefst op de bonnefooi hotelletjes/campings reserveren (Tips zijn nogmaals heel erg welkom!). Hoe denken jullie hierover en wat zijn plekken waar we, naast San Diego, LA en San Francisco, langs de westkust het beste kunnen overnachten? Big Sur, Morro Bay, Santa Barbara, Carlsbad?

We hebben zowel online als in verschillende boekjes veel informatie gevonden en uiteindelijk zijn we tot de volgende route gekomen:

Dag 1 = Amsterdam – Las Vegas (Oasis at Gold Spike)
Dag 2 = Las Vegas (Oasis at Gold Spike)
Dag 3 = Las Vegas – Zion NP (Watchman Campground)
Dag 4 = Zion NP – Bryce NP (Nog geen camping)
Dag 5 = Bryce NP (Nog geen camping)
Dag 6 = Bryce NP – Lake Powell/Page (Lake Powell Resorts)
Dag 7 = Lake Powell/Page - Horseshoe Bend/Antelope Canyon – Grand Canyon (Mather Campground)
Dag 8 = Grand Canyon (Mather Campground)
Dag 9 = Grand Canyon – Stukje Route 66 - Kingman - Needles (Needles KOA Campground)
Dag 10 = Needles – Palm Springs (Vagabond Inn Palm Springs)
Dag 11 = Palm Springs - San Diego (Nog niks geboekt...)
Dag 12 = San Diego
Dag 13 = San Diego
Dag 14 = San Diego - Los Angeles (Nog niks geboekt)
Dag 15 = ?
Dag 16 = ?
Dag 17 = ?
Dag 18 = ?
Dag 19 = ?
Dag 20 = ?
Dag 21 = ?
Dag 22 = ?
Dag 23 = ?
Dag 24 = San Francisco (Nog niks geboekt)
Dag 25 = San Francisco – Yosemite (Crane Flat Campground)
Dag 26 = Yosemite (Crane Flat Campground)
Dag 27 = Yosemite – Tioga Pass - Mammoth Lake (Twin Lakes Camground )
Dag 28 = Mammoth Lake - Lone Pine (Lone Pine Campground)
Dag 29 = Lone Pine - Death Valley - Las Vegas (Nog niks geboekt)
Dag 30 = Las Vegas (Nog niks geboekt)
Dag 31 = Las Vegas - Amsterdam

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daka11 op 19 jul 2016, 11:39, 3 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Re: Reis Daka11: 1e roadtrip september'16

Bericht door bedeve »

Dag 11 gaan jullie van Palm Springs direct naar San Diego.
Je laat dan een pracht kampeergebied wat in sept/okt langzamerhand richting seizoen gaat aan je voorbij gaan.
Joshua Tree .
Als niet kampeerder kijk ik daar altijd wel naar de tentjes tussen de rotsen.
Krijg ik haast iets van " Zal ik ook eens ... "
Vanuit Joshua Tree, langs Salton Sea via Anza Borrego naar San Diego afzakken is vele malen mooier dan de nu gekozen directe lijn vanuit Palm Springs.
San Diego een dag of 3 opschuiven voegt veel toe.
Veel plezier met de voorbereidingen .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben het er mee eens dat de route via Anza Borrego erg mooi is! Wij deden deze afgelopen maart/april. Ik weet alleen niet hoe heet het daar nog zal zijn in september/oktober.
Als je langs de kust ook wilt kamperen lijkt het me raadzaam om dat ook te boeken. Ik was verbaasd dat in maart/april veel campings daar al maanden van te voren volgeboekt waren. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Voor de rest van je route kun je ook eens kijken bij onze eerdere verslagen voor inspiratie. Wij hebben ook vaak met de tent gereisd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Michelly , Anza Borrego is heet. Mijn ervaring is van eind oktober. Daarom noemde ik het niet als tent kampeerplek. Wel Joshua Tree omdat je daar op verschillende campgrounds tussen de rotsen prachtige , beschutte, koele, tent plekken hebt.
Stuur mij een PB !
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Ik zal even het goede plaatje uploaden in de begin post, zie dat Google Maps een stukje van de route anders heeft uitgestippeld. We willen via Palm Dessert over de 74 richting San Diego rijden.

Een stop bij Joshua Tree Park hebben we bewust niet gedaan, omdat we ook wel echt van de kust houden en daar liever wat meer tijd hebben..
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Daka11 Wanneer gaan jullie op pad. ?
In september heb je nog wel veel avond/ochtend mist aan de kust.
Dat maakt het er kamperen niet comfortabel
Er is een prachtplek tussen Santa Cruz en San Francisco waar ik wel veel ben geweest,vaak heb gezegd dat ik er een keer ga logeren, maar het is er nog niet van gekomen.
http://www.norcalhostels.org/pigeon
Stuur mij een PB !
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

We vliegen 30 augustus heen en 29 september terug. Bedankt voor de tip, dat is iets voor ons om te onthouden en mee te nemen in onze overwegingen.
Pigeon Point ziet er heel gaaf uit op de foto's, maar zitten er ook veel duiven zoals de naam het zegt? Als er iets is waar ik niet tegen kan...Hihi :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou eerlijk gezegd over het eerste deel van je vakantie al langer doen en de hoek monument valley, moab, capitol reef meepakken. Qua tijd kan dat makkelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook wat meer tijd uittrekken in het begin. Voor Zion heb je nu weinig tijd. Ik zou daar een extra nacht doen. Dat geeft je ook nog tijd voor Valley of Fire. En je kunt dan op tijd vertrekken naar Bryce voor een fcfs plaats in het park.
Waarom niet kamperen in Joshua Tree in plaats van de overnachting in Palm Springs?
Kijk voor een deel van jullie route eens in ons 2015-verslag. Tijdens onze eerste reis waren wij er ook in september en hebben we ook gekampeerd. Wij vonden de camping bij Pfeiffer Big Sur leuk.
Maar het is al even geleden dat we daar waren.

Marianne
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@psvwally (goede naam trouwens ;)) en @marianne bedankt voor de tips!

In Zion konden we helaas maar 1 nachtje boeken op de camping. Toen hebben we besloten om het daar ook maar bij te laten, omdat we in Bryce ook al niks kunnen vastleggen (blijft het 1e keer hé, dus wilden wel beetje zekerheid). Zouden jullie eerder 2 nachten Zion doen dan Bryce?

Wat betreft Momument Valley en de rest in die hoek, dat kunnen we i.v.m. reservering op camping in Grand Canyon niet meer toevoegen. We hebben er ook bewust voor gekozen om dat 'over te slaan'. We willen liever wat langer langs de kust verblijven, zodat we ook af eens een stranddagje kunnen doen. Ik zal eens gaan kijken naar de camping bij Pfeiffer Big Sur, zijn jullie ook bekend met Kirk Creek Campground? Daar heb ik ook positieve verhalen over gelezen, maar dat je er wel heel vroeg moet zijn voor fcfs.

En Joshua Tree, daar gaan we over nadenken. Het hotel in Palm Springs kunnen we nog kosteloos annuleren. Leek ons alleen wel even lekker een gewoon bed + zwembadje na die dagen in de tent...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce is niet zo groot; op zich zou 1 nacht daar wel voldoende zijn. Wat zijn jullie plannen in de parken? Je zou voor Zion voor de tweede nacht naar de fcfs camping kunnen verhuizen. Of kijk in Springdale. Verder zou ik niet de route af laten hangen van de reservering in de Grand Canyon. Je kunt dat toch annuleren? Ik denk dat er op andere dagen ook nog wel iets vrij is.
De kust is prachtig maar met 2 of 3 overnachtingen heb je daar voldoende tijd.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij drijf je in Joshua Tree je tent uit van de hitte in September, ik zou ook voor een bedje kiezen.
Overigens zou ik voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce kiezen, zeker als je wat wilt ondernemen. Bryce is overigens ook erg mooi, maar niet zo heel erg groot.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben langs de kust op de campground van Pfeiffer Big Sur SP en van Morro Bay SP gestaan. Allebei heel fijne campings. We hebben ook overwogen om op de Saddle Mountain Ranch te gaan staan, niet ver van Carmel, enkele km weg van de kust, prachtig uitzicht (www.carmelcamping.com), maar omdat we de volgende dag onze camper moesten inleveren, vonden we die plek toch niet zo geschikt, dus dat hebben we niet gedaan. Wij reisden met een camper, maar er zijn ook overal tentplaatsen.
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Marianne, we zijn allebei sportief en zien het wel zitten om in de verschillende parken wandelingen/trails lopen. Hoe/wat moeten we nog uitzoeken, zag op jullie blog dat jullie daar ook veel ervaring mee hebben. Als ik het zo lees is het dus toffer om in Zion een langere trail te lopen dan in Bryce een wat kortere? Natuurlijk is het een optie om de overnachting te annuleren die we hebben geboekt in Grand Canyon, maar helaas is dat niet kosteloos en ten tweede moeten we dan ook de overnachting in Needles annuleren (kost ook weer geld).

@PSVwally, lijkt mij ook niet heel fijn om van de hitte de tent uit te drijven. En wat je zegt over Zion en Bryce nemen we mee.. daar hebben we nog een beetje speling en kunnen we de extra nacht in Bryce verschuiven naar Zion.

@Anneleen, Morro Bay staat zeker ook hoog op ons lijstje! De andere twee zal ik ook even noteren en samen met Kasper gaan bekijken.

Danielle.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Volgens mij drijf je in Joshua Tree je tent uit van de hitte in September,
.
Heb je dat bedacht, of zelf ervaren ??
Ook rondgelopen over de campgrounds en de inhammen in de rotspartijen gezien die van de kampeerplekken een omsloten, koele plek maken ?
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt zowel in Bryce als in Zion mooie wandelingen maken. Op zich kan 1 nacht Zion en 2 nachten Bryce ook wel, de parken liggen dicht bij elkaar, maar aangezien jullie nog geen camping hebben in Bryce leek het me handiger om vroeg te vertrekken naar Bryce. Met 1 nacht Zion betekent dat dat er nauwelijks tijd overblijft voor Zion.
Voor een annulering betaal je 10 of 15 dollar. Jammer natuurlijk, maar niet onoverkomelijk lijkt me.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

bedeve schreef:
PSVwally schreef:Volgens mij drijf je in Joshua Tree je tent uit van de hitte in September,
.
Heb je dat bedacht, of zelf ervaren ??
Ook rondgelopen over de campgrounds en de inhammen in de rotspartijen gezien die van de kampeerplekken een omsloten, koele plek maken ?
Nee, ik heb dat niet zelf ervaren. Maar als je veel verhalen leest is dit toch wel een vaste beoordeling van JT in de zomermaanden. Maar dan ook nog één van een veelgebruikte bron op dit forum, ontdek-Amerika, dus ik snap hun idee wel om daar voor een hotel te kiezen.
Tijdens de zomer kan het erg heet zijn, de hoogst gemeten temperatuur ooit is 47,3° C. 's Nachts koelt het maar nauwelijks af, het blijft vaak ruim boven de 20° C.
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

@Marianne, die 10 á 15 dollar is inderdaad niet onoverkomelijk. Maar als we in Zion 2 nachten pakken en in Bryce 1 dan kunnen we die kosten weer besparen en zoals je zegt gewoon op tijd naar Bryce vertrekken voor een FSFC plekje op een camping daar. Het is sowieso ook het plan om op tijd te vertrekken we vanuit Las Vegas naar Zion, zodat we onderweg ook een stop kunnen maken bij Valley of Fire.

Dan kunnen we in Zion een langere wandeling maken, in Bryce misschien een wat kortere, in Grand Canyon weer een wat langere en in Yosemite hebben we ook 2 nachten dus ook meer tijd om te wandelen..
Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Zowel van Michelly, Martin & Marianne Anneleen en PSVwally een aantal reisverhalen gelezen en het begin nu toch wel steeds meer te kriebelen hoor. Super leuk om te lezen en om de foto's erbij te zien. We gaan zelf ook een blog (http://www.kasendaaninamerika.wordpress.com) bij houden voor de thuisblijvers. Is dat een beetje te doen denken jullie qua WiFi?

Wat betreft onze route, daar gaan we zondag en maandag weer even goed voor zitten. Eens kijken hoeveel KM we per keer langs de kust ongeveer willen rijden en de knoop doorhakken als het gaat om Zion & Bryce..
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zo'n blog kan in de meeste gevallen prima via de WiFi worden bijgehouden. Met foto's zul je misschien af en toe moeite hebben. Het is leuk voor de achterblijvers, maar ik hou een blog vooral bij voor onszelf. Je ziet en doet zoveel, het is leuk het 'later' als een soort dagboek terug te kunnen lezen.

Wat je zult merken is dat het s'avonds best een opgave is om je blog te updaten, vaak ben je toch moe van de activiteiten die dag. Maar leuk dat jullie er een bijhouden! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer