Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Roy & Lisa: USA-reis nummer 2 - Salt Lake City.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Roy & Lisa: USA-reis nummer 2 - Salt Lake City.
Nadat we afgelopen juni een fantastische roadtrip hebben gemaakt door het westen van de USA, is 1 ding duidelijk, we willen terug! Er zijn een aantal dingen die we graag willen zien en sommige dingen/plaatsen willen we zeker nog een keer zien. We zijn erg benieuwd naar bezienswaardigheden wat we volgens jullie niet over moeten slaan in onze volgende reis. Aan de hand van jullie info probeer ik weer een route samen te stellen in Google Maps.
Wat willen we zeker zien:
- Yellowstone
- Rocky Mountains
- Arches
- Monument Valley
- Las Vegas (Willen we zeker weer heen)
- Zion (Willen we zeker weer heen)
- Valley of fire
- Canyonlands
- Grand Teton
Waar zijn we reeds geweest en hoeven we niet nogmaals te zien:
- Bryce
- Grand Canyon
- Page/Antelope/Horshoe bend
- Yosemite
- Death Valley
- LA / Highway 1 / San Fransisco
Mijn idee is om op Salt Lake City te vliegen, of is volgens jullie Las Vegas handiger? Onze reisperiode is de maand juni en het aantal dagen +/- 24. We willen een auto huren en van motel naar motel rijden.
Wat willen we zeker zien:
- Yellowstone
- Rocky Mountains
- Arches
- Monument Valley
- Las Vegas (Willen we zeker weer heen)
- Zion (Willen we zeker weer heen)
- Valley of fire
- Canyonlands
- Grand Teton
Waar zijn we reeds geweest en hoeven we niet nogmaals te zien:
- Bryce
- Grand Canyon
- Page/Antelope/Horshoe bend
- Yosemite
- Death Valley
- LA / Highway 1 / San Fransisco
Mijn idee is om op Salt Lake City te vliegen, of is volgens jullie Las Vegas handiger? Onze reisperiode is de maand juni en het aantal dagen +/- 24. We willen een auto huren en van motel naar motel rijden.
Laatst gewijzigd door Roy & Lisa op 30 nov 2016, 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Re: USA reis nummer 2: Salt Lake City
hallo
wanneer je 1 keer bent geweest dan raak je een beetje verslaafd.
Wij hadden na 2010 dezelfde ervaring.
We hebben in 2012 een rondje gemaakt met een aantal van jouw voorkeurplekken.
- Yellowstone
- Rocky Mountains
- Arches
Trek in ieder geval voldoende tijd uit voor Moab, de Grand Tetons en Yellowstone.
Je zou ons weblog van 2012 eens kunnen bekijken voor wat ideetjes.
wanneer je 1 keer bent geweest dan raak je een beetje verslaafd.
Wij hadden na 2010 dezelfde ervaring.
We hebben in 2012 een rondje gemaakt met een aantal van jouw voorkeurplekken.
- Yellowstone
- Rocky Mountains
- Arches
Trek in ieder geval voldoende tijd uit voor Moab, de Grand Tetons en Yellowstone.
Je zou ons weblog van 2012 eens kunnen bekijken voor wat ideetjes.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Wij zijn een keer op Bozeman gevlogen en een keer op Denver om in Yellowstone te komen. Bekijk die opties ook eens.
De volgende parken zou je evt mee kunnen pakken op deze route:
Canyon de Chelly en Mesa Verde.
De volgende parken zou je evt mee kunnen pakken op deze route:
Canyon de Chelly en Mesa Verde.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je Rocky Mountains en South Dakota (is veel meer dan alleen Badlands) mee wilt pakken is het denk ik handiger om op Denver te vliegen en terug Las Vegas (of andersom). Globaal krijg je dan zoiets:
Denver - RMNP - South Dakota (Custer sp, Badlands) - Yellowstone - Grand Teton - Moab (Arches Canyonlands) - Monument Valley - Zion - Las Vegas.
Op die manier kun je een mooie route samenstellen met tussendoor o.a. Cody, Salt Lake City, Beartooth Highway enz.
Denver - RMNP - South Dakota (Custer sp, Badlands) - Yellowstone - Grand Teton - Moab (Arches Canyonlands) - Monument Valley - Zion - Las Vegas.
Op die manier kun je een mooie route samenstellen met tussendoor o.a. Cody, Salt Lake City, Beartooth Highway enz.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of beginnen in Salt Lake City: SLC-Grand Teton-Yellowstone-South Dakota-RMNP-Moab-Monument Valley-Zion-Las Vegas.
Je zou kunnen kijken welke combinatie van vliegtickets, autohuur en achterlatingskosten het gunstigst is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Je zou kunnen kijken welke combinatie van vliegtickets, autohuur en achterlatingskosten het gunstigst is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Roy & Lisa: USA-reis nummer 2 - Salt Lake City.
Wij zijn vorig jaar in juni in onder andere Yellowstone geweest. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. In 2004 bezochten we Yellowstone in combinatie met onder andere Rocky Mountain NP, en in 2008 in combinatie met Moab; misschien heb je ook iets aan die verslagen.
Hou er rekening mee dat de accommodatie in Yellowstone al heel erg vol zit. Kijk eens naar de mogelijkheden in het park en leg meteen iets vast als er ergens iets vrij is of komt.
Marianne
Hou er rekening mee dat de accommodatie in Yellowstone al heel erg vol zit. Kijk eens naar de mogelijkheden in het park en leg meteen iets vast als er ergens iets vrij is of komt.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Je kunt op de vliegtuigticketwebsites (scrabble 347 punten) zelf even kunnen kijken, mijn ervaring is, dat las vegas veelal wat voordeliger vliegen is.
LV - valley of fire - zion - page - monument valley - arches / canyonlands - grand teton - yellowstone - slc
Afhankelijk van hoeveel weken je hebt kun je naar de Badlands en naar huis vanaf Denver.
Maar voor 4 weken (uit en thuis) denk ik dat het met Badlands erg krap wordt, want dan ga ja vast ook mt rushmore, crazy horse, custer state park en al die andere dingen om en nabij de Black Hills willen meenemen.
Bewaar dat voor reis 3
LV - valley of fire - zion - page - monument valley - arches / canyonlands - grand teton - yellowstone - slc
Afhankelijk van hoeveel weken je hebt kun je naar de Badlands en naar huis vanaf Denver.
Maar voor 4 weken (uit en thuis) denk ik dat het met Badlands erg krap wordt, want dan ga ja vast ook mt rushmore, crazy horse, custer state park en al die andere dingen om en nabij de Black Hills willen meenemen.
Bewaar dat voor reis 3

In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor jullie tips so far! Welke stops/highlights kunnen jullie aanbevelen tussen Arches/Canyonlands en Grand Teton?
Wij hebben afgelopen reis als tweede reis door het zuidwesten de route Denver - Las Vegas gedaan, met inbegrip van Yellowstone, Rocky Mountains en Arches. Zie ons reisverslag voor de precieze route.
Tussen Moab/Arches/Canyonlands en Grand Teton kan je bijvoorbeeld Colorado NM aandoen (veel mensen slaan dit park over, dus het is er niet druk - wij vonden het heel erg de moeite!) en Dinosaur NM.
Tussen Moab/Arches/Canyonlands en Grand Teton kan je bijvoorbeeld Colorado NM aandoen (veel mensen slaan dit park over, dus het is er niet druk - wij vonden het heel erg de moeite!) en Dinosaur NM.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Op weg van Zion naar Moab is misschien Mesa Verde in te passen. Wij vonden het een heel mooi park, als je er heen gaat reserveer in ieder geval een rondleiding met een ranger door een cliff dwelling. Dat vonden wij een mooie ervaring om mee te maken. Moeilijk om te geloven dat er 1300 jaar geleden mensen een paar eeuw hebben gewoond.
In Moab zeker Arches, Canyonlands doen en dan de Dead Horse Point State Park niet vergeten. Het is een klein park vlak voor Canyonlands met een schitterend uitzichtpunt. Misschien is de Corona Arch ook mogelijk. Een hele mooie arch waar het niet zo druk is met mensen.
En zoals Anneleen zegt, Colorado National Monument is ook erg mooi. Een mooie route met uitzichtspunten, waar je met een korte wandeling naar toe loopt, leid je door het park heen.
In Moab zeker Arches, Canyonlands doen en dan de Dead Horse Point State Park niet vergeten. Het is een klein park vlak voor Canyonlands met een schitterend uitzichtpunt. Misschien is de Corona Arch ook mogelijk. Een hele mooie arch waar het niet zo druk is met mensen.
En zoals Anneleen zegt, Colorado National Monument is ook erg mooi. Een mooie route met uitzichtspunten, waar je met een korte wandeling naar toe loopt, leid je door het park heen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben vorig jaar ook een reis gemaakt in die regio.
4 weken moet te doen zijn en je hebt genoeg tijd om veel te zien en te doen.
Ik zou ook wel liever 2 maanden gaan maar ja....
4 weken moet te doen zijn en je hebt genoeg tijd om veel te zien en te doen.
Ik zou ook wel liever 2 maanden gaan maar ja....
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf Moab kun je de 128 nemen (scenic route) naar de I-70.Roy & Lisa schreef:Thanks voor jullie tips so far! Welke stops/highlights kunnen jullie aanbevelen tussen Arches/Canyonlands en Grand Teton?
Colorado NM ligt nabij Grand Junction, maar dat is wel weer een aardig stukje om.
Iets daarvoor ligt het gehucht Loma, daar draai je af naar het noorden (Highway-139).
Als ik me niet vergis, zijn er links en rechts van de weg nog enkele rotstekeningen te zien.
Je eindigt bij Rangely, daar neem je de 40 naar Dinosaur en Jensen.
Vanaf Jensen heb je de weg naar de Dinosaur Quarry en visitor center.
Overnachten in Vernal?
VAnaf Vernal via Rock Springs naar Jackson bij de Grand Teton, genieten van het uitzicht.
Het landschap wijzigt van rode kale rotsen naar groene beboste bergen.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hans geeft hierboven al een aardige route. Wij reden in 2004 een deel van deze route met hier en daar een andere insteek.Roy & Lisa schreef:Thanks voor jullie tips so far! Welke stops/highlights kunnen jullie aanbevelen tussen Arches/Canyonlands en Grand Teton?
Zo gingen wij ook via Vernal en bezochten het Dinosaur NM, de Flaming Gorge, Sheep Canyon, Fort Bridger, via de westkant van het Bear Lake en dan noordwaarts naar Jackson in Wyoming, om daarna naar het Grand Teton NP te gaan.
Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag klik hier en dan vanaf dag 6.
In 2010 zijn wij terug geweest in het Grand Teton NP, klik hier voor het verslag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel tijd wil je uittrekken voor dat stuk? En hoe ziet je route er globaal uit?Roy & Lisa schreef:Welke stops/highlights kunnen jullie aanbevelen tussen Arches/Canyonlands en Grand Teton?
Wij hebben het stuk tussen Yellowstone en Moab eens overbrugd via Vernal, maar ook eens via de I15 (niet interessant) en de I70 (erg mooi). Zie voor dat laatste ons 2008-verslag.
Hoe dan ook de Ut128 meenemen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Zo even snel wat in elkaar gezet en dan kom ik tot het volgende:
Dag 1 Aankomst Salt Lake City
Dag 2 Vertrek naar Moose (Grand Teton NP)
Dag 3 Bezoek Grand Teton NP
Dag 4 Vertrek naar Yellowstone
Dag 5 Bezoek Yellowstone
Dag 6 Bezoek Yellowstone
Dag 7 Vertrek naar Red Canyon
Dag 8 Vertrek naar Moab
Dag 9 Bezoek Arches N.P.
Dag 10 Bezoek Canyonlands
Dag 11 Vertrek naar Monument Valley
Dag 12 Bezoek Monument Valley
Dag 13 Vertrek naar Page
Dag 14 Vertrek naar Springdale
Dag 15 Bezoek Zion
Dag 16 Bezoek Zion
Dag 17 Vertrek naar Valley of Fire
Dag 18 Bezoek Valley of Fire
Dag 19 Vertrek naar Las Vegas
Dag 20 Bezoek Las Vegas
Dag 21 Bezoek Las Vegas
Dag 22 Vetrek naar Nederland
Paar dagen meer ergens verblijven of ergens juist minder is geen probleem
Dag 1 Aankomst Salt Lake City
Dag 2 Vertrek naar Moose (Grand Teton NP)
Dag 3 Bezoek Grand Teton NP
Dag 4 Vertrek naar Yellowstone
Dag 5 Bezoek Yellowstone
Dag 6 Bezoek Yellowstone
Dag 7 Vertrek naar Red Canyon
Dag 8 Vertrek naar Moab
Dag 9 Bezoek Arches N.P.
Dag 10 Bezoek Canyonlands
Dag 11 Vertrek naar Monument Valley
Dag 12 Bezoek Monument Valley
Dag 13 Vertrek naar Page
Dag 14 Vertrek naar Springdale
Dag 15 Bezoek Zion
Dag 16 Bezoek Zion
Dag 17 Vertrek naar Valley of Fire
Dag 18 Bezoek Valley of Fire
Dag 19 Vertrek naar Las Vegas
Dag 20 Bezoek Las Vegas
Dag 21 Bezoek Las Vegas
Dag 22 Vetrek naar Nederland
Paar dagen meer ergens verblijven of ergens juist minder is geen probleem

- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb je route even uitgeschreven met de miles er bij.
Ik heb Red Canyon even vervangen door het dorpje Rock Springs om daar te overnachten, dan is de afstand iets korter en ik weet niet of er tussen de rotsen van Red Canyon accommodatie is. Je zou ook wat verder kunnen rijden, dan kom je in Vernal.
Verder vind ik een volle dag Monument Valley wat overdreven, in de middag aankomen en de volgende dag weer weg.
Gebruik die extra dag bv in Page.
Ik heb Red Canyon even vervangen door het dorpje Rock Springs om daar te overnachten, dan is de afstand iets korter en ik weet niet of er tussen de rotsen van Red Canyon accommodatie is. Je zou ook wat verder kunnen rijden, dan kom je in Vernal.
Verder vind ik een volle dag Monument Valley wat overdreven, in de middag aankomen en de volgende dag weer weg.
Gebruik die extra dag bv in Page.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor MV zou ik geen 2 nachten uitrekken. Tussen Moab en Page is 1 overnachting daar voldoende om van het uitzicht en eventueel een tour te genieten. Hetzelfde geldt voor VoF hoewel je je daar denk ik wel een volle dag zou kunnen vermaken. Maar in juni is het er al aardig warm, ik zou dan een middag, avond en ochtend ook al mooi vinden.
Ik zou voor Yellowstone een dag meer uittrekken. En misschien zou je Capitol Reef toe kunnen voegen. Het zou ook mooi zijn om de Ut12 en de Ut95 te rijden, maar dat wordt wat lastig in te passen. Overweeg eens om niet in SLC te beginnen maar in Las Vegas. Is waarschijnlijk goedkoper vliegen en je hebt dan ook geen drop off kosten.
Marianne
Ik zou voor Yellowstone een dag meer uittrekken. En misschien zou je Capitol Reef toe kunnen voegen. Het zou ook mooi zijn om de Ut12 en de Ut95 te rijden, maar dat wordt wat lastig in te passen. Overweeg eens om niet in SLC te beginnen maar in Las Vegas. Is waarschijnlijk goedkoper vliegen en je hebt dan ook geen drop off kosten.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Met de auto zou ik zo een dag kunnen volplannen tussen moab en monument valley. Misschien wel 2. Maar een volle dag voor Monument Valley zelf zou ik persoonlijk zonde vinden. Een aantal uur voor zonsondergang en 's ochtends een paar uur en ik had het wel gezien als ik eerlijk ben (vloeken in de kerk misschien).
Je hebt af en toe wat rare dingen in je eigen route vind ik. Je hebt bv dag 15 en 16 voor Zion, naar VoF is dan op dag 17 maar een 2.5u rijden (en je wint een uur ivm de tijdzone). Dan heb je nog de hele dag voor VoF. Zo dus ook voor Monument Valley. Wat wil je daar tussenin allemaal bekijken?
Je hebt af en toe wat rare dingen in je eigen route vind ik. Je hebt bv dag 15 en 16 voor Zion, naar VoF is dan op dag 17 maar een 2.5u rijden (en je wint een uur ivm de tijdzone). Dan heb je nog de hele dag voor VoF. Zo dus ook voor Monument Valley. Wat wil je daar tussenin allemaal bekijken?
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zie dat je al een mooie route hebt.
Ik wilde mijn route ook nog even delen. Dit was de reis die ik in september/oktober heb gemaakt. Hopelijk maak ik het nu niet moeilijker met keuzes maken. Maar als je de Rocky Mountains & Badlands wilt bezoeken en een deel van het wilde westen, dan is dit ook een aanrader 
http://www.stripesandstars.nl/route-ron ... in-states/
Veel voorbereidingsplezier!

http://www.stripesandstars.nl/route-ron ... in-states/
Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor jullie tips, ik zal e.e.a. naast elkaar zetten, uitzoeken en de route wat aanpassen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties