Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kathie: een 8 vanuit Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kathie
Amerika-ontdekker

Reis Kathie: een 8 vanuit Denver

Bericht door Kathie »

Hoi allemaal,

Na 2 jaar geleden een geweldige eerste reis te hebben gemaakt in de VS, zijn ook wij -zoals sommigen al waarschuwden- helemaal hooked!
Vorige keer hebben we een lange trip zuid-west incl Yellowstone gedaan, nu willen we richting Denver.
De info en tips van dit forum waren enorm bruikbaar toen, dus ik ga onze nieuwe plannen graag aan jullie voor leggen.

We gaan 3 weken in de zomervakantie en de planning ziet er vooralsnog als volgt uit.

15-jul AMS - Denver
16-jul Denver - Denver
17-jul Denver - Cheyenne (Camper ophalen, boodschappen en doorrijden tot waar we komen: Cheyenne?)
18-jul Cheyenne - Badlands NP
19-jul Badlands NP -Rapid City
20-jul Custer SP
21-jul Custer SP
22-jul Custer SP - Cheyenne
23-jul Cheyenne - Estes Park (Frontier Days, Rodeo in middag)
24-jul Estes Park
25-jul RMNP
26-jul RMNP
28-jul RMNP- Colorado NM
29-jul Colorado NM
30-jul Colorado NM - Ridgway SP
31-jul Ridgway SP - Black Canyon OTG NP
01-aug Black COTG- Great Sand Dunes
02-aug Great Sand Dunes NP
03-aug ?
04-aug ?
05-aug Denver AMS

Een paar notes:
- We reizen met drie kids (4,6,8) en proberen daarom hier en daar wat rust in te bouwen. Daar staat dan soms een lange reisdag tegenover.
- Ridgway SP hebben we ingevoegd, zodat we daar de middag kunnen zwemmen aan een ' strandje' . Vanuit daar mogelijk de volgende dag nog Ouray bezoeken voor een extra zwemmoment.
- We hebben een grote camper en zullen in Custer SP niet de Needles Highway en Iron Mountain Road met de camper kunnen rijden. Ik overweeg daarvoor een dag een auto te huren, het lijkt me te mooi om te missen. Raden jullie dat aan?
- Aan het eind nog wat ruimte. Waar langer blijven? Of welke stop nog voordat we de camper weer inleveren?
- We willen in RMNP, Colorado NM, BCOTG NP en GSNP in de parken kamperen. Ik vermoed dat reserveren nodig is in het hoogseizoen? Is hier net zo'n run op als op de bekende parken in het Westen?
- Last but not least: ik heb diverse opties qua route bekeken en kom op deze 8. Het bevat de dingen die we willen zien. Is de route dan handig of niet??

Nou, een hoop vragen.... :)
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Groet,
Kathie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kathie: een 8 vanuit Denver

Bericht door PSVwally »

Als je Cheyenne - Badlands 2x op een andere manier gaat rijden zou ik misschien daar een extra dag inplannen. Via Scottsbluff en Alliance naar Interior, dan daar een overnachting, is al een flinke rit met de camper. Dan de volgende dag Badlands zelf bekijken en dan ergens in de buurt van Wall overnachten en dan al dan niet via Rapid City naar de Black Hills. Je kan daar ook nog een omweg maken via het noordelijke deel met sturgis en devils tower en dergelijke.

Je hebt nog wel erg kleine kinderen, dus ik denk niet dat wounded knee, missileman silo's en fort laramie voor hen interessante stops zijn al zou je bij de laatste op de terugweg naar Cheyenne evt even kunnen rondkijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route. Voor het laatste stuk zou je misschien wat ideeën uit ons 2013-verslag op kunnen doen.
In 2004 bezochten wij South Dakota en RMNP met onze kinderen, misschien heb je ook iets aan ons 2004-verslag.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben afgelopen zomer maar een stukje van je 8 gedaan, maar voor RMNP en Colorado NM zou ik toch reserveren. Voor zover ik me herinner stonden de campings in beide parken goed vol. Voor de andere die je opsomt, weet ik het niet, maar we hadden de indruk dat in Colorado veel Amerikanen op vakantie waren, dikwijls met camper of tent. Reserveren kan dus zeker geen kwaad, denk ik.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik weet niet of de kinderen een ouderwetse stoomtrein ook leuk vinden.
Deze rijdt dagelijks tussen Durango en Silverton.
Je hoeft niet mee persé, maar zien rijden is ook leuk.
In Durango is het ook leuk om de trein binnen te zien rijden en er is een klein trein- en oude auto'smuseum.
Het is een stuk van de Million Dollar Highway.

Pagosa Springs heeft thermal hot pools, misschien lekker voor een middag.

Maar dan ga je niet langs BCotG.
Voor de kinderen zou ik de trein leuker vinden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Kathie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathie »

Bedankt voor jullie tips!
Marianne, ik zal je website idd nog eens bekijken voor het laatste stukje.
De stoomtrein klinkt ook interessant, al weet ik nog niet helemaal zeker of ik met die grote camper van Ouray naar Silverton durf te rijden, als ik al die berichten over 'white knuckles' enzo lees... :roll:
We laten onze gedachten er nog eens over gaan...
Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Janbren »

Vorig jaar de Million Dollar Highway gereden en ook met de trein een hele dag onderweg geweest, was wel erg gaaf!

Vanaf 3.28 minuut heb ik in ons filmpje de Million Dollar Highway en de stoomtrein verwerkt. Heb je een beetje een beeld :)

https://www.youtube.com/watch?v=_6HWZuxfSOA
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk