Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arnie: van SF to LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Arnie: van SF to LA.

Bericht door Arnie »

YES! De tickets zijn geboekt dus het plannen kan beginnen.
We gaan 21 dagen naar West-Amerika nadat we vorig jaar twee weken Oost-Amerika hebben aangedaan.
De voorbeeldroute is bekeken en gooi gewoon eens onze ruwe planning hier neer.
Enkele campings zijn reeds geboekt, maar annuleren is makkelijker dan boeken heb ik gelezen.
Tips zijn welkom. ;)

8-aug Middag aankomst SF
9-aug SF
10-aug SF-Yosemite WAWONA campground
11-aug Yosemite Oh Ridge campground
12-aug Yosemite - Death Valley
13-aug Death Valley - Hooverdam - Las Vegas
14-aug Las Vegas
15-aug Las Vegas - Zion WATCHMAN CAMPGROUND
16-aug Zion WATCHMAN CAMPGROUND
17-aug Zion - Bryce
18-aug Bryce - Arches
19-aug Arches - Monument The VIEW Campgrounds
20-aug Monument The VIEW Campgrounds
21-aug Monument - Antelope
22-aug Antelope - Grand Canyon MATHER CAMPGROUND
23-aug Grand Canyon MATHER CAMPGROUND
24-aug Grand Canyon MATHER CAMPGROUND
25-aug Grand Canyon - Sedona MANZANITA
26-aug Sedona
27-aug Nog in te vullen
28-aug Nog in te vullen
29-aug Avond vertrek Nog in te vullen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van SF to LA

Bericht door PSVwally »

Als je vertrekdag nog in te vullen is en je terugvliegt vanaf LA zou ik toch echt een paar zaken aanpassen. Puur gebaseerd op tijd en afstand.

Yosemite - Death Valley kan puur qua afstand, maar je hebt heel weinig tijd om onderweg zaken te bekijken. Als je dit de dag erna wilt doen incl de hoover dam is het ook nog een hele rit.
Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Bristlecone Pine forest - Mt. Whitney Portal - Alabama Hills om maar eens wat te benoemen. Tussen Yosemite en Death Valley zou ik echt een overnachting plaatsen bij bv Lone Pine.

Dag 18 Bryce - Arches. Alleen voor het moois onderweg op deze rit (rij via de ut12 scenic byway) kan je al een hele dag kwijt zijn. Verder kom je langs Capitol Reef waar je nu geen tijd voor hebt. Verder staat hier alleen Arches. Persoonlijk zeg ik puur zonde als je dan het geweldige Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse SP niet meepakt. Ook dag 19 tussen Moab en Monument Valley is zoveel te doen dat je hier makkelijk de hele dag mee kwijt kan zijn. Canyonlands Needles deel, Natural Bridges, Moki Dugway, Muley point, valley of the gods, Gooseneck SP en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor dit deel trek je echt veel te weinig dagen uit. Voor Monument Valley zelf heb je aan een (na) middag en ochtend dan wel weer genoeg eigenlijk. Daar hoeft geen volle dag voor te worden uitgetrokken. Maar voor dit hele stuk vanaf bryce tot Monument Valley kan je makkelijk 4/5 nachten minimaal plannen.

Wat is antelope? Ik denk dat je Antelope Canyon bedoelt...dat kost je incl. wachttijd hooguit 2uur? Noem dit Page en pak daar behalve één van de antelope canyons ook het meer, de dam en de horseshoe bend mee.

Wat zijn de plannen bij de Grand Canyon? Als je niet de hele weg omlaag en weer omhoog gaat lopen is 3 nachten zeer overdreven.

Wanneer wil je LA bekijken? Het is een flinke dagrit van Sedona naar LA waar onderweg of via route66 of via bv Joshua Tree ook nog wel een dag tussen kan.

Ik zou je aanraden om de hoek Moab/Arches te schrappen en van Bryce via de ut12 naar Capitol Reef te rijden en dan via de ut95 naar Monument Valley en 1 nacht tussen Yosemite en Death Valley te zetten en deze van de grand canyon te halen. Verder dan de volle dag Monument Valley ook elders bij plaatsen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je wat meer vertellen over jullie wensen zodat we bepaalde keuzes kunnen begrijpen. Voor sommige parken trek je heel veel tijd uit en voor andere juist erg weinig. Bij Yosemite heb je een camping aan de westkant en een aan de oostkant; je hebt voor het park nauwelijks een volle dag; dat is erg weinig. Wawona ligt niet handig; de Mariposa Grove ligt er dichtbij maar die zal nog gesloten zijn. Iets in de buurt van EL Portal zou beter zijn. Jammer dat je te laat bent om iets in de vallei te boeken.
Ik ben het met Paul eens dat je geen tijd hebt voor Arches en de tijd voor de GC is juist weer heel ruim. Waarom niet de voorbeeldroute aanhouden?
Vertrekken jullie vanuit LA of rij je terug naar SF?
Kamperen jullie met een camper of met een tent?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vertrekken jullie vanuit LA of rij je terug naar SF?
Ik ging van de onderwerptitel uit in ieder geval :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Arnie: van SF to LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha, dat was wel erg suf. En ik had de tekst nog heel goed gelezen om te zien of ik er niet overheen las. :wink:

Marianne
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
We zijn beginnende dertigers, dus een camper is nog niet aan ons besteed. :wink: We gaan mooi met een auto en tent op pad.
Mijn vrouw is al twee maal in haar jeugdige jaren met haar ouders naar West-Amerika geweest en had Monument Valley en Sedona voor nu op haar lijstje staan.

Yosemite - Death Valley
Overnachten in Death Valley is niet ons idee. De overnachting vindt plaats voor we door Death Valley gaan. Lone Pine zou een prima optie zijn.
Eventueel dus het dagje Las Vegas er tussenuit, zodat we een dag langer Yosemite kunnen doen dus. (Las Vegas lopen we geen hele dag rond)

Bryce - Arches
Arches staat niet hoog op ons lijstje, dus de tip om de ut12/ ut95 te pakken en Arches over te slaan gaan we in het reisplan aanpassen.

Begrijp ik het goed dat 1 nacht Monument valley genoeg is en de 20e aankomen in Monument valley een beter plan is, zodat we de 19e ergens tussen Bryce - Monument overnachten?

Grand Canyon zit ook een dagje met de beentjes omhoog tussen. Laat op de middag vertrekken bij Antelope Canyon en dan naar Grand Canyon.
Een dag Grand Canyon bezoeken en een dag ontspannen.

Tips voor de invulling van de laatste paar dagen zijn zeker welkom.
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Aankomende dinsdag vertrekken we en dit is de uiteindelijke route geworden.

8-aug Middag aankomst SF
9-aug SF
10-aug SF-Yosemite Dirt Flat campground
11-aug Yosemite - Tioga pass - Bodie - Oh Ridge Oh Ridge campground
12-aug Oh Ridge - Lone Pine Lone Pine campground
13-aug Lone Pine - Las Vegas
14-aug Las Vegas - Hooverdam - Las Vegas
15-aug Las Vegas - Zion WATCHMAN CAMPGROUND
16-aug Zion WATCHMAN CAMPGROUND
17-aug Zion - Bryce Sunset campground
18-aug Bryce - Capital Reef Thousand lakes RV park
19-aug Capital Reef - Monument Valley The VIEW Campgrounds
20-aug Monument - Page Wahweap Campground
21-aug Page Wahweap Campground
22-aug Page - Grand Canyon MATHER CAMPGROUND
23-aug Grand Canyon MATHER CAMPGROUND
24-aug Grand Canyon - Sedona MANZANITA
25-aug Sedona - Pasadena
26-aug Pasadena - LA
27-aug LA
28-aug LA
29-aug LA
Laatst gewijzigd door Arnie op 03 aug 2017, 12:04, 3 keer totaal gewijzigd.
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Wat gaan jullie in SF en LA doen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Oh Ridge is aan June Lake, dus niet echt meer Yosemite dus. Dit beperkt je toch wat voor Yosemite.
13/8 lijkt me ambitieus. Je rijdt door Death Valley dus dan is de dag reeds goed gevuld, reken tot Vegas met stops op toch een 8 a 9 uur. De Hooverdam kost je zeker nog een 2,5 uur extra, je moet hiervoor Las Vegas immers voorbij.
Ik zie dat je toch in MV twee nachten hebt gehouden. Het tweede deel is in ieder geval veel ruimer dan het eerste deel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

ohjajoh? schreef:Wat gaan jullie in SF en LA doen?
In SF gaan we de stad zelf bezichtigen, cable car en de tickets voor Alcatraz zijn geboekt.

In LA wil ik de 26e meedoen met Gladiator Rock'N Run en 's avonds gaan we naar een honkbalwedstrijd.
Verder Hollywoord observatory en de buurt bezoeken, misschien Universal of Disneyland, James Cordon opname bijwonen en mochten we echt niets hebben met LA dan gaan we naar San Diego.
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Marcopstal schreef:Oh Ridge is aan June Lake, dus niet echt meer Yosemite dus. Dit beperkt je toch wat voor Yosemite.
13/8 lijkt me ambitieus. Je rijdt door Death Valley dus dan is de dag reeds goed gevuld, reken tot Vegas met stops op toch een 8 a 9 uur. De Hooverdam kost je zeker nog een 2,5 uur extra, je moet hiervoor Las Vegas immers voorbij.
Ik zie dat je toch in MV twee nachten hebt gehouden. Het tweede deel is in ieder geval veel ruimer dan het eerste deel.
Bedankt voor de tips. Hooverdam kan ook tijdens de dag in Las Vegas. Tweede nacht MV heb ik omgeboekt naar Wahweap, daar lijkt mij meer te doen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij heeft MarcOpstal een oude route bekeken. June Lake - Lone Pine en Lone Pine - Las Vegas is prima te doen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Nee, dat is het gevolg van het wijzigen van de post waarop gereageerd werd. (op dit moment 3 keer gewijzigd)

Er stond eerst bvb Lone Pine - Hooverdam - Las Vegas. Vanaf Lone Pine reken ik op 6 uur rijtijd tot Las Vegas inclusief tot Badwater en Dante's View te rijden. In totaal 2 uur voor stops op deze route lijkt me het minimum. Heen en weer rijden van Vegas naar de Hooverdam kost 1,5 uur+ de tijd ter plaatse. Tenzij je maar op één plek kijkt ben je zo een uur kwijt. Dus 7,5 uur rijden die dag + 3 a 4 uur voor stops = 11,5 uur totaal (dat leek me toch wat te veel)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Arnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Arnie »

Klopt, heb het na feedback gewijzigd. :-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ok, dat kan je beter even knippen en plakken in een nieuwe post ipv een oude post aanpassen, want dan is het ook duidelijker voor mensen die willen reageren :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer